Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:42

Wat een zeikerds zijn jullie zeg. Iemand heeft het erop staan om te verkopen. Als er interesse getoond wordt dan snap ik dat ze je een bod doen of aanschrijven. Als je het vervelend vindt dan reageer je gewoon niet.
En ja, ik doe mensen soms ook een bod sturen. Het is aan hun wat ze ermee doen. Maar om erover te gaan lopen klagen.. jij toont interesse door iets te liken he. Anders ga je maar op anoniem

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:19

Men maakt zich sowieso vrij druk om het gedrag van anderen op Vinted merk ik :+

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:42

Ik vind het ook irritant als mensen mij berichten gaan sturen. Ik vidd het juist fijn aan Vinted dat er geen persoonlijk contact is. Daarnaast word je al doodgegooit met mailtjes van Vinted. Dus de verkoper hoeft mij echt geen berichtje te sturen met 'je pakket is aangekomen hoor'. M.a.w. hé doos haal het eens even op :+ JAHAA ik wéét dat het is aangekomen. En ik heb meer te doen in mijn leven dus ik heb 1000 redenen waarom het nog niet gehaald is. >;) Jouw gedram zorgt niet dat ik het eerder ga halen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 16:31

Ach ter kennisgeving aannemen en dóór... je hoeft geen tegenreactie te geven. Als dat het is waar je je druk om maakt in het leven, dan heb je een goed leven :j (tegen niemand in t bijzonder dit ;) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 17:09

Het is ook maar gewoon een onderwerp van gesprek hè, waar een forum zo'n beetje voor is, zeker in een topic over wat je op Vinted meemaakt :=

Dat iemand een bod doet is helemaal prima, maar die 1-zijdige pushende steeds hoger oplopende paniek van 'je moet nu wel reageren' vind ik een beetje apart.

Maarja ik vind het ook apart dat iemand het nodig vindt om anderen zeikerds te noemen...en daar achter dan zegt 'als je iets vervelend vindt dan reageer je gewoon niet' ...iets met een pot en een ketel _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:41

Nou het is idd niet dat ik me er de hele dag alleen maar over opwindt nee :')
Ik verwonder me gewoon over het gedrag van mensen op vinted :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:23

Weet iemand wanneer een Mondial pakje terug gestuurd wordt?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:13

Alja schreef:

Sneller dan Vinted go iig. Ik had het een keer na 5 dagen al.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:23

Ik vroeg een keer bij het Mondial Relay punt en zij zeiden 4 werkdagen, waarbij zaterdag ook meetelt als werkdag.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:36

Kan iemand hier met het volgende helpen?
Ik heb een zadel op Vinted gezet en al 2 geïnteresseerden uit het buitenland.
Ze geven allebei aan dat ze het niet kunnen kopen omdat verzenden geen optie is terwijl ik wel heb aangevinkt welk formaat het pakket zou zijn.
Bij mij staan alle verzend mogelijkheden aan.
Help, wat gaat er mis?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 06:40

xTammyy schreef:
Kan iemand hier met het volgende helpen?
Ik heb een zadel op Vinted gezet en al 2 geïnteresseerden uit het buitenland.
Ze geven allebei aan dat ze het niet kunnen kopen omdat verzenden geen optie is terwijl ik wel heb aangevinkt welk formaat het pakket zou zijn.
Bij mij staan alle verzend mogelijkheden aan.
Help, wat gaat er mis?

Ik heb even bij een paar zadels gekeken en dan heb je DHL thuislevering of Brenger.

Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk zitten zij dus in een land waar deze pakket diensten niet heen gaan in samenwerking met Vinted.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:18

Dat heb ik ook met de zadels. Het is niet mogelijk of kost 500 euro. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:52

Is denk ik een gewicht / afmeting dingetje. ik heb dat ook met fietsstoeltje / autostoeltje.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:37

In veel landen wordt dus door de aanbieders niet bezorgd. Zie de foto's die ik heb toegevoegd. Heeft niks met afmeting te maken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:47

upendo schreef:
Alja schreef:

Sneller dan Vinted go iig. Ik had het een keer na 5 dagen al.

