Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:51

upendo schreef:
Berdien schreef:
VVD dus gewonnen? Jeuj :D

Dat Balkenende zich per direct terugtrekt als partijleider.. ik ben niet verrast, maar ik vind het een énorm zwaktebod. Het geeft imo zijn gebrek aan ruggegraat precies aan. Zijn partij heeft flink verloren, in plaats van dat hij zegt "goed, dat is flink klöte, maar we gaan ervoor, schouders eronder" bazelt hij iets over verantwoording nemen bladiebla en schuifelt hij via de achterdeur er vandoor. Heel, heel zwak..

Uh-huh. :j

Als hij nou gewoon was afgetreden toen het kabinet viel had het CDA met een charismatische lijsttrekker nog best een kans gehad. :)

Yonker schreef:
Ik als iemand tussen de 18-24 heb ook voor SP gestemd.
Denk dat het ook grotendeels te maken heeft met de afschaffing van de stufi waar de SP tegen is :j

Dat was voor mij inderdaad ook een belangrijk punt om SP te stemmen. :j

Eens dat hij eerder op had moeten stappen. Ik heb hem deze campagneperiode ook steeds erg vinden draaien. Hij heeft het CDA geen goed meer gedaan denk ik.

upendo

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:54

Wat mij betreft had hij nog eerder op mogen stappen hoor.
Misschien zijn die standpunten van het CDA oké, maar zo'n bruisbal ben je op een gegeven moment ook zat.

Ik heb ook echt dubbel gelegen toen het 'U kijkt zo lief-incident' ontstond. Dat komt ervan als je niet snel kunt inspelen op lastige vragen. :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:55

Dat denk ik ook :j Ik heb sowieso weinig met hem zelf op gehad. Hij heeft NL best netjes door de crisis heen gestuurd, maar in hoeverre dat puur zijn verdienste is...

Ik ben zelf 22 en heb VVD gestemd. Van mij mag de stufi ook best afgeschaft worden, maar dan moet de kwaliteit van het onderwijs wel drastisch omhoog. Ik zie teveel studenten die niet wíllen werken maar wel hun handje ophouden bij de overheid, dat kan best wel anders. En ook in deze tijd van crisis vliegen de vacatures hier in Groningen me om de oren, mij maak je niet wijs dat je als je wilt, niet kúnt werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:58

Ik denk dat het belangrijk is om strengere controle uit te voeren op de prestatie van de student. Prestatiebeurzen dus!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:00

Rock schreef:
Ik denk dat het belangrijk is om strengere controle uit te voeren op de prestatie van de student. Prestatiebeurzen dus!

Oh-oh. :')

Maar dat zou wel een goede oplossing zijn ja. :j

Over de lange termijn is omzetting in een lening sowieso niet verstandig.
Een deel zal afhaken, waardoor je uiteindelijk van die groep minder belasting binnen zult krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:03

Maar het geeft wel een bepaalde 'dwang' richting studenten. Op mijn werk ook, een gozer van 30 die nog niet afgestudeerd is. Doet één of andere ICT-studie waar je écht geen jaaaaren over hoeft te doen. Of mensen die rustig aan drie verschillende studies beginnen, oom overheid betaalt de eerste vier jaar toch wel.
Beter onderwijs, betere voorlichting, bindend studieadvies en stufi -> lening onder gunstige voorwaarden. Ik ben voor :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:03

Berdien schreef:
Dat denk ik ook :j Ik heb sowieso weinig met hem zelf op gehad. Hij heeft NL best netjes door de crisis heen gestuurd, maar in hoeverre dat puur zijn verdienste is...

Ik ben zelf 22 en heb VVD gestemd. Van mij mag de stufi ook best afgeschaft worden, maar dan moet de kwaliteit van het onderwijs wel drastisch omhoog. Ik zie teveel studenten die niet wíllen werken maar wel hun handje ophouden bij de overheid, dat kan best wel anders. En ook in deze tijd van crisis vliegen de vacatures hier in Groningen me om de oren, mij maak je niet wijs dat je als je wilt, niet kúnt werken.

Als ze uiteindelijk hun diploma toch niet halen moeten ze het toch terugbetalen... Dus tja handje ophouden kan wel maar dan moet je daar later wel prijs van betalen.

JP had wat mij betreft veel eerder moeten opstappen. Vind het beetje zwak van hem dat hij pas na de nederlaag gaat. Als hij beetje trots zou hebben dan zou hij al eerder opgestapt zijn...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:14

Berdien schreef:
Maar het geeft wel een bepaalde 'dwang' richting studenten. Op mijn werk ook, een gozer van 30 die nog niet afgestudeerd is. Doet één of andere ICT-studie waar je écht geen jaaaaren over hoeft te doen. Of mensen die rustig aan drie verschillende studies beginnen, oom overheid betaalt de eerste vier jaar toch wel.
Beter onderwijs, betere voorlichting, bindend studieadvies en stufi -> lening onder gunstige voorwaarden. Ik ben voor :j

Maar aan de andere kant, ik ben studente -eerstejaars- heb twee banen en werk me dus drie slagen in de rondte. Gelukkig ondersteunen mijn ouders me absoluut! Maar die honderd euro per maand is toch een fijne opsteker!

