Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:24

Ik wil ook mijn galajurk weer aan mogen... -O- heb hem laatste gepast en ondanks dat het echt heel lang geleden is past hij nog en nu zelfs mooier als vroeger. Maar ja, wanneer kan je dat nu aan :')

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:38

Met kerst?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:57

culaccino schreef:
Tja, dat is inderdaad niet niks, Badeendje, zeker omdat het gaat om de vriendengroep van je vriend. Je vriend kan wel overdag? Gaat hij toch gewoon, kom jij zodra je kan. En niks aantrekken van de reactie van de ceremoniemeester, hoor!

Lichtpuntje tussen deze ergernissen: ik kreeg via een lieve bokker al een galajurk te leen aangeboden voor de dubbeledresscode-bruiloft! <3 Echt lief.

Ja mijn vriend regelt gewoon vrij van zijn werk inderdaad :)
Ooh wat lief! Echt super

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:06

Dat ik uit mijn broek ben gescheurd. :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:47

Dat mijn ex altijd op het laatste moment wacht met de alimentatie betalen.

En dat hij broeken van zoon achterhoud, terwijl ik ze vanaf morgen nodig heb voor de vakantie. Hij heeft ondertussen 4 broeken liggen bij hem en ik krijg ze gewoon niet terug.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:04

Ik val even binnen, sorry!
Maar ik moet even iets kwijt..

Waarom we in een keer bij de vriend van man moeder moeten slapen -:(-
Ze had belooft thuis te slapen maar neee.
Ik typ geef morgen wel meer info.
Maar zie nu al tegen het slapen op, dit is niet mijn thuis en word het op niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:10

Mijn jonge paard , gisteren leek het nog een vrij klein onschuldig klein abcesje en viel het echt wel mee.

Hele dag ging prima tot net vanavond , de troep moet eruit maar het ziet er heftig uit! Ik kan er nu niks mee ik mag er niet aan zitten... Wordt feest morgen met de dierenarts , ze kan geen halster mee om baal echt het hele inrijden kan ik nu wel vergeten -O-

Ik doe nu ook bewust geen halster om zodat het geen negatieve ervaring wordt. Echt lekker slapen zal ik nu echt niet doen vannacht zit mij enorm druk te maken. En dat terwijl iedereen om mij heen zegt joh het lijkt heel ernstig , maar dat komt door het bloed en pus en dat moet er echt uit.

Nou ja maar vertrouwen op de staleigenaar met meer ervaring op dit gebied. Maar ben bang dat het nu enorm gaat ontsteken terwijl morgen de dierenarts wel gaat langskomen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:24

Er loopt momenteel een vrij recent topic over maar deze ergernis gaat daar niet specifiek over, dit is gewoon iets wat ik de laatste tijd vaker zie waar ik mij aan erger.

De term gedragstherapeut, maar dan niet gebruikt voor mensen maar voor probleemgedrag bij dieren. Door het een gedragstherapeut te noemen wordt de oorzaak van het probleem imo gewoon vol naar het dier geschoven, alsof het dier een steek los heeft. Ik weet niet hoor, in mijn beleving heet zoiets gewoon les nemen... En dus leren hoe je als eigenaar het beste met het dier om kan gaan, omdat daar blijkbaar iets verkeerd gaat.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:25

Zebrastreep schreef:
Mijn jonge paard , gisteren leek het nog een vrij klein onschuldig klein abcesje en viel het echt wel mee.

Hele dag ging prima tot net vanavond , de troep moet eruit maar het ziet er heftig uit! Ik kan er nu niks mee ik mag er niet aan zitten... Wordt feest morgen met de dierenarts , ze kan geen halster mee om baal echt het hele inrijden kan ik nu wel vergeten -O-

Ik doe nu ook bewust geen halster om zodat het geen negatieve ervaring wordt. Echt lekker slapen zal ik nu echt niet doen vannacht zit mij enorm druk te maken. En dat terwijl iedereen om mij heen zegt joh het lijkt heel ernstig , maar dat komt door het bloed en pus en dat moet er echt uit.

