[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 00:59

Verrassing op een onverwachte plek op netflix
Voor de lol The Ultimatum gaan kijken als dom kijkvoer met drama.
6 stellen die elkaar een trouw ultimatum hebben gegeven.
En 1 stel waarbij de vrouw geen kinderen wil. +:)+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 01:40

fleurtjeuh schreef:
Verrassing op een onverwachte plek op netflix
Voor de lol The Ultimatum gaan kijken als dom kijkvoer met drama.
6 stellen die elkaar een trouw ultimatum hebben gegeven.
En 1 stel waarbij de vrouw geen kinderen wil. +:)+

Ooohh cool die ga ik kijken als ik Love is Blind af heb

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 01:45

Viel later weer een beetje tegen, waarschijnlijk ziet ze het gewoon niet zitten met haar huidige partner maar heeft dat gevoelsmatig nog niet door

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 05:37

Het acht uur journaal is inderdaad een enorme motivatie om vooral geen extra menselijke wezens op de wereld te zetten. Door overbevolking vrees ik dat klimaatverandering erger en erger wordt en dat zo drastische tekorten aan water en voedsel ontstaan. Dat zijn mogelijk dan weer redenen voor oorlog. Je zou dan ook nog maar een kind op de arm hebben om eten te geven. Mwah mij niet gezien.

Ik heb ondertussen wel een aardig lijstje om bij af te gaan in het geval van plotseling rammelende eierstokken :D. Ik blijf wel lekker meelezen in dit topic, komt ideaal afschrikwekkend materiaal voorbij.

@oomens brrr een kind of parasiet lijken me allebei verschrikkelijk storend. Voordeel van zo’n parasiet is iig dat je geen toeter als buik hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:35

Als je buik vol lintwormen zit zou je ook weleens opgeblazen kunnen lijken nee? Ze vreten wel alles op maar pakken tegelijk zelf ook ruimte in.

Nog een reden om geen kinderen te nemen: moeten die eeuwige zwembandjes/zwembaden in de tuin iedere zomer niet zowat dagelijks leeggekapt en weer gevuld worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 08:32

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:25

Jup, die ken ik.
Botfly kende ik ook.

Ik was niet aan het grappen toen ik het wel over een biologie achtergrond had 8-)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:47

Afbeelding
Er komt een boek! Lijkt me een topboek!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:49

Hjartje schreef:
@oomens brrr een kind of parasiet lijken me allebei verschrikkelijk storend. Voordeel van zo’n parasiet is iig dat je geen toeter als buik hebt.

In 'Things have gotten a lot worse since we last spoke' wordt deze vergelijking ook gemaakt. Is een heel fris hoofdstuk wel.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:10

Ik had vanaf dag 1 last van kwaaltjes. Vooral erg pijnlijke borsten en last van mijn onderrug.
Zelfs na het bezoek aan de kliniek waren die niet meteen verdwenen, dat duurde nog ruim een week.
Een van de eerste dingen die ik tegen mezelf zei na de positieve test: dit houd ik niet nog 36 weken vol.

Ik snap best dat er mensen zijn die het prachtig vinden, of die het op de koop toe nemen. Maar gewoon douchen was al pijnlijk. Mij niet gezien.

En ergens vind ik het fascinerend. Dat uit twee kleine cellen wat kan groeien (Biologie vind ik interessant). Dat je zoiets kunt creëren. Maar dat geldt voor mij voor alles Bijvoorbeeld ook als er na 18 maanden opeens een giraffe geboren wordt wanneer ik dat gevolgd heb. Die zit helemaal opgerold daar binnen en dan: plop. Of uilskuikens die uit hun ei komen.

Zelf zou ik het nooit kunnen voorbij het eerste trimester. Ik denk dat ik dan plat lig of wat anders. Het idee alleen al dat ik dan nog 6 maanden door zou moeten. pfoe.
Ik laat het aan anderen over.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:15

Oh, ik vind genetica en embryologie bijzonder interessant.
(Dat vak met een 9 of 10 (dacht 10) afgesloten op de hbo)

Maar dat ik iets technisch interessant vind, wil nog niet zeggen dat ik het per se zelf wil ervaren :+

Ik vind raketten heel technisch en interessant enzo. Knap dat mensen het kunnen maken. En dat die dingen ook echt naar de maan gaan. (Letterlijk, niet figuurlijk)
Maar ik hoef er niet zo nodig zelf in te zitten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:14

Ligt het aan mij of is dit overdreven?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/406 ... -overstuur
Je kunt die kinderen toch van tevoren uitleggen dat het luchtalarm straks gaat en dat er niets aan de hand is?
Als het nou vluchtelingen waren, dan had ik het probleem nog gesnapt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:24

Jezus, hoeveel jaren gaat dat alarm al :').

En daarnaast, 1x in de maand een paar minuten. Drama hoor. Jeetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:40

"Als dat ding afgaat hebben we binnen ook 30 kinderen die een luchtalarm nadoen."
Dan laat je je gezag gelden en zeg je dat die mormels de kaakjes op elkaar houden. Wat een gejank.

