OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:52

Ik had netjes dat formulier aangevraagd.... na 3 weken nog steeds niet. Ik gebelt en toen bleek dat die formulieren niet eens binnen hadden gekregen (jajajaj, gewoon kwijt geraakt waarschijnlijk ;)) Nouja prima ik een nieuwe aangevraagd. Ik heb het nu maar weer ingevult. Hopelijk heb ik het snel. Niet dat ik het echt nodig heb met reizen aangezien in bijna alles op de scooter/auto doe. Maar goed morgen ga ik naar de opendag van de HU(utrecht dus) en nu heb ik alleen maar die tijdelijke kaart. Moet ik dat ook nog ergens opladen? Kan ik morgen zo de trein in stappen of moet ik een kaartje kopen? en hoe zit het dan met de bus := HELP :o

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:23

Mizora schreef:
Het is niet daverend voor je pinpas en het vertraagd het proces van scannen enorm als hij hem überhaupt al pakt. Enkel de ov-chip als pasje ervoor scheelt ontzettend. Daar zijn ook de busschauffeurs je dankbaar voor.

hij doet wel altijd meteen in 1x *blieb* :P maar ik zal dan toch maar niet meer mn pinpas ook ervoor houden.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:33

Even een vraagje.. Moet je nog wel een gewone treinkaartje kopen met korting.. Dat je dan je papieren ov laat zien dat je korting hebt? Aangezien ik nog geen geld op m`n ovchip heb staan.. En die ook nog niet van plan ben om te gaan doen :+

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:36

eerst stond ik 4 euro in de min. terwijl ik mijn kaart nog nooit had gebruikt!!

en nu..
ik heb er 20 euro opgezet
ik heb mijn internet account geactiveerd
ik heb 'mijn bestelling opgehaald' bij zo'n oplaad kastje..

en nog geven de treinconducteurs keer op keer aan dat mijn ovchip NIET is geactiveerd..

hoe moet je m dan activeren?? heb het helemaal gehad met dat onding.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:38

:= raar klopt toch niet.. vooral als je hem geactiveerd hebt bij een oplaad punt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:41

@ Zwikkie: In de trein niet in en uitchecken. Kaartje kopen. Ovchipkaart laten zien. Geen papieren ov meer.

@ Jamey: Als jij bij zo'n geel paaltje bent geweest en 2 producten hebt opgehaald moet je kaart 't gewoon normaal doen. Staat er nog wel een saldo van -4 euro op?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:41

Zeker weten bestelling opgehaald bij een ophaalpunt en niet een oplaadpunt? Zit een verschil in namelijk ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:44

nee inmiddels, nadat ik m met 20 euro heb opgeladen, staat er 16 euro op. ben er alleen niet zo blij mee dat je er dus mee in de min kan staan..

euhm.. bij zo'n paaltje, waar je je kaart kan opladen (utrecht cs naast de ah to go), daar heb ik mijn kaart ingedaan en gedrukt op 'bestelling ophalen'.

waar zijn die 'ophaalpunten' dan??

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:47

_Tara_ schreef:
@ Zwikkie: In de trein niet in en uitchecken. Kaartje kopen. Ovchipkaart laten zien. Geen papieren ov meer.

@ Jamey: Als jij bij zo'n geel paaltje bent geweest en 2 producten hebt opgehaald moet je kaart 't gewoon normaal doen. Staat er nog wel een saldo van -4 euro op?

Oké ja dat ik niet in en uit mocht chekken dat wist ik :+ maar goed.. Kon zijn dat je dus een saldo moest plaatsen op je chip voor de korting.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:48

jameyskatje schreef:
nee inmiddels, nadat ik m met 20 euro heb opgeladen, staat er 16 euro op. ben er alleen niet zo blij mee dat je er dus mee in de min kan staan..

euhm.. bij zo'n paaltje, waar je je kaart kan opladen (utrecht cs naast de ah to go), daar heb ik mijn kaart ingedaan en gedrukt op 'bestelling ophalen'.

waar zijn die 'ophaalpunten' dan??

In Utrecht kun je hem ook opladen bij de verkoop van de GVU daar zit ook altijd iemand van de chipkaart die je meer kan vertellen er over.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:27

@ Zwikkie: Maar saldo laden op je chip voor de korting? Je hoeft niet in en uit te checken dus dan hoeft er verder ook geen saldo op te staan :P

@ Jamey: Naast de ah to go dan ben je bij 't goede paaltje geweest :j Zei dat paaltje wel dat er producten voor je klaar stonden? Of stond er geen bestelling voor je klaar?

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:29

_Tara_ schreef:
@ Zwikkie: Maar saldo laden op je chip voor de korting? Je hoeft niet in en uit te checken dus dan hoeft er verder ook geen saldo op te staan :P

Ja was een beetje een blonde actie van me :+

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:00

Iemand die mij hiermee kan helpen? Heb gisteren mijn OV kaart opgeladen, er dus geld op gezet. Maar nu kan ik hem niet gebruiken omdat ik mijn kortingskaarts nog niet heb aangevraagd bij de ns oid? althans dat melde de medewerkster van de ns mij... Door de weeks herkend hij mijn pas wel gewoon en kan ik prima reizen ermee...waarom dan in het weekend niet???? Leek me juist zo fijn gewoon pasje ervoor en klaar niet steeds in de rij voor kaartjes kopen...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:08

Dwyne schreef:
Iemand die mij hiermee kan helpen? Heb gisteren mijn OV kaart opgeladen, er dus geld op gezet. Maar nu kan ik hem niet gebruiken omdat ik mijn kortingskaarts nog niet heb aangevraagd bij de ns oid? althans dat melde de medewerkster van de ns mij... Door de weeks herkend hij mijn pas wel gewoon en kan ik prima reizen ermee...waarom dan in het weekend niet???? Leek me juist zo fijn gewoon pasje ervoor en klaar niet steeds in de rij voor kaartjes kopen...

