Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:56

Klopt. Vanwege de voorovergang blijf ik aan de gang met bedden verschonen, dus dit is voor mij handiger. En ik hoef geen witte hoes te kopen: zo is het ook al wit. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:59

dees_daan schreef:
Nog een niet zo'n populaire mening: Er zijn al te veel mensen op de wereld en daarom vind ik de "zorg" soms te ver gaan. Als iemand graag euthanasie wil dan zou dat niet zo moeilijk moeten zijn als dat het nu is, en er zou niet alles aan gedaan moeten worden om meer kinderen op de wereld te zetten als het niet op de natuurlijke manier wil. Ook vind ik dat mensen met erfelijke afwijkingen beter zouden moeten nadenken voordat ze kinderen op de wereld zetten.

Helemaal mee eens. Vooral voor ouderen moet het makkelijker zijn om ermee te stoppen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:04

Magrathea schreef:
pmarena schreef:
De èchte wetenschap wel. Maar er wordt bijzonder veel gerommeld met allerlei testresultaten, die voor "wetenschappelijk" worden weggezet...tegen betaling natuurlijk. Misschien is een betere stelling dat de naam van de wetenschap wordt misbruikt voor zaken die helemaal niet ècht onbezoedeld wetenschappelijk onderzocht zijn :)

Gut dat nou uitgerekend jij dit zegt :o Ik denk bij dit stukje tekst namelijk gelijk aan die idioot die een keer heeft verkondigd dat je autisme krijgt van vaccinaties, maar dat is volgens mij niet iemand die jij erg in twijfel trekt.

Dat is dan wel weer een mening :+ Ik trek namelijk vrijwel iedereen in twijfel.
Bovendien verwijs je naar een gebeurtenis waarbij een team van wetenschappelijke onderzoekers (daar heb je hem weer :)* ) een verkennend onderzoek opstarten met de vraag of die connectie er was, en concludeerden dat ze geen verband aan konden tonen maar wel graag nader onderzoek wilden doen.

Er was helemaal geen sprake van "verkondigen dat je autisme krijgt van vaccinaties", dat maken mensen ervan die het een lekker sappig verhaal willen maken.

Wat je er verder ook van vindt is mij om het even: Maar wat je daar zegt heeft niks met de werkelijke situatie destijds te maken. Massaal nepnieuws napraten en meedoen aan verketteren is zo makkelijk...al helemaal bij dit soort (im)populaire onderwerpen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:11

Shenavallie schreef:
Klopt. Vanwege de voorovergang blijf ik aan de gang met bedden verschonen, dus dit is voor mij handiger. En ik hoef geen witte hoes te kopen: zo is het ook al wit. :D

Ja als je sowieso graag een wit bed wilt dan heb je nog dik gelijk ook :D

Ik vind wit echt vreselijk. Bijna net zo erg als wit met zwart :=
Van die wit met zwart geblokte keukenvloeren ofzo....dat mensen daar zelf niet gèk van worden :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:16

Shenavallie schreef:
Giolli schreef:
Ik lig in bed en ik bedacht me een paar nieuwe, dus speciaal daarvoor mijn telefoon gepakt.

1) Een niet-pas gewassen dekbed is heerlijk want het ruikt naar je man en fiets dat is lekker.

2) ik slaap op een molton, zo’n witte, want die zijn heel zacht en van badstof ofzo. En dan is je leven 10% beter gok ik. Dus op een molton slapen kan best en is niet smerig (~ Mijn moeder.)

3) als je geen hoeslakens gebruikt ben je gewoon een varken en raak ik je niet aan.

Punt 3, ha ha ha! Ik slaap nooit met dekbedhoezen, maar was mijn dekbed elke week, zo niet twee keer per week. Iets wat dekbedhoes-gebruikers veelal niet doen. Die wassen hun hoes misschien één keer per 2 weken of misschien wel wekelijks, maar hun dekbedden zelf zo goed als nooit. Dat vind ik juist weer ranzig. :D
Mijn kussen gaat ook regelmatig de wasmachine in. Daarna met een paar tennisballen in de droger en hij ligt weer heerlijk!

Ok dan ben je misschien een uitzondering!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:18

Sizzle schreef:
Ik heb nooit koffie en bier hoeven leren drinken hoor. Vond het meteen prima.
Ik haal niets door elkaar.

Zo haten sommige mensen asperges vanwege de geur in de urine daarna, maar niet iedereen kan dat ruiken, dat is genetisch bepaald. Sommige etenswaren worden bijv ook door de aan/afwezigheid van een bepaald gen als bitter of juist niet bitter waargenomen. Smaken zijn ook sterk onderhevig aan hormonale toestand.

Uiteraard kun je sommige dingen leren waarderen maar niet alles.

Lets agree to disagree ;)

Ik leer hier nog wat. Bij mij is het dan niet genetisch, denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:22

Hier hebben we ook wel af en toe alleen een laken onder een dekbed gehad, en dan wel of geen deken of iets er bovenop. Dat het toch min of meer ingepakt is. In de categorie baby en die 5 minuten dat het duurt om dat ding strak in een dekbedhoes te krijgen, gewoon niet van je paar schamele plukjes slaap op een dag slaaptijd willen missen %)

Shaggy09 schreef:
Nee want iets niet lekker vinden is niet hetzelfde als een heftige lichamelijke reactie. Vandaar dat je ook bepaalde dranken moet leren drinken [...]

