Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:12

Merlen:

Geen probleem, maar wij halen niets speciaals in huis, ook geen cadeautjes.

Klaar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:12

Merlen schreef:
Dochter 1:Doen jullie wat met kerst?
Ik:Nee,geen tijd om me in allerlei bochten te wringen om een diner op tafel te zetten.
Dochter 1:Oké.
Enkele dagen later dezelfde vraag van dochter 2 die dat ook geen probleem vond.
Vriend van dochter 2:Maar we komen toch.
Ik kan toch niet zeggen je mag niet langs komen.Ik weet niet waar ik de tijd nu vandaan moet halen om nog voorbereidingen en aankopen te doen,kerstcadeaus te gaan halen,mijn huis nog op te ruimen,...
Bovendien ben ik zonder auto volledig afhankelijk van mijn vriend om mee rond te rijden.Er moet nog hooi gehaald worden,tractor is stuk.

Gewoon niet….

Doe alsof het een normale dag is met een stukje boterkoek bij de koffie :)

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:13

Huh, je schoonzoon bepaalt toch niet of hij komt of niet. Gewoon zeggen dat je geen tijd hebt of andere plannen hebt en niet thuis bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:17

Captain schreef:
Ja maar met de auto naar Amsterdam is ook geen pretje. :') Ik vind autorijden heerlijk maar die files.. en dan als je moe bent van werk moet je nog weer ruim een uur terug en opletten.. Liever dan de trein. Gelukkig hoef ik maar eens per week, en was nu door ziekte ook al 2 weken niet geweest dus mag niet klagen! (Maar doe het toch. :)))

Ja, dat herken ik wel. Ik ga 1x per maand naar Amsterdam en het is kop aan kont als je pech hebt :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:22

Merlen schreef:
Ik:Nee,geen tijd om me in allerlei bochten te wringen om een diner op tafel te zetten.
Ik kan toch niet zeggen je mag niet langs komen.Ik weet niet waar ik de tijd nu vandaan moet halen om nog voorbereidingen en aankopen te doen,kerstcadeaus te gaan halen,mijn huis nog op te ruimen,...
Bovendien ben ik zonder auto volledig afhankelijk van mijn vriend om mee rond te rijden.Er moet nog hooi gehaald worden,tractor is stuk.

Maar hij zegt alleen dat ze willen komen, niet dat ze kerstdiner, cadeaus en andere toestanden willen? Gewoon koffie met wat lekkers en klaar ;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:23

_San87_ schreef:
Captain schreef:
Ja maar met de auto naar Amsterdam is ook geen pretje. :') Ik vind autorijden heerlijk maar die files.. en dan als je moe bent van werk moet je nog weer ruim een uur terug en opletten.. Liever dan de trein. Gelukkig hoef ik maar eens per week, en was nu door ziekte ook al 2 weken niet geweest dus mag niet klagen! (Maar doe het toch. :)))

Ja, dat herken ik wel. Ik ga 1x per maand naar Amsterdam en het is kop aan kont als je pech hebt :').

Ik heb liever alle mogelijke en onmogelijke ellende van de NS dan dat ik in de spits naar Amsterdam met de auto probeer te komen. No thanks, but no :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:24

Relaxed schreef:
Merlen schreef:

Maar hij zegt alleen dat ze willen komen, niet dat ze kerstdiner, cadeaus en andere toestanden willen? Gewoon koffie met wat lekkers en klaar ;)

Precies dat. Je gaat je toch serieus niet in bochten wringen omdat iemand zichzelf uitnodigt? Dan is koffie met wat lekker prima. Wordt er meer verwacht? Regelen zij dit toch?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:25

Oh,en er zit niks anders op dan dat ik de auto van mijn vriend laat maken.Hij doet zelf totaal geen moeite om hem in orde te laten maken voor de keuring.
Uit principe heb ik 3 maanden geleden gezegd,ik rijd er niet meer mee want als de politie me staande houdt,mag ik het uitleggen en krijg ik de boete.
Dit voelt als financiële en emotionele chantage en dat heb ik hem ook gezegd.
Ik ben zo ongelukkig.Wil gewoon poef verdwijnen alsof ik nooit bestaan had.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 20-12-22 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:27

Vertraging en redt mijn les dus niet. Doei ik blijf thuis :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:28

Merlen schreef:
Oh,en er zit niks anders op dan dat ik de auto van mijn vriend laat maken.Hij doet zelf totaal geen moeite om hem in orde te laten maken voor de keuring.
Uit principe heb ik 3 maanden geleden gezegd,ik rijd er niet meer mee want als de politie me staande houdt,mag ik het uitleggen en krijg ik de boete.

Waarom ben je nog bij die lapzwans? Sorry, maar volgens mij doet hij geen reet en betaald dus ook aan vrijwel niks mee?

Laat je geluk niet van anderen afhangen, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:37

Merlen schreef:

Sorry maar jij klaagt altijd over je vriend, dat ie niks wil betalen, jij dingen voor hem moet regelen, hij de dure auto op zijn naam heeft etc. Wat doe je nog bij zo’n slapjanus?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:38

Merlen schreef:

Niet doen. Ga je niet alsnog in allerlei bochten wringen. Je hebt aangegeven er niets aan te doen, dus moeten ze dat maar accepteren òf zelf voor jou gaan koken. En die cadeaus kunnen het hele jaar nog, dat hoeft niet alleen met kerst. Mijn schoondochter vond het een hele verademing dat wij niet aan die hetze meedoen. Bij haar thuis is het een jaarlijkse verplichting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:39

Mij ben je ook kwijt, idd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:39

Dit is toch al zo vaak geadviseerd en ze doet er niks mee. :7

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:42

Kaak jeukt een kant goed, maar word gek. Straks even wegen om in de gaten te houden.