Nou ja maar vertrouwen op de staleigenaar met meer ervaring op dit gebied. Maar ben bang dat het nu enorm gaat ontsteken terwijl morgen de dierenarts wel gaat langskomen.

Door de verzorging van wondjes aan de achterbenen is mijn schichtige verzorgpaard heel fijn geworden. Wie weet is dat ook de uitkomst met jouwn paard als alles achter de rug is :(:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:33

Sterkte Zebrastreep! Geluk bij een ongeluk dat het niet zo warm is. Valt het bij jou nog mee met de vliegen? Hopelijk morgen alles prima als de dierenarts komt.

Mijn ergernis is weer eens een allergische reactie maar geen idee waarop.
Fijn opgezwollen tong.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:33

Zebrastreep schreef:

Mag hopen dat je hiermee niet bedoeld dat je het alleen daar voor erg vind? Lijkt mij dat het vervelender is dat je paard iets heeft waar je hem niet mee kan helpen.
Sorry schiet even in het verkeerde keelgat hier.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:37

Best zin om samen te gaan wonen met mijn vriend... maarrrrrr de hoeveelheid afwas, was en afval die je met 2 produceeert moet ik wel even aan wennen. _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:39

MarlindeRooz schreef:
Best zin om samen te gaan wonen met mijn vriend... maarrrrrr de hoeveelheid afwas, was en afval die je met 2 produceeert moet ik wel even aan wennen. _O-

Daarvoor bestaan vaatwassers :D
We hebben een jaar volgehouden zonder :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:48

tirzasarah10 schreef:
Zebrastreep schreef:

Mag hopen dat je hiermee niet bedoeld dat je het alleen daar voor erg vind? Lijkt mij dat het vervelender is dat je paard iets heeft waar je hem niet mee kan helpen.
Sorry schiet even in het verkeerde keelgat hier.

Zo bedoelde ik het niet hoor , jammer dat je het zo lees. Maar mag ik daar niet om balen dat we net zo lekker op weg waren na wat struggels in het begin? Tuurlijk gaat haar gezondheid voor , maar ik baal ook wel omdat het zo goed ging en we samen hele grote stappen hadden gemaakt , en ik ook na mijn vele angsten eindelijk ook hele grote stappen heb gemaakt. Ik rij al een beste tijd niet meer , dus ik keek er behoorlijk naar uit. Jammer dat je daar uit haalt dat ik rijden belangrijker vindt dat de gezondheid. Ik zit hier op van de zenuwen omdat ik van alles in mijn hoofd haal. Ik maak mij al enorm druk als mijn cavia niet lekker is.

@leen_tje

Dankjewel! Helaas wel veel vliegen! Ze kan ook geen masker om omdat het abces precies op een plek van het halster zit. Dacht eerst nog misschien maar op stal , maar dat kent ze eigenlijk niet ( komt vrij recent uit de opfok en is bij de 24/7 weide gezet zodat ze lekker rustig verder in kuddeverband nog kon groeien) dus met stal ben ik ook bang dat ze dan heel onrustig wordt en zichzelf bezeert. Ze was nu buiten gelukkig rustig , het gras ging er goed in :j Maar inderdaad ben blij dat het nu geen 30 graden is!

@Kookaburra

Fijn om te horen , dat er dus ook zulke ervaringen kunnen zijn. Ze is gelukkig vrij nuchter van karakter , maar kan soms nog heel onverwachts reageren op nieuwe dingen. Hoop vooral niet dat ze nu kopschuw of iets gaat worden. Helemaal omdat ze aldoor al zo dapper is. Vindt dat wel een nadeel van een Fjord ze zijn keihard voor zichzelf. Hoop vooral dat ze haar vertrouwen in mij niet gaat verliezen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:01

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Die keuze heb je niet altijd in een huurhuis haha. :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:09

Telpeva schreef:
Er loopt momenteel een vrij recent topic over maar deze ergernis gaat daar niet specifiek over, dit is gewoon iets wat ik de laatste tijd vaker zie waar ik mij aan erger.

