Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:30

Wij hebben een Landalletje geboekt. Geen faciliteiten verder op het park maar dat is niet erg. Scheelde honderden euros met een park die dat wel had. Maar waarom betalen als je het toch niet gebruikt :)

Paar minuten van de grens maar ook in Nl voldoende te zien

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:32

mvdende schreef:
Keet schreef:
Ben nog steeds met het besluit om in nl te blijven maar wel in de buurt van de grens.

Ik ook. Alleen zie steeds meer campings volgeboekt worden....

Tandenbijten dat er nog een last minuut plekje voor me is half juli als het weer het toelaat.

Zoals het de afgelopen dagen gaat, ga ik niet op vakantie, iedere dag dat noodweer.

Zo thuis dikke prima, overdag zon en mooi weer en aan het einde van de middag een bui, maar in een tentje gaat dat niet zo tof zijn.

Als jij niet te veel eisen hebt zal dat echt wel goed komen Grotere campings (campings die reclame maken ) zijn in de zomer sowieso vaak volgeboekt.

Daarbij kon je hier prima op vakantie afgelopen dagen. Geen noodweer gezien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:37

Als alles rustig blijft ga ik misschien in september nog even naar Luxemburg of Duitsland. Gewoon 's ochtends bsluiten of de weersverwachting een paar dagen goed is en dan lastminute een kleinschalig hotelletje of B&B boeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:48

mvdende schreef:
Keet schreef:
Ben nog steeds met het besluit om in nl te blijven maar wel in de buurt van de grens.

Ik ook. Alleen zie steeds meer campings volgeboekt worden....

Tandenbijten dat er nog een last minuut plekje voor me is half juli als het weer het toelaat.

Zoals het de afgelopen dagen gaat, ga ik niet op vakantie, iedere dag dat noodweer.

Zo thuis dikke prima, overdag zon en mooi weer en aan het einde van de middag een bui, maar in een tentje gaat dat niet zo tof zijn.

Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Als je toch al weet wanneer je weg wilt, waarom dan wachten. Ik zou gewoon bellen en reserveren. En iedereen wil er graag op uit deze zomer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:38

Ik vond het de afgelopen dagen perfect kampeerweer. Overdag heerlijk buiten in de avond wanneer je in je tent zit koelt het lekker af met de regen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:58

Noodweer heb je altijd en overal kans op helaas. Maar dat is meestal maar een klein gebied in NL.
En noodweer is ook nauwelijks wat langer van te voren te voorspellen.

Wij zijn nu ook twee weken weggeweest op Ameland en 1 dag regen gehad en net kort een plensbui, maar verder gewoon droog en heerlijk buitenweer.
Geen noodweer gezien.

Met regen gaan we gewoon naar t binnenzwembad of een museum en als t droog is naar t strand.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:01

Wij hebben bericht gekregen dat onze overnachtingsplek liever niet wil dat we komen...... Zijn dus aan het nadenken wat te doen. Gaan naar de Toscane en wij kunnen nog kosteloos omboeken. Misschien dat maar doen. Het was namelijk al een heel gezoek om een overnachting te vinden.

Ik hoop dat de besmettingen niet oplopen dan gaan misschien een aantal maatregelen ook nog wel anders worden. Vind een mondkapje namelijk niet echt een fijn voorruitzicht. (ook omdat het kennelijk niet zo veel doet en het dus meer schijnveiligheid is)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:13

Ik laat de buitenlandse vakantie dit jaar maar voor wat het is. Ik vind de regels in Nederland al verwarrend, dat is in het buitenland niet veel anders. Ik heb geen zin in gedoe. En er zijn toch weer hier en daar behoorlijke uitbraken.
Misschien een paar dagen kamperen in Nederland. En anders maar Tuinzania.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:22

Mijn vakantie naar frankrijk gaat volgende maand door. Een week paardrijden in de natuur dus kan hopelijk geen kwaad, alleen het vliegveld en vliegtuig is een risico.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:37

egnie schreef:
Wij hebben bericht gekregen dat onze overnachtingsplek liever niet wil dat we komen...... Zijn dus aan het nadenken wat te doen. Gaan naar de Toscane en wij kunnen nog kosteloos omboeken. Misschien dat maar doen. Het was namelijk al een heel gezoek om een overnachting te vinden.

Ik hoop dat de besmettingen niet oplopen dan gaan misschien een aantal maatregelen ook nog wel anders worden. Vind een mondkapje namelijk niet echt een fijn voorruitzicht. (ook omdat het kennelijk niet zo veel doet en het dus meer schijnveiligheid is)

Ik zou ook regio Toscana gaan eind juli. In principe gaat het nog door maar ik zelf zie het niet zitten. De reserveringen, mondkapjes. We zullen vast een hoop kunnen doen rond en in de villa, maar ik vind het dan ookk wat zonde van m'n geld als ik niet spontaan dagje Rome ofzo kan doen.

Naast het feit dat ik niet in een vliegtuig wil zitten, we eigenlijk geen huur auto met z'n 4en kunnen hebben ipv 3 verschilkende huishoudens etc.

Ik ga gelukkig wel op vakantie in NL over 1.5 week. Veluwe met paard

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:14

Ik weet niet waar in Toscane jullie wilden gaan, maar jullie weten dat de regio Toscane minder coronabesmettingen heeft
Dan Nederland? In Florence zijn al een aantal dagen op rij geen nieuwe besmettingen. Dus ie zou ook kunnen denken dat Toscane veiliger is dan Nederland op dit moment.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:02

fohadie schreef:
Ik weet niet waar in Toscane jullie wilden gaan, maar jullie weten dat de regio Toscane minder coronabesmettingen heeft
Dan Nederland? In Florence zijn al een aantal dagen op rij geen nieuwe besmettingen. Dus ie zou ook kunnen denken dat Toscane veiliger is dan Nederland op dit moment.

