Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:32

hagelslag schreef:
@exitium daar zullen vele chauffeurs blij mee zijn.
Dit doe ik zelf ook als ik met de aanhanger rij en niet harder kan/wil en toch door een vrachtauto word ingehaald

Vader die ruim 40 jaar chauffeur is, daardoor ken ik dat soort dingen. De meeste Nederlanders hebben er totaal geen idee van zoals je hier ook kan lezen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:42

Ik weet dat vrachtwagens onderling dat seinen wel heel vaak doen, maarja ik rijd nooit zo langzaam op de rechterbaan dat ik ingehaald word door een vrachtwagen lol

Vandaag een Duitser die dacht dat die in Engeland was. Kapot rustig op de A4 richting Den Haag, ging die chappie opeens naar links terwijl er geen auto was om in te halen (hij was net ingehaald en die auto reed flink door) en wij reden juist op de linkerbaan om in te halen en gaat deze chap links rijden :+ echt voor niks. Onnodig was nog zacht uitgedrukt. Wij wisten dat er zo links nog een baan bij zou komen dus eff wachten (er reed op de rechterbaan schuin achter die linksrijder nog een auto dus rechts inhalen ook geen optie). Komt die extra baan erbij gaat die idioot nóg een baan naar links -O- echt hoe achterlijk wil je ze hebben? Toen toch maar rechts via uiterst rechterbaan ingehaald, wat een mafklapper zeg.

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 23:00

Haha dát heb ik nog niet eerder meegemaakt en ik zou ook wel raar zitten te kijken :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:02

_O- ‘chappie’ dacht dat dat een uitdrukking was uit mijn deel van het land. Naar het Duitse hondenvoer Chappie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:22

Hahaha nee chappie is een mafkees, idioot, sukkel, iig waar ik kom (randstad) maar word ook niet vaak gebruikt :Y) maar ik vind het zo lekker bekken hahaha.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:54

Exitium schreef:
hagelslag schreef:
@exitium daar zullen vele chauffeurs blij mee zijn.
Dit doe ik zelf ook als ik met de aanhanger rij en niet harder kan/wil en toch door een vrachtauto word ingehaald

Vader die ruim 40 jaar chauffeur is, daardoor ken ik dat soort dingen. De meeste Nederlanders hebben er totaal geen idee van zoals je hier ook kan lezen :+

Dat is inderdaad te merken.
Maar degene die dit lezen weten het nu wel :Y)

Shadow0 schreef:
Ik sein wel naar de bus als die voor mag. (Doen ze omgekeerd trouwens ook. Fijn.)

Een bus die inhaalt krijgt dezelfde behandeling als vrachtauto.

Mocht een gewone auto een korte invoegstrook hebben, en ik kan niet uitwijken en ik wil hem voorladen. Dan krijgt deze van mij ook een seintje... Ik kan namelijk niet zo snel naar links... Maar een beetje bijremmen of gas loslaten kan ik vaak wel

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:39

Afgelopen weekend zag ik een dikke Mercedes die wilde invoegen op de snelweg. Op de linkerbaan reed een autoambulance en links daarnaast een Micra die net was ingevoegd. De Mercedes zat op de invoegstrook achter de Micra, maar ging na het invoegen van de Micra naast de Micra rijden. De Micra kon niet naar links en daarvoor zat een vrachtwagen dus harder rijden kon ook niet. De Mercedes reed inmiddels ook al zo'n 200 meter over de vluchtstrook toen de autoambulance maar gas los liet om de Micra er voor te laten. Snap echt niet waarom de Mercedes niet gewoon achter de Micra was ingevoegd en even het geduld had gehad tot de autoambulance de vrachtwagen voorbij was.

Ik kan ook echt wel ongeduldig zijn in het verkeer, maar dit sloeg echt nergens op.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:53

Ik had net de meest erge linksrijder die ik dit jaar meegemaakt heb. Een Fransoos op een tweebaans snelweg die in ging halen, ik zat er achter. Prima, alleen bleef 'ie daarna stug met 95 aan de linkerkant. Paar keer geknipperd, keer getoeterd, maar er kwam geen beweging in. Inmiddels was de volgende rij vrachtwagens al te dichtbij, dus weer een stuk er achter. Voor hem komt tussen die vrachtwagens een busje naar links die ook in gaat halen. Dat busje rijdt zo'n 10 km/u harder en loopt dus bij hem weg. Busje is klaar met inhalen en gaat weer naar rechts. Fransoos rijdt de voorste vrachtwagen voorbij en in plaats van in de lege ruimte tussen busje en vrachtwagen te gaan rijden (inmiddels 150 meter ofzo), blijft 'ie weer links rijden. Ben er toen maar rechts voorbij geschoten. Toen ik pakweg een kilometer voor hem reed (ik reed 110 op GPS ofzo) was hij nog steeds niet bij de achterkant van dat busje aangekomen... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:06

