[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:26

Lees hier ook al lang mee, bewust kinderloos en ga het zo ook houden.

Volg ethiek en onze professor werkt in het ziekenhuis wezen rond embryo’s en donatie en fertiliteit. Hij had het gisteren plots over zijn eigen mening.
Hij zei dat hij binnen de context van zijn werk voor of tegen bepaalde opnames of operaties moet argumenteren.
Maar dat hij persoonlijk vindt dat mensen gewoon minder kinderen moeten krijgen dus zich eigenlijk niet teveel bezig moeten houden met dat soort dingen. Ik zat daar echt even: man naar mijn hart :+

Heerlijk dat er ethische zijn die verder kijken dan hun neus lang is. Alleen krijgen ze vaak niet zoveel gehoor omdat het over de centen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:26

Is wel wat meer mis met haar hoor. Die spoort gewoon helemaal niet. Hoeveel er dan wel niet zeggen: Het blijft wel jou moeder. Ja en? Ik blijf ook haar dochter en daar handelt ze ook niet naar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:43

Wordt altijd leuk als ze dan later de kosten niet kunnen betalen voor hun zorg, bij het OCMW aankloppen en die dan de kinderen gaan aanspreken op hun onderhoudsplicht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:01

Ik heb zonet de notaris gebeld en je hebt gelijk. Wist dat niet. Heb gevraagd of dat notarieel kan opgemaakt worden dat ik weiger te betalen maar dat kan dus niet _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:19

Er zijn wel mogelijkheden, maar daarvoor heb ik je even een PB'tje gestuurd ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:42

Kinderen nemen omdat je dan bezoek krijgt als bejaarde is echt de stomste reden.
Je kan nog beter met de andere mensen in het verzorgingshuis om gaan of oude vrienden.
Dat zie ik mijn oma ook doen bijvoorbeeld wandelen met iemand.

Zwanger leuk vinden.. dat lijkt mij het zelfde als het leuk vinden om in de hondenpoep te staan. Bij wijze van...
Laatst bijgewerkt door Christiene op 14-12-18 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:43

Varekaj schreef:
Wordt altijd leuk als ze dan later de kosten niet kunnen betalen voor hun zorg, bij het OCMW aankloppen en die dan de kinderen gaan aanspreken op hun onderhoudsplicht...

Weet je heel toevallig of dat ook voor een Nederlandse moeder die in België woont geld?

Hier totaal geen contact meer met mijn moeder en ook totaal geen behoefte dat ooit nog te hebben wss.
(en gezien ze zichzelf altijd belangrijker (of in elk geval der verslaving) vond dan der kinderen heb ik niet zoon zin om straks ineens wel voor haar te zorgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:50

Dat zou je even moeten navragen. Ik weet dat het van toepassing is voor inwoners van België, maar niet of dat ook in voege gaat als 1 van de kinderen in het buitenland verblijft.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:32

Zie wel iets staan dat je als kind zijnde in dit geval word vrijgesteld bij slechte relatie of helemaal geen contact met ouder(s).

Dus dat houd dan in dat ik me daar volgens mij niet druk over hoef te maken.

Zou mooi wezen als je ouder(s) er nooit voor je zijn/waren en jij wel voor hun zou moeten opdraaien/betalen als hun het minder hebben. (zeker als dat door hun eigen fouten is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:40

Je moet het wel kunnen aantonen, het is niet dat ze je zomaar klakkeloos gaan geloven natuurlijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:51

Varekaj schreef:
Ik werk in dezelfde branche en ik zie steeds vaker onenigheid tussen kinderen over de zorg van hun ouders. Meestal zijn ze akkoord dat de ouders ergens heen moeten, alleen wil de ene dat om dat ze echt zorg nodig hebben en de andere omdat die het huis wil :P En dan bakkeleien ze ook nog over de kostprijs van het rustoord want "ja hoe goedkoper hoe liever dan blijft er later meer over" (echt gehoord).

Mooi toch, die kinderen die zo voor je zorgen.

Ik werk in een andere branche, maar als je ziet hoeveel hommeles er soms is over geld in een nalatenschap van ouders. Ik kan daar echt verdrietig van worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:19

_O- _O-
Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:28

iemand waar mee ik bevriend ben op fb moest ff vermelden dat ze last van tepelkloven had en nog iets over borstvoeding.. nou gadver moet iedereen dat weten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:17

Joolien, ik droomde vannacht dat je zwanger was en het kind op Boktmarkt aanbood als 'licht ingereden, verder nog groen en soms onhandelbaar' :')
Misschien een voorteken? :7

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:44

Ik heb gedroomd dat mijn man toch ineens wel kinderen wilde, want zijn collega’s hadden ook kinderen. Maar hij wilde ook nog(!!) meer gaan werken -O-
DAT DACHT IK NIET!!!! {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:43

Wow, ik heb vannacht ook gedroomd dat ik een kind had gekregen, het was een zoon.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:08

Heet zo'n droom niet een nachtmerrie?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:40

Ik heb eens gedroomd dat ik een baby kreeg op stal. Heb de baby in een doek gewikkeld en in de stal gelaten. Vroeg later in die droom aan moeder of dat wel kon. Moeder zei ja hoor vast wel
:)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:47

Wat bizar zeg! Ik had vannacht ook gedroomd dat ik zou bevallen van een tweeling :') :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:51

Pff gelukkig heb ik vannacht gedroomd dat ik een affaire had met Max Verstappen :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:45

_O-
Ik herinner me nooit wat ik heb gedroomd. Misschien dat dat maar goed is ook, want als ik had gedroomd dat ik een kind kreeg was ik de hele daaropvolgende dag niet te genieten denk ik :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:27

Ik heb wel vaker gedroomd dat ik een kind kreeg. De laatste keer herinner ik me nog goed, ik was niet in paniek of boos ofzo, vooral geïrriteerd. Het soort geïrriteerd als wanneer je een één of ander vervelend klusje op je bord krijgt geschoven en er niet nee tegen mag zeggen. Ik was mijn hele droom bezig om het 'klusje' bij iemand anders neer te leggen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:30

Cayenne schreef:
Joolien, ik droomde vannacht dat je zwanger was en het kind op Boktmarkt aanbood als 'licht ingereden, verder nog groen en soms onhandelbaar' :')

Wait what? :oo :') :')

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:56

Cayenne schreef:

Niet 'licht AANgereden'? :')

Vandaag tijdens de pauze op werk hadden de moeders t over gebroken nachten en allergieën bij de kinderen en hoe duur sommige dingen wel niet waren... Ohja; en uitgezakte en uitgerekte lichaamsdelen kwamen ook nog even (gekscherend) ter sprake.
Ik ben bij dat soort verhalen altijd extra blij dat ik geen kinderen heb :o

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:42

Uitgerekte lichaamsdelen....

Een vriendin vertelde eens dat zij na haar bevalling tussen haar benen keek en haar kruis er uit zag als een ontplofte egel...

Telkens in de jaren erna, als mijn eierstokken begonnen te klapperen, dacht ik één ding. Ontplofte egel... ontplofte egel... ontplofte egel... ONTPLOFTE EGEL!

Helpt fantastisch moet ik zeggen!