De term gedragstherapeut, maar dan niet gebruikt voor mensen maar voor probleemgedrag bij dieren. Door het een gedragstherapeut te noemen wordt de oorzaak van het probleem imo gewoon vol naar het dier geschoven, alsof het dier een steek los heeft. Ik weet niet hoor, in mijn beleving heet zoiets gewoon les nemen... En dus leren hoe je als eigenaar het beste met het dier om kan gaan, omdat daar blijkbaar iets verkeerd gaat.

Ik heb een opleiding gedragstherapie voor paarden gedaan. Maar ik weiger mezelf zo te noemen hoor. Ik ben gedragsdeskundige en ik kom je lesgeven of begeleiden met je paard. Onder het zadel, op stal of aan de hand. Doe ook niet aan rare rapporten waarbij het probleem wordt uitgeschreven en moet worden weggetrained. Als het niet aan het paard ligt of aan de huisvesting of aan jouw, dan vertel ik je dat gewoon en dan zoeken we er samen een oplossing voor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:21

lenaa_tje schreef:

Hou het al meer dan 3 jaar vol zonder vaatwasser en dan heb ik regelmatig extra weckpotten en/of flessen af te wassen heb. :+

Heb een mega afwas staan door het ontsappen.

Geen folders en vermoed dat ze woensdag pas gaan komen dus die kunnen direct oud papier container in.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:28

Dood ziek van de medicatie. Maar als ik ze niet neem verga ik van de pijn. Wat een ellende.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:35

MarlindeRooz schreef:
lenaa_tje schreef:

Die keuze heb je niet altijd in een huurhuis haha. :D

Wel met een Bob!
https://daan.tech/nl/product/bob-mini-vaatwasser/
Wij hebben hem en zijn er zo blij mee!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:44

Dat de revalidatie zo traag gaat en dat ik daardoor het gevoel heb dat mijn leven stil staat.

En ja, als ik het vergelijk met een half jaar terug, dan zit er echt wel vooruitgang in, maar ik ben er zo klaar mee, ik wil weer kunnen leven zonder bij alles wat ik doe eerst de afweging te moeten maken: Is het niet te veel, krijg ik een aanval, is het het wel waard etc etc etc...

En dat ik daardoor momenteel echt een enorme bitch ben tegen praktisch iedereen die ademt en bestaat en vooral mijn man... :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:46

Haha ja echt he, die eindeloze afwas! Ik had laatst een leuke kleine vaatwasser gezien voor in mijn huis, een kleintje, hij kwam goed uit de tests en hij leek echt ideaal! Gingen we de boel opmeten... En het kreng is dus serieus 3mm te breed om in mijn keukenkastje te passen. De teleurstelling was groot _O-

Ik doe inmiddels 2,5 jaar met de hand afwassen, ik vind dit echt de meest vreselijke bezigheid sinds ik op mijzelf woon, elke dag is het weer een ergernis om te gaan afwassen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:51

Ach onder het afwassen ga toch niet uitkomen als ik met de ontsapper bezig geweest ben. Zou er toch nooit in passen.

Krijg de dop waar mijn bananen shake in gezeten heeft niet meer open gedraaid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:10

MarlindeRooz schreef:
Dat Die keuze heb je niet altijd in een huurhuis haha. :D

Nee bij ons ook niet. Je kan hem wel zelf aanschaffen :) je koopt toch ook een wasmachine?
Hij staat bij ons. Net als de wasmachine in de bijkeuken.

Wij hebben wel gewoon voor een normale vaatwasser gekozen maar in plaats van een drogeropbouw hebben wij dus een vaatwasser. Hartstikke fijn!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:12

Stress, niet kunnen slapen maar wel ogen die half dicht vallen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:26

Stomme allergische reactie waardoor ik niet kan slapen.