Exitium schreef:
Ik had net de meest erge linksrijder die ik dit jaar meegemaakt heb. Een Fransoos op een tweebaans snelweg die in ging halen, ik zat er achter. Prima, alleen bleef 'ie daarna stug met 95 aan de linkerkant. Paar keer geknipperd, keer getoeterd, maar er kwam geen beweging in. Inmiddels was de volgende rij vrachtwagens al te dichtbij, dus weer een stuk er achter. Voor hem komt tussen die vrachtwagens een busje naar links die ook in gaat halen. Dat busje rijdt zo'n 10 km/u harder en loopt dus bij hem weg. Busje is klaar met inhalen en gaat weer naar rechts. Fransoos rijdt de voorste vrachtwagen voorbij en in plaats van in de lege ruimte tussen busje en vrachtwagen te gaan rijden (inmiddels 150 meter ofzo), blijft 'ie weer links rijden. Ben er toen maar rechts voorbij geschoten. Toen ik pakweg een kilometer voor hem reed (ik reed 110 op GPS ofzo) was hij nog steeds niet bij de achterkant van dat busje aangekomen... :')

Watvaak helpt is wat dichter er op gaan zitten en wat van links naar rechts er achter gaan zodat ze in de spiegels zien dat je er graag langs wil. Zien ze het dan nog niet zijn ze de banketstaaf bij mij. Aangezien ik wel es met 140 aan kom rijden (zodra ik een auto voor me zie duiken rem ik gelijk af) zijn zulke mensen levens gevaarlijk op de weg.

Had laatst ook oude mensen, 20 te langzaam rijden overal. En er was een obstakel. Ik wou daar rechts afslaan. Dus wil om de oudjes heen en nog een auto. Begint die oude ineens heeeeeeel langzaam voor me te rollen en heeeel langzaam die kant op de rijden. Ik heb getoetert joh. De werklui daar keken ook al even van huh kon er steeds ook met geen mogelijkheid om heen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:11

Ja ga vooral asociaal gedrag aanraden. Dat jij dat wilt doen, prima hoor. Maar ga niet anderen vertellen om kapot asociaal gedrag te vertonen als iets je niet aanstaat. Hoe lang gaat het duren voor je een EMG-cursus aan je broek hebt hangen? :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:15

Duitsers zetten hun knipperlicht naar links aan als ze er langs willen. Dat is wat veiliger en vriendelijker dan de manier van Marije.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:25

Nayomie schreef:
Ja ga vooral asociaal gedrag aanraden. Dat jij dat wilt doen, prima hoor. Maar ga niet anderen vertellen om kapot asociaal gedrag te vertonen als iets je niet aanstaat. Hoe lang gaat het duren voor je een EMG-cursus aan je broek hebt hangen? :+

Iets dichter is niet bumperkleven hé. Gewoon wat dichter er op en laten merken dat je er langs wil. Dan heeft vaak effect bij mensen die links blijven plakken

Emg krijg ik niet hoor. Ik rijd stevig door ik ben niet bang in het verkeer, maar zeker geen aso. Ik kan wel rijden. In tegenstelling tot sommige mensen die om de haverklap ongelukken veroorzaken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:25

Exitium sommige mensen zitten in hun eigen bubbel en krijgen niks mee van wat er om hen heen gebeurd.
Rechts er voorbij gaan snap ik heel goed.

Zonnebloem, ego van de Mercedesrijder was vast te groot om achtereen Micra in te voegen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:28

Marjo schreef:
Duitsers zetten hun knipperlicht naar links aan als ze er langs willen. Dat is wat veiliger en vriendelijker dan de manier van Marije.

Dat doe ik eigenlijk altijd als diegene naar rechts kan. Maar zo vaak word er gewoon niet op gereageerd.,, dan krijg je groot licht en als daar nog niet op word gereageerd ga ik wel vaak wat dichterbij komen en anders toch rechts inhalen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:32

Marije_1997 schreef:
Nayomie schreef:

Iets dichter is niet bumperkleven hé. Gewoon wat dichter er op en laten merken dat je er langs wil. Dan heeft vaak effect bij mensen die links blijven plakken

Emg krijg ik niet hoor. Ik rijd stevig door ik ben niet bang in het verkeer, maar zeker geen aso. Ik kan wel rijden. In tegenstelling tot sommige mensen die om de haverklap ongelukken veroorzaken.

