Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:00

aahh wat balen :(:) :(:)

SuperLiesje

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:07

Blon_D wat balen zeg!! Was je instructeur mee of niet?

Nog even een vraagje voor iedereen die gaat afrijden, nemen jullie je instructeur mee, waarom wel/niet?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:23

Ik neem m'n instructeur niet mee. Hij doet daar niet aan.. Ze kunnen toch niet kletsen en het is alleen maar hinderend voor jezelf hij moet namelijk toch op de achterbank zitten.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:36

Ik twijfel.. aan de ene kant wil ik haar niet mee, aan de andere kant wel want dan heeft ze precies gezien waar het mis ging mocht ik zakken :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:51

Bij mijn vriend ging zijn instructeur wel mee (en ik heb dezelfde) en hij vond het heel fijn. Hij ziet namelijk waar het mis gaat tijdens het examen en hier kun je dan weer mee verder door een soortgelijke situatie op te zoeken bijvoorbeeld. Vaak ben je zelf zo gefrustreerd dat het niet gelukt is dat je toch niet meer helemaal goed weet wat wel en niet goed ging

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:56

Blon_D schreef:
Pft ik zit er helemaal doorheen.. Weergezakt.. besluitvaardigheid was niet goed? Geen ingreep oid gehad. Helaas maar ik zit er nu wel echt doorheen :(

Jee, wat ontzettend zuur. :\ Kan me voorstellen dat je er doorheen zit nu. :(:)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:09

Ah balen zeg Blon_D! :(:) dat is idd niet leuk...... :\

Ik weet nog niet wat ik doe, van mij mag de instructeur wel mee maar zie het daar wel :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:35

eerste examen had ik 2 examinatoren mocht mijn instructeur dus niet mee. 2de is hij wel meegegaan zodat hij me wat beter kan wijzen op fouten als ik weer zak :+ vanochtend isti ook meegegaan.. Alleen ja heb er weinig aan omdat mijn besluitvaardigheid gewoon blijkbaar niet goed is :+ maar hoe verbeter je zoiets?!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:37

Ik neem hem wel mee :j
Bij hem voel ik me toch vertrouwd :j

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:38

Balen Blon_D. :(:)

@Chann; grappig, ik heb hetzelfde als jou. Heb nu 31,5 uur les gehad, en heb ook het gevoel dat ik een beetje hang. Ik heb de auto onder controle, maar soms op lastigere situaties moet ik toch echt even goed nadenken, kijken en besluiten. :+ Wat soms niet altijd goed gaat, maar 7 van de 10 gelukkig wel. Nu nog 10 van de 10 maken. :D

Mijn instructrice gaat mee. :) Ik vind dat zelf fijner, dan kijk je in je achteruitspiegel en ben je misschien toch wat meer gerustgesteld! Die van mij is ook heel erg aardig dus dat is al fijn.

Mijn rijles vandaag ging best goed na 2 weken niet gereden te hebben. Het was even wennen op het begin, maar daarna ging het eigenlijk als normaal. Hebben bijzondere verrichtingen geoefend, ging allemaal netjes. Behalve toen ik een bocht achteruit moest maken om te keren, toen wachtte ik te lang op de auto's en leek ik niet goed te kunnen beslissen wanneer ik wilde gaan, dus dat was balen. :+ Maar goed, de rest ging goed!

Ik mag trouwens begin maart afrijden, ze gaan nu voor mij het examen al aanvragen. Zo'n 2/3 lessen na mijn TTT, die op 17 februari is. :) Vind het nu al spannend hahaha..

Trouwens, bij ons in Den Bosch gingen de examens wel door!!! Mijn instructrice moest namelijk met een meisje gaan afrijden, en we gingen voor de zekerheid even het CBR binnen. Maar daar waren alle examinatoren weg met hun afrijders, dus dat betekende dat het wel door ging! :)

Ohja, ik had me vandaag toch wat gezien. := Moest een meisje dus afrijden, en ik stond geparkeerd bij het CBR. Wilde wegrijden maar zij kwam eraan, dus ik wachtte even. Hoor ik ineens een auto afslaan, dus ik dacht nee he?! Toch niet dat meisje?
Jawel dus, wel dat meisje..... Kreeg ze hem ook nog heel schokkerig het vak in, wist ze daarna niet hoe ze de sleutel uit het contact moest halen. Oh oh wat een drama. :=
Dus ik zwaai met mijn blije kop naar die examinator, en zijn hoofd sprak boekdelen; ze was duidelijk niet geslaagd. :(:)
Ze moest ook een beetje huilen toen ze terug liep, dus ik denk dat het echt niet goed ging. :(:)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:43

Haha agh :(:)
In Db wel joh?
In Berkel enschot alles afgelast..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:48

Oh.. dat is wel sneu zeg!

