Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ziatje

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:06

Ik heb gisteren en vandaag gehad en moet morgen weer. Ik moet zeggen het gaat al een heel stuk beter dan in het begin en ik begin er echt plezier in te krijgen! Alleen dat je zoveel moet kijken enzo ben ik nog niet echt aan gewend. Maar we zullen zien hoe het morgen gaat ben weer benieuwd! :D

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:53

ziatje schreef:
Ik heb gisteren en vandaag gehad en moet morgen weer. Ik moet zeggen het gaat al een heel stuk beter dan in het begin en ik begin er echt plezier in te krijgen! Alleen dat je zoveel moet kijken enzo ben ik nog niet echt aan gewend. Maar we zullen zien hoe het morgen gaat ben weer benieuwd! :D

Tja het is overal kijken of overal tegenaan rijden, overal kijken kun je maar beter aan wennen denk ik.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:23

WoodySan schreef:
Maar broertje van mijn vriend moet eind juli op voor zijn theorie :)
Verder nog iemand die bijna op moet?

ik heb dinsdag theorie examen
ben beniewd!

iemand nog tips of van die strikvragen die je toevallig weet? :P

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:31

Jodym schreef:
WoodySan schreef:
Maar broertje van mijn vriend moet eind juli op voor zijn theorie :)
Verder nog iemand die bijna op moet?

ik heb dinsdag theorie examen
ben beniewd!

iemand nog tips of van die strikvragen die je toevallig weet? :P

Heb je even een uurtje of wat ?

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:32

ja hoor, de hele dag :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:34

Ik heb ook dinsdag! Heb het boek bijna 1 x doorgenomen, baal wel want had het al onderhand willen kennen maar ben nog ff druk met school maar kan mooi de zaterdag zondag en maandag leren. Wil hem ècht in 1 keer halen,
Maar kom maar op met die tips!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:35

haha ik heb het boek al wel een keer doorgelezen,
heb ook theorie cursus, van 5x 2,5 uur :)
maandag nog 1x en dan dinsdag examen om 10.30uur

maarja die toetsen die we daar oefenen zijn de ene keer heel moeilijk, en de andere keer best makkelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:38

Ik heb nog geen datum voor mn tweede keer afrijden, ga zo zelf maar even naar mn instructeur bellen, volgens mij is hij vergeten mij te bellen _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:39

theorielessen ja? dat is ook wel handig, als ik het boek 1 x heb doorgenomen, neem ik hem nog een kee ren de vragen die ik heb die schrijf ik op en daar helpt mijn vriend me bij :) en verder nog de oefenexamens op de pc :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:41

Ik heb geen theorielessen gehad, gewoon gedurende oktober - december dat hele boek eens doorgelezen, half december - half januari zitten leren, half januari geslaagd met 2 fout. Werkte voor mij prima, doordat ik al een half jaar reed op dat moment heb ik de theorie in de praktijk ook al opgestoken.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:46

ChantalSmook schreef:
Ik heb ook dinsdag! Heb het boek bijna 1 x doorgenomen, baal wel want had het al onderhand willen kennen maar ben nog ff druk met school maar kan mooi de zaterdag zondag en maandag leren. Wil hem ècht in 1 keer halen,
Maar kom maar op met die tips!

Nou uuh om te beginnen moet je jezelf bij het toepasen van een bord of regel eerst goed afvragen voor wie het bord of regeltje geld: voor bestuurders, of het verkeer of motorvoertuigen enz.

Dan kijken wat die betreffende doel wel of juist niet mag of moet.

Daarna bepalen waar dat niet mag of juist wel moet.

Dus altijd wie, wat, waar.

Nou das tip 1.

Zorg dat je weet wie bestuurders zijn, wie voertuigen, motorvoertuigen enz.

Tip 2.

Wordt vervolgt.

Moet vrijdag zelf op ben nog aan het leren, geen tijd.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:48

Oh wacht ff tip 3.

Hier staat alles maar dan ook alles.

Tdekkers.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:50

Ik ben trouwens van de week voor het eerst in mn rijcarriere een T100 bus tegengekomen, echt bizar als je op de middelste baan rijdt omdat je die bus in wilt halen, en die bus ineens met 100 opzij komt om ook in te gaan halen, kon ik weer verder uitwijken naar links :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:53

Is dat theorieexamen nou echt zo moeilijk? Ik heb hem donderdag (volgende week) maar ik heb zoiets van als ik 1 keer dat boek doorlees en wat oefenexamens maak is het toch wel voldoende? Maar daar begin ik aan te twijfelen omdat sommige van jullie zelfs cursussen erbij hebben. Toen ik pas zonder te leren een oefenexamen maakte had ik maar 2 fout teveel.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:54

handig dirkje! :)

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:55

Unwritten schreef:
Ik ben trouwens van de week voor het eerst in mn rijcarriere een T100 bus tegengekomen, echt bizar als je op de middelste baan rijdt omdat je die bus in wilt halen, en die bus ineens met 100 opzij komt om ook in te gaan halen, kon ik weer verder uitwijken naar links :=

Hadden ze wel allemaal braaf hun gordeltje aan of ging het te snel om dat te zien. :D

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:37

Paula schreef:
Is dat theorieexamen nou echt zo moeilijk? Ik heb hem donderdag (volgende week) maar ik heb zoiets van als ik 1 keer dat boek doorlees en wat oefenexamens maak is het toch wel voldoende? Maar daar begin ik aan te twijfelen omdat sommige van jullie zelfs cursussen erbij hebben. Toen ik pas zonder te leren een oefenexamen maakte had ik maar 2 fout teveel.