Bij de NS werkt dat nog niet.
Als je recht hebt op korting blijf je gewoon een kaartje met korting kopen.
Ook hoef je niet in en uit te checken bij de NS en dat geld voor doordeweeks en in het weekend.
Let wel op dat dit alleen geld voor de studenten ov chip.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:31

Wat is dat nou voor onzin...hadden ze dat niet kunnen melden toen ik om juist met de trein te reizen er geld voor op heb gezet... zeker geen manier om dat weer terug te krijgen?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:51

Heb het kunnen oplossen met de NS! :D Die vrouw vond het ook maar vreemd dat ik wel mijn chip kon opladen via hun automaat maar er niet mee kon reizen. Heb gewoon mijn geld terug gehad. Normaal moet je er 2.50 voor betalen om je bedrag retour te krijgen maar dat ging mij te ver en haar ook dus kreeg het zo terug :D Toch best aardig van ze gezien ze dat eigenlijk niet mogen doen bij een stuenten OV...

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:42

Nou ik heb ook een vraagje. Vind het namelijk niet echt nodig om hiervoor te bellen.. kost toch weer aardig wat :roll:

Ik heb eerst mijn gewone (week)abbo opgehaald voor mn chipkaart.
Maar heb mijn abbo nu omgezet naar weekend.
Toen mijn weekendabbo eindelijk klaar stond (na 3 weken ipv 2 dagen :+ ) heb ik hem opgehaald.
Ben toen daarna met de bus naar huis gegaan en wat zag ik toen? Er ging geen geld af!?
Dus ik zat al te balen.. het staat er niet op..
Maar toen ik gister weer met de bus ging, ging er nog geen geld af!

Er staan nu dus 2 abbonementen op mn kaart.. week en weekend.
Volgens de conducteur was het weekendabbo nu geldig.

Maar wat moet ik doen? Dit zo laten, en altijd gratis reizen ( *D ) Of kan ik daar problemen mee krijgen?
De conducteur deed er namelijk helemaal niet moeilijk over ofzo :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:20

Je moet schijnbaar op internet wat activeren???
Laatst bijgewerkt door millennium op 07-02-10 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:21

jameyskatje schreef:
eerst stond ik 4 euro in de min. terwijl ik mijn kaart nog nooit had gebruikt!!

en nu..
ik heb er 20 euro opgezet
ik heb mijn internet account geactiveerd
ik heb 'mijn bestelling opgehaald' bij zo'n oplaad kastje..

en nog geven de treinconducteurs keer op keer aan dat mijn ovchip NIET is geactiveerd..

hoe moet je m dan activeren?? heb het helemaal gehad met dat onding.

Hoe kan je je internet account nou activeren dan?

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:24

Via de website van de ovchipkaart millenium

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:43

Je hoeft niks via internet te activeren hoor om je chipkaart te kunnen gebruiken.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:43

Nee idd, maar ik heb me wel geregistreerd want zo kun je ook zien wat voor producten je hebt etc.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:33

Marion_ schreef:
Nou ik heb ook een vraagje. Vind het namelijk niet echt nodig om hiervoor te bellen.. kost toch weer aardig wat :roll:

Ik heb eerst mijn gewone (week)abbo opgehaald voor mn chipkaart.
Maar heb mijn abbo nu omgezet naar weekend.
Toen mijn weekendabbo eindelijk klaar stond (na 3 weken ipv 2 dagen :+ ) heb ik hem opgehaald.
Ben toen daarna met de bus naar huis gegaan en wat zag ik toen? Er ging geen geld af!?
Dus ik zat al te balen.. het staat er niet op..
Maar toen ik gister weer met de bus ging, ging er nog geen geld af!

Er staan nu dus 2 abbonementen op mn kaart.. week en weekend.
Volgens de conducteur was het weekendabbo nu geldig.

Maar wat moet ik doen? Dit zo laten, en altijd gratis reizen ( *D ) Of kan ik daar problemen mee krijgen?
De conducteur deed er namelijk helemaal niet moeilijk over ofzo :+

Ik heb geen idee, zelf heb ik altijd een weekend gehad, maar nu ik een keer doordeweeks heb gereisd is er blijkbaar ook niks afgegaan. Mij maakt het niks uit, ik koop voor de zekerheid in de trein wel een ding en voor de rest mag de ov-chipkaartorganisatie het mooi zelf uitzoeken.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:09

Nou, het activeren is gelukkig gelukt! :)
Ik had me voor de zekerheid geregistreerd op de site en vanmiddag heb ik mijn bestelling opgehaald.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 01:01

Ik zat vandaag in de trein en had controle, en mijn kaart is dus nog niet geactiveerd omdat e steeds zegt dat er niets klaarstaat. Maar nu zij de conducteur dat je dan moet bellen, dus ik zo weet u wat dat kost? Je word weet ik hoe lang in de wacht gezet.. Zegt ze maar ik kan ook een boete geven en dat is nog duurder.. Echt belachelijk gewoon..

Morgen maaar weer is activeren proberen ..