Blon_D.. besluitvaardigheid is ook nog wel eens mijn probleem.. mijn instructrice gaf me daar een vrij handig trucje voor.. je moet gewoon zorgen dat je auto niet stil komt te staan (tenzij natuurlijk het stoplicht rood is, of je voorrang moet verlenen o.i.d.!) Dat dwingt je om op tijd te kijken, en op tijd te bedenken wat je gaat doen! Het helpt mij in ieder geval behoorlijk goed!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:50

Besluitvaardigheid had ik niet zo problemen mee, had eerder dat ik bvb te snel de auto ervoor zette als te laat. maar merk dat dat de laatste tijd ook wat veranderd... zit ik te kijken zie dat het wel kan, maar dan toch twijfel en blijf wachten en ja dan is het alweer te laat, dat moet ik dan juist niet doen.... :o maarja.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:51

Gister is bij en vriendin van me voor de tweede keer het afrijden afgelast ivm sneeuw.... Kost een hoop extra geld zo!
Ik ben nog altijd blij dat ik het gelukkig voor de sneeuw heb gehaald... wat een gedoe is dat zo!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:54

dat herken ik magic dat deed ik eerst ook en nu heb ik afentoe dat ik t volgens instructeur wat te makkelijk inschat :+ maar ik ga wel weer op en dan maar langer bezig ik heb dat ding gewoon nodig..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:59

MarloesRixt schreef:
Gister is bij en vriendin van me voor de tweede keer het afrijden afgelast ivm sneeuw.... Kost een hoop extra geld zo!
Ik ben nog altijd blij dat ik het gelukkig voor de sneeuw heb gehaald... wat een gedoe is dat zo!

Extra geld voor lessen bedoel je?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:38

Blon_D schreef:
dat herken ik magic dat deed ik eerst ook en nu heb ik afentoe dat ik t volgens instructeur wat te makkelijk inschat :+ maar ik ga wel weer op en dan maar langer bezig ik heb dat ding gewoon nodig..

Kan je instructeur je geen tips geven wat betreft besluitvaardigheid? :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:22

Mandyy schreef:
MarloesRixt schreef:

Extra geld voor lessen bedoel je?
Ik wou al zeggen, extra geld voor lessen bedoel je denk ik? Examen hoef je natuurlijk niet opnieuw voor te betalen als ie afgelast wordt namelijk. :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:35

Extra geld voor lessen. ;) Ze heeft inmiddels wel 6 lessen extra gehad... Terwijl ze het misschien zonder die 6 lessen ook wel gered zou hebben toen. Ik ben benieuwd wanneer ze nu haar examen mag gaan doen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:07

Ik heb 2 oktober eerste les gehad en mag 19 januari afrijden. Heb dan ongeveer (ben de tel kwijt) 33 lessen gehad.

Aan de ene kant wil ik mijn instructeur wel mee voor als je zakt, dan weet hij ook waar we aan kunnen werken. Maar aan de andere kant zou ik me denk ik schamen tegenover hem als ik een fout maak ofzo. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen :+ Maar ik denk dat ik hem toch wel mee wil. Gewoon voor de zekerheid.

Ik ben trouwens best 'bang' dat ik ga huilen als ik gezakt ben. Ik vind dat dan zo voor schut tegenover instructeur en examinator :Y) Dus ik moet maar gewoon slagen

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:44

Ik moet morgen afrijden.... :o Ik ben echt zeneuwachtig, maar heb gelukkig een faal angst examen, dus dat stelt me weer gerust. Mijn instructeur zou wel mee gaan, maar dat wil ik toch niet. Ik heb met mijn TTT ook geen instructeur bij gehad, en vond dat wel lekker, ik rij beter als mijn instructeur er niet bij is.

Hoop dat het door gaat, en dat ik het haal.... :Y)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:58

Pradaatje schreef:
Haha agh :(:)
In Db wel joh?
In Berkel enschot alles afgelast..

Jep, in Den Bosch wel. De wijken waren ook niet echt super erg dat je niet kon rijden, heb er vandaag ook nog al mijn dingetjes geoefend. Wel echt stom dat verder overal alles is afgelast, al die mensen moeten hun examen nu ook in gaan halen natuurlijk. :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:05

Balen voor de gezakte :(:)

Rijles ging weer niet door, sneeuwt hier ook weer flink en de wegen zijn al weer bagger....
Dus nu heb ik vrijdag om 8 uur 's ochtends :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:05

Wat houdt een faalangstexamen in?

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:16

balen blon_D !!

hier sneeuwt het weer.. dus hoop voor jullie dat de examens door blijven gaan :oo