Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 45426
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:49

Ik ging heen voor het kindgeld dat de Belgen krijgen maar ik blijf voor de dikke nekken <3

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:08

Krijgen wij kindgeld? Want dan mis ik iets?

Gini
Berichten: 18600
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:12

Het is beter gekend onder de term 'kindergeld'. :D

Urbanus

Berichten: 45426
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:15


Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:44

Maar Nederland krijgt toch kinderbijslag? Of is dat afgeschaft? Er staat mij juist nog iets bij van de bijslagaffaire van Rutte?

En wees gerust de gemiddelde Nederlander doet niet onder voor de gemiddelde dikke nek uit Antwerpen. Alleen al de spraakverwarring is zalig soms. :D

Urbanus

Berichten: 45426
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:58

Wij krijgen een stuk minder en zeker geen kortingen en bonussen :=

Sheran

Berichten: 17649
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:35

Ik kom er op de site van de KNHS niet helemaal uit.

Stel: je bent een nieuwe combinatie met een paard. Hoogste gemeenschappelijke niveau is M1. Je wil gaan starten, maar je bent niet zeker over het niveau waarop je nu zit met het paard. Is het mogelijk om bv een wedstrijd L1 te doen om te oefenen en een volgende keer L2 of M1? En wat als je een verliespunt haalt? Raak je dan ook als nieuwe combinatie startrecht kwijt na zoveel keer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:37

Sheran schreef:
Ik kom er op de site van de KNHS niet helemaal uit.

Stel: je bent een nieuwe combinatie met een paard. Hoogste gemeenschappelijke niveau is M1. Je wil gaan starten, maar je bent niet zeker over het niveau waarop je nu zit met het paard. Is het mogelijk om bv een wedstrijd L1 te doen om te oefenen en een volgende keer L2 of M1? En wat als je een verliespunt haalt? Raak je dan ook als nieuwe combinatie startrecht kwijt na zoveel keer?
Is HC starten dan niet makkelijker? :P

Janine1990

Berichten: 44764
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:38

Sheran schreef:
Ik kom er op de site van de KNHS niet helemaal uit.

Stel: je bent een nieuwe combinatie met een paard. Hoogste gemeenschappelijke niveau is M1. Je wil gaan starten, maar je bent niet zeker over het niveau waarop je nu zit met het paard. Is het mogelijk om bv een wedstrijd L1 te doen om te oefenen en een volgende keer L2 of M1? En wat als je een verliespunt haalt? Raak je dan ook als nieuwe combinatie startrecht kwijt na zoveel keer?


Je mag 1 niveau onder je gemeenschappelijk niveau starten.

L1 kan je dan HC starten.
Je mag tot 5 verliespunten (in jouw geval in het L2) halen voordat je degradeert.

Maar volgens mij is het niet zo heel lastig om gewoon op fatsoenlijk L2 niveau te gaan starten toch? Dan maar wat langer oefenen. :+

c_alsemgeest

Berichten: 22884
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 13:42

Het degraderen/verliespunten verhaal is met de nieuwe proeven/regels van dit jaar toch niet meer in de basis?

Janine1990

Berichten: 44764
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:44

c_alsemgeest schreef:
Het degraderen/verliespunten verhaal is met de nieuwe proeven/regels van dit jaar toch niet meer in de basis?


Ik dacht dat dit in 2016 al uit de B en L1 was gehaald? Maar daar boven toch mag ik hopen wel? Ik heb zelf al een paar jaar geen wedstrijden gereden vanwege blessure, maar hield dit nooit bij omdat ik gewoon altijd voor 65+% ga...

Sowieso, gewoon niet starten als je denkt dat je zo laag gaat eindigen. En als het in de proef mis gaat, gewoon afgroeten :+

Suzanne F.

Berichten: 54314
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:49

Beetje langer thuis oefenen en nog niet op wedstrijd. En anders start je HC.

Sheran

Berichten: 17649
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:16

Het is een bijrijdpaard, ik krijg niet zo vaak de kans voor een proefje :)) Daarom denk ik ook: jeeeeej proefje :))

Okay, dus L2 zou dan sowieso moeten. Van HC starten zie ik de meerwaarde niet echt, ik verwacht niet dat het zo grandioos mis gaat hoor, anders zou ik inderdaad niet starten :))

Bedankt verder allemaal!

c_alsemgeest

Berichten: 22884
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 15:01

Janine1990 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Het degraderen/verliespunten verhaal is met de nieuwe proeven/regels van dit jaar toch niet meer in de basis?


Ik dacht dat dit in 2016 al uit de B en L1 was gehaald? Maar daar boven toch mag ik hopen wel? Ik heb zelf al een paar jaar geen wedstrijden gereden vanwege blessure, maar hield dit nooit bij omdat ik gewoon altijd voor 65+% ga...

Sowieso, gewoon niet starten als je denkt dat je zo laag gaat eindigen. En als het in de proef mis gaat, gewoon afgroeten :+


Het is nu ook daarboven niet meer dacht ik. Dus ook de klasses L2 tm Zzl volgens mij nu. Dus afgroeten hoeft in principe niet, wanneer je bv denkt dat je er als combi nog wat van kan leren om het af te maken ook al weet je dat de eerste helft dramatisch was oid.

Als het dramatisch is, er geen verbetering is en beide er niks van kunnen leren zou ik idd ook afgroeten. :P



https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... f-1-april/



Ik heb 1x verlies gereden omdat purdlief achteruit de ring uit ging en op de auto van de jury ging zitten... daar kon ik helaas niets aan doen qua afgroeten _O- ging wat te snel.
Maar dat viel onder "rijbaan verlaten". Zal nu ook nog wel zo zijn :')

Janine1990

Berichten: 44764
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:57

c_alsemgeest schreef:
Janine1990 schreef:
Ik dacht dat dit in 2016 al uit de B en L1 was gehaald? Maar daar boven toch mag ik hopen wel? Ik heb zelf al een paar jaar geen wedstrijden gereden vanwege blessure, maar hield dit nooit bij omdat ik gewoon altijd voor 65+% ga...

Sowieso, gewoon niet starten als je denkt dat je zo laag gaat eindigen. En als het in de proef mis gaat, gewoon afgroeten :+


Het is nu ook daarboven niet meer dacht ik. Dus ook de klasses L2 tm Zzl volgens mij nu. Dus afgroeten hoeft in principe niet, wanneer je bv denkt dat je er als combi nog wat van kan leren om het af te maken ook al weet je dat de eerste helft dramatisch was oid.

Als het dramatisch is, er geen verbetering is en beide er niks van kunnen leren zou ik idd ook afgroeten. :P



https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... f-1-april/



Ik heb 1x verlies gereden omdat purdlief achteruit de ring uit ging en op de auto van de jury ging zitten... daar kon ik helaas niets aan doen qua afgroeten _O- ging wat te snel.
Maar dat viel onder "rijbaan verlaten". Zal nu ook nog wel zo zijn :')


Och jeetje... helemaal gemist... Weet niet of ik dat positief vind, maar goed om me heen weinig verliespunten gezien in de afgelopen 20 jaar...

Haha op de auto van de jury :') Had de jury schade???

Mij is ooit (nouja 3,5 jaar geleden) op de laatste lijn gevraagd om af te groeten omdat ze zulke lage punten had gegeven en geen verlies wilde geven (braaf geluisterd en afgegroet, maar bij het natellen later bleek dat ze zelfs met onvoldoendes op de laatste cijfers er geen verlies uit was gekomen). In de eerste proef had ik een winstpunt gereden voor een gelijkwaardige proef. -O-
Ik weet niet welke jury gelijk had :') Persoonlijk hing ik ergens tussenin.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40821
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:01

Helaas geen enkele wedstrijdervaring in de laatste jaren. Geen idee hoe het werkt

Ik zit al even met een knagende vraag waar ik geen antwoord op weet te vinden. Als ik kijk naar het aantal gereden kilometers op mijn dagteller en naar de kilometers op een tomtom. Is de afstand op de tomtom altijd lager dan wat de dagteller aangeeft. Ik weet van snelheid dat die altijd hoger aangeeft. Maar de gereden kilometers verbaasd me. Dat kan best afwijken ook.