Dat vind ik ook zoiets trouwens....waarom zou je koffie, bier, andere alcohol moeten leren drinken?
Niet dat jij persoonlijk het als MOETEN bedoelt ;) maar ik vind dat toch wel vaak de indruk gewekt wordt dat het "moet".

Dikke fiets, ik vind het niet lekker, dat is toch gewoon prima :?
Of "moet" je het leren drinken om er bij te horen ofzo, als bewijs dat je volwassen bent of iets :P
Waarom is er die behoefte om te leren iets dat je smerig vindt, toch binnen te houden...en dan zelfs soms een verslaving op te bouwen? Laat het gewoon zijn wat je het van nature vindt: wel of niet lekker :)

Freggle_Edge

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:39

Ik vind het super dat zwarte Piet nu eindelijk echt qua kleur veranderd ipv dat er alleen maar over gediscussieerd wordt. Hadden ze wat mij betreft 15 jaar eerder moeten doen, dan had het lang niet zo een idiote rel geworden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:42

Oh boy.... :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:50

Tja, ach, ik heb eigenlijk niet zo veel met Sinterklaas en vind het dikke prima als ze voor een roetveegpiet kiezen, past logischer in het verhaal van "zwart door de schoorsteen" ook.

Het is alleen denk ik errug onpraktisch dat je met alleen een paar vegen gewoon ziet wie die Pieten zijn :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:04

pmarena schreef:
Shaggy09 schreef:
Nee want iets niet lekker vinden is niet hetzelfde als een heftige lichamelijke reactie. Vandaar dat je ook bepaalde dranken moet leren drinken [...]

Dat vind ik ook zoiets trouwens....waarom zou je koffie, bier, andere alcohol moeten leren drinken?
Niet dat jij persoonlijk het als MOETEN bedoelt ;) maar ik vind dat toch wel vaak de indruk gewekt wordt dat het "moet".

Dikke fiets, ik vind het niet lekker, dat is toch gewoon prima :?
Of "moet" je het leren drinken om er bij te horen ofzo, als bewijs dat je volwassen bent of iets :P
Waarom is er die behoefte om te leren iets dat je smerig vindt, toch binnen te houden...en dan zelfs soms een verslaving op te bouwen? Laat het gewoon zijn wat je het van nature vindt: wel of niet lekker :)

Ik snap wat je zegt. Ik vind koffie, thee en wijn dan wel weer erg lekker. (Al vind ik droge wijn ook nog niet echt fantastisch) Ik denk zelf dat het mom 'leren drinken' echt is ontstaan omdat veel mensen inderdaad tijdens het opgroeien en volwassen worden wél ineens koffie/wijn/bier oid lekker vinden.
Maar in sommige gevallen, zoals die van jou vind je het dan nog steeds niks maar dan wordt je inderdaad vaak raar aangekeken. Dat is echt iets typisch van deze maatschappij, als je niet alle standaard dingen fijn/lekker/goed vind dan is dat 'raar'. Heel achterlijk eigenlijk.

Net zoals alcohol. Alcohol is sowieso een maatschappelijk goedgekeurd iets wat nergens op slaat, zodra je over blowen of xtc begint zien mensen je als junkie terwijl alcohol ook zo verslavend en slecht voor je kan zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:11

pmarena schreef:
Shenavallie schreef:

Van die wit met zwart geblokte keukenvloeren ofzo....dat mensen daar zelf niet gèk van worden :o

https://berkshireblanket.com/collection ... asc&page=1
Deze dekens slapen ze gewoon onder of gewoon met een laken.
Ooit eens hier op Bokt gelezen en wil er nog steeds eentje kopen, lijkt me heerlijk :=
Is dan geen unpopulair opinion :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:26

Shaggy: ja dat is sowieso bij veel dingen dat als je daar eens bij stilstaat, dat je dan denkt : waarom vinden we dit eigenlijk "normaal" en dat niet? Nou omdat dat zo hoort. Ja maar waarom dan... :? En het slaat dan toch vaak eigenlijk nergens op als je er eens echt met een onbevooroordeelde blik naar kijkt :=

Chanicha: dat zou voor mij persoonlijk niks zijn denk ik. Ik ben toch wel erg verknocht aan ons zijden dekbed. In de zomer blijft dat heel lang comfortabel met een katoensatijnen hoes er omheen. En in de winter katoenflanel er omheen en een lekkere zware wollen deken er op :+:

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:00

pmarena schreef:
Tja, ach, ik heb eigenlijk niet zo veel met Sinterklaas en vind het dikke prima als ze voor een roetveegpiet kiezen, past logischer in het verhaal van "zwart door de schoorsteen" ook.