:')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:07

Marjo schreef:

Nee joh, geen knipperlicht.
We seinen ruim van te voren met groot licht.
Maar extra dicht erop rijden en dan links rijden is levensgevaarlijk

Zoals een assorijder hierboven adviseerd

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:09

Marije_1997 schreef:
Exitium schreef:

Watvaak helpt is wat dichter er op gaan zitten en wat van links naar rechts er achter gaan zodat ze in de spiegels zien dat je er graag langs wil. Zien ze het dan nog niet zijn ze de banketstaaf bij mij. Aangezien ik wel es met 140 aan kom rijden (zodra ik een auto voor me zie duiken rem ik gelijk af) zijn zulke mensen levens gevaarlijk op de weg.

Had laatst ook oude mensen, 20 te langzaam rijden overal. En er was een obstakel. Ik wou daar rechts afslaan. Dus wil om de oudjes heen en nog een auto. Begint die oude ineens heeeeeeel langzaam voor me te rollen en heeeel langzaam die kant op de rijden. Ik heb getoetert joh. De werklui daar keken ook al even van huh kon er steeds ook met geen mogelijkheid om heen.

Wat gewoon veel veel beter helpt is gewoon eens normaal doen in het verkeer.

Ook oudere mensen hebben recht om ergens te rijden ondanks dat het flink irritant kan zijn.

Ik hoop dat jij je oude dag mag meemaken en dan hopelijk word opgejaagd door iemand met het zelfde gedrag als dat jij nu vertoont.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:14

Marije_1997 schreef:

'Zijn ze de banketstaaf bij mij'.
Woehoe, scary oliebol zeg, rillen op mijn stoel hier.
Wat doe je dan? Je kan er immers niet doorheen toch?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:15

Bepaalde reacties in dit topic vind ik steeds komischer worden.
Niet te geloven. :')

Ik haalde vanavond een vrouw op de snelweg in die een baby op school had. Ik gok dat ze zo'n 120 km/u reed. Ik zou iedere meter die je rijdt met een baby op schoot al één te veel vinden, laat staan dat je er zo'n rotsnelheid mee gaat. Levensgevaarlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:20

Jolien87 schreef:
Ik haalde vanavond een vrouw op de snelweg in die een baby op school had. Ik gok dat ze zo'n 120 km/u reed. Ik zou iedere meter die je rijdt met een baby op schoot al één te veel vinden, laat staan dat je er zo'n rotsnelheid mee gaat. Levensgevaarlijk.

Wat een kansloos wijf ben je dan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:23

Jolien87 schreef:
Bepaalde reacties in dit topic vind ik steeds komischer worden.
Niet te geloven. :')

Omg! Ik heb een baby, moet al huilen als ik denk dat zo iemand dit zou doen, spoort niet. :\ ik word misselijk als ik denk hoe dit mis kan gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:24

Dat ben je gewoon fout bezig, baby of kind op schoot tijdens het rijden.

Ik kreeg 20 jaar geleden gordelcontrole.
En de agent keek ook of ons kind in de maxicosi wel vast stond.
Dat stond hij. Maar ik was en ben verbaasd dat mensen dat niet doen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:25

luuntje schreef:
Dat ben je gewoon fout bezig, baby of kind op schoot tijdens het rijden.

Ik kreeg 20 jaar geleden gordelcontrole.
En de agent keek ook of ons kind in de maxicosi wel vast stond.
Dat stond hij. Maar ik was en ben verbaasd dat mensen dat niet doen.

Ik check de maxi cosi ook 100x voor vertrek. Net als dik jasje onder de riempjes :\ gewoon niet doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:55

Goof schreef:
Marije_1997 schreef:

'Zijn ze de banketstaaf bij mij'.
Woehoe, scary oliebol zeg, rillen op mijn stoel hier.
Wat doe je dan? Je kan er immers niet doorheen toch?

Gene ene ruk doet ze dan. Ja, later erover opscheppen op een paarden forum, wellicht met ‘Bad to the bone’ op de achtergrond. _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 21:10

Rennie89 schreef:
Marjo schreef:

Dat doe ik eigenlijk altijd als diegene naar rechts kan. Maar zo vaak word er gewoon niet op gereageerd.,, dan krijg je groot licht en als daar nog niet op word gereageerd ga ik wel vaak wat dichterbij komen en anders toch rechts inhalen.

Knipperlicht niet. Als iemand links blijft rijden is het één of twee keer knipperen, keer toeteren en anders er rechts voorbij.

Dag is compleet, had net bijna een wielrenner op de motorkap. Die vond dat 'ie hier wel over de weg het spoor over kon in plaats van over het fietspad :')

Afbeelding