Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 15:31

Wat een leuke Jis_

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:29

Heel mooi gescoord!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:40

Heel gaaf. En al die broodtrommels ook. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:03

Thanx!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:22

Ik heb laatst ook leuke dingen gescoord voor €2.50! Het was mandje vullen voor €5. Samen met een vriendin een mandje gevuld, dus beide de helft betaald. Mijn vriendin had meerdere winterkledingstukken, kaartjes, een spiegel en nog andere dingen. Trouwens ook nog een leuk koekblik maar die heb ik niet op de foto staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit jurkje stond al heel lang in mn favoriete lijstje op Vinted! Past perfect.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:30

Bij de kringloop winkel in Hardegarijp geweest. Echt een aanrader! Goede spullen en mega goede prijzen. Alles op de foto’s (en nog een simpele mok) voor nog geen €15.

Afbeelding

Afbeelding

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:21

Leuke dingen zie ik weer voorbijkomen!

Ik heb de ReShare winkels van het Leger des Heils ontdekt. De winst tot nu toe: een mega gaaf groen geruit vintage pak, een vintage leren rok, een vintage wollen rok, een glitter broek van Sissy Boy, een trui van Tommy en een heel mooie vintage wollen jas van echt zware kwaliteit. Dit alles bij elkaar voor hele mooie prijzen. Nieuwe verslaving haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:55

Leuk hoor!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:26

Leuk!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:30

Mooie vondsten weer!
Jorinda nu moet ik toch eens gaan kijken, is hier in het dorp, maar ben er nog nooit geweest :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:00

Leuk vest deksel!

Mijn aanwinsten van vandaag. Een spel, twee lijstjes, een vaasje en twee sjaaltjes.

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:05

Malenka schreef:
Leuk vest deksel!

Mijn aanwinsten van vandaag. Een spel, twee lijstjes, een vaasje en twee sjaaltjes.

[ [url=m/PQiIFk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat een sjaal of zo'n vierkante wanddoek? Die hing men vroeger ter decoratie boven de haard.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:08

Het zijn sjaaltjes. Mooie oude wandkleden zou ik best tegen willen komen. :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:16

Hebben jullie aanraders van kringlopen met een grotere kans op secretaires? Ik wil er heel graag een met poten, geen buik. De kringlopen hier ga ik regelmatig af maar is vaak niks. Liefst in Brabant maar ietsjes verder is ook oké. (Marktplaats hou ik ook al in de gaten)

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 05:09

Wat een mooie vondsten komen er weer voorbij!

Ik probeer zelf decoratie toch altijd zoveel mogelijk te laten, tenzij ik iets écht heeeel mooi vind. Ben zo bang dat het huis anders te vol stroomt met allerlei spulletjes. Hoe pakken jullie dat aan? Gaat er ook regelmatig iets weg? Ik zou best eens wat foto’s van huiskamers willen zien :o

Deksel dat vest is echt mooi! Heerlijke kleur voor de herfst/winter! En leuk dat je dat jurkje toevallig in de kringloop vindt dat is mij al eens met een jas gelukt. Vinted maak ik ook graag gebruik van.

Wij (JeaDH en ik + partners) zitten al sinds 1 oktober in Indonesië (ook niet vervelend, ik weet het) maar mijn koopdrang wordt steeds heviger haha! Vandaar even een bezoek aan dit topic, om toch soort van in mijn kringloopbehoeften te voorzien O:)

We besloten om met kleine koffers te reizen, dus weinig/geen ruimte om van hier iets mee te nemen. Wel al prachtige dingen (vooral mooi handwerk) voorbij zien komen.. We overwegen om een koffer erbij te kopen en dan een kleine koffer als handbagage mee te nemen. Ook heel veel troep te krijgen wat specifiek voor toeristen wordt geproduceerd trouwens. Super leuke jurkjes en dergelijke, maar de kwaliteit is om te huilen en om de prijzen kun je net zo goed naar een kringloop..

Als we weer thuis zijn mogen we los in de kringloop hebben we al afgesproken :D

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:47

Wat komen hier leuke dingen voorbij.
Hier is het vooral duur en oud/kapot. Zo jammer want ik kwam er regelmatig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:37

Thirteen, heb je een voorbeeldfoto?

Iris, bij mij gaat er regelmatig ook wat weg. Doordat het interieur regelmatig wisselt, krijg ik ook beter zicht op wat echt werkt. Alleen zijn we een paar maanden geleden verhuisd en wil ik eerst de afwerking rond hebben alvorens de inrichting echt op punt te stellen. Ondertussen hamster ik wel spulletjes, dus als het huis af is (zoals in tegelwand keuken, nieuwe verlichting ipv peertjes en binnendeuren) ga ik los met mijn verzamelde schatten.

Maar zo een reis maak je maar 1 keer, ik zou dus wel voor kwalitatief spul een extra koffertje meenemen hoor.

Euhm, wat kleding en stof betreft, toch even een waarschuwing: hier is in de pers opeens veel te doen rond bedwantsen. Die dingen zijn echt een plaag aan het worden in Europa. Het is ook geen hoax, een collega in Parijs heeft ze in haar vriend zijn appartement en ondertussen in haar eigen appartement. Dus als je kleding of meubels binnen haalt: buiten laten staan, checken, evt kleding in de vriezer of op 60° C wassen. De artikels hebben mij iig weer een wake-up call gegeven dat ik toch wat voorzichtiger moet zijn (dus in garage uitpakken, direct wassen of diepvries in).

Dit weekend kwam mijn stiefpa met een leuke retro aardewerk kruik aanzetten voor mijn grote lepels ed. in te zetten in de keuken, ik maak nog foto.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:20

Bedwantsen is zeker iets om voor op te passen. Ik heb ooit een westernzadel gekocht uit Amerika en dat had de verkoper netjes in een oude deken gedaan tegen het krassen van het leer. Gelukkig heb ik de doos buiten open gemaakt (omdat er vaak van die piepschuim dingetjes in zitten die overal aan kleven) en ik zag meteen dat die deken bruin zag van de 'stipjes' :r
Die kon dus meteen de kliko in en het zadel meteen onder de stomer gezet (wat niet zo best is voor het leer, maar het alternatief trok me nog minder...)

Hier een handig filmpje met wat goede tips (je moet niet screamish zijn :D ) https://www.youtube.com/watch?v=2JAOTJxYqh8

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:43

Gisteren een winterjas gekocht voor 5 euro.En nu zag ik na het wassen dat het een donsveren jas is :( Misschien breng ik de jas wel terug.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:36

Waarom zou je die terug brengen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:09

Nou ja,de vogels worden toch niet echt diervriendelijk geplukt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:37

Mooi die lijstjes Melenka!

Britta31 schreef:

Nieuw zou ik het niet kopen omdat je dan die praktijken in stand houdt maar kom ik zoiets tegen bij een kringloop dan koop ik het :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:03

Idd, het leed is toch al geleden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:12

Ja,dat is wel zo.Het is een mooie jas.Toch maar houden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:14

Britta31 schreef:

Beter dat je dit gebruikt dan dat het bij het oud vuil terecht komt. Als het lekker slaapt, zou ik het zeker niet weggooien.