[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:05

Oh Welmoed, wat naar ;(

Toen ik kind was ging ik naar Frankrijk. Op een camping vonden andere kinderen en ik een kitten. Het beestje zat onder de teken. 1 van de kinderen wilde het beestje wel mee naar huis nemen. Op dat moment kwam er een oudere Franse man aan, misschien de campingeigenaar, geen idee. Maar goed, hij pakte de kitten op, nam hem aan zijn staart en sloeg het kleine beestje keihard tegen de muur. Morsdood.
Er stonden zo'n 10 kinderen te kijken. Wat een drama, iedereen begon te gillen en rende weg. Ik krijg er nog kippenvel van als ik eraan terug denk... |(

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 17:16

Wat vreselijk Storm! Dan ben je toch ook knettergek als je dat doet… %)

Tancreda4

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:26

Wow wat een barbaar!! De daad maar vooral het in bijzijn van zoveel Kids!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:49

Nou, dat is ook wel echt vreselijk hoor! Waarom leven er zulke verrotte mensen op deze wereld?!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:11

Arm kitten en arme kinderen.
Ik heb op die manier 1 van mijn katten 'gered'.
Zelfde verhaal, vakantie op een boerderij. De nestjes kittens werden op dezelfde manier gedood door de boer als hij ze vond. Tenzij z'n kinderen de kittens eerst vonden, dan liet hij de kittens leven (om nachtmerries bij de kinderen te voorkomen).
Dus op een dag vonden wij een paar kittens tussen de hooibalen. Eerste wat we gedaan hebben toen we ze te pakken kregen: ze aan de kinderen tonen 'kijk hoe schattig'. Kinderen in de wolken, boer iets minder.
We hebben toen gezegd dat we de kittens wel mee zouden nemen als ze ongeveer 6 weken waren als de boer beloofde ze niet te doden. Iedereen heeft zich aan z'n beloftes gehouden en het kitten dat ik meenam is 14 jaar mijn knuffelkat geweest.

De volwassen katten deed hij niets, die gaf hij zelfs eten want op zich waren muizenvangers best handig.
Maar aan steriliseren etc deed hij niet en hij had dus zo z'n eigen manier om overpopulatie te beperken.

Gebeurt wel vaker op boerderijen helaas.
Heb er nu nog 2 katten lopen die tussen de koeien geboren zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:23

Mijn man zijn grootmoeder begraaft ze levend. Is voor mij een reden om niet meer langs te gaan. Dieren zijn ook kapot gekweekt. Altijd weer opnieuw zwanger. Bah. Al zo vaak uitgelegd, optie’s getoond maar die €80 per kat heeft ze er niet voor over. Vreselijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:30

Oh vreselijk zeg. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:45

Heb al vaker de familie proberen verenigen om elk €30 samen te leggen. Dan zijn alle katten geholpen en gechipt. Maar nee… En helaas kunnen wij niet de volledige kost op ons nemen. Anders had ik zelf wel een kat extra.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:47

Dat vind ik echt walgelijk. Laat dat dier dan steriliseren. Of zorg dat de kittens een goed tehuis krijgen.
Bestaat een soort anticonceptie pil eigenlijk voor katten? Of een soort abortuspil? Vast niet en anders zou het toch te duur zijn vermoed ik.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:56

Suzanne F. schreef:
Dat vind ik echt walgelijk. Laat dat dier dan steriliseren. Of zorg dat de kittens een goed tehuis krijgen.
Bestaat een soort anticonceptie pil eigenlijk voor katten? Of een soort abortuspil? Vast niet en anders zou het toch te duur zijn vermoed ik.

Poezenpil bestaat. Maar denk teveel werk etc.

Hebben hier ook een boerderij en willen absoluut geen katten. Maar hebben vorige week zondag een zieke kitten gevonden op ons erf, in een bench gedaan. Lekker dekentje erbij, heeft kvv gekregen van de honden.

En is dag erna opgehaald door de dierenambulance. Beestje knapt nu weer op en word binnenkort een eigenaar voor gezocht.

Ik wou hem zelf graag houden, maar ik heb een hond met gruwelijke hekel aan katten. Dus beestje zou het hier niet overleven.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:57

Anticonceptiepil voor katten bestaat maar is zo ongeveer het slechtste wat je aan een kat kan geven.
1) het moet toch precies om de 15 dagen.
2) je moet die pil in de kat krijgen
3) belangrijkste: de pil veroorzaakt kanker bij de katten die bijna altijd dodelijk is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:01

Onze kat kreeg een mega ontstoken baarmoeder van de pil. Dus ook niet echt veilig. Is daarna wel nog heel gezond en gelukkig 19 jaar geworden.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:13

Snap niet dat mensen wel dieren nemen, maar er duidelijk niet voor willen zorgen ….
Voor die grootmoeder heb ik echt geen goed woord over….. daar zou de dierenbescherming eens op bezoek moeten.
Zal haar eens levend begraven, kijken hoe zij dat vind -:(- -:(- -:(-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:00

Ik kan om die grootmoeder ook boos worden.. Ik zou dat ook niet als grootmoeder willen.. Maar contract verbreken is net als kop int zand.
Hier moet je toch wat mee doen, die arme katjes!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:19

Hier 3 kittens gered die gedumpt waren, met flesje groot gebracht en eentje leeft nog steeds, 16 jaar later.
Kan om die berichten echt janken.. niets aan je probleem willen doen en oplossen met vermoorden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:17

Moestuin schreef:
Mijn man zijn grootmoeder begraaft ze levend. Is voor mij een reden om niet meer langs te gaan. Dieren zijn ook kapot gekweekt. Altijd weer opnieuw zwanger. Bah. Al zo vaak uitgelegd, optie’s getoond maar die €80 per kat heeft ze er niet voor over. Vreselijk.

