Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xanthippe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:55

Hier nog eentje die wil afdingen omdat hij er zelf 30km voor moet rijden. Wat denk je nu? Zoek dan niet zo ver uit de richting 8)7

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:21

Xanthippe schreef:
Hier nog eentje die wil afdingen omdat hij er zelf 30km voor moet rijden. Wat denk je nu? Zoek dan niet zo ver uit de richting 8)7

Bij sommige dingen kun je niet anders

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 15:23

Absolem schreef:
Xanthippe schreef:

Maar dat is toch geen reden voor de verkoper om het dan maar goedkoper weg te doen?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:09

Absolem schreef:
Xanthippe schreef:

Is toch het probleem van de koper, niet van de verkoper. Je kan ook voor de optie verzenden kiezen als het je te ver is. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:10

Verzenden gaat bij sommige dingen ook niet :D

Nu vind ik 30 kilometer overigens prima te doen als ik graag iets zou willen en het dichterbij niet is.
Maar zeker geen probleem van de verkoper.
Denken die mensen dan ook echt dat verkoper zegt, oh lieve schat, hoeveel kost die reis je dan? Haal ik dat wel van de prijs af :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:19

Goh, ik durf eigenlijk ook wel eens lager te bieden op een product wanneer ik er meer moeite voor zou moeten doen. Al zou ik dat niet als reden melden aan de verkoper en als de verkoper het lagere bod niet accepteert zou het ook klaar zijn, ik zou niet gaan zeuren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:29

Ik bied altijd lager, standaard. Of er moet bij staan vaste prijs.
Dat vind ik handelen :P
Ik ga er geen zielige reden bij zetten.
Meestal krijg je wel een tegenbod.
En ik heb ook wel eens zo laag geboden bij een item dat ik wel graag wilde, maar voor nu eigenlijk niet zo goed uitkwam, dat ik dacht die zullen me wel onbeschoft vinden.
Maar toch heb het dan ook al een paar keer gehad voor die prijs :D
Niet geschoten is altijd mis blijkt dan wel.

Zelf heb ik mijn spullen er ook altijd wat duurder op staan dan ik er voor wil hebben.
De meeste willen er toch wat af hebben :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:30

_Penotti schreef:
En ik heb ook wel eens zo laag geboden bij een item dat ik wel graag wilde, maar voor nu eigenlijk niet zo goed uitkwam, dat ik dacht die zullen me wel onbeschoft vinden.

Zelf heb ik mijn spullen er ook altijd wat duurder op staan dan ik er voor wil hebben.

Ik ben precies hetzelfde en vind ook de advertenties irritant waarbij je pas kunt bieden vanaf de vraagprijs. Heb nog nooit meegemaakt dat ik de vraagprijs heel redelijk vond als er ook pas vanaf dat bedrag geboden kon worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:38

Het is dan altijd ook bijzonder stil in het vakje waar de boden te zien zijn :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:06

Maar je ziet eigenlijk al in dit topic hoe er soms gereageerd wordt op mensen die (lager) bieden (= niet altijd echt positief). Ik ben ook iemand die namelijk wel eens 50% van de vraagprijs durft te bieden (zeker als het product er al wat langer opstaat). Maar in dit topic is al vaker gezegd hoe onbeschoft dat wel niet is en wat mensen soms wel niet denken. Nou ja, meestal denk ik "Nee heb je, ja kan je krijgen." :D

Tweedehands verkopen is in mijn ogen nu eenmaal handjeklap en voor een leuk prijsje stuff kunnen scoren. Dus als ik 30 euro wil betalen voor iets dat voor 40 te koop staat, ja, dan begin ik dus op 20. En zo kom je dan naar elkaar toe.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:09

Zo zie ik dat ook Gini.

ja jammer als mensen zich zo snel beledigd voelen.
Want wat ik eerder ook al aangaf, blijf vriendelijk, kan best nog eens verrassend uitkomen.

Ik heb ook wel eens dat mensen enorm laag bieden.
Ze willen het dan wel, maar hebben het geld niet (voorover) op dat moment.
Maar als je in gesprek bent, is de deal nog niet altijd misgelopen.
En kom je soms echt nog wel tot elkaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:12

Ik doe dat ook, laag bieden, en dan zie ik wel wat een verkoper er echt voor wil hebben. Regelmatig staat er geen enkele prijsindicatie bij, dus dan bied ik de prijs waarvan ik denk "als ik het hiervoor krijg is het echt een koopje!".

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:33

_Penotti schreef:

zo doe ik dat ook altijd, vaak zujn mensen die zo extreem beledigd reageren gewoon geen 'handelaartjes' zeg maar en zie je dat die advertenties ook lang blijven staan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:40

Bieden op marktplaats doe ik ook, zeker als een adv al langer staat en ik geen “dringend” verlangen naar het product hebt maar het wel leuk zou zijn om te hebben of wanneer ik nog tijd genoeg hebt voordat ik het product echt nodig hebt. Dan kan je altijd een poging wagen.

