Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Nogmaals JA ik heb het nu twee keer gelezen, maar ik begrijp het niet zo goed, daarom vraag ik om verduidelijking...
Maar dan zouden mutaties toch ook evenveel voorkomen...? Met en zonder lockdown?
Ik vraag me af of we in NL veel hebben kunnen voorkomen door lockdowns.. heel strenge lockdowns hebben we niet gehad, en met de maatregelen die we nu hebben, gaat het wel door. In hoeverre het getal hoger was geweest zonder maatregelen..geen idee.. Je kunt het niet overdoen..
Ik vind het wel apart dat er, volgens mij, geen duidelijke reden gegeven kan worden dat het nog doorraast en nu weer hoger wordt, anders dan 'de mensen blijven dús niet genoeg thuis'.. wat dat betreft kan ik me wel iets bij het artikel voorstellen...
Femke_Tweety schreef:secricible schreef:Natuurlijk krijg je sneller mutaties met lockdowns.
Vraag ik me oprecht af. Maar dan moet ik er nu behoorlijk diep induiken, en daar heb ik de tijd (en zin) nu even niet voor.
Misschien heeft hij gelijk, misschien niet.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat het niet zo simpel ligt.
SusanH schreef:https://www.maurice.nl/2021/03/16/risico-lockdowns/ ik hoop dat meer mensen dit lezen en wakker worden. Dit snijdt zoveel hout. Vertaald uit het Engels, artikel wat aantoont waarom lockdowns juist gevaarlijk zijn en het virus in de kaart spelen. Sluit naadloos aan bij het bericht uit Frankrijk. We roepen dit over onszelf af.
Femke_Tweety schreef:secricible schreef:Natuurlijk krijg je sneller mutaties met lockdowns.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat het niet zo simpel ligt.
secricible schreef:Natuurlijk krijg je sneller mutaties met lockdowns. Daarin heeft Maurice gelijk.
Maar een alternatief is er niet echt. Dat we met en zonder maatregelen hetzelfde effect zouden hebben is ook echt onzin. Anders zou Brazilië er niet bovenuit springen. En anders zouden lockdowns ook geen mutaties kunnen veroorzaken als die niks zouden doen![]()
Het is als een stuwdam die we nu stutten om te voorkomen dat hij barst: ondertussen vult het meer zich en lopen we steeds meer risico.
Maar dat betekend niet dat de bende laten overstromen dan ineens verstandiger is.
Stutten tot er een andere oplossing is (namelijk de vaccinaties) is de uitweg. Niet de bende dan maar laten verzuipen.
Susan, we hebben in 1dag 100reguliere zkhopnames erbij gekregen. Dat is geen stabiele situatie te noemen...
Sizzle schreef:Ik vraag me af of er dadelijk ook grote bedrijven zijn (de kleine hebben geen geld meer) die besluiten om de overheid aan te klagen als blijkt dat er bepaalde data niet voldoende geanalyseerd is.
Ik hoor steeds meer geluid dat er voldoende bewijs is dat horeca niet de drijvende factor is terwijl ze toch dicht moeten blijven. Stel dat dit dadelijk echt zwart op wit staat dan kan ik me best wat rechtzaken voorstellen.
Sizzle schreef:Een vaccinatiepas is sowieso zinloos op dat moment, dan moet je bijna titerwaardes met je mee gaan dragen.
Sizzle schreef:Ik hoop heel hard van niet dat het zo vaak hoeft want ik denk dat de bereidheid enorm keldert als je dan bij de groep hoort die er 3 dagen ziek van is.
Misschien dat ze dan indertussen daar ook verbeteringen hebben over een jaar.
Een vaccinatiepas is sowieso zinloos op dat moment, dan moet je bijna titerwaardes met je mee gaan dragen.
Suzanne F. schreef:Hier vader van een collega dood. Paar dagen na de vaccinatie. Kan toeval zijn maar voel me er toch niet lekker over. Is niet de eerste waar ik dit over hoor. Ja, je kan het toeval noemen natuurlijk. Wie weet hadden ze allemaal toch wel dood gegaan, ook zonder de vaccinatie.