Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:50

Of lange jurken die dan tot halverwege de kuit komen :') Stond eens bij de primark te vragen of ze ze ook langer hadden. De verkoopster was 1.60 denk ik, ze zullen voor haar wel veel te lang geweest zijn haha

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:03

Ik denk dat het altijd moeilijker is als je net buiten de standaard valt.
Ben je klein van stuk is alles te lang, ben je lang alles te kort en beide zullen echt meer moeite moeten doen.
Met wat pech misschien ook wat duurder uit zijn, maar niet te verkrijgen tegenwoordig geloof ik ook niet meteen.

Maar als iemand mannenkleren fijn vind is dat natuurlijk ook prima.
Ik draag wel vrouwenkleren, maar dan weer nooit, echt nooit, rokjes/jurkjes.
Ook geen glitters of frustsels. Schoenen met hak breek ik mijn nek op :P
Dus die laten we ook maar voor wat het is.

En dat is het voordeel van tegenwoordig, eigenlijk alles kan wel.
Hier noemen we het mode blunder.in dit topic
Maar meestal is het omdat het niet past.
Maatje 46 die maat 40 shirt aan doet. Of juist andersom, zo oversized dat er iemand verzuipt in de kleren.
Of wel heel erg opvallend zoals die broek hierboven.
Toch zullen er mensen zijn waarbij het geen blunder is als je ze echt kent als persoon.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:41

friesam schreef:
Bij zalando kan je ook op tall filteren!

Bonprix heeft ook verschillende lengtes: kort, normaal en lang.
Ik ben 1,67m, niet al te lange benen en heb lengtemaat kort, lengtemaat normaal moet ik minimaal 1x omslaan. :+
Toen ik nog maat 38 was had ik dat probleem ook met normale spijkerbroeken omdat die schijnbaar lengtemaat 34 zijn.
Moest daarom ook naar een jeansshop die met lengtematen werkte maar met BonPrix werkt het ook prima zolang ik maar de K aanvink. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:53

Ik ben klein, niet heel mager (ook niet extreem dik) en al m'n broeken zijn te lang :'). Niet alle merken hebben lengte maten dus dan zijn ze lang. T-shirts enzo vaak ook, maar dat vind ik niet heel erg. Ik stop de voorkant vaak in m'n broek ivm riem en bol het vaak iets op. Valt het toch mee met de lengte!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:13

Ik heb zelfs van only een lengtemaat 36 liggen. Die is echt veeeel te leng, maar ik moest toen gewoon een zwarte broek hebben. Nu is hij perfect voor bij de paarden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:22

Tribunals schreef:
Ooooh taffes die roze jas, leuk voor de kampermoppies :*

Heb nog nooit iemand hier in een soortgelijke jas gezien hoor :')

Anoniem

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:54

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is om vrouwelijke kleding te vinden? Ik koop alles bij Asos Tall en Boohoo. Alleen dat ik niet zomaar de eerste beste kledingwinkel binnen kan lopen en verwachten dat ik er passende kleding kan vinden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:15

Emmaa_ schreef:
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is om vrouwelijke kleding te vinden? Ik koop alles bij Asos Tall en Boohoo. Alleen dat ik niet zomaar de eerste beste kledingwinkel binnen kan lopen en verwachten dat ik er passende kleding kan vinden.

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Iemand anders in het topic zei dat dat echt niet kon en ze daarom mannenkleding draagt.

germie schreef:
Kinke schreef:
Dat is natuurlijk dikke onzin germie, er is genoeg mooie dameskleding voor langere maten.
Bijvoorbeeld: http://www.prettytall.com/kleding-voor-lange-dames.html

Nee dat vind ik niet mooi. Ik wil niet overgehaald worden. Het is er gewoon niet. Amen.

Daar was mijn reactie op bedoelt. Dat het geen feit is dat er geen passende kleding is voor lange vrouwen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:46

GAan we weer. Ik vind het gewoon niet mooi wat er getoond wordt. Ik vind unisex beter bij lange vrouwen staan. En dus kies ik daar voor. AMEN. Ik ben niet overtuigd nog en word ook niet overtuigd zo. Er worden hier sites genoemd met echt de lelijkste kleding waar ik nog niet dood in gevonden wil worden, of wat gewoon onbetaalbaar duur is. 85 euro voor een broek? In geen 85 jaar. Mijn duurste broek is 50 euro, is zat. Ik kan niet meer betalen. En ik kan er ook netjes bijlopen door minder uit te geven aan normale kleding. Paardrijbroeken van HH zijn ook prima van 50 euro. Alleen een duikpak van 50 euro is er helaas niet. Ik zit daar dus ook echt aan maatwerk vast wegens de herenlengte en toch damesschoenmaat en damesmodel (breed op de heupen). En dan zit je op echt exotische bedragen waar ik echt voor moet sparen.
Maar dan krijg je wel het duikpak volgens de laatste mode wat geheel voldoet aan mijn wensen. En vrouwelijk is.
Maar voor gewone kleding, ik hou het bij unisex, staat mij gewoon beter en hoef ik me niet te storen aan die vreselijke lelijke zgn. 'tall' damesmeuk.
Laatst bijgewerkt door germie op 28-07-17 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:48