Het is alleen denk ik errug onpraktisch dat je met alleen een paar vegen gewoon ziet wie die Pieten zijn :=

Dat is zeker een ding, die herkenbaarheid. Vanuit dat oogpunt hadden ze beter voor pieten in alle kleuren kunnen kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 02:55

Shenavallie schreef:
Citaat:
(...) euthanasie (...)

Helemaal mee eens. Vooral voor ouderen moet het makkelijker zijn om ermee te stoppen.

En voor mensen die vinden dat de wereld al veel te vol is en er minder mensen zouden moeten zijn.

Een beter milieu begint bij jezelf.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:12

pmarena schreef:

Scheelt dat kleine kinderen denken dat handpoppen echt zijn wanneer jij ernaast zit :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:28

pmarena schreef:
Shenavallie schreef:

Ben zelf meer van de kleurtjes, behalve dus bij mijn bed. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:33

enzino schreef:
Shenavallie schreef:

En voor mensen die vinden dat de wereld al veel te vol is en er minder mensen zouden moeten zijn.

Een beter milieu begint bij jezelf.[/quote]
:D
Er zijn zoveel ouderen die het wel mooi vinden zo en er klaar mee zijn. Ook ouderen die al van alles mankeren, maar vanwege allerlei regeltjes door moeten lijden. Voor die mensen zou het echt makkelijker moeten zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:53

liekec schreef:
Nog eentje: ik vind dat moeders met kinderen die niet kunnen fietsen lekker op een pleintje bezig moeten. Dat gekut op die fietspaden buiten de bebouwde kom is levensgevaarlijk, zeker als je op een scooter zit en er langs moet.

Ik wil hem wel omdraaien, scooters horen imo niet op het fietspad. De scheidslijn tussen scooters tot 25 km/u en 45 km/u zou er af moeten. Allemaal 45 km/u en allemaal een helm. Oja, en dan ook allemaal de weg op in de bebouwde kom. Je schrikt je echt lam op het fietspad af en toe. Afremmen om even rustig in te halen is er niet bij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:58

Die is echt unpopulair Susan :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:04

Dat snap ik. Maar met een kind, ook een die wel heel goed kan fietsen (9) is het niet leuk fietsen op het fietspad. Je wordt van alle kanten ingehaald door scooters, en mensen (voornamelijk ouderen) op de elektrische fiets. Je hebt eigenlijk een strook voor snel en langzaam verkeer nodig op een fietspad tegenwoordig. Maar die plek is er helaas niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:10

Er moet een snelheidsbegrenzer komen op elektrische fietsen voor 70-plussers. Hun reactievermogen is te traag in vergelijking met hun snelheid. Ze vallen bij bosjes en dat is kostbaar en ook niet prettig voor hun zelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:11

Ik vind juist dat scooters écht niet op de weg horen. Maar nog erger zijn die 45k/h wagentjes. Die rijden wel op de weg, je kan ze niet inhalen als het druk is en hier rijden ze 9 van de 10 keer geen 45k/h, maar wel midden op de 80 kilometer weg. Die scooters vind ik in de bebouwde kom sowieso erg, want te hard op het fietspad, maar ook op de weg rijden ze harder dan mag. Maximale snelheid houden ze zich niet aan en gedragen zich als fietsers door toch even snel rechts langs je te schieten.

In de bebouwde kom ook graag op het fietspad, maar wij hebben weinig aparte fietspaden hier. Juist van de stroken langs de weg en scooters die dan naast die strook op de weg rijden of fietsers die met 2 naast elkaar rijden.

Die ouders met kinderen die nog niet goed kunnen fietsen moeten inderdaad dat op een veilige plek doen en niet langs drukke wegen. Bijvoorbeeld bij mij in de straat kan dat best. 30k/h, woonwijk met wegversmallingen, geparkeerde auto's en drempels. Daar hoor je al niet hard te rijden en kan je maar net aan een fietser inhalen. De doorgaande weg die hiernaast ligt is geen plek voor die kleintjes :n Zo'n fietsstrook waar je dus eigenlijk niet naast elkaar kan fietsen, rechts voorrang en veel bussen, werkbussen, trekkers en vrachtwagens.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:03

SusanH schreef:
liekec schreef:
Nog eentje: ik vind dat moeders met kinderen die niet kunnen fietsen lekker op een pleintje bezig moeten. Dat gekut op die fietspaden buiten de bebouwde kom is levensgevaarlijk, zeker als je op een scooter zit en er langs moet.

Ik wil hem wel omdraaien, scooters horen imo niet op het fietspad. De scheidslijn tussen scooters tot 25 km/u en 45 km/u zou er af moeten. Allemaal 45 km/u en allemaal een helm. Oja, en dan ook allemaal de weg op in de bebouwde kom. Je schrikt je echt lam op het fietspad af en toe. Afremmen om even rustig in te halen is er niet bij.

En buiten de bebouwde kom? Binnen de bebouwde kom zitten scooters over het algemeen namelijk al op de weg

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:04

Scooters horen in elk geval niet op de rijbaan buiten de bebouwde kom. Of ze moeten strak aan de rechterkant rijden, maar meestal rijden ze in het midden, vlak voor het uitzicht van de automobilist.