Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:03

Beetje offtopic weer, maar ik vind het ook wel grappig dat de term "woke" vaak negatief wordt gebruikt door mensen die zichzelf dan weer "wakker" noemen

Veronica2

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:11

Er is een verschil tussen woke, awake en woken up.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:14

Eh ja, maar ze zijn wel allemaal wakker

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:15

Ik vind dat soort dingen hilarisch :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:15

Ik ga liever weer slapen eigenlijk

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:16

Niobe schreef:
Eh ja, maar ze zijn wel allemaal wakker

Als je sleepwalk verkeerd zegt, hoort de ander sleepwoke en gek genoeg is dat heel breed een prima toepasselijke term.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:17

Ik vind dit erg ingewikkeld. :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:30

ik ken persoonlijk geen vega's die drammen, maar ook geen vleeseters die drammen over vegetariërs. We moeten niet vergeten dat er heel veel mensen zijn die hun boosheid over van alles en nog wat op sociale media gooien en dat lijkt dan ook al snel een meerderheid.
Waar ik wel problemen mee zou hebben is als m'n werkgever zou besluiten al het eten vegetarisch te maken. Dan kies je dus voor de opvattingen van een enorme minderheid, daar zou ik niet mee akkoord gaan. Geef gewoon iedereen een keuze en verder leven en laten leven, isse simpel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:55

Kinke schreef:
ik ken persoonlijk geen vega's die drammen, maar ook geen vleeseters die drammen over vegetariërs. We moeten niet vergeten dat er heel veel mensen zijn die hun boosheid over van alles en nog wat op sociale media gooien en dat lijkt dan ook al snel een meerderheid.
Waar ik wel problemen mee zou hebben is als m'n werkgever zou besluiten al het eten vegetarisch te maken. Dan kies je dus voor de opvattingen van een enorme minderheid, daar zou ik niet mee akkoord gaan. Geef gewoon iedereen een keuze en verder leven en laten leven, isse simpel

Dat dus...

De gemeente Eindhoven is er dus op terug gekomen. Terwijl ze hadden kunnen weten dat de meerderheid vlees eet.

Wat veel slimmer was geweest, de vleesgerechten laten voor wat het is.
Maar veel meer hele lekkere vega gerechten toevoegen. Als die lekker zijn eten mensen dat vanzelf wel.
Want elke dag dat broodje kroket is ook maar saai. Bij wijze van.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:59

Niobe schreef:
Beetje offtopic weer, maar ik vind het ook wel grappig dat de term "woke" vaak negatief wordt gebruikt door mensen die zichzelf dan weer "wakker" noemen

Ik moest laatst zo lachen. Voor onze eindejaarsdag hebben wij van het bedrijf een soort bijeenkomst waarin we in grappige presentaties vertellen wat we dit jaar gedaan hebben. We waren dit aan het filmen met gekke mutsen op ons hoofd toen een collega van hetzelfde overkoepelende bedrijf, ander onderdeel hoofdschuddend langsliep al mompelend "dom woke gedoe van tegenwoordig ".

_O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:03

Hahahahahahahaha dat soort dingen ja :')

Ik heb me er weleens aan geërgerd, maar nu moet ik er vooral heel hard om lachen :))

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:05

DuoPenotti schreef:
Kinke schreef:

Dat dus...

De gemeente Eindhoven is er dus op terug gekomen. Terwijl ze hadden kunnen weten dat de meerderheid vlees eet.

Maar veel meer hele lekkere vega gerechten toevoegen. Als die lekker zijn eten mensen dat vanzelf wel.

Dat zou best leuk zijn idd. Ik zou het proberen ook. Ik wist niet dat de McVega dinges zo lekker was, maar ik heb het geprobeerd en nu bestel ik m vaker :) ik vind de meeste vegetarische opties gewoon niet lekker om eerlijk te zijn, maar als het net zo smakelijk is, eet ik het :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:06

dat van de mac is dat niet gewoon Valles?

En ja valles smaakt prima.
Alleen als ik iets als vlees wil, pak ik ook gewoon vlees.
Dan hoeft het voor mij niet namaak.

Maar ik snap prima als je met een groepje gaat dat het fijn is dat iedereen te eten heeft :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:10

DuoPenotti schreef:
dat van de mac is dat niet gewoon Valles?

En ja valles smaakt prima.
Alleen als ik iets als vlees wil, pak ik ook gewoon vlees.
Dan hoeft het voor mij niet namaak.

