Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sjaslique schreef:Nou ik ben net terug van mijn eerste rijles, pfoe dat was nog wat lastiger als ik dacht.
Eerst op een parkeerterrein geoefend met sturen, gas geven, ontkoppelen, remmen etcetera. Nou wat een ramp, kwam iedere keer op de verkeerde weghelft en deed mijn handen verkeerd, maar op een gegeven moment viel het kwartje.
Toen zegt de instructeu hier links af, slik....dat was de openbare weg. Rijd je daar tussen al het andere verkeer en ja dan kom je een rotonde tegen, rotonde helemaal rond om de stuurkunsten nog maar eens te oefenen en zo verder over de openbare weg. Daarna nog op een ander terrein geweest en daar de hellingproef geoefend en vervolgens naar huis gereden. Nou over 3 jaar horen jullie dus wel een keer dat ik mijn rijbewijs heb...of het opgegeven heb.
sjaslique schreef:Citaat:Ach wie begon er niet zo? Komt allemaal goed!
Dat geeft nog enigzins hoop. Donderdag mag ik weer lessen, dus ben benieuwd.
Loesje88 schreef:ik mocht mijn eerste rijles alleen sturen en richting aangeven. niet eens gas geven! Vond dat toen héél overdreven, maar als ik er nu zo aan terug denk... ik vond het doodeng om de openbare weg op te gaan en alles zelf te moeten doen. dus dit werkte voor mij heel goed
Zwartwitje schreef:Vond ik dus ook sjaslique, zo voor de eerste keer.. maar aan de andere kant, je zult het toch allemaal tegelijk moeten doen, dat hoort erbij, dus dan is het waarschijnlijk maar beter dat je dat al vanaf het begin zo leert