Deze reactie op FB vind ik dan wel weer goed, in plaats van er een issue van te maken, maakt ze er meteen een leermoment van:
"Goed juist!
Iedere eerste maandag van de maand vertel ik ze dat als ze dat geluid horen dat ze naar papa, mama, oma, opa of hun juffie moeten gaan en naar binnen. (En de riedel is nog langer maar dat zal ik jullie besparen .)
We doen hem soms even na en dan is het klaar.
Voorheen was het ook altijd het moment om die dag even aan het evacuatietouw een rondje door de groep te lopen maar nu ik dit typ bedenk ik me dat dat er al weer een tijdje bij in is geschoten.
Vanaf volgende maand weer !
Het houdt je scherp en alert, wat maken die paar minuten nou uit???? "
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-22 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:44

Wat een gezanik.
Sowieso nu in het algemeen.
De vluchtelingen leg je het uit en klaar.
Maar nee nu overal in het nieuws en ineens lijken zelfs Nederlanders half in paniek.
Paniekzaaiers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:56

Ik ken iemand die ook zo'n paniekkoter heeft. Volledig aan haar eigen zachte ei manier van opvoeden te danken. Hele kind is verpest met krap 6 jaar. Durft niks, vind alles eng en slaapt nog steeds bij moeders in bed.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:27

Ik zou ook niet blij zijn met zo'n paal in de straat, maar de titel doet geloven dat de kinderen van een klein schrikmoment gelijk een trauma oplopen...
Verder staat er: "De Pekhoeve heeft in monumentale boerenschuren een sociaal cultureel centrum, kinderboerderij, een speeltuin en dus een kinderopvang. Een plek die rust uitstraalt."
Vooral die laatste 2 dingen stralen in mijn beleving nou niet bepaald rust uit...

En uit deze reactie haal ik dat het vooral de leiding is die het alarm (en vooral de gevolgen) erg vindt: "Als dat ding afgaat, dan hebben we binnen ook een stuk of 30 kinderen die een luchtalarmpje nadoen. Het is vreselijk"
:')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:30

Dan ga je dat als leiding als trainingsmoment zien. Tis niet dat het onverwacht komt ofzo hè...

Je maakt er een project van
Uitleg over en gedrag tijdens luchtalarm.

Leer ze waar het voor is
Koop iets dat herrie maakt waar je het 4 weken lang twee maal per week mee oefent

Bereid de kinderen op maandagochtend voor op het alarm dat komt, herinner ze aan de oefeningen van de afgelopen maand.

Dan gaat het gegarandeerd een stuk beter de eerstvolgende keer...

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:40

pfft het is maar goed dat die mensen niet net als ik dicht bij de europoort wonen. ik werk op een fabriek in de Botlek en daar worden naast het lucht alarm ook even alle fabrieks alarmen getest en die testen we iedere maandag :) afgelopen maandag was het dus dikke pret op de fabriek, de een na de andere ging af rond 12 uur. Als de wind goed staat hoor je dat echt wel in de omgeving.

Hier is het meestal niet " oe wat is er aan de hand" maar.. " waar gaat er nu weer iets niet goed?"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:43

idinn schreef:
Ik ken iemand die ook zo'n paniekkoter heeft. Volledig aan haar eigen zachte ei manier van opvoeden te danken. Hele kind is verpest met krap 6 jaar. Durft niks, vind alles eng en slaapt nog steeds bij moeders in bed.

Zo'n kind ken ik ook. Eveneens 6 jaar, overal bang voor, slaapt nog bij ouders in bed en krijgt ook nog borstvoeding (ja echt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:25

mellanion84 schreef:
pfft het is maar goed dat die mensen niet net als ik dicht bij de europoort wonen. ik werk op een fabriek in de Botlek en daar worden naast het lucht alarm ook even alle fabrieks alarmen getest en die testen we iedere maandag :) afgelopen maandag was het dus dikke pret op de fabriek, de een na de andere ging af rond 12 uur. Als de wind goed staat hoor je dat echt wel in de omgeving.

Hier is het meestal niet " oe wat is er aan de hand" maar.. " waar gaat er nu weer iets niet goed?"
Echt hè. :') "Waar heeft er nu weer iemand zitten suffen?" :')

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:51

Varekaj schreef:
Als je buik vol lintwormen zit zou je ook weleens opgeblazen kunnen lijken nee? Ze vreten wel alles op maar pakken tegelijk zelf ook ruimte in.

Fair enough. Is zeker ook verre van prettig. Ik houd het in elk geval graag op alleen bacteriën in mijn buik wat leeft. (Leeft waarschijnlijk nog wel meer in een menselijk lichaam, maar van biologie heb ik bepaald geen kaas gegeten.)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:52

Wat een gezeur zeg. Ik vind het voor die dieren van de kinderboerderij sneuer, een kind kun je nog uitleggen en eventueel troosten.

Enneh, wat nou als er wél echt wat gebeurt en dat ding had verder weg gestaan? Gaan ze dan lopen mekkeren dat ze het luchtalarm niet konden horen? Dat ding staat er niet voor de sier he?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:15

Mars schreef:
Ik ook!
Horror om in je lichaam te hebben, horror als het er uit moet en horror om de rest van je leven aan vast te zitten.

nou precies dit! _/-\o_

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:56