Ik vind niet dat ik moet lijden onder de mensen die geen f*** uitvoeren. Prestatiebeurs lijkt me ook niks. Sommige mensen moeten keihard werken voor een 6. Sommige halen een 8 met niks doen. Het systeem zoals het nu is, vind ik prima. Veranderd dan de tien jaar in acht jaar, en zorg ervoor dat je maximaal twee keer kan wisselen van opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:29

Bij ons op de opleiding is het inmiddels zo dat je je eerste jaar minimaal 40 studiepunten moet halen, met een aantal aanvullende eisen voor de vakken die sowieso behaald moeten worden.

Doe je dat niet? ---> BAS

Binnen twee jaar moet je je propedeuse binnen hebben.

Haal je dat niet? ---> BAS

Daarnaast mag je vanaf dit moment nog maar 5 jaar doen over de postpropedeutische fase (waar in principe 3 jaar voor staat).

Ben erg blij met die nieuwe regeling!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:38

Wat is BAS O:) ?
Ik vind zelf dat er ook wel wat mag veranderen in de regeling wat betreft studiefinanciering. Zolang de armere gezinnen hier maar niet onder leiden. Het zou van de zotten zijn als je als zeer intelligent persoon geen universitaire opleiding kunt doen omdat je het niet kunt betalen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:55

Bij ons zéggen ze dat je na twee jaar je P moet hebben anders ga je eruit, maar eind 3e jaar zijn er nog steeds mensen zonder P hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:56

BAS = Bindend Afwijzend Studieadvies.

Op de HvA zijn ze (wat ik ervan merk) best streng erin. Alleen voor speciale persoonlijke omstandigheden maken ze een uitzondering.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:57

Uiteindelijk hebben ze zichzelf er alleen maar mee.
Ze hebben maar 4 jaar recht op stufi, en halen ze niks binnen 10 jaar dan moet alles terugbetaald worden, dus ook de OV-schuld.
Vind het goed zoals het nu is, je kunt geen eeuwige student meer blijven die op de zak teert van de overheid...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:07

Berdien schreef:
VVD dus gewonnen? Jeuj :D

Dat Balkenende zich per direct terugtrekt als partijleider.. ik ben niet verrast, maar ik vind het een énorm zwaktebod. Het geeft imo zijn gebrek aan ruggegraat precies aan. Zijn partij heeft flink verloren, in plaats van dat hij zegt "goed, dat is flink klöte, maar we gaan ervoor, schouders eronder" bazelt hij iets over verantwoording nemen bladiebla en schuifelt hij via de achterdeur er vandoor. Heel, heel zwak..

Enerzijds ben ik het hier mee eens, dat was ook mijn eerste reactie. Maar anderzijds heeft hij het steeds aangegeven dat als het CDA zou 'verliezen' hij ook op zou stappen. En dan denk ik idd, je hebt gevochten en het niet gered en neem je verantwoording.

Het is goed dat hij opstapt overigens, een frisse wind na zoveel jaar is imo alleen maar goed voor een partij. Hopelijk kiezen ze nu een persoon met meer uitstraling want dat is toch waar ontzettend veel mensen op stemmen :+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:08

Bij ons wilden ze ook eerst een Bindend Studie Advies maar volgens mij is dat er uiteindelijk niet doorgekomen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:10

Ben benieuwd welke coalities er wordt gevormd.
En als dat niet lukt, gaan we maar weer stemmen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:12

Eefske schreef:
Bij ons wilden ze ook eerst een Bindend Studie Advies maar volgens mij is dat er uiteindelijk niet doorgekomen.

Bij ons is het wel heel belangrijk... we zijn de docenten van de toekomst... als je zelf al niet weet waar je het over hebt......

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:17

Rock schreef:
Eefske schreef:

Bij ons is het wel heel belangrijk... we zijn de docenten van de toekomst... als je zelf al niet weet waar je het over hebt......

Ik snap het ook wel. Zou er geen moeite mee hebben aangezien ik waarschijnlijk wel gewoon doorstroom. Alleen snap voor de 'luiere' studenten dat ze het niet zien zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:19

Ja begrijpelijk :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:48

Wij hebben ook al bindend studie advies. Rechten in Nijmegen.
Toen ik begon met studeren was het lang leve de vrijheid, maar ze hebben alles steeds strakker geregeld. Verplichte aanwezigheid, verplicht voorbereiden --> anders niet aanwezig, P in 2 jaar, B in 5 jaar. Niet meer bachelor en Master in 1 jaar af kunnen ronden. Zonder volledige bachelor geen scriptiebegeleiding.

Bovendien krijg je alleen studiefinanciering gedurende de periode die officieel voor de studie staat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:55

Nessah schreef:
Ik schaam me ook niet voor het VVD, hoewel het niet mijn keus is.

