Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:03

Uiteraard als ze het krijgen zullen ze eerder dood gaan.
Maar als je het door het roken niet krijgt, ga je er ook niet dood aan, tenminste niet aan de corona dan :+

Ja ik begreep ook dat het om de nicotine gaat, maar ik vraag me dan hardop af is dat het wel, of gewoon die vuile rook en zooi steeds in je longen dat het virus daar niet tegen kan.

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:05

In het wetenschapstopic staat een link naar het volledige artikel. Maar zoals met veel leads: eerst testen dan geloven. Men komt altijd graag in het nieuws met ‚de oplossing‘ die nog lang niet bewezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:09

Marie_Anne schreef:
safina schreef:
Hier uitleg waarom het absoluut niet waarschijnlijk is dat er eind dit jaar een breed beschikbaar vaccin is.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/v ... ~aedef313/

Ik denk dat dit een langetermijnverhaal gaat worden voor ons allemaal. Daarmee bedoel ik: zoals het was wordt het voorlopig niet meer.

Waar zouden we het volgend jaar in dit topic over hebben? In deel 87... :

Dan is het naar de huiskamer verplaatst als kletstopic, omdat we intussen onze weg hebben gevonden in "het nieuwe normaal"?

Veel thuiswerken, anderhalve meter afstand en mondkapjes waar dat niet kan zoals in het OV. Ik denk dat veel dingen dan wel weer op gang zijn, behalve grote evenementen en bijvoorbeeld ook kroegen, dat zie ik niet gebeuren.

Dat zou mooi zijn. Met een beetje mazzel discussiëren we volgend jaar volop over wie het nieuwe vaccin gaat krijgen.

Ik denk / hoop ook dat een aantal dingen voor die tijd weer op gang gaan komen. Maar niet op dezelfde manier. Niet zoals we gewend waren. Van vakantie dit werken, van OV tot boodschappen doen, van terrasje tot shoppen. Anders. Als het überhaupt al kan.

En voor mensen met een kwetsbare gezondheid wordt het een lange tijd. Als ik kijk naar mijn 70+ ouders en vrienden van mij met een kwetsbare gezondheid: voorheen simpele en vanzelfsprekende dingen als op vakantie gaan, boodschappen doen, bij vrienden op visite gaan, de trein pakken, naar een concert of theater gaan etc zullen voor hen langdurig onmogelijk of erg beperkt zijn. Dan duurt dat wachten op een goed vaccin lang. Heel lang.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:15

Willl65 schreef:
Gisteren 7 kapjes uit lab in Israel besteld. Optimale bescherming. Een mondkapje die niet tegenhoudt maar die virus bij contact met mondkapje meteen dood. Je hebt dus maar 1 kapje om beschermd te blijven. Meteen voor al mijn naasten gekocht. Iets zegt mij dat we hem hard nodig gaan hebben de komende tijd. En als ik iets geleerd heb van dit gebeuren is het wel op mijn eigen gevoel af te gaan Ipv naar de vage cijfers en verwachtingrn van @rivm. Ik geloof namelijk niet in die anderhalve meter, ik geloof niet in groeps immuniteit en ik geloof ook niet dat iedereen symptomen moet hebben om te kunnen besmetten. Ik geloof in meten is weten. En Nederland meet niet. Met andere woorden. Ik vertrouw niet meer op @rivm en zeker niet op onze leider die bij iedere moeilijke vraag antwoord af te gaan op wat de deskundigen hem adviseren.
Noem mij maar paranoide het zij zo.

Ik ben wel benieuwd naar een linkje ook, mag in pb. Niet omdat ik die kapjes wil gaan bestellen maar vooral omdat ik er echt niets van geloof. Kapjes die het virus meteen dood maken, hoe dan?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:21

Tanya schreef:
Willl65 schreef:
Gisteren 7 kapjes uit lab in Israel besteld. Optimale bescherming. Een mondkapje die niet tegenhoudt maar die virus bij contact met mondkapje meteen dood. Je hebt dus maar 1 kapje om beschermd te blijven. Meteen voor al mijn naasten gekocht. Iets zegt mij dat we hem hard nodig gaan hebben de komende tijd. En als ik iets geleerd heb van dit gebeuren is het wel op mijn eigen gevoel af te gaan Ipv naar de vage cijfers en verwachtingrn van @rivm. Ik geloof namelijk niet in die anderhalve meter, ik geloof niet in groeps immuniteit en ik geloof ook niet dat iedereen symptomen moet hebben om te kunnen besmetten. Ik geloof in meten is weten. En Nederland meet niet. Met andere woorden. Ik vertrouw niet meer op @rivm en zeker niet op onze leider die bij iedere moeilijke vraag antwoord af te gaan op wat de deskundigen hem adviseren.
Noem mij maar paranoide het zij zo.

Ik ben wel benieuwd naar een linkje ook, mag in pb. Niet omdat ik die kapjes wil gaan bestellen maar vooral omdat ik er echt niets van geloof. Kapjes die het virus meteen dood maken, hoe dan?

En kun je die kapjes dan oneindig blijven gebruiken?
Het klinkt me bizar in de oren, maar zonder details is het lastig in te schatten.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:22

Ik kan wel een paar opties (desinfectantia/biociden) verzinnen, maar die zijn geen van alle gezond om als mens in te ademen door een mondkapje.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:22

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:26

Dat zijn koperoxide maskers, die bestaan al een jaar of 10, maar nu doet men of het een nieuwe uitvinding is.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:26

Sizzle schreef:
Dat zijn koperoxide maskers, die bestaan al een jaar of 10, maar nu doet men of het een nieuwe uitvinding is.

