Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:56

dees_daan schreef:
Urielle schreef:
Ik denk niet dat het hier zo is Optiwolk, als er verkeerd gevuld is (dus er ligt iets soortgelijks op het schap wat eigenlijk ergens anders hoort) krijg je ook echt nooit je gelijk. Heb nog nooit een winkel getroffen die zo sportief was het artikel aan de foute prijs mee te geven en daarna de prijskaartjes aan te passen.

Doen wij wel, als bijvoorbeeld het reclame kaartje van de vorige week er nog hangt, of er een fout op het kaartje staat (verkeerde artikel) dan krijgen ze het voor de reclame prijs mee, en passen we het dan aan idd.

Wij doen het over het algemeen ook, behalve wanneer de prijzen dusdanig verschillen dat het overduidelijk is dat het niet klopt. ( TV met kaartje van 80,- ervoor terwijl hij in werkelijkheid 800,- kost..)

nynke55

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:11

Volgens mij was dat ook wettelijk geregeld, de klant betaald het bedrag wat op het prijskaartje staat, tenzij het overduidelijk een fout is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:30

Als ze artikelen verkeerd vullen hangt het er hier wel vanaf of het heel duidelijk is of niet, staat op het kaartje goed maar ligt er een verkeerd artikel tussen dan is het een ander verhaal dan dat er een algemeen kaartje hangt (dus chocomelk zonder het merk bijvoorbeeld) dan krijgt de klant het wel gewoon mee, maar als er op het kaartje wel specifiek staat waar het om gaat dan is het lastig want er kunnen ook klanten zijn die eerst een ander artikel meenemen, zien dat dat andere in de reclame is en het product dat ze hadden dan maar tussen de reclame artikelen zetten zodat ze niet terug hoeven, en als een andere klant dat artikel dan wel voor de reclame prijs krijgt dan zijn er weer klanten die het artikel dat ze willen hebben bewust tussen de reclame artikelen zetten om het zo goedkoper te krijgen..
Hetzelfde idee als de 50% stickers van een product halen en op een product plakken dat nog langer houdbaar is.
Het is soms sowieso lastig want als je een soort chips in de reclame hebt, en het kaartje hangt daar voor, dan nemen sommige klanten ook aan dat alle chips in de buurt van het kaartje in de aanbieding zijn, zonder het kaartje te lezen.. Dan mogen ze het omruilen want op het kaartje staat wel duidelijk om welke chips het gaat.

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:07

Toen ik nog bij de intertoys werkte jaren terug, stond het in de wet dat de scanprijs de juiste prijs is. Ik weet niet of dat nu nog zo is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:21

Dat zou kunnen, ik spreek nu over de tijd voor het scannen, de goeie ouwe tijd zeg maar.... :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:23

heb het heel vaak.
Schipperstrui, op het kaartje: 29.95
Gescaned (Jeej nederlands is moeilijk) 32.95

Shift F7 en veranderen die hap.

Ik: Spijt me meneer, ik pas m even voor u aan.
Hij: Oh dat is netjes.
Ik: Service van de zaak.

En met zware dingen? Bel ik altijd de jonge jonges erbij. Vooral met oudere mensen, of mensen die slecht ter been zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:20

in de winkel waar ik werk geld ook de prijs die op de schoen/kleren staat. Het kan zijn dat we afprijzingen vergeten zijn eraf te halen. Dan heeft de klant geluk.

Alleen vorig jaar een vervelende klant die dacht hier misbruik van te maken. We waren net een stuk met afprijzingen aan het ombouwen. Er stonden nieuwe schoenen op de planken (met de goede prijskaartjes eraan) maar boven de plank stond nog de prijs van de schoenen die we net van de plank hadden gehaald. Dit was natuurlijk een veel goedkopere prijs en imo ook niet logisch. Er was duidelijk dat we niet klaar waren, aangezien er een aantal dozen op de grond stonden, en mijn collega daar nog bezig was. Mevrouw kwam aan de kassa en ik vertelde haar de prijs. Dit klopte niet aangezien er volgens haar een andere prijs boven hong. Werd ze ook nog boos toen ik haar vertelde dat die prijs niet klopte en dat ze nog bezig waren met het om te bouwen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:31