germie schreef:
GAan we weer. Ik vind het gewoon niet mooi wat er getoond wordt. Ik vind unisex beter bij lange vrouwen staan. En dus kies ik daar voor. AMEN.

Prima maar zo zeg je het niet. En mag ik vragen waarom er achter elk bericht AMEN moet?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:51

Jildau schreef:
germie schreef:
GAan we weer. Ik vind het gewoon niet mooi wat er getoond wordt. Ik vind unisex beter bij lange vrouwen staan. En dus kies ik daar voor. AMEN.

Prima maar zo zeg je het niet. En mag ik vragen waarom er achter elk bericht AMEN moet?

Omdat dat een slotwoord is. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:52

Van een gebed ja.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:53

lieveli schreef:
Van een gebed ja.

gebed of preek zonder einde. :D

Nu graag weer terug naar kleding. Ik zag laatst een grappige hoodie voor dames op wish, maar kennelijk werkt wish alleen op de telefoon, want op de pc word je verplicht in te loggen en dat doe ik niet als ik niet van plan ben te bestellen. Dus kan het niet even laten zien. De maten waren echt voor minivrouwtjes overigens. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:07

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:13

Maar ik zie wel eens mensen in dit soort truien lopen:
https://nl.aliexpress.com/item/New-Coll ... d029b6d6fa

Dan denk ik van wie vindt dat nu mooi? Ik niet in ieder geval, maar kennelijk wordt het wel verkocht. Dus er zal wel vraag naar zijn. Net als die wietbladeren op truien.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:20

Leuk voor meiden van 13 of als pyama, verder niet :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:31

Skessa_ schreef:
Leuk voor meiden van 13 of als pyama, verder niet :)

Die laatste, ja, je hebt gelijk. En dan kan het zelfs als volwassene nog wel vind ik. Want niemand die mij in een pyama ziet. Maar als trui? Niet voor mij. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:34

Het valt me op Germie, dat je wel graag met een vingertje wijst naar anderen maar zelf geen feedback kan ontvangen. Superjammer want daardoor loopt het topic steeds mis.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:43

lieveli schreef:
Het valt me op Germie, dat je wel graag met een vingertje wijst naar anderen maar zelf geen feedback kan ontvangen. Superjammer want daardoor loopt het topic steeds mis.

Prima, feedback geaccepteerd. En zullen we nu verder niet meer mijn naam noemen als ik een normale mening geef? Dan ratelen we het oude gewoon niet meer op. Gewoon algemeen houden. En als het over lange mensen gaat hou het dan graag algemeen. ok? Afgesproken :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:44

Als men zou stoppen om er elke keer pagina s op in te gaan, dan loopt het topic ook niet mis.

Ik heb overlaatst een tiener naar school zien gaan in een zwarte onderbroek, zwarte, doorzichtige panty's en zwarte kniekousen.
Lees je iets wat er in mijn opsomming mist?
Dat dacht ik ook, een rok of short zal te veel geweest zijn om aan te doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:03

Of misschien vergeten. Of misschien word je oud en begrijp je de tienermode niet meer :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:05

Jildau schreef:
germie schreef:

Vergeet LOL niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:41

Emmaa_ schreef:

Nee, maar dat kan ik ook niet en ik ben gewoon van gemiddelde lengte en ook niet heel dik of dun. Mijn truien voor thuis op de bank zijn ook mannen truien, maar verder doe ik wel gewoon wat meer moeite. Probleem opgelost.
dromertje2 schreef:
Ik heb overlaatst een tiener naar school zien gaan in een zwarte onderbroek, zwarte, doorzichtige panty's en zwarte kniekousen.
Lees je iets wat er in mijn opsomming mist?
Dat dacht ik ook, een rok of short zal te veel geweest zijn om aan te doen.

Lekker fris aan de bips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:45

Ik vind die panda trui van ali juist wel leuk. Als hij niet zo oversized leek te vallen zou ik 'm kopen :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:00

ik heb een collega die gerust 100 euro voor een simpele sweater van Kenzo uitgeeft. Dan verwacht je ook wat, maar nee, het stelt niks voor.