Dat zal. Maar de weg er naar toe staat mij vooral tegen + nog altijd de beperkingen in het land zelf + als er pleuris uit breekt je niet zo thuis bent + als ik daar ziek word door wat dan ook ik niet het vliegtuig in mag + met 30 man (en dus best wat huishoudens bij elkaar) in 1 huis + extra kosten extra huur auto ..... Mij teveel haken en ogen.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:10

Ik ga zaterdag van Denemarken naar Nederland *\%/* *\%/*

Nederland is nog oranje en noodzakelijke reizen worden afgeraden, maar op de terugweg word ik getest als ik de grens over ga, en dan werk ik een dagje thuis terwijl ik op de uitslag wacht. Dus dan mag het wel.

Vanuit Denemarken hopelijk komende week ook goed nieuws, er is vandaag bekend geworden dat de grens voor meerdere landen op zal gaan, en Nederland wordt ook genoemd :) Maar niks is nog zeker.
Donderdag wordt de lijst van landen die weer welkom zijn bekend gemaakt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:32

fohadie schreef:

Ja dat weet maar je hebt op veel plekken de verplichting van een mondkapje. We zouden overnachten in Zwitserland en die zien ons liever niet komen. Dat alles maakt dat we ervoor kiezen om niet te gaan. We hebben nu iets in Frankrijk gevonden. Kleine camping en nl eigenaren. De regels zijn daar vergelijkbaar met hier. Die gok durf ik dan wel te nemen.

Thokkadisje alvast een voorspoedig reis , fijn dat je mag gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:39

Ik las net dat Transavia vanaf vandaag weer drie keer per week naar Ljubljana vliegen. Ben benieuwd of die al meer informatie hebben dat de boel weer op gang komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:00

Sorry dat ik het vraag, maar is het nou echt zo dramatisch en rampzalig om een mondmaskertje te dragen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:02

Ja vind ik wel. Draag ze de hele dag op mn werk en vind dat al echt verschrikkelijk. Heb echt geen zin dat op vakantie ook nog te doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:06

Katja schreef:
Ik las net dat Transavia vanaf vandaag weer drie keer per week naar Ljubljana vliegen. Ben benieuwd of die al meer informatie hebben dat de boel weer op gang komt.

Ik durf er niet meer op te hopen... := Wij zouden in juli al gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:09

Juli is wel redelijk vlot. Hebben jullie nog een plan B?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:15

Varekaj schreef:
Sorry dat ik het vraag, maar is het nou echt zo dramatisch en rampzalig om een mondmaskertje te dragen?

Ja? Het is ontzettend ongezond voor jezelf en helpt niet als bescherming, schijnveiligheid noemen ze dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:21

Het is als bescherming van je medemens voor jou, zodat jij niks kan verspreiden.

En voor wie eraan twijfelt, ik draag ze constant op het werk en heb eveneens in die prachtige blauwe smurfenpakjes rondgelopen.

Als men je vraagt uit belang voor je medemens, dan is dat teveel gevraagd? Ook als dat enkel in de supermarkt is bijvoorbeeld?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:23

Het gaat er (in elk geval voor mij, maar dat is natuurlijk persoonlijk) niet om dat het teveel gevraagd is, maar dat het een 'offer' is dat ik niet wil brengen voor iets wat alleen maar leuk zou moeten zijn. Stel dat het hier in de supermarkten verplicht zou zijn en er zou geen mogelijkheid tot bezorgen zijn dan zou ik het wel doen omdat we nu eenmaal moeten eten. Maar dat is dan een verschil tussen leuk en noodzaak.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:25

Ik zou er ook voor passen als ik op vakantie óveral een mondmasker moet dragen... in bepaalde gevallen geen probleem....
Ligt dus aan het land/de situatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:26

Als een mondmaskertje wil zeggen dat ik de grens over mag, musea mag bezoeken, naar het strand mag, wandelingen gaan maken etc... Waarom niet? Als je alternatief zonder masker thuisblijven is. Dan vind ik het persoonlijk een kleine moeite. Beetje vergelijkbaar met geen minirok aantrekken als je een klooster gaat bezoeken.

(En als beelddenker zie ik nu tanlines van mondmaskers bij vakantiegangers :') )

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:27

Varekaj schreef:
Het is als bescherming van je medemens voor jou, zodat jij niks kan verspreiden.

En voor wie eraan twijfelt, ik draag ze constant op het werk en heb eveneens in die prachtige blauwe smurfenpakjes rondgelopen.

Als men je vraagt uit belang voor je medemens, dan is dat teveel gevraagd? Ook als dat enkel in de supermarkt is bijvoorbeeld?

Dat mag ieder toch voor zich zelf bepalen? Het is een keuze de landen over te slaan waar dat verplicht is. Dat je dan bijv. Niet op vakantie gaat is dan zo.

Ik vind het voor een korte periode dus bijv. Niet zo erg. Niet prettig want ik heb het altijd al zo benauwd maar in een koele supermarkt te doen. Ov sla ik dus over want de treinen die ik normaal neem zijn veelal warm (ondanks airco) en dat trek ik dus gewoon niet.
Hier hoeft het niet in de supermarkt dus doe ik het niet maar in Duitsland wel dus draag ik daar een mondkapje.

Museum zou ik dus overslaan, hoe vervelend ook maar ik heb met mijn astma nog niet ontdekt hoe ik dit in een warmere ruimte kan volhouden.