Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:46

Justme_Lisaa schreef:
michelle___ schreef:
Wil een nieuwe telefoon maar ik kan niet kiezen :

Sowieso de iPhone 12 pro :D

Nee!!! Motorola!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:46

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:
Ze moeten toch ergens de lijn trekken? Volgens mij is dit vooral bedoeld om de studerende jongeren wat te ontlasten.

Die lijn is steeds zo arbitrair, voor mijn gevoel. Laat iedereen die daar behoefte aan heeft lekker sporten, er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om afstand te houden of risico's te beperken.
Precies, en zeker voor buitensporten. Veel van deze regels zijn ook heel arbitrair: een vriendin van mij mag wel met zes mensen vrijrijden op de manege, maar les krijgen mogen ze niet, want dan is het ineens een groep en sporten in een groep is verboden. 8)7 Slaat nergens op. Bovendien: zijn sportscholen en -velden zulke broeinesten van corona?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:52

Binnensporten lijkt me wel een bron van besmettingen, maar buiten én op afstand én met ontsmetten van alle materialen moet toch gewoon kunnen lijkt me?! Ik begrijp echt oprecht dat er ergens een lijn getrokken moet worden en dat wat er ook gebeurt er altijd gesteigerd zal worden door een (buitengesloten) groep, maar preventief 'nee' verkopen terwijl er wel degelijk opties zijn is de gehele Nederlandse bevolking gewoon zat. :+

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:58

Er zijn voordat de buiten teamsporten verboden werden juist aardig wat besmettingen geweest bij die teamsporten zoals voetbal, daarom werd het opgenomen als maatregel. Dus ik snap juist wel dat ze voorzichtig zijn om dat meteen weer los te laten voor iedereen.

Dus nee, het is geen preventief nee verkopen terwijl er opties zijn. Het is voorzichtigheid dat je jiet te veel in 1 keer losnlaat en dus over een paar weken weer alles dicht zou moeten gooien als het mis gaat.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:02

Oh ik lees nu dat er bij het buitensporten ook de 1,5 meter afstand vervalt, ik had die klik in m'n hoofd nog niet gemaakt dat dat er natuurlijk bij komt kijken als je voetbalt of iets dergelijks. Nee dan is het inderdaad niet preventief; moet er wel bij zeggen dat ik van mening blijf dat fitness (of andere sporten die je 'alleen doet') imo wel weer toegestaan zouden moeten zijn op buitenterrein voor iedereen. Dat zou al een zet in de goede richting zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:04

Buitenterrein mocht je toch sowieso al fitnessen? Ook boven de 18. Hier kon je gewoon de gehele periode al tijdsloten reserveren. Binnen alleen niet. Niet iedere sportschool heeft de mogelijkheid wat buiten te organiseren natuurlijk
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 24-02-21 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:05

Oh? Bij mij ligt de hele boel wel stil?!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:06

Castilja schreef:
Oh? Bij mij ligt de hele boel wel stil?!

Zie aanvulling haha niet iedere sportschool kan en wil dat buiten in deze jaar getijden organiseren en ze moeten rekening houden met de mensen buiten bij elkaar. Tja ik snap het ook dat ze het niet organiseren maar het mag dus wel.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 24-02-21 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:07

HAHA ja dat verklaart het. Juist. Nou. Kern: ik wil gewoon sporten :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:08

Castilja schreef:
HAHA ja dat verklaart het. Juist. Nou. Kern: ik wil gewoon sporten :')

Snap ik haha!

Ik baal ook dat ik nog steeds geen groepsles kan volgen in de buitenbak .. de helft van onze groep kan nu tenminste wel.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:12

Castilja schreef:
Oh ik lees nu dat er bij het buitensporten ook de 1,5 meter afstand vervalt, ik had die klik in m'n hoofd nog niet gemaakt dat dat er natuurlijk bij komt kijken als je voetbalt of iets dergelijks. Nee dan is het inderdaad niet preventief; moet er wel bij zeggen dat ik van mening blijf dat fitness (of andere sporten die je 'alleen doet') imo wel weer toegestaan zouden moeten zijn op buitenterrein voor iedereen. Dat zou al een zet in de goede richting zijn.
Alleen gingen ze er bij die anderhalve meter vanuit dat dat is als je meer dan een kwartier in iemands buurt staat. Op den duur werd het "altijd anderhalve meter," maar de initiële onderzoeken gingen uit van dat kwartier. Waaruit ik dan concludeer dat sporten als voetbal, hockey, etc., waarbij die anderhalve meter maar heel kort en ook nog eens in beweging wordt doorbroken, an sich niet per se gevaarlijk(er) zijn. Bovendien staat iedereen wel in elkaars nek te hijgen in de supermarkt en op de markt, en toch zien we geen drastische stijging in het aantal besmettingen.