Wel lijkt er een verschil te zijn in kleinere of grotere wielen van het voertuig, scootmobiel geeft de grootste afwijking, daarna een motor met kleine wielen, een kleine auto, een motor met grote wielen, een iets grotere auto, mijn bus en een camper. Ja afgelopen lange tijd dezelfde navigatie getest hierom bij meerdere voertuigen. Hoe groter de wielen hoe kleiner het verschil is.

Bij de twee kleinste wielmaten is dat 20 km op de kilometerteller is 16 op de tomtom. De kleine motor is 51 km gereden afstand op de teller is volgens de tomtom 46 km. Tot een redelijk minimale afwijking bij de grootste 110 afgelegde km op de teller geeft 98 op de tomtom.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:13

Komt omdat het twee heel verschillende manieren van meten zijn, waarbij je TomTom waarschijnlijk het minst accuraat is. De GPS in navigatiesystemen is niet supernauwkeurig, zeker niet in oudere modellen. Bovendien gaan die uit van een "standaardafstand," terwijl je natuurlijk meer meters daadwerkelijk aflegt als je bijvoorbeeld ergens de buitenkant van een bocht pakt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40821
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:22

Dat is op zich een logische verklaring maar waarom lijkt de bandenmaat dan zo te schelen. Met een motor snap ik het nog een beetje dat het kan schelen, het systeem zit bij beiden links op het stuur. Met bochten hel je natuurlijk altijd over. Dan zitten je banden op een andere plek dan waar het systeem zit. Maar mijn scootmobiel helt zeker niet over in de bochten :') en ligt het systeem in het mandje voorin.

De navigatie is niet de mijne (die is wel ouder) maar een vrij nieuwe tomtom rider met steeds up to date software.

c_alsemgeest

Berichten: 22884
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 10:47

Er was schade, maar de jury kon er zelfs nog om lachen omdat hij zag hoe erg ik mijn best deed om hem een andere richting op te krijgen... verzekering heeft het netjes vergoed voor hem :')
Later die jury nog een paar keer gehad, de eerste keer zat hij in een hokje en riep hij lachend aan het begin: zit ik hier veilig? :')

Castilja

Berichten: 2600
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:27

Waar kan ik chive saus kopen die ze altijd bij Hot Pot restaurants serveren? :')

NoTwixLeft
Berichten: 637
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:28

karuna schreef:
Dat is op zich een logische verklaring maar waarom lijkt de bandenmaat dan zo te schelen. Met een motor snap ik het nog een beetje dat het kan schelen, het systeem zit bij beiden links op het stuur. Met bochten hel je natuurlijk altijd over. Dan zitten je banden op een andere plek dan waar het systeem zit. Maar mijn scootmobiel helt zeker niet over in de bochten :') en ligt het systeem in het mandje voorin.

De navigatie is niet de mijne (die is wel ouder) maar een vrij nieuwe tomtom rider met steeds up to date software.


Je auto is afgesteld om de gereden kilometers ten opzichte van je tellersnelheid bij te houden. Een navigatie doet dat aan de hand van de gps snelheid.

Aangezien die snelheden sowieso nooit 100% overeenkomen, begint daar je eerste verschil. GPS is over het algemeen betrouwbaarder dan de teller van je auto, omdat je auto een afwijking moet hebben. Je navigatie heeft die verplichting niet.

Dan hebben ook de grote van je banden nog invloed op je tellersnelheid.
Als je bijv. winterbanden en zomerbanden hebt van iets andere omtrek, kan je dit verschil direct merken als je die bandenwissel maakt.

Als ik op mn teller let, rij ik als mn teller precies de maximale snelheid aangeeft 10km/u te langzaam. Ga ik dus de echt maximale snelheid rijden, rij ik volgens m'n auto 10km te hard en zal de totale tellerstand dus ook sneller stijgen.
Ik heb daardoor ook altijd (veel) meer km gereden dan de navigatie zegt dat de afstand is.

hagelslag
Berichten: 11309
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:34

NoTwixLeft schreef:
karuna schreef:
Dat is op zich een logische verklaring maar waarom lijkt de bandenmaat dan zo te schelen. Met een motor snap ik het nog een beetje dat het kan schelen, het systeem zit bij beiden links op het stuur. Met bochten hel je natuurlijk altijd over. Dan zitten je banden op een andere plek dan waar het systeem zit. Maar mijn scootmobiel helt zeker niet over in de bochten :') en ligt het systeem in het mandje voorin.

De navigatie is niet de mijne (die is wel ouder) maar een vrij nieuwe tomtom rider met steeds up to date software.


Je auto is afgesteld om de gereden kilometers ten opzichte van je tellersnelheid bij te houden. Een navigatie doet dat aan de hand van de gps snelheid.

Aangezien die snelheden sowieso nooit 100% overeenkomen, begint daar je eerste verschil. GPS is over het algemeen betrouwbaarder dan de teller van je auto, omdat je auto een afwijking moet hebben. Je navigatie heeft die verplichting niet.

Dan hebben ook de grote van je banden nog invloed op je tellersnelheid.
Als je bijv. winterbanden en zomerbanden hebt van iets andere omtrek, kan je dit verschil direct merken als je die bandenwissel maakt.

Als ik op mn teller let, rij ik als mn teller precies de maximale snelheid aangeeft 10km/u te langzaam. Ga ik dus de echt maximale snelheid rijden, rij ik volgens m'n auto 10km te hard en zal de totale tellerstand dus ook sneller stijgen.
Ik heb daardoor ook altijd (veel) meer km gereden dan de navigatie zegt dat de afstand is.



Hoe kan GPS nauwkeuriger zijn dan dat wat de auto meet?

NoTwixLeft
Berichten: 637
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:37

Dat moet je mij niet vragen, want daar heb ik de ballen verstand van.
Maar dat dat zo is, twijfel ik echt niet aan.

Edit: persoonlijk onderzoek zal vast niet tellen, maar ik check mn tellersnelheid met de gps. Nog nooit een bekeuring gehad, tenzij ik me vergis in de maximale snelheid op die plek.

Mn laatste bekeuring klopte de gereden kilometers precies met wat de gps aangaf. Mn teller gaf 10km te hard aan.
Hoe ik dit zo zeker weet, is omdat ik staande werd gehouden door de Duitse politie :Y)
Laatst bijgewerkt door NoTwixLeft op 06-06-22 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag
Berichten: 11309
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:45

NoTwixLeft schreef:
Dat moet je mij niet vragen, want daar heb ik de ballen verstand van.
Maar dat dat zo is, twijfel ik echt niet aan.



Ik twijfel er wel aan.
Als ik CC van de vrachtauto gebruik op 60 kmh, geeft de tomtom 58-59 aan.
Rijd ik 70 op de CC geeft de tomtom 68-69 aan. Soms ook 65.

Als ik 80 rijd op de CC geeft de tomtom 76 aan.

Rijd ik 90 op de CC geeft hij 86 aan.

GPS is nooit zo precies. Net als dus banden/CC etc...

NoTwixLeft
Berichten: 637
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:50

Heb er net een edit bijgezet.

Maar dan zou jij dus prima wat harder kunnen rijden als je de cc er op gooit. Cc is geijkt aan jouw teller. En die teller wijkt altijd af. Is wettelijk verplicht