Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rock schreef:Tja... ik denk dat als je als winkel geen gratis tasjes meer hebt, je toch op z'n minst die grotere tassen gratis mee kan geven... Het is misschien wel service, een tasje, maar ik vind het toch wel iets dat gewoon standaard is.
Vjestagirl schreef:Ooooh ik denk er ineens weer aan. Toen ik nog bij het kruidvat werkte waren alle tasjes op. Niet de grote waar je 15 cent voor moet betalen, maar de kleine gratis tasjes. Hoeveel mensen daar wel niet scheit chagarijnig over waren.
Kkant: 'heb je daar een tasje omheen'
ik: 'sorry, de tasjes zijn op, u kunt wel voor 15 cent een grote tas kopen'
Klant: 'hoe moet ik nu mijn spullen thuis krijgen dan'
ik: 'u kunt ze dragen in uw handen, of een grote tas kopen voor 15 cent'
Klant: 'en hoe word ik geacht dan mijn spullen thuis te krijgen, dit kan echt niet, ik ga klagen bij je manager!'
Manager zei precies hetzelfde. Gewoon dragen, of voor 15 cent een grote tas kopen.
Klant (terug bij mij): 'ik wil een tasje.'
Ik: 'dat is dan 15 cent mevrouw'
Klant: 'ik wil een gratis tasje!'
Ik: 'die zijn er niet mee mevrouw. Het is ook maar een service, leuk als u het krijgt, maar krijgt u het niet kunt u er geen beroep op doen'
K heb nog nooit iemand zo beledigd zien kijken, ik had haar niet meer kunnen beledigen door d'r int gezicht te slaan, echt niet.
Bleek dat ze haar auto voor de deur had staan. Letterlijk
Vjestagirl schreef:Ooooh ik denk er ineens weer aan. Toen ik nog bij het kruidvat werkte waren alle tasjes op. Niet de grote waar je 15 cent voor moet betalen, maar de kleine gratis tasjes. Hoeveel mensen daar wel niet scheit chagarijnig over waren.
Kkant: 'heb je daar een tasje omheen'
ik: 'sorry, de tasjes zijn op, u kunt wel voor 15 cent een grote tas kopen'
Klant: 'hoe moet ik nu mijn spullen thuis krijgen dan'
ik: 'u kunt ze dragen in uw handen, of een grote tas kopen voor 15 cent'
Klant: 'en hoe word ik geacht dan mijn spullen thuis te krijgen, dit kan echt niet, ik ga klagen bij je manager!'
Manager zei precies hetzelfde. Gewoon dragen, of voor 15 cent een grote tas kopen.
Klant (terug bij mij): 'ik wil een tasje.'
Ik: 'dat is dan 15 cent mevrouw'
Klant: 'ik wil een gratis tasje!'
Ik: 'die zijn er niet mee mevrouw. Het is ook maar een service, leuk als u het krijgt, maar krijgt u het niet kunt u er geen beroep op doen'
K heb nog nooit iemand zo beledigd zien kijken, ik had haar niet meer kunnen beledigen door d'r int gezicht te slaan, echt niet.
Bleek dat ze haar auto voor de deur had staan. Letterlijk
poes schreef:Het wordt wel steeds minder standaard, heel wat winkels geven bij ons allang geen tasjes meer mee.
Wat ik wél erg vind: in de FNAC geven ze wel nog gratis zakjes. Ook van die kleintjes.
Ok, schoonvader koopt een GROOT ( en duur) boek, past niet in zo'n klein zakje, ja dan moest hij dus betalen voor een grote zak... dat vind ik dan ook wel krom, hoe meer je uitgeeft, hoe minder service? (ik snap het wel zi, maar toch is het een beetje krom)
Vjestagirl schreef:Idd. Of mensen die na een uur (of een dag, nog leuker) terug komen' het handvat van het tasje scheurde, en toen is mijn shampoo/deodorant/rol drop gevallen en kapot gevallen, en nu wil ik een nieuwe'. Juist. Jij propt het tasje te vol. Jij wil geen 15 cent betalen voor een grotere stevigere tas. Jij loopt er uren mee rond te zeulen. In dit geval: garantie tot aan de deur.
Vjestagirl schreef:Idd. Of mensen die na een uur (of een dag, nog leuker) terug komen' het handvat van het tasje scheurde, en toen is mijn shampoo/deodorant/rol drop gevallen en kapot gevallen, en nu wil ik een nieuwe'. Juist. Jij propt het tasje te vol. Jij wil geen 15 cent betalen voor een grotere stevigere tas. Jij loopt er uren mee rond te zeulen. In dit geval: garantie tot aan de deur.
upendo schreef:'Ik zag je op TV!'
(Okee, okee, dat was waar.)
'Wat had jij een goede mening!'
(euh, ik zei: 'Ik heb mijn school gekozen om de sfeer.' )
En nog verschillende klanten die mij hebben zien spelen met orkest, of ik ook privé-concerten gaf enzo.
Ach, extra werkvoorziening..
Yamcha schreef:Nou idd...... kreeg echt, toen ik nog in de winkel werkte altijd het idee dat mensen echt hun uiterste best doen om maar vooral níet na te denken
Vjestagirl schreef:Yamcha schreef:Nou idd...... kreeg echt, toen ik nog in de winkel werkte altijd het idee dat mensen echt hun uiterste best doen om maar vooral níet na te denken
Vooral niet:
-Na te denken
-Zelf te zoeken
-Mee te denken
-Inschikkend te zijn
-De algemene voorwaarden te lezen
-De bon te lezen
-Je uit te laten praten
-Respect te hebben voor degene aan de andere kant van de toonbank.
Mevrouw maakt een pak maandverband open, trekt er 1tje uit, bekijkt, laat vallen en wil weglopen. Voor mijn neus. Onder de camera...
Ik: 'Mevrouw, u heeft de verpakking open gemaakt, ik ben bang dat ik u moet vragen dit product af te rekenen'
Zij: 'Dat heb ik niet gedaan'
Ik: 'Ik heb het u net zien doen, maar als u het graag wilt kunnen we het terug kijken op de beelden' *wijst naar beveiligings camera*
Zij: 'Oh. Ok. Maar dan pak ik er wel even eentje die nog dicht is'
Ik: 'U zult moeten betalen voor de geopende verpakking. Als u ook nog een dichte mee wilt nemen kan dat, maar betaalt u er 2'
Zij: 'Oh. Krijg ik dan wel korting op deze' *zwaait met het pak*
Ik: 'Nee mevrouw'
Zij: 'Maar hij is open!'![]()
![]()
zap schreef:op=op schijnt ook een lastig begrip te zijn af en toe