Maar ik snap prima als je met een groepje gaat dat het fijn is dat iedereen te eten heeft :j

Kan goed hoor :j Het was echt superlekker :D maar de Mac is mijn guilty pleasure :)) voor mij was het meer dat ik het wilde proberen. Het had ook niet een vlees-textuur maar ook niet zo een vervelende tofu-textuur. Gewoon fijn :)

Maar ik sta best open voor vleesvervangers, als ze maar goed smaken :)

Dat, dat laatste idd. Als er maar 1 optie is wanneer je vegetariër bent vind ik dat echt niet ok :) geef gewoon iedereen wat lekkers.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:14

Daar ben ik het ook mee eens.
En bij veel gerechten zie je tegenwoordig ook achter staan, ook vegetarisch te verkrijgen.
Naast de vegetarische gerechten die ze al hebben.

Echt vegan zal vaak moeilijker zijn, dan ben je denk ik al snel aangewezen op de meer speciale zaakjes.
Maar dan heb je het ook over een heel klein groepje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:16

DuoPenotti schreef:
Kinke schreef:

Dat dus...

Mijn werkgever heeft goed naar je geluisterd :j

Zo hadden we vorige week kerstdiner in de vorm van een stamppottenbuffet. Hadden ze dus heel slim het vlees apart gedaan van de vega-versie en de stamppotten. Zo kon je dus gewoon vega eten als je dat wilde en wilde je vlees erbij, stond dat er ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:21

Stamppotten buffet, is dat ook al :D
Ja slim gedaan.
En zeker met zoiets zo makkelijk apart te houden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:48

Jarenlang hield mijn familie (niet mijn gezin) geen rekening met vega bij etentjes. Dus moest m’n eigen eten meenemen. Dat waren situaties dat er catering ingehuurd was. Zelfs door de aardappeltjes heen zat nog vlees.

En dan zitten er in de familie nog wel 6 Vega mensen. Maar het boeit sommige mensen gewoon niet. Als ze zelf maar goed kunnen eten. :)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:54

Dat vind ik gewoon respectloos. Heeft niks meer met voorkeuren te maken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:59

Idd respectloos.
En geef aan een catering dieet voorkeuren mee en het is er.

Ook betreft andere dieet wensen.
Familielid kan niet tegen gluten.
Altijd word er rekening mee gehouden.
Pas nog bij een koffietafel.
Zoveel dat we hebben gegrapt dat ze door moest eten of dat ze een doggy bag mee kreeg.

En zo hoort het.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:11

Niobe schreef:

Tegenwoordig ben je al “een vuile linkse woke” als je spreekt over de bedreigingen voor de rechtsstaat en de democratie
Snap sowieso de obsessie niet iedereen en jezelf steeds zo te labelen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:18

Raineri schreef:
Niobe schreef:

Tegenwoordig ben je al “een vuile linkse woke” als je spreekt over de bedreigingen voor de rechtsstaat en de democratie
Snap sowieso de obsessie niet iedereen en jezelf steeds zo te labelen.

Precies dit. Er zijn groepen waarbij ik niet zeg dat ik alleen vlees eet van de biologische slager want je wordt voor alles uitgemaakt. De kg knaller is het en niets anders anders ben je een vuile linkse gek. Net als het klimaat belangrijk vinden.

We verdragen tegenwoordig weinig meer van elkaar en dat vind ik verdrietig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:40

Precies.

Ik was 11 toen ik vegetariër werd. Dus dan doe je het niet omdat je links bent. Ik deed het omdat dieren m’n vriendjes waren en ik die niet meer wilde eten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:18

De universiteit van Nederland heeft ook aandacht besteed aan het promotieonderzoek van Florien Cramwinckel. Zij heeft weten vast te leggen waarom Vegas zoveel negatieve opmerkingen krijgen.

https://youtu.be/9UgujjsARNA?feature=shared

Heeft vooral te maken met hoe wij onszelf zien en de bedreiging die iemand voor ons is met een beter moraal. Vooral even kijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:35

Avalanche schreef:
Wat een allergische reactie op iemand die aangeeft dat geen vlees eten ook een optie is.

Het is toch geen persoonlijke aanval? Ik eet wel vlees, maar er zijn vanuit mileu-optiek heel goede argumenten te maken om geen vlees te eten. Vanuit dierenwelzijn oogpunt overigens ook.
En dan zijn er ook nog mogelijkheden om vlees te eten die respectvol zijn naar dier en natuur.

Dank je. Ik begrijp de ophef, en superieur?? ook niet echt. Ik reageer op een opmerking waarin het eten van wild de voorkeur heeft vergeleken bij vlees uit de intensieve veehouderij. Ik kan me dat voorstellen, maar het klinkt alsof je toch één van de twee moet kiezen. En dat hoeft niet persé.