Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Het is niet daverend voor je pinpas en het vertraagd het proces van scannen enorm als hij hem überhaupt al pakt. Enkel de ov-chip als pasje ervoor scheelt ontzettend. Daar zijn ook de busschauffeurs je dankbaar voor.
_Tara_ schreef:@ Zwikkie: In de trein niet in en uitchecken. Kaartje kopen. Ovchipkaart laten zien. Geen papieren ov meer.
@ Jamey: Als jij bij zo'n geel paaltje bent geweest en 2 producten hebt opgehaald moet je kaart 't gewoon normaal doen. Staat er nog wel een saldo van -4 euro op?
jameyskatje schreef:nee inmiddels, nadat ik m met 20 euro heb opgeladen, staat er 16 euro op. ben er alleen niet zo blij mee dat je er dus mee in de min kan staan..
euhm.. bij zo'n paaltje, waar je je kaart kan opladen (utrecht cs naast de ah to go), daar heb ik mijn kaart ingedaan en gedrukt op 'bestelling ophalen'.
waar zijn die 'ophaalpunten' dan??
Dwyne schreef:Iemand die mij hiermee kan helpen? Heb gisteren mijn OV kaart opgeladen, er dus geld op gezet. Maar nu kan ik hem niet gebruiken omdat ik mijn kortingskaarts nog niet heb aangevraagd bij de ns oid? althans dat melde de medewerkster van de ns mij... Door de weeks herkend hij mijn pas wel gewoon en kan ik prima reizen ermee...waarom dan in het weekend niet???? Leek me juist zo fijn gewoon pasje ervoor en klaar niet steeds in de rij voor kaartjes kopen...
jameyskatje schreef:eerst stond ik 4 euro in de min. terwijl ik mijn kaart nog nooit had gebruikt!!
en nu..
ik heb er 20 euro opgezet
ik heb mijn internet account geactiveerd
ik heb 'mijn bestelling opgehaald' bij zo'n oplaad kastje..
en nog geven de treinconducteurs keer op keer aan dat mijn ovchip NIET is geactiveerd..
hoe moet je m dan activeren?? heb het helemaal gehad met dat onding.
Marion_ schreef:Nou ik heb ook een vraagje. Vind het namelijk niet echt nodig om hiervoor te bellen.. kost toch weer aardig wat![]()
Ik heb eerst mijn gewone (week)abbo opgehaald voor mn chipkaart.
Maar heb mijn abbo nu omgezet naar weekend.
Toen mijn weekendabbo eindelijk klaar stond (na 3 weken ipv 2 dagen) heb ik hem opgehaald.
Ben toen daarna met de bus naar huis gegaan en wat zag ik toen? Er ging geen geld af!?
Dus ik zat al te balen.. het staat er niet op..
Maar toen ik gister weer met de bus ging, ging er nog geen geld af!
Er staan nu dus 2 abbonementen op mn kaart.. week en weekend.
Volgens de conducteur was het weekendabbo nu geldig.
Maar wat moet ik doen? Dit zo laten, en altijd gratis reizen () Of kan ik daar problemen mee krijgen?
De conducteur deed er namelijk helemaal niet moeilijk over ofzo