Plu link ik naar la pluie, de regen en Le vent is de wind.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Une chute betekent in het Frans letterlijk een val. Sol is zon in het Spaans denk ik (sol is echter ook soort tong, een platvis).
musiqolog schreef:Varekaj schreef:Une chute betekent in het Frans letterlijk een val. Sol is zon in het Spaans denk ik (sol is echter ook soort tong, een platvis).
Sol is ook zon in het Latijn hè... En "parasol" klinkt eleganter dan "parasoleil".
Shadow0 schreef:Ah, nog een leuke waarbij de betekenis een beetje verschoven is, vind ik 'mailen'. Dat kwam natuurlijk van 'e-mail' en dat kwam weer van 'electronic mail'. Het grappige is dat in het Engels dat voorvoegsel 'e-' heel belangrijk is, als tegenovergestelde van de normale mail (de ouderwetse post). Maar omdat wij daar al een Nederlands woord voor hadden, hebben wij die 'e-' niet nodig om het verschil aan te geven en hebben we inmiddels gewoon twee losse woorden: post en mail. En is juist die belangrijke 'e- verdwenen
Varekaj schreef:Voor een keertje de omgekeerde wereld.
Toen het liedje "Dark Horse" van Katy Perry net uit was zong ik in het begin steevast "and I'm coming at you like a dark force". Leek me volkomen logisch. Tot ik achteraf dan de titel ergens een keer zag verschijnen, en het dus "dark horse" bleek te zijn
Anoniem schreef:Varekaj schreef:Voor een keertje de omgekeerde wereld.
Toen het liedje "Dark Horse" van Katy Perry net uit was zong ik in het begin steevast "and I'm coming at you like a dark force". Leek me volkomen logisch. Tot ik achteraf dan de titel ergens een keer zag verschijnen, en het dus "dark horse" bleek te zijn
En dat voor een paardenmens?!
LovingTweety schreef:Altijd is Kortjakje ziek heeft dezelfde melodie als twinkel twinkel little star!
Citaat:Altijd rookt Kortjakje wiet,
Midden in de week, maar 's zondags niet.
's Zondags spuit zij heroïne,
Met een snufje cocaïne
Altijd etc.