Daarnaast: liepen de besmettingen bij sportclubs op door het sporten zelf of doordat mensen toch wat losjes omgingen met de regels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:17

Alles is wel wat tegenstrijdig. Sporten is goed voor je weerstand. Maarja als mensen in elkaars gezicht gaan lopen blaffen schiet je er niks mee op.

Ik heb tot nu toe nog steeds gewoon gedaan zoals normaal (wel aan de wettelijk verplichte maatregelen gehouden) maar ik ben niet ziek geweest, terwijl ik toch met best wag mensen contact heb gehad. Ik blijf gewoon bewegen, eet "gezond" kom lekker buiten elke dag. En natuurlijk een goede weerstand.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:34

Ik heb ook het hele jaar kunnen sporten. Maar ik sport solo en in de buitenlucht en niet op 1 plek. Mensen koop een fiets :j kan je mooi het hele jaar door sporten zelfs met 1 iemand erbij. Maar meestal ga ik zoveel mogelijk alleen omdat met 2 wel een beetje asociaal is. Maar ik ben nu gevaccineerd en vriendin van mij haar moeder ook dus het voelt alweer iets veiliger.

-
Erger mij eraan dat een fotograaf net ontmaskerd is en nu net zo hard weer doorgaat alleen met verkoop van kleding. En nee deze jongen verloopt geen hoody's maar hoedy's

Zucht als iemand er weer achter komt waar het weg komt wordt hij net zo hard weer gemeld maar of dat zin heeft?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:43

Oh ik loop braaf m'n hardlooprondjes hoor, maar vind fitnessen gewoon tof en dat kan nu niet. Daar doel ik op. :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:49

Castilja schreef:
Ik vraag me wel af hoe ze het gaan controleren; of je echt met je paspoort moet aantonen dat je onder de 27 bent of dat ze je op je woord geloven. Ik werd laatst 18 geschat sooooooooo :+ :+

Ik wordt altijd jonger geschat. :))

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:58

Aan mijzelf, ik kom niet uit de veren vandaag! En ik moet zoveel ;(

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:00

Al die hondenpoep op de stoep.... Is denk ik door de sneeuw erger dan anders, maar ruim het even op als dat gebeurd.... Het is letterlijk slalommen...

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:41

Dat ouders denken dat iedereen het maar leuk vindt om naar fotorapportages van de net uitgekakte larf te kijken. En dan 20 dezelfde foto's met net even de arm iets anders of van die vieze spuugbubbels.

Geldt ook voor paardenmensen trouwens. Zoek gewoon 3 mooie foto's uit ipv een hele serie nagenoeg hetzelfde.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:43

Vriend en zijn moeder hebben weer eens bonje.
Ben gelijk de deur uit gegaan, kippenhok.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:45

Collega die het grappig vindt mijn tics na te doen.... Ze snapt niet helemaal dat dat het voor mij erger maakt, dus ik voel me echt compleet ongemakkelijk nu -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:55

Niobe schreef:
Collega die het grappig vindt mijn tics na te doen.... Ze snapt niet helemaal dat dat het voor mij erger maakt, dus ik voel me echt compleet ongemakkelijk nu -O-
Jeetje, wat een akelig, naar mens. :(:)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:56

Nabster schreef:
Dat ouders denken dat iedereen het maar leuk vindt om naar fotorapportages van de net uitgekakte larf te kijken. En dan 20 dezelfde foto's met net even de arm iets anders of van die vieze spuugbubbels.

Geldt ook voor paardenmensen trouwens. Zoek gewoon 3 mooie foto's uit ipv een hele serie nagenoeg hetzelfde.

Toen ik "uitgekakte larf" las voelde ik me even aangevallen, want ik post op mijn Instagram foto's van mijn mieren larven.

Maar toen besefte ik me dat het niet letterlijk over larven gaat :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:56

Niobe schreef:

Sorry maar iemand denkt oprecht dat het grappig is je tics na te doen?! Kun je melding van maken :oo

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:59

Pff wat een ongelooflijk kinderachtig gedrag Niobe, je collega is toch geen kleuter meer? :roll: