Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:57

DubbelFun schreef:
Je gaat haast denken dat er iets geheimzinnigs in dat stukje grond begraven is... 8-)

De vorige buurman :')

Ohnee, dat was zn broer toch? :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:01

Wat een enorme plaat hebben die buren voor de kop…. jij zit er maar mee TS, sterkte voor de komende tijd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:01

Mri schreef:
DubbelFun schreef:
Je gaat haast denken dat er iets geheimzinnigs in dat stukje grond begraven is... 8-)

De vorige buurman :')

Ohnee, dat was zn broer toch? :')

En waarom zou dat niet kunnen dan? :')

Fitzroy

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:08

Het is gewoon enorm balen dat j́ullie nu weer op kosten gejaagd worden. Ik denk dat ze hopen dat ze jullie het leven zo zuur maken dat jullie uiteindelijk zelf graag willen verhuizen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:15

Ik snap het wel hoor. De geldboom van de buren staat op het stukje grond van TS. Het nare van zo'n geldboom is dat je 'm wel kunt snoeien maar niet kunt verplanten. Dilemma ...

Zonder gekheid, het is fijn dat ze zo snel in hoger beroep zijn gegaan. De onzekerheid of ze dat zouden doen en de 3 maanden die daarvoor stonden zijn daarmee weg. Het hoger beroep kan nog best lang duren, dat is jammer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:18

Dat er überhaupt een advocaat is die hier zijn vingers aan wil branden. Ze hebben er voor de verandering wel vaart achter gezet. Dat is dan wel weer in jullie voordeel.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 21:21

De gronden van het hoger beroep hoeven ze nu nog niet te melden. Dat is op de eerste roldatum (begin januari).

We hebben onze advocaat er nog niet over gesproken, komt volgende week wel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:25

Dat ze zo snel een andere advocaat hebben, is idd teken aan de wand dat ze wisten dat ze dit gingen verliezen.

Dus: now what?

Eigenlijk van de gekke, zo kan iedereen wel een stuk van je tuin inpalmen zo lijkt het en X aantal jaar bezetten dankzij slome slak aka vrouwe justitia!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:28

Inderdaad is toch niet normaal.

Sterkte :(
Ellende

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:41

Suzanne F. schreef:
Gini schreef:
Ik denk dat hun vorige advocaat al meer af- dan aangeraden heeft. Ik gok maar zo dat die zelf de handdoek in de ring heeft gegooid en liever de eer uit andere zaken haalt.

Dat denk ik ook. Vorige advocaat zal hoger beroep afgeraden hebben. Nou dan nemen we een andere die het wel wil doen moeten ze hebben gedacht. En de nieuwe advocaat denkt Kassa!

Bam! Eerste 20-30 declarabele uren al binnen aan het inlezen!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:47

Ach wat een gedoe toch weer. Fijn dat de uitspraak er is maar dat hoger beroep is ondanks dat het te verwachten was, wel enorm frustrerend.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:49

Zullen ze hopen dat de portemonnee van de TS leeg is en dat ze 'toegeeft'?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:59

Ze wachten gewoon totdat ze oud genoeg zijn om naar het bejaarden tehuis te gaan en tot die tijd van de grote tuin kunnen genieten :Y)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:08

Eefsel2109 schreef:
Ze zijn nog nooit zo snel geweest...

_/-\o_

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:24

Ik vind dit wel echt afschuwelijk. Ze jagen je op kosten terwijl dit eigenlijk zo klaar als een klontje is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 07:39

Domme vraag misschien, maar hoelang kan zo'n hoger beroep nog duren? Toch niet ook weer drie jaar?

Ik heb echt met je tedoen TS, ik heb oprecht bewondering voor je lange adem!

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 08:48

Verschrikkelijk toch… maar het was te verwachten.
Hier iets gelijkaardigs aan de gang met een erfdienstweg naar de wei van mijn vriendin waar onze paarden staan. Ook een soap, terwijl er eigenlijk geen twijfel is. Na 3 jaar, vorig jaar eindelijk uitspraak uiteraard met winst voor mijn vriendin. Die buren ook onmiddellijk in beroep met een andere advocaat. Maar ondertussen moeten ze de weg wel open en vrij houden anders boetes (ze hebben er al een paar aan hun been) . Dus nu heeft haar advocaat geen haast. Kan weer jaren duren. Het is een jong koppel, we hopen dat ze er genoeg van gaan krijgen en de boel gaan verkopen. Ze spreken met niemand in de straat.
Ik snap zo’n mensen echt niet. Vooral als je kijkt wat dat allemaal kost, je moet je geld toch beter kunnen gebruiken?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:11

Mri schreef:
Zucht, dit was in ieder geval vlot!

Maar ff een vraagje, moeten ze nu alsnog binnen 2 weken betalen en stuk grond terug geven?
Of alleen betalen, en stuk grond houden tot hoger beroep uitspraak?

Betalen moeten ze sowieso, dat staat los de stappen naar een hoger beroep door de verliezende partij.
Het bedrag wat de rechter bepaald heeft is een tegemoetkoming in de onkosten die de winnende partij heeft gemaakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:32

Was te verwachten.
Maar kennelijk zag de advocaat er niks meer in. En hebben ze (tegen beter weten in) een andere advocaat genomen.
Dat deze maar nog meer geld mag kosten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:44

En dat om je eigen grond te claimen, wat erg eigenlijk. Zielig ook gewoon. Op alle vlakken en voor alle partijen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:44

Van mij mogen zulke droeftoeters in hoger beroep alle gemaakte kosten vergoeden. Maar dan echt alle. Plus een boete voor de rechtbank extra tijd te laten verspillen in een duidelijke zaak.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:07

Ja DuoPenotti, zo denken er vast heel veel meer mensen over, ik ook, maar helaas werkt het niet zo, wat best jammer is in sommige gevallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:09

Ik vind het vooral ook heel erg dat mensen / bedrijven / organisaties met veel vermogen, een ander (financieel en qua energie) uit kunnen putten op deze manier...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:13

Ik weet het meggie ik weet het.
Maar de rechtbank loopt al zo achter.
En alle kosten en het gedoe voor mensen als Ts. :n

Dat ze 1 keer duidelijkheid willen begrijp ik. Maar dat hebben ze nu. Dit is geen zaak die ineens veranderd wegens ander bewijs.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 10:49

Ik hoop zelf dat dit minder lang duurt dan de eerste zaak. Bij die zaak kwam ook corona nog tussendoor gefietst waardoor er nog een extra schriftelijke ronde kwam ipv een zitting. Maar omdat de buren het zo onduidelijk gemaakt hadden moest er alsnog een zitting komen. En elke extra schriftelijke ronde duurt zo 12-24 weken.

Volgens mij moeten ze nu begin januari hun schriftelijke deel inleveren, waarna wij 6 weken hebben (12 met uitstel) om ons schriftelijke deel in te leveren. Daarna komt het wachten op de rechtbank en wat deze gaat doen. Het snelste zou zijn om direct uitspraak te doen, maar het kan zijn dat er dan weer een zitting moet komen. En die extra stap zal dan weer veel tijd kosten.