Vervelend zulke klanten. Hier moeten we altijd de prijstang goed in de gaten houden en zorgen dat je de stickers en goed op plakt. Anders plakken ze die weer op andere spullen. Zelfde geld voor de kortingsstickers, je kijkt de andere kant op en je rol is weg...
Overigens krijgen de klanten het meeste wel mee als het verkeerd geprijsd is. Tenzij het overduidelijk door de klant is verwisseld of echt de prijs niet kán kloppen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:34

maralyn schreef:
maralyn schreef:
Bij de lidl, moesten ze 2 jaar gelezen minimaal 28 producten per minuut over de toonbank aanbliepen, anders kregen we dat te horen met een preek. Tenminste in de lidl waar ik werkte.
Ik zat rond de 19 prodcuten, werkte er nog niet zo lang. Nog maar 3 weken. Jaa je moet 28 producten over de toonbank hebben binnen een minuut.
Ik dacht: wtf....arme mensen, hoe moeten die inpakken?

Maar zo ging het toen. Weet niet hoe het daar nu gaat?

Wij moeten nu een gemiddelde van 30 producten per minuut halen.
Ik zit nu op ongeveer 29 producten en heb er gelukkig geen gezeur meer over :')
Maar 19 producten is wel heel erg langzaam (sorry dat ik het zeg) de eerste dag toen ik begon zat ik al op 22.
Heb zelf ook heel lang op 25 producten gezeten maar de laatste weken iets meer (werk er ook pas twee maanden).

En bij ons mogen we wel oudere en gehandicapten mensen helpen..
Heb vaak genoeg dat er iemand met een scootmobiel komt die ik even moet helpen.
Maar meestal laat ik de mensen eerst afrekenen en help ik daarna even (ze hebben meestal niet zoveel).
Dan kan ik de kassa op pauze zetten en dan telt mijn tijd niet door.
Ik vind het heel belangrijk om klanten tevreden te hebben, maar ik vind het ook belangrijk om zelf een baan te hebben :')

Zal ik wel langzaam zijn geweest....

Heb er ook maar 6 weken in totaal gewerkt.
Moest mijn rooster van school achterlaten zodat ze wisten wanneer ik kon werken.
Op woensdag had ik bijvoorbeeld tot 15.00 les en kon ik om 16.00 eigenlijk beginnen.
Ben tot 3 keer toe gebeld: Waar ben je?
Ik: Op school, zoals mijn rooster aangeeft.
Hij: Dat kan niet, je hoort hier te zijn.
Ik: Pardon? Ik wil niet raar doen, maar school gaat voor werk.

Had ik aangegeven dat ik stageweken had, tot minimaal 17.00 daar aanwezig was.
Gaan ze me ook bellen om 17.15, waar ik was. Ja spijt me zeer, maar als ik om 17,00 vrij ben, kan ik niet om 17.15 aanwezig zijn.
Als je wilt dat ik naar paard stink in de winkel?

Toen moest ik op gesprek komen:
Je voldoet niet aan de eissen?
--Waarom niet als ik vragen mag?
Omdat je niet genoeg uren kan draaien
-- Mijn rooster is hier duidelijk aanwezig, ik kan niet op 2 plekken tegelijk zijn, sorry
Daarom gaan we je ontslaan.
(op mijn brutaalst, was toen 16, ben nu stuk minder brutaal hoor;) ) Oh, jullie hebben zeker liever personeel van 15 a 16 jaar, dat wil spijbelen voor hun werk? Omdat ze hun school niets interesseren? Want zo werkt het niet! Evenals het mentaliteit van 16 en 10 jaar ervaring. Maargoed, mijn school gaat voor, en ik vind wel een passende baan voor mijn overige uren.
Toch bedankt dat ik hier heb mogen werken.

Mond vol tanden heeft hij daar gestaan.

Ja....onstlagen was ik toch al.