Bij producten die ik wel graag wil en al voordelig geprijsd vind, daar wil ik nog wel eens vraagprijs + gedeelde verzendkosten bieden.
Ook kijk ik vaak of verkoper nog meer producten heeft die ik interessant vindt om zo een gezamenlijk bod op meerdere producten tegelijk te kunnen doen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:32

cobiie schreef:
Bieden op marktplaats doe ik ook, zeker als een adv al langer staat en ik geen “dringend” verlangen naar het product hebt maar het wel leuk zou zijn om te hebben of wanneer ik nog tijd genoeg hebt voordat ik het product echt nodig hebt. Dan kan je altijd een poging wagen.

Bij producten die ik wel graag wil en al voordelig geprijsd vind, daar wil ik nog wel eens vraagprijs + gedeelde verzendkosten bieden.
Ook kijk ik vaak of verkoper nog meer producten heeft die ik interessant vindt om zo een gezamenlijk bod op meerdere producten tegelijk te kunnen doen.

Dat laatste doe ik ook, in geval van bijvoorbeeld merkschoenen of kleding.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:47

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:58

janna schreef:
Ik vind het wel irritant als ik er iets op zet voor bijv 350 euro, wat echt een nette prijs is en er biedt dan iemand 75 euro. De volgende gaat dan 80 bieden etc. Zo kom je dus nooit in de buurt van een fatsoenlijke prijs. En dan is het echt niet dat ik veel te veel vraag of zo.

Bij bieden kan je een vanaf prijs opgeven waar vanaf er geboden kan worden. Dan heb je daar in je adv geen last van.

Maar sommige geven aan vraagprijs is 20 euro en daarbij staat bieden open om vanaf 20 euro te bieden. Dat vind ik (en meerdere mensen) wat apart.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:45

Wil wat overnemen van een Belgische verkoper op marktplaats, deze zegt zich niet te kunnen verifiëren via marktplaats vanwege Belgische telefoon nummer en gegevens en daarom geen betaalverzoek/gelijk oversteken via marktplaats kan doen. Geen probleem want maak het toch liever over via bankrekening, maar is het een logisch verhaal, klopt dat?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:48

Volgens mij klopt dat wel ja, omdat marktplaats een Nederlandse website is en geen eBay die meer mogelijkheden heeft.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:54

BopjeBo schreef:
Wil wat overnemen van een Belgische verkoper op marktplaats, deze zegt zich niet te kunnen verifiëren via marktplaats vanwege Belgische telefoon nummer en gegevens en daarom geen betaalverzoek/gelijk oversteken via marktplaats kan doen. Geen probleem want maak het toch liever over via bankrekening, maar is het een logisch verhaal, klopt dat?

Het verhaal klopt. Ik woon net over de belgische grens en verkoop ook via mp. Ik gebruik de bankrekening van een goede vriendin uit nederland voor betaalverzoeken omdat dat helaas niet met mijn eigen belgische rekening kan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 07:57

Kijk daar kan ik wat mee, dus logisch verhaal, bedankt voor de reacties!

Over vraagprijs en bieden, zet er altijd een vraagprijs bij die iets hoger is, bijv € 50 als ik er echt € 40 voor wil hebben. Maar mijn ervaring is dat er dan echt maar € 15 geboden wordt. Zeker bij verzendkosten veel gezeur, dat is ook hoog maar dat zijn de kosten als je het niet op kan halen. Als ik zelf iets echt graag wil hebben en duidelijk dat het item nog in hele goede staat is betaal ik vaak gewoon de vraagprijs als ik deze redelijk vind. Zoek altijd naar dure merkproducten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:32

Had gisteren afgesproken om opsluitbanden op te halen. Ik gisteren bericht gestuurd van wanneer en hoe laat kan ik halen waren ze al weg. Maak dan geen afspraak. |o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 09:42

Hier ligt het er maar net aan of ik heel laag bied. Soms ook niet eens nodig.

Afgelopen week een kast opgehaald, nieuwwaarde bij elkaar 600 euro. Stond erop voor 250, een week later voor 175 en toen ik een week later vroeg wat ze er minimaal voor wilden hebben kreeg ik 90 euro terug.

Bleek dat het een student was uit het buitenland die die week terug ging verhuizen. Snap wel dat hij dan zo zakt in prijs. Nu hebben wij die kast naar beneden gesjouwd en heeft hij er nog wat voor gevangen in plaats van het naar de stort te moeten brengen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:54

Betalen met een Tikkie kunnen we in België ook niet. Daarom heb ik payconic en paypal, en anders maak ik wel geld over via mijn account bij ING. Dan is het vaak binnen het kwartier ook overgeschreven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:47

Iemand die reageerde op mijn advertentie van ik bied X incl verzenden. Daarop geantwoord dat mijn uiterste prijs toch echt dat bedrag excl verzendkosten is.
Zegt ze dan heb je nog X over, meer zul je er niet voor krijgen doordat het een oudere collectie is.
Ik prima dan hou ik hem zelf wel :)

Zet ze nog geen 5 minuten later hetzelfde online, alleen in een andere kleur voor exact dezelfde prijs als die ik vraag :')

Kon het niet nalaten om er onder te zetten wel inclusief verzenden dan hè, want dit is een oudere collectie _O-

( was op Facebook overigens)