Gok trouwens dat zaterdag dat ik raar in mijn hoofd was door lage bloeddruk. Zag voor de operatie dat deze 90/60 was en is een bekend probleem.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:43

Waar moet ik naartoe.Op m'n eentje wil niemand me als huurder ook al kan ik het betalen.
Ik ben naar de bank geweest om dingen uit te laten tellen betreft woonkredieten,etc.
Doordat ik al jaren alles betaal van mijn rekening kijken ze dus niet naar het feit dat de helft van die kosten voor mijn vriend zijn.
Het feit dat ik alles netjes op tijd betaal,keert zich nu tegen mij.
Ik ben er dus wel degelijk mee aan de gang om te kijken wat mijn opties zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:50

Je kunt ook tijdelijk een vakantiehuisje huren tot je iets anders hebt. Of een caravan? Hier verderop wonen ook heel veel mensen tijdelijk en permanent in een vakantiehuisje om verschillende redenen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:55

Geen particulier appartementje/huisje te vinden?
Op facebook groepen zie ik ze ook voorbij komen

En betreft kerst, niets nog gaan regelen.
Je hebt aangegeven niet te doen daaraan, dus zo is dat.
Je kan gewoon wat lekkers in huis halen zoals een stuk taart of kleine kant en klaar hapjes als je perse wat wilt en dat is het dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:58

Merlen schreef:

Joh. Pak jezelf eens bij de lurven, en wees blij dat ze je belangrijk genoeg vinden om te komen op kerst, in plaats van in problemen denken. Als je nog tijd hebt om naar het winkelcentrum te gaan en je hebt geld koop je daar een lekker en feestelijk stuk taart voor bij de koffie, doe je dat. En anders laat je het lekker gaan. Zal niemand mee zitten als ze “onuitgenodigd “ komen.

Een woning vinden is wat lastiger, maar ga meer werken of kijk of je een bijbaantje kunt vinden en zoek evt. in een goedkopere regio als het in jouw regio niet lukt. Al is het maar voor tijdelijk. En schrijf je in bij woningnet, waarom mensen dat niet doen is me echt een raadsel. Maargoed, daar zul je nu nog een paar jaar geduld moeten hebben.

Écht. Neem wat regie. Ik ken ook iemand die alleen maar in problemen denkt, en het is een geweldig lieve vrouw… Maar zóóó vermoeiend. En zo tragisch om te zien dat haar volwassen kids nu alles voor haar op gaan zitten lossen, in plaats van dat ze ooit ook maar enige support van hun moeder kunnen verwachten :+ . Wordt niet zo….. Gewoon niet. En ga eens poetsen ipv banketstaaf.

Als je maar lang genoeg zoekt is er voor bijna alles een oplossing.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:02

Vrijdag is mijn vaste boodschappendag maar ik ga nu al huilen bij de gedachte hoe druk het dan gaat zijn. _O-

Ik ga donderdag wel ofzo. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:04

MarlindeRooz schreef:
Vrijdag is mijn vaste boodschappendag maar ik ga nu al huilen bij de gedachte hoe druk het dan gaat zijn. _O-

Ik ga donderdag wel ofzo. :=

Ik ga donderdag zo veel mogelijk halen, idd. Een deel is al binnen, ik moet alleen het verse spul en de spullen voor de kaneelbroodjes nog :9.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:05

Wel huizen of appartementen te vinden maar de huurders verkiezen tweeverdieners.
Een vakantiehuisje betaal je hier 600€ per week.

Menino jij insinueert dat ik de hele dag op mijn luie kont zit wat dus niet zo is.De ganse dag ben ik in de weer.Maar de dag is te kort om alles rond te krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:06

‘We komen langs met Kerst’ staat inderdaad niet gelijk aan ‘We verwachten cadeaus, een tiengangendiner én een huis dat spik en span is’. Een eenvoudige maaltijd is toch ook lekker? Mijn ouders komen eten met Kerst, we eten gewoon wat simpels hoor. Vind het wel gezegend, Kerst staat toch niet gelijk aan eindeloos jezelf vol vreten en failliet gaan aan cadeaus?

En wat je vriend betreft: je kunt blijven zeuren of er wat aan doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:12

Onze buurman heeft ook 2 vakantie woningen.
Daar zitten ook vaak mensen voor langere tijd tijdens verbouwing of als ze uit elkaar zijn.
En wat het kost weet ik niet maar 600 per week kan ik me niet voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:13

Merlen schreef:
Wel huizen of appartementen te vinden maar de huurders verkiezen tweeverdieners.
Een vakantiehuisje betaal je hier 600€ per week.

Menino jij insinueert dat ik de hele dag op mijn luie kont zit wat dus niet zo is.De ganse dag ben ik in de weer.Maar de dag is te kort om alles rond te krijgen.

Waar woon je? Ik heb echt nog nooit gehoord dat verhuurders tweeverdieners liever kiezen? Ken genoeg mensen die alleen een huis huren, particulier..