In diezelfde zomer kreeg ik ook een ander baantje.
Afwasser bij een restaurant.

En ik die niet op mijn bekkie was gevallen, heb daar een aantal keren geslikt.
Ik moest om 19.00 beginnen, was om 23.30 vrij.
Kreeg zwart betaald.
Kreeg netjes drinken toegeschoven. Maar een echte pauze zat er niet in.

Was er 4 keer geweest, en eerlijk gezegd, zag ik dr aardig doorheen.
De eigenaresse, die de ijskast leeg at (Ja ijsjes voor de klanten)
Ik die geen handschoenen mocht dragen, maar mevrouw wel.

Op een avond was ik zo brutaal geweest. Dat ik naar haar toe ben gegaan.
Ik verdiende toen onder het minimum wat ik zou horen te verdienen, vanuit nibud gezien.

Kwam ik daar:
Ik wou even ergens over hebben.
--Dat kan, waarover (gewoon midden in het café)
Ik ga stoppen met dit baantje.
--Loop maar even mee naar achteren.

--Waar haal je het in je hoofd om dit te zeggen midden in het café?
U vroeg er naar, dus zei ik het gewoon.
--Waarom?
Nou, 1 ik krijg geen fatsoenlijke pauze. 2 ik verdien niet genoeg, vanuit nibud gezien, en dat is geen sterke zet omdat u mij zwart betaald.
-- Maar je mocht hier zoveel drinken als je wilt.
Maar even een adempauze heb ik niet gehad. De uren zit ik niet mee...This toch zomer vakantie.
--En wie gaat die afwas nu doen?
U zelf
-- oh....nou zo 1 als jou heb ik nog nooit gehad, en wil ik ook niet meer mee maken.

En terrecht.

Als ik zo terug denk?
ZOOOOO ik was brutaaaaal!

Moet er eigenlijk wel om lachen ook. Blij dat ik nu niet meer zo ben.[/quote]

laat ik dan maar niet eens beginnen :o
heb geruzied met hoofd personeel zaken, de baas de les gelezen over hoe met personeel om te gaan om vervolgens de andere baas die succes kwam wensen te beantwoorden met bedankt voor het niet aannemen...
trouwens ben ik ook waaaardeloos behandelt en ligt de zaak nu bij de rechtbank
met o.a gedwongen vrijwillig ontslag , bedrijgingen en verplichten om 100 km of meer verder te gaan werken met me 17 jaar

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:02

Ik had gister een klant die ahar babay midde in het restourant wilde verschonen.
En ze werd nog booos dat het niet mocht.. aangezien het niet lekker is voor de andere gasten..
Toen iwlde ze get in de keuken op het aanrecht doen.. sorry mevrouw... wij hebben nieteens een wc voor klanten.. Laatstaan een baby schoonmaak hoekje..

U kunt even naar de V&D want die hebben het wel

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:10

Dat is toch begrijpelijk dat het niet midden in en restaurant kan haha.
Ik snap alleen niet.. Een restaurant zonder toilet?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:28

c_esther schreef:
Dat is toch begrijpelijk dat het niet midden in en restaurant kan haha.
Ik snap alleen niet.. Een restaurant zonder toilet?

Ja een bakker, waar je ok kan zittene ten (bakker bart) wij hebben een heeel oud filliaal.. waar geen toilet in zit:S

Een personeels toilet alleen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:43

Oooh. Haha ik dacht een echt restaurant .

Lekker tussen de broodjes een vieze luier

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:12

ja eet smakkelijk, maar dat snapt iedereen toch.. dat dat gewoon niety gaat!?

Zou ze zelf denk ik ook niet willen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:27

Nou ja, ik zou wel snappen dat je niet midden in het restaurant een baby gaat verschonen... Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je ergens wat gaat drinken met de gedachte 'dan kan ik daar daarna de baby even verschonen'. Wie gaat er nou vanuit dat een restaurant/tearoom geen toilet heeft? Dat vind ik dus ook wel raar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:12

Blue_Eyes schreef:
Nou ja, ik zou wel snappen dat je niet midden in het restaurant een baby gaat verschonen... Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je ergens wat gaat drinken met de gedachte 'dan kan ik daar daarna de baby even verschonen'. Wie gaat er nou vanuit dat een restaurant/tearoom geen toilet heeft? Dat vind ik dus ook wel raar...