Hier ligt al iets vanaf 27 febr op het punt
Donderdag de koopster een bericht gestuurd, steeds online maar geen enkele reactie
Ik doe het niet maar ben in staat om een tokkie bericht te gaan sturen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:51

27 februari, dat vind ik wel onbeschoft lang ook :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 10:00

Bedankt voor jullie reacties, wat jammer zeg, enkel Duitsland en België is een optie dus..
andere landen kan natuurlijk wel maar dan moet het buitenom Vinted.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 11:08

xTammyy schreef:
Bedankt voor jullie reacties, wat jammer zeg, enkel Duitsland en België is een optie dus..
andere landen kan natuurlijk wel maar dan moet het buitenom Vinted.

Ik heb mijn zadel naar Spanje verkocht via Vinted en dat is toen opgehaald met die thuis ophaal service. Kostte de koper iets van 50 euro toen

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 11:21

Ik heb alle opties qua verzending aan staan en dus ook het thuis ophalen, maar alsnog kunnen ze het niet kopen :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 11:27

Blue_flower schreef:
In veel landen wordt dus door de aanbieders niet bezorgd. Zie de foto's die ik heb toegevoegd. Heeft niks met afmeting te maken.

Zeker wel :j

Ik heb meermaals gezien dat een kleiner pakje / andere categorie bij dezelfde verkoper / koper wel gewoon (voor een normale prijs) kan terwijl een wat groter artikel geen verzendmogelijkheden of alleen maar schreeuwend dure opties heeft.

Uiteraard zijn er ook landen waarbij bepaalde aanbieders geen optie zijn. Maar dat is een ander onderwerp.

Ik heb zelf ook alle verzendopties openstaan maar krijg toch regelmatig een berichtje van mensen die geen verzendopties zien of alleen hele dure. En die vragen dan of ik het artikel in een andere categorie wil plaatsen maar daar ben ik niet zo voor in.

En nee ik heb het niet over een gevalletje probeer het morgen nog eens omdat Vinted soms verzendopties uit lijkt te zetten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 13:04

Wat jammer dat er dan interesse is, maar er geen betaalbare verzendopties verschijnen.
Ik kan me voorstellen dat het op zoiets specifieks als een zadel geen storm loopt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 14:32

Even advies nodig. Ik heb heel veel kinderkleren in verschillende maten te koop. Deze verschillende maten staan allemaal op m'n vinted pagina maar ook deels door elkaar. Ik heb het idee dat het zo onoverzichtelijk wordt en nog niet alles staat erop. Ik heb echt een paar honderd stuks aan kleding :')

Wat is handig? Beter gewoon 1 maat erop zetten en wachten tot dat loopt en dan de volgende maat? Andere tips?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 14:42

Mensen zoeken op een bepaalde maat dus voor hun niet onoverzichtelijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 14:55

Tieme schreef:
Even advies nodig. Ik heb heel veel kinderkleren in verschillende maten te koop. Deze verschillende maten staan allemaal op m'n vinted pagina maar ook deels door elkaar. Ik heb het idee dat het zo onoverzichtelijk wordt en nog niet alles staat erop. Ik heb echt een paar honderd stuks aan kleding :')

Wat is handig? Beter gewoon 1 maat erop zetten en wachten tot dat loopt en dan de volgende maat? Andere tips?

Op maat selecteren met een hashtag
Als iemand er 100den dingen op heeft staan en het is niet geselecteerd zakt mij de moed in de schoenen en kijk ik niet eens verder.
Zelf heb ik ook 1000 dingen erop staan maar op maat en jongetje / meisje geselecteerd

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 15:06

Alja schreef:
Op maat selecteren met een hashtag
Als iemand er 100den dingen op heeft staan en het is niet geselecteerd zakt mij de moed in de schoenen en kijk ik niet eens verder.
Zelf heb ik ook 1000 dingen erop staan maar op maat en jongetje / meisje geselecteerd

Wat bedoel je met hashtag?

Bijv #meisje104 ? En zo ja, waar zet je zoiets? In de titel of in de omschrijving?

Ik zet namelijk wel bijv jn de titel zomerbroek zara maat 104w