Dat dacht ik dus ook dat het wel meeviel, heb het boek 1x doorgelezen en een stuk of 5 oefenexamens gemaakt maar vorige keer had ik helaas 1 fout teveel. Vrijdag moet ik weer op, hoop echt dat ik het nu haal?!!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:42

@Paula: Enrico (en zijn zusje) hebben morgen hun theorie. Ben wel benieuwd. :))
Ik heb, vind ik, best veel voor mijn theorie gedaan. 's Avonds steeds doorlezen en ik had dan nog een boek met 20 oefenexamens, die heb ik allemaal gemaakt.

Morgen weer rijles. :D

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:49

Ik zit nu op ongeveer 14 lessen.
Heb volgend weekend therio weekend, iets van 4 dagen een aantal uur theorie lessen en dan die disndag meteen examen!
Heb hier ook een cd liggen dus dat word nog ff goed leren!

Vanavond weer les, heb eigenlijk niet zo heel veel zin, heb net te horen gekregen dat ik misschien niet over ga dus ik ben met mijn gedachten heel ergens anders! :\

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:50

Paula schreef:

Deze fout maken heel veel mensen (ik ook) :+
Ik zou echt meer leren en meerdere oefenexamens maken om je kennis te testen (en zeker niet de vragen leren ;) )

Men denkt vaak al de nodige kennis in huis te hebben, dat valt op eens erg tegen als je het "echte" examen maakt.
De meeste mensen lopen dan tegen de lamp.

Je kunt beter leren voor een 10 dan voor een 6, dan heb je nog wat speling om jezelf veilig te stellen.
Je hebt ook maar heel kort de tijd om vragen te beantwoorden en dat valt echt tegen tijdens het echte examen.
Er komt toch vaak wat druk/stress bij kijken.

Gemiddeld 45% slaagd maar per examen, dit omdat veel mensen het onderschatten ;)

Succes met leren.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 01-07-09 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:51

Draaikolk schreef:
Paula schreef:

Deze fout maken heel veel mensen (ik ook) :+
Ik zou echt meer leren en meerdere oefenexamens maken om je kennis te testen (en zeker niet de vragen leren ;) )

Men denkt vaak al de nodige kennis in huis te hebben maar dat valt op eens erg tegen als je het "echte" examen maakt.
De meeste mensen lopen dan tegen de lamp.

Je kunt beter leren voor een 10 dan voor een 6, dan heb je nog wat speling om jezelf veilig te stellen.
Je hebt ook maar heel kort de tijd om vragen te beantwoorden en dat valt echt tegen tijdens het echte examen er komt toch vaak wat druk/stress bij kijken.

Gemiddeld 45% slaagd maar per examen, dit omdat veel mensen het onderschatten ;)

Succes met leren, wanneer moet je?

:+

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:53

@Veirl: Haha ja staat er bij, knullig ben ik weer :D :+

Heb hem maar even ge-edit ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:12

Oh nu word ik toch een een beetje bang... := Zijn de oefenexamens op de cd-rom wel een goede indicatie van of je het kent? Vanavond dan maar beginnen met het boek een keer doorlezen, heb gelukkig nog wel een week de tijd. (geweldige avatar trouwens Draaikolk :D ).

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:20

Ik heb morgen mijn theorie (klein detail, heb al wel 39 rijlessen gehad :') ) en de eerste keer dat ik opging ook het examen onderschat :o Had 2 fouten te veel... Sommige vragen waren doodsimpel, bij anderen moesten ik flink nadenken... en voor dat flink nadenken heb je de tijd gewoon niet! Op de meeste tests die ik deed op internet had je veeeeeel meer tijd dan op het echte examen... :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:24

susanne_m schreef:
rijden jullie vaak met de zelfde schoenen aan?

Ja, meestal all stars. :j Ik heb een keer met laarzen met hakken gereden, dat ging eigenlijk ook prima.

Over het theorie-examen, ik ben nog niet echt begonnen... Ik ben wel een beetje bang voor de korte tijd die je krijgt om vragen te beantwoorden. Ik denk niet dat ik te weinig tijd zal hebben, maar ik schiet meestal enorm in de stress van tijdbalkjes. :o Serieus, dan ga ik trillen en panieken en dan kan ik niet meer normaal nadenken en dat is niet leuk. :+