Haha ja De eerste keer met die trein toen ik erin moest raakte ik licht in paniek Kreeg de deur niet open haha, dus was bang dat de trein gewoon weg zou rijden!
Maar ik vind nu dit: Bel zo snel mogelijk met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (€ 0,10 p.m.) als je de Studenten OV-chipkaart kwijt bent of als de kaart gestolen is. Je oude kaart wordt dan binnen 24 uur geblokkeerd en eventueel saldo op je oude kaart wordt gerestitueerd (alleen bij saldo boven 5 euro en met aftrek van 2,50 euro administratiekosten). Vraag of je via deze site een nieuw aanvraagformulier moet aanvragen of dat er automatisch een vervangende kaart wordt gemaakt. Totdat je de nieuwe kaart ontvangt (binnen 3 weken), reis je voor eigen rekening.
Dus dan zou ik 3 weken mijn eigen kosten moeten betalen.. ja dag.. die papieren kaart kon niet eens breken straks maar even langs het loket op Duivendrecht.. van de NS. En maar met vriendlief meesneaken door het poortje
Ze spreken ook geen nederlands bij dat studentenovchipkaart gedoe
Nou. Ik moet een nieuwe aanvragen.. deze oude opsturen.. tot ik een nieuwe heb alle reizen betalen. En op de vraag of ik dat bij ze kon declareren.. wisten ze niet en moest ik ze maar een e-mail sturen
Ik vrees het ergste voor je.. Aangezien hij de hele streep nodig zal hebben om te checken en die is nu onderbroken..
Anoniem
Geplaatst: 12-04-10 12:30
@Unwritten: Dat is pas echt balen... Maar je hebt best kans dat als de chip niet beschadigd is, je kaart het nog gewoon doet.
Kan me trouwens wel voorstellen dat het voor de meeste studenten niet te doen is om een aantal weken lang losse kaartjes voor te schieten. Eigenlijk zouden ze daar nog iets voor moeten uitvinden, een tijdelijke 'online' ticket of zoiets...
Mijn ov-chipkaart zit ook altijd in m'n broekzak eigenlijk. Vind dat zo'n gedoe anders om dat ding iedere keer uit m'n tas uit m'n portemonnee te moeten halen.