Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:55

Voor sommige mensen is lezen nou eenmaal moeilijk _/-\o_

xHaithi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:07

@ Niek_aaron: Ja, inderdaad, maar zelfs met thuis afspreken kunnen mensen enorm moeilijk doen soms. Dat je bijna 2 weken verder bent voor je een datum hebt die voor allebei past, en dan vindt mevrouw de ophaler de straat of het huis niet (heb ik een aantal weken geleden gehad, was daar absoluut niet happy mee en heb haar nadien ook niet meer gehoord (waarschijnlijk omdat ze had begrepen dat ik er niet blij mee was)). Ik vind het kopers ontmoeten maar vervelend _O- Daarom verzend ik ook liever, maar dit zijn van die objecten waarbij je verzendkosten enorm hoog worden, of waarvoor je grote dozen nodig hebt en die heb ik niet zomaar ter beschikking.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:19

gister zou iemand om 5u komen om laminaat op te halen....niet geweest ach.....dacht om 6 u oh hij is niet geweest. ...mensen zijn sowieso bijna altijd later dan ze afspreken....ons huis lijkt wel onvindbaar :D

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:20

Ja, dat is altijd zo met MP.
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehad die precies op tijd kwam :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:36

Ik had van de week 2 mooie gratis kasten erop gezet. Waren nog erg goed en mooi neutraal. Dacht ; wie weet maak ik er iemand nog blij mee.
Naaaahhh de reacties die ik heb gekregen???
Onwijs kritische vragen, mensen die allerlei eisen tellen ( komen jullie hem ook brengen? Nee, we aan geen 2 kasten van bijna 2 meter lang brengen die we al gratis weggeven :n )
Vandaag eindelijk reactie gegad van een leuk echtpaar die net starters waren, en eronwijs blij mee zijn :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:40

Ik heb een matras te koop staan, was 1,5jaar geleden 350euro. Mag weg voor 20 euro, ik denk misschien maak ik een student er gelukkig mee.
Nou echt helemaal geen reacties, zonde toch... Gaat anders toch bij het grof vuil.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:51

Een matras tweedehands koopt toch niemand? Dat is echt bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:54

Ik vind het ook heel vies, maar het schijnt dat er nog best veel mensen zijn die het kopen... Vriendlief ging verhuizen, gingen er andere bewoners van de flat aanbelllen of ze misschien de matrassen mochten hebben voor 50 euro alle drie.. Wij rekenden daar niet op omdat we dachten van joh dat koopt toch niemand.. Mensen kenden we alleen van gezicht. :P

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:01

Ik bied mijn hondje aan op marktplaats en heb er een foto bij dat hij tussen de of naja voor het voerhek van de koeie staat.

Vroeg iemand of hij ook toevallig het voerhek mocht kopen?..

En ik heb een tijdje terug mijn aquarium op MP gehad.

Mensen wilde hem graag komen halen.

eerst vroegen ze of we hem wilden brengen en daar nee op geantwoord omdat ik daar geen eens tijd voor heb.
Prima ik een tijd afgesproken(half 8 in de avond) en dan zouden ze komen..
9 uur was er nog niemand..
Dus rond half 11 wil ik naar bed gaan bellen die mensen in eens ja we zijn er bijna we waren het vergeten??

Dus ik weer naar beneden en gewacht..
ding mee genomen.

Staan ze de volgende dag weer voor de deur met het ding dat hij te groot is en dus niet past..

(mocht het geld overigens houden...)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:11

Omg, denk je m kwijt te zijn, kan je weer beginnen verkopen :')
Wel leuk dat je je geld mocht houden.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:25

xHaithi schreef:
Omg, denk je m kwijt te zijn, kan je weer beginnen verkopen :')
Wel leuk dat je je geld mocht houden.

Ben stiekem een beetje blij..

Andere bak is stuk gegaan en dus staat deze ter nood weer in gebruik haha

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:35

Haha, geluk bij een ongelukje :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:05

Ik heb dit aquarium op internet staan;
Afbeelding
Achterwand was flink duur en aquarium is zo goed als nieuw, lichtkap zit er ook gewoon bij, maar had ik er niet op met de foto. Ook nog een externe pomp erbij.

Krijg ik een bod van 5 euro en daarna een bod van iemand anders eroverheen van 7 euro :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:42

ik heb een gratis trekkerband voor een zandbak en een gratis tv misschien nog wat voor iemand hier?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:50

Daphne__ schreef:
Ik heb dit aquarium op internet staan;
[ Afbeelding ]
Achterwand was flink duur en aquarium is zo goed als nieuw, lichtkap zit er ook gewoon bij, maar had ik er niet op met de foto. Ook nog een externe pomp erbij.