Bakker bart is niet echt restaurant, vind ik.

Hier heeft Bakker Bart ook geen wc's. Maar dat hebben de meeste kleine eet tentjes hier niet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:22

Ik vind bakker bart ook niet echt een restaurant. Meer van: er is plek om je net gekocht broodje op te eten (of eigenlijk nooit plek, want die paar zitplaatsen zijn altijd bezet). De delifrance daarentegen vind ik al veel meer een restaurant en hebben (hier) dan ook gewoon een toilet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:34

Okee, dat Bakker had ik wel gezien maar dat Bart, daar had ik overheen gekeken. Dat maakt het wel wat anders inderdaad. Daar zou het overigens helemaal niet in mijn hoofd opkomen om een baby te gaan verschonen, daar is helemaal geen ruimte voor := (Goed, en bij ons zijn dan de La Place en de Hema op zeer korte loopafstand en daar hebben ze wel faciliteiten).

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:37

Nou, zelfs de laatste keer dat ik bij de Hema wat zat te eten, werd er gewoon lekker uitgebreid op de bank verschoont. Alsof het de normaalste zaak was...
Heel fijn dat uitzicht... :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:39

Wij hebben hier bij de Hema geen banken, alleen heel ongemakkelijke stoeltjes en wiebeltafels. Maar wel een 'luxe' toiletruimte met babyverschoontafel :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:56

Ashley5 schreef:
Nou, zelfs de laatste keer dat ik bij de Hema wat zat te eten, werd er gewoon lekker uitgebreid op de bank verschoont. Alsof het de normaalste zaak was...
Heel fijn dat uitzicht... :=

Nou, ik heb ook wel eens in een winkelcentrum stad en land afgelopen op zoek naar een plek om de baby te verschonen, en nergens kunnen of mogen doen. Op een gegeven moment heb ik er dan schijt aan hoor en doe ik het gewoon waar dan ook waar het kind kan liggen, zelf loop je ook niet graag in een vuile broek en als het te lang blijft zitten gaat het helemaal open en ontsteken. Kijken mensen maar mooi een andere kant op, ik ga mijn kind toch echt geen pijn laten lijden voor zoiets futiels.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:14

Nouja ik vind je kind verschonen op een plek waar op dat moment mensen op een paar meter afstand zitten te eten wel heel erg vies := Moet zeggen dat mijn eetlust dan ook snel weg is :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:35

Ghe ghe, moest vandaag even naar men werk, wat heen brengen.

Ik loop snel ff langs de knaagdieren, om te kijken of alles goed is. Ff langs het voer.
Komt er een man naar me toe lopen.
"kun je me helpen"
Ja natuurlijk meneer

Hij had een probleem met een ruifje voor zijn cavia.
Na 10 minuten, 4 verschillende methoden en ruiven te laten zien.
Waren we er uit wat hij er in wou hebben.

hij bedankte mij vriendelijk en liep naar de kassa.

Mn baas kwam naar me toe:

"Je bent niet aan het werk, maar toch ook wel! Maar ik kan je niet voor die 10 minuten betalen"

Keek m lachend aan.......
Tjaa

Ik loop ooik wel eens door t winkel centrum heen:
Heej jij bent het meisje van de welkoop.

LOL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:00

Een keer had ik een vrouw die verder wel aardig was, maar ze stonk echt ontzettend naar zweet, praatte met iets te veel consumptie en had nou niet echt frisse tanden... Ik heb haar geholpen, maar ben daarna snel ergens anders heen gelopen. Het rook niet zo fris. :n

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:48

ohh jekkie boself...

Zo stond ik vorige week in de rij van de Coop.
Was een meneer die stonk letterlijk en figuurlijk naar natte hond. Zijn kleding was ook volledig bedekt met hondenhaar.

Vond het heeel onplezierig om erachter te staan.