Is dit niet gewoon aan te geven als dierenmishandeling? Familie of niet. Kom nou zeg..... Barbaren.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:20

Vraagje; er bestaat een website (Belgisch dacht ik, maar kan ook NL zijn) waar altijd interessante historie en crime op geplaatst word. Iets met een rood logo. Artikelen zijn een beetje ala Vice. Weet iemand welke ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 02:59

Tancreda4 schreef:
Moestuin schreef:

Is dit niet gewoon aan te geven als dierenmishandeling? Familie of niet. Kom nou zeg..... Barbaren.

Geen idee. Het is allersinds aangegeven bij enkele instanties maar nooit wat mee gedaan. Een kat moet ook verplicht gesteriliseerd zijn in België, anders krijg je forse boetes. Heb dat ook al doorgespeeld zodat instantie ze dan op zijn minst gaan controleren en ze verplicht is van ze te helpen maar er is na 2 jaar en meerdere meldingen nog altijd niemand geweest. Ik vind het ook barbaars. Ik kan mij er niet over zetten.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 05:30

Mand schreef:
Vraagje; er bestaat een website (Belgisch dacht ik, maar kan ook NL zijn) waar altijd interessante historie en crime op geplaatst word. Iets met een rood logo. Artikelen zijn een beetje ala Vice. Weet iemand welke ik bedoel?

https://historianet.nl/

Deze toevallig?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:44

Ik luisterde gisteren een podcast over lobotomie (dat ze een stukje van hersens weghalen bij mensen met mentale problemen) daar kwam ook het verhaal in voor hoe ze er ooit op zijn gekomen. Er was een man op het werk en het was iets wat ontplofte of uit schoot waardoor hij gespiest was en het ging door zijn wang de weg langs zijn oog en dan zijn hersens in. Hij was wonder boven wonder gewoon goed aanspreekbaar, herstelde snel, maar mensen in zijn omgeving vonden dat hij zich anders was gaan gedragen. Daarna kwam het idee om een beetje van de hersens weg te halen om het gedrag van mensen te kunnen veranderen.

Het is daarna steeds verder ontwikkeld ook dankzij mensen die eigenlijk geen chirurg waren maar wel uit probeerde. Via de oogkas haalde ze stukjes weg met een ijspriem en later een aangepaste ijspriem omdat soms een deel van de ijspriem brak.
Soms kwamen mensen op de operatie tafel te overlijden maar soms ging het ook goed alleen voelde de mensen dan vaak helemaal geen emoties meer dus ook geen blijdschap. Al heel snel werd het op veel plekken uitgevoerd volgens de podcast net zolang tot er een alternatief kwam: medicijnen.

Als het niet helemaal klopt dit heb ik ongeveer onthouden, maar zeker interessant om op te zoeken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:33

Doet me denken aan Ratched. :+
In die serie zie je dit ook. En gebeuren er nog meer gezellige handelingen om mensen ‘te genezen’.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:22

welmoed__ schreef:
En mijn moeder vertelde dat ze eens door Portugal reed op de snelweg en dat ze daar kittens midden op de weg zag liggen. Ze kon toen helaas niet stoppen, maar je kan wel raden wat daar mee gebeurt is. Ik heb daar om zitten janken joh en nog best vaak nachtmerries over gehad. Zo vreselijk!

Vrienden van mij hadden dit met een camper in Amerika en een stinkdier.
Zij konden de halve vakantie niet uit de camper stappen zonder spontaan over te geven.

Lobotomie vind ik zo eng.
Net als die rare film Suckerpunch.

De chirurgische kant vind ik wel interessant. Zoals bij die man die een hersentumor had en tijdens de operatie viool speelde zodat ze specifieke delen niet zouden beschadigen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:49

Suzanne F. schreef:
Doet me denken aan Ratched. :+
In die serie zie je dit ook. En gebeuren er nog meer gezellige handelingen om mensen ‘te genezen’.

Is dat niet die serie die recent is gemaakt over het gelijknamige personage uit One Flew Over the Cuckoo's Nest van Ken Kesey? De actrice die haar rol speelde in de sublieme verfilming door Milos Forman is toevallig afgelopen week overleden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:04

Moest ook gelijk denken aan one flew over the cuckoo's nest.
Die film is me altijd bijgebleven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:15

Mand schreef:
Historia (quest)?