Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solistar schreef:Maar wat ik me afvraag, hoe weten ze zo zeker dat iets wel/niet gerelateerd is aan een vaccin? En dat deze persoon ook MS had gekregen als hij niet gevaccineerd was geweest? Lijkt mij toch lastig om met zekerheid te zeggen.
Sizzle schreef:Transverse myelitis kan in principe ontstaan door infecties inclusief vaccinaties. Het staat ook in ongeveer alle vaccin bijsluiters. Het is een auto-immuunreactie die ook kan optreden bij het doormaken van een ziekte.
Blijkbaar hebben ze kunnen uitsluiten dat het specifiek een groter probleem is bij dit vaccin (in vergelijking tot andere vaccins bijvoorbeeld).
Een familie lid van mij heeft ook een myelitis vorm gekregen door een influenza infectie en heeft daarna ook MS ontwikkeld helaas.
Fitzroy schreef:In Garmisch-Partenkirchen ook een uitbraak door iemand die de testuitslag niet heeft afgewacht maar gewoon is gaan werken. Frappant weer hoe de NOS het bericht verdraaitmet kroegen lopen en uit Griekenland teruggekomen. 1. Ze werkt in een hotelbar, 2. Het is helemaal niet gezegd dat ze in Griekenland besmet is geraakt.
Pffff ... dit bevestigt wel dat je inderdaad niet alles maar moet geloven wat de NOS je voorkauwt.
Fitzroy schreef:Gek dat ik dan wat anders hoor op Duitse nieuwssites
Sizzle schreef:Eigenlijk is het treurig dat een hoogtepunt uit het nieuws van de dag is waar iemand zich met corona geinfecteerd heeft.
Dat de enorme mazelenuitbraak in Congo eindelijk over is met >7000 overleden kinderen is tegenwoordig meer zo een beetje bij-nieuws. Net als de olie ramp, dat haalt nu nog amper de voorpagina in de krant terwijl het echt wel heel erg is.
Het zou wellicht niet verkeerd zijn als er nog maar 1 of 2x per week plek is voor Corona op de voorpagina‘s. Gewoon om ook weer een beetje uit de hyperfocus te komen als maatschappij.
Sizzle schreef:Eigenlijk is het treurig dat een hoogtepunt uit het nieuws van de dag is waar iemand zich met corona geinfecteerd heeft.
Dat de enorme mazelenuitbraak in Congo eindelijk over is met >7000 overleden kinderen is tegenwoordig meer zo een beetje bij-nieuws. Net als de olie ramp, dat haalt nu nog amper de voorpagina in de krant terwijl het echt wel heel erg is.
Het zou wellicht niet verkeerd zijn als er nog maar 1 of 2x per week plek is voor Corona op de voorpagina‘s. Gewoon om ook weer een beetje uit de hyperfocus te komen als maatschappij.
Sizzle schreef:In libanon brandt het weer Solistar, de hoeveelheid daklozen is onvoorstelbaar. En wat lees ik dan? Risico op meer Corona besmettingen in Libanon![]()
Ik begrijp anderzijds echt niet waarom het voor ons relevant is dat er in Amerika een campus in quarantaine is.
Voor mensen die angstig aangelegd zijn kan ik me voorstellen dat de hoeveelheid corona nieuws enorm beklemmend is, alsof dit nu echt het alleraller belangrijkste en bedreigenste is (en er ineens geen 10.000 kinderen per dag van de honger meer sterven).
Het is natuurlijk ook heel erg, maar een beetje relativeren lijkt me wel gezond.
MyWishMax schreef:Ik hoor op het nieuws juist als eerste allemaal andere dingen voordat er corona voorbij komt. Lesbos was het eerste, maar daarna al 5 andere dingen. En nu zelfs helemaal geen corona nieuws?
Maar goed, ik lees geen nieuws, ik luister naar de radio, omdat ik de nieuwssites altijd al vreselijk vond.