
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judith_ schreef:Krijgen wij kindgeld? Want dan mis ik iets?
Sheran schreef:Is HC starten dan niet makkelijker?Ik kom er op de site van de KNHS niet helemaal uit.
Stel: je bent een nieuwe combinatie met een paard. Hoogste gemeenschappelijke niveau is M1. Je wil gaan starten, maar je bent niet zeker over het niveau waarop je nu zit met het paard. Is het mogelijk om bv een wedstrijd L1 te doen om te oefenen en een volgende keer L2 of M1? En wat als je een verliespunt haalt? Raak je dan ook als nieuwe combinatie startrecht kwijt na zoveel keer?
Sheran schreef:Ik kom er op de site van de KNHS niet helemaal uit.
Stel: je bent een nieuwe combinatie met een paard. Hoogste gemeenschappelijke niveau is M1. Je wil gaan starten, maar je bent niet zeker over het niveau waarop je nu zit met het paard. Is het mogelijk om bv een wedstrijd L1 te doen om te oefenen en een volgende keer L2 of M1? En wat als je een verliespunt haalt? Raak je dan ook als nieuwe combinatie startrecht kwijt na zoveel keer?
c_alsemgeest schreef:Het degraderen/verliespunten verhaal is met de nieuwe proeven/regels van dit jaar toch niet meer in de basis?
Janine1990 schreef:c_alsemgeest schreef:Het degraderen/verliespunten verhaal is met de nieuwe proeven/regels van dit jaar toch niet meer in de basis?
Ik dacht dat dit in 2016 al uit de B en L1 was gehaald? Maar daar boven toch mag ik hopen wel? Ik heb zelf al een paar jaar geen wedstrijden gereden vanwege blessure, maar hield dit nooit bij omdat ik gewoon altijd voor 65+% ga...
Sowieso, gewoon niet starten als je denkt dat je zo laag gaat eindigen. En als het in de proef mis gaat, gewoon afgroeten
c_alsemgeest schreef:Janine1990 schreef:Ik dacht dat dit in 2016 al uit de B en L1 was gehaald? Maar daar boven toch mag ik hopen wel? Ik heb zelf al een paar jaar geen wedstrijden gereden vanwege blessure, maar hield dit nooit bij omdat ik gewoon altijd voor 65+% ga...
Sowieso, gewoon niet starten als je denkt dat je zo laag gaat eindigen. En als het in de proef mis gaat, gewoon afgroeten
Het is nu ook daarboven niet meer dacht ik. Dus ook de klasses L2 tm Zzl volgens mij nu. Dus afgroeten hoeft in principe niet, wanneer je bv denkt dat je er als combi nog wat van kan leren om het af te maken ook al weet je dat de eerste helft dramatisch was oid.
Als het dramatisch is, er geen verbetering is en beide er niks van kunnen leren zou ik idd ook afgroeten.
https://www.horses.nl/organisaties/knhs ... f-1-april/
Ik heb 1x verlies gereden omdat purdlief achteruit de ring uit ging en op de auto van de jury ging zitten... daar kon ik helaas niets aan doen qua afgroetenging wat te snel.
Maar dat viel onder "rijbaan verlaten". Zal nu ook nog wel zo zijn
karuna schreef:Dat is op zich een logische verklaring maar waarom lijkt de bandenmaat dan zo te schelen. Met een motor snap ik het nog een beetje dat het kan schelen, het systeem zit bij beiden links op het stuur. Met bochten hel je natuurlijk altijd over. Dan zitten je banden op een andere plek dan waar het systeem zit. Maar mijn scootmobiel helt zeker niet over in de bochtenen ligt het systeem in het mandje voorin.
De navigatie is niet de mijne (die is wel ouder) maar een vrij nieuwe tomtom rider met steeds up to date software.
NoTwixLeft schreef:karuna schreef:Dat is op zich een logische verklaring maar waarom lijkt de bandenmaat dan zo te schelen. Met een motor snap ik het nog een beetje dat het kan schelen, het systeem zit bij beiden links op het stuur. Met bochten hel je natuurlijk altijd over. Dan zitten je banden op een andere plek dan waar het systeem zit. Maar mijn scootmobiel helt zeker niet over in de bochtenen ligt het systeem in het mandje voorin.
De navigatie is niet de mijne (die is wel ouder) maar een vrij nieuwe tomtom rider met steeds up to date software.
Je auto is afgesteld om de gereden kilometers ten opzichte van je tellersnelheid bij te houden. Een navigatie doet dat aan de hand van de gps snelheid.
Aangezien die snelheden sowieso nooit 100% overeenkomen, begint daar je eerste verschil. GPS is over het algemeen betrouwbaarder dan de teller van je auto, omdat je auto een afwijking moet hebben. Je navigatie heeft die verplichting niet.
Dan hebben ook de grote van je banden nog invloed op je tellersnelheid.
Als je bijv. winterbanden en zomerbanden hebt van iets andere omtrek, kan je dit verschil direct merken als je die bandenwissel maakt.
Als ik op mn teller let, rij ik als mn teller precies de maximale snelheid aangeeft 10km/u te langzaam. Ga ik dus de echt maximale snelheid rijden, rij ik volgens m'n auto 10km te hard en zal de totale tellerstand dus ook sneller stijgen.
Ik heb daardoor ook altijd (veel) meer km gereden dan de navigatie zegt dat de afstand is.
NoTwixLeft schreef:Dat moet je mij niet vragen, want daar heb ik de ballen verstand van.
Maar dat dat zo is, twijfel ik echt niet aan.