Maar dat mensen op de radicale ( imo) PVV stemmen, daar schaam ik mij voor.. Dat ik in hetzelfde land leef.. Gister alleen al de opmerking van het PVV: We gaan er radicaal met de bezem doorheen Sorry, zulke uitspraken passen eenmaal niet in mijn gedachtengang.

Dat dikgedrukte is wat jij er van maakt.. Hij zei letterlijk: We zetten de beuk erin! Dat is nou net even iets anders wat jij er nu van maakt.. ;) Maar goed, dat is een detail.. ;)

Ik denk overigens dat je je beter kunt schamen voor het feit dat er hier op bokt mensen zijn die stemmers van een andere partij afbranden omdat ze het niet eens zijn met hun keuze.. En daarbij dus ook geen respect hebben voor de democratie, waar iedere stem even zwaar weegt en iedereen een keuze mag maken. Jij mag een keuze maken, maar ik ook! Maar ook mijn buurman en buurvrouw mogen stemmen. En als wij dan allemaal kiezen voor de partij die het beste aansluit bij wat we in ons hoofd hebben, dan is dat goed! Want, stemmen is goed!

Maar om je nou te schamen voor een land waar 1,6 miljoen mensen voor de PVV stemmen? Beetje te veel drama imo :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:58

Nee hoor, er is ook gezegd: We gaan er radicaal met de bezem doorheen!
Gister was dat overal op tv.. Overigens 1 vergissing van mij.. Wilders zei dit niet maar ik dacht de 2e of 3e op de lijst. Maar dit is letterlijk gezegd.

Ik zeg toch niet dat jij geen keuzes mag maken? We leven inderdaad in een democratie.. Daar hoort discrimineren niet bij en daarom schaam ik mij.. Dat veel mensen in dit land daar anders over denken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:02

Nessah schreef:
Gister was dat overal op tv.. Overigens 1 vergissing van mij.. Wilders zei dit niet maar ik dacht de 2e of 3e op de lijst. Maar dit is letterlijk gezegd.

Ik zeg toch niet dat jij geen keuzes mag maken? We leven inderdaad in een democratie.. Daar hoort discrimineren niet bij en daarom schaam ik mij.. Dat veel mensen in dit land daar anders over denken.

Dan heb ik dat even gemist.. Ik heb het hem namelijk anders horen zeggen :P

Veel, maar niet allemaal :P Kijk, hier op bokt word er moord en brand geblerd dat al die stoute bokkers op de PVV hebben gestemd. Op het moment dat de PVV stemmers dan moeite doen om uit te leggen waarom en het woord islam/moslim of allochtoon word niet genoemd, dan leest iedereeen er overheen. Want.. Het zal toch maar gebeuren dat er een PVV stemmer is die het immigratiebeleid op de laatste plaats heeft staan op zijn/haar lijstje?? Dat kan niet!! Dat noemen ze stigmatiseren, het in hokjes proppen van mensen..

En persoonlijk vind ik het van de zotte dat mensen die PVV stemmen zich keer op keer op keer moeten verantwoorden omdat er mensen zijn die keer op keer op keer in de aanval gaan op iemand/een groep zijn stemkeus..

Daar schaam ik mij voor!

Daarom denk ik ook maar dat ik mijn portie aan fikkie geef en stop met de discussie. Mijn stem is naar de PVV gegaan en mochten we binnen no time weer naar de stembus moeten ( waar ik van harte van hoop dat het niet moet ) stem ik gewoon wéér PVV.
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 10-06-10 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:07

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:07

Tallie1979 schreef:
Nessah schreef:

Dan heb ik dat even gemist.. Ik heb het hem namelijk anders horen zeggen :P

Veel, maar niet allemaal :P Kijk, hier op bokt word er moord en brand geblerd dat al die stoute bokkers op de PVV hebben gestemd. Op het moment dat de PVV stemmers dan moeite doen om uit te leggen waarom en het woord islam/moslim of allochtoon word niet genoemd, dan leest iedereeen er overheen. Want.. Het zal toch maar gebeuren dat er een PVV stemmer is die het immigratiebeleid op de laatste plaats heeft staan op zijn/haar lijstje?? Dat kan niet!! Dat noemen ze stigmatiseren, het in hokjes proppen van mensen..

En persoonlijk vind ik het van de zotte dat mensen die PVV stemmen zich keer op keer op keer moetebn verantwoorden omdat er mensen zijn die keer op keer op keer in de aanval gaan op iemand zijn stemkeus..

Daar schaam ik mij voor!

Dit heb je heel keurig kunnen verwoorden! :j

Ook ik vind het van de zotte dat als je op PVV stemt je je dan moet verantwoorden en dat JUIST de 'tegenhangers' van Wilders de 'aanhangers' van Wilders zo in hokjes proppen. Je bent direct aan het discrimineren en dergelijke dingen en verder wordt niets gevraagd...