Krijg ik een bod van 5 euro en daarna een bod van iemand anders eroverheen van 7 euro :=

Verder nog wel gewoon pomp en filter bij???
2e hands kan je dat aquarium dan gedt flink verkopen hoor. Ik heb pas geleden een leeg aquarium gekocht, wel met pomp en filter, voor 75 euro. Vervolgens een achterwand erbij gekocht; katjing.. Kost zo 90 euro, oftewel.. Duurder dan het complete aquarium :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:42

Met een aquarium moet je gewoon geluk hebben.
Wij kochten ons aquarium ook 2ehands via MP.
Een Juwel Vision (met zo'n bolle voorruit) van 1.20M, incl. bijbehorende onderkast, lichtbak, filter+filtermatriaal,verwarming, achterwand,grint, kienhout, magrove hout en nog wat planten en vissen voor €200,- Kreeg er ook nog alles wat ze aan voer, voeding, en nog veel meer bij.
De bak was nog geen anderhalf jaar oud, bon kregen we erbij.
Reden van verkoop was dat ze er geen tijd genoeg voor hadden om het goed bij te houden.

Zelf hadden we een klein 60cm bak van Juwel te koop gezet. Ook compleet met pomp, lichtbak, verwarming, en grint. Geen planten en vissen etc.
Deze bak was zo'n 3jaar oud en daar kregen we toch nog €75,- voor. Voor niet veel meer hadden ze een nieuwe in de winkel kunnen kopen...lol....
Maar goed ze bleven zelf steeds bieden....

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:45

Een matras zou ik ook nooit tweedehands kopen..
Maar toch zijn er mensen die het doen, heb mijn bed op marktplaats gehad en heb meerdere keren de vraag gekregen of de matrassen er ook bij zitten.

@ Daphne
Met dat aquarium moet je gewoon geduld hebben :)
Daar komt nog wel een goed bod op.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:06

Ik heb iets gekocht op mp en per ongeluk €0.05 te weinig overgemaakt. Krijg ik behoorlijk boze mail hierover waarin ik voor alles en nog
wat werd uitgemaakt. Ik stuurde een mailtje terug dat ik die dag de €0.05 nog zou overmaken.

Reactie: 'Nee, dat hoeft niet. Van 5 cent meer of minder ga ik echt niet dood' 8)7

Ceent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:14

Ik verkoop ook regelmatig op Marktplaats en heb ook wel eens een en ander meegemaakt, maar een jaar geleden vergeet ik nooit:

Mijn vriend is erg lang (bijna twee meter) en ik had zijn spijkerbroeken op MP te koop staan, inclusief lengtemaat. Diezelfde week kreeg ik een reactie van iemand die er wel twee op wilde halen.
Toen op de afgesproken tijd de bel ging, kon ik mijn lachen bijna niet houden. Die man was extreem klein, ik denk zo rond de 1.60. Hij kwam met zijn vrouw. Uit schaamte (denk ik) hebben ze een van de twee broeken nog wel meegenomen. Zijn vrouw zou m wel innemen. Haha, we hebben het er af en toe nog over...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:01

Shanel schreef:
Ik heb iets gekocht op mp en per ongeluk €0.05 te weinig overgemaakt. Krijg ik behoorlijk boze mail hierover waarin ik voor alles en nog
wat werd uitgemaakt. Ik stuurde een mailtje terug dat ik die dag de €0.05 nog zou overmaken.

Reactie: 'Nee, dat hoeft niet. Van 5 cent meer of minder ga ik echt niet dood' 8)7

_O- _O-
:= :=

Hier goed nieuws...eindelijk...na weet ik hoeveel biedingen, ingetrokken biedingen en mensen die niet meer reageerden als ik akkoord ging met een bod heb ik nu iemand die het gekocht heeft en het geld vanmorgen heeft overgemaakt (heb het al ontvangen) *\o/*

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:01

Heb ik weer. Denk ik dat ik m'n deken verkocht heb, blijkt het naar alle waarschijnlijkheid een HELE bekende internetoplichter/dierenmishandelaar te zijn. Ik weet niet of ik namen mag noemen dus dat doe ik maar niet, wie wil weten over wie het gaat, PB maar.

Nu zit ik in dubio want ik wil geen spullen verkopen aan dat mens :( Dan houd ik dat winterdeken nog liever zelf. Maar ze heeft wel al eerlijk betaald (vermoed ik). Wat nu? Ik zit eraan te denken terug te storten en verder door te verkopen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:17

als ze betaald wat is het probleem dan?
En weet je zeker dat het een oplichter is?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:18

Het probleem is voor mij persoonlijk dat ik m'n spullen niet aan zo'n soort persoon wil verkopen.
En dat het die oplichter is zie ik aan de naam.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:21

als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen, je bent niks verplicht.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:23

Nee, daarom inderdaad. Ik ga het sowieso ook even met moeders bespreken, gezien zij de spullen aankocht in de first place niet ik :)