Ok....
Edit; blij dat ik ze straks in huis heb
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 25-04-20 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:28

Dat is een artikel uit september 2017. Je zou denken dat als het écht zo goed werkt, die dingen al massaal waren opgekocht door diverse landen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:30

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:33

Hilary schreef:
Dat is een artikel uit september 2017. Je zou denken dat als het écht zo goed werkt, die dingen al massaal waren opgekocht door diverse landen...

Net zoals je zou denken dat Nederland inmiddels wel zou zorgen voor voldoende bescherming materiaal?
Ik geloof het in ieder geval omdat de feiten er liggen.
Doe er , of niet, je voordeel mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:34

Koperoxide is giftig. Is al ergens onderzocht of het middel niet erger is dan de kwaal?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:35

Sizzle schreef:
In 2010 is een study gepubliceerd dat de werkzaamheid niet bewezen kon worden.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... po=1.02041

Misschien hebben ze nu iets verbeterd maar dan graag bewijs :Y)

Ik hoef je niet te overtuigen. Doe waar jezelf vertrouwen in hebt. Doe ik ook, edit
Dit artikel is uit 2017
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 25-04-20 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:35

En het is echt bewezen dat koperoxide maskers het virus doden?
Want dan vraag ik me af waarom ze nog niet met tonnen geld bij het lab staan aan te schuiven om massaal die maskers in te slaan.

Over die nicotine: nicotine hecht zich op dezelfde receptors als het virus. Het virus heeft dus letterlijk minder plek om binnen te dringen.
Maar, de grote maar, àls een roker toch het virus binnen krijgt, ontwikkelt hij/zij veel makkelijker en sneller een ernstige vorm en is er een grotere kans op overlijden.
Ik geloof niet dat ze nicotine als behandeling onderzoeken, eenmaal het virus binnen maakt nicotine niet veel meer uit naar wat ik begrepen heb. Maar misschien als iets van preventie? Of puur uit interesse.

Anyway, ikzelf zou geen nicotinepleisters willen gebruiken om geen corona te krijgen.
Pest met cholera bestrijden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:40

safina schreef:
Koperoxide is giftig. Is al ergens onderzocht of het middel niet erger is dan de kwaal?

Ja, lijkt me niet handig als je dat dan zelf loopt in te ademen...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:40

safina schreef:

Jij denkt dat ze dit verkopen zonder de veiligheidsnorm in acht te nemen?
Lees het lab onderzoek. Wat denk je nou dat ze die kapjes verkopen om mensen ziek te maken? Om ze te vergiftigen? De nieuwe uitvinding is juist dat ze het geschikt hebben gemaakt voor gebruik.
Ik wil niemand overtuigen ik geef gewoon aan hoe wij hier gekozen hebben als het gaat om onszelf beschermen.
Doe ermee wat je wil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:42

Willl65 schreef:
Hilary schreef:

Net zoals je zou denken dat Nederland inmiddels wel zou zorgen voor voldoende bescherming materiaal?
Ik geloof het in ieder geval omdat de feiten er liggen.
Doe er , of niet, je voordeel mee

Welke feiten liggen er dan nu?

Ik vroeg me inderdaad ook af of die nanodeeltjes zink- en koperoxide in zo'n kapje (waarover in het artikel hieronder geschreven wordt) niet schadelijk zijn voor de gezondheid?
https://www.c2w.nl/nieuws/israelische-m ... n-virussen

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:43

Is er een site waar je ook per plaats in amerika kan zien hoeveel gevallen er zijn?
Net als die link in de nos live blog voor nederland

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:44

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:47

Prima uiteraard dat iedereen zijn eigen middelen kiest.
Ik wacht wel even tot er een CE of FDA versie is.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:50

Sizzle schreef:
Prima uiteraard dat iedereen zijn eigen middelen kiest.
Ik wacht wel even tot er een CE of FDA versie is.

Vind ik ook prima, maar ik wil voorkomen dat andere mensen uit dit topic het ook een goed idee gaan vinden en random dingen bestellen die ze niet helpen. :') Vandaar dat ik om het linkje vroeg, dan kunnen mensen hun eigen mening vormen.
Dank voor de link Will, ik kijk er zo naar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:51

Willl65 schreef:
safina schreef:

Jij denkt dat ze dit verkopen zonder de veiligheidsnorm in acht te nemen?
Lees het lab onderzoek. Wat denk je nou dat ze die kapjes verkopen om mensen ziek te maken? Om ze te vergiftigen? De nieuwe uitvinding is juist dat ze het geschikt hebben gemaakt voor gebruik.
Ik wil niemand overtuigen ik geef gewoon aan hoe wij hier gekozen hebben als het gaat om onszelf beschermen.
Doe ermee wat je wil :)

De veiligheidsnormen kunnen daar wel duidelijk anders liggen dan hier.

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:59

Niet alles dat verkocht wordt als veilig is ook getest of veilig. Je kunt menstruatie cups kopen die uit food-grade materiaal bestaan en in Europa niet goedgekeurd zijn voor gebruik, maar als je dat niet weet dan trap je daar zo in. Dan staat er bijvoorbeeld FDA bij maar niet FDA medical grade.

Nu denk ik wel dat ze veiligheid getest hebben maar ik ben meer benieuwd naar werkzaamheid.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:02

Ik zou nog zoveel kunnen zeggen bij sommige reacties. Het lab is echt, de doktoren en wetenschappers zijn echt.Maar ik ga het niet doen omdat ik mijzelf voor blijf houden dat een ieder zijn eigen gedachten en keuzes moet kunnen maken.
Dank voor de reacties allemaal en een fijne zaterdag verder.
Edit
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 25-04-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt