Bijzondere babynamen deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:52

Sokje_6 schreef:
Ik moest bij MaxiMilian meteen denken aan de film Gladiator. :D

SUPER! haha mijn man is helemaal gek van romeinen! Wij gaan ook ieder jaar naar Rome over 2 weken weer.
Hij is de beste gids daar ! en dit keer ook naar as roma voetbal ( aah totti! haha)

Maar goed vandaar dus die naam...

Roepnaam is trouwens gewoon Milian. :)

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:53

Marley schreef:
Max vind ik erg leuk, Maximillian zou ik zelf niet zo snel doen
Ik ken een stel dat heet Kim en Kim, ja man en vrouw en nee geen Chinees (of was het Japans?)

Max vinden wij echt afschuwelijk.. MaxiMilian (roepnaam Milian) vinden wij wel leuk
Gelukkig vind niet iedereen dit zou wat zijn als we allemaal zo heten .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:10

Ik snap niet de logica van een hoofdletter middenin de naam? dat is in mijn ogen erg onlogisch. Dan had er een verbindingsteken tussen moeten zitten. Ik vind het wel een prima doopnaam :) ken meerdere jongens met die naam (alleen jammer dat van de meeste de roepnaam max is geworden := elke keer wacht ik tot ze gaan blaffen :D)

Milian is wel een toffe roepnaam :j lekker pakkend! Doet mij wel gelijk denken aan die zangeres die hoop was in mijn jeugd :D (al was dat haar achternaam haha)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:35

Ik vind Max ook wel leuk, maar misschien meer voor een hond inderdaad, dacht het ook meteen vn!!

Milian vind ik net zo'n naam als mij, dan gaan ze je 100x vragen 'huh wat hoe??' Mijn ouders hebben er niet over nagedacht. Leuk in de kroeg met wat lawaai op de achtergrond, huh wat, nog een keer.. dus dan kregen ze gewoon de afkorting 8)7 Niet te doen.

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:50

vuurneon schreef:
Ik snap niet de logica van een hoofdletter middenin de naam? dat is in mijn ogen erg onlogisch. Dan had er een verbindingsteken tussen moeten zitten. Ik vind het wel een prima doopnaam :) ken meerdere jongens met die naam (alleen jammer dat van de meeste de roepnaam max is geworden := elke keer wacht ik tot ze gaan blaffen :D)

Milian is wel een toffe roepnaam :j lekker pakkend! Doet mij wel gelijk denken aan die zangeres die hoop was in mijn jeugd :D (al was dat haar achternaam haha)

Is eigen keus dacht alleen dat dit een topic was voor leuke namen niet een topic.
Verdedig je naam!

Prima als mensen het stom lelijk of wat dan ook vinden ... des te minder mensen met dezelfde naam.
Wouden eerst Milan doen maar was meest gekozen naar zijn we dus niet aan begonnen.

Ik vind
Bas
Chantal
Manon
Anne
Bram etc etc weer niks.
verschillen zijn der toch.

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:52

Elan_GV schreef:
Ik vind Max ook wel leuk, maar misschien meer voor een hond inderdaad, dacht het ook meteen vn!!

Milian vind ik net zo'n naam als mij, dan gaan ze je 100x vragen 'huh wat hoe??' Mijn ouders hebben er niet over nagedacht. Leuk in de kroeg met wat lawaai op de achtergrond, huh wat, nog een keer.. dus dan kregen ze gewoon de afkorting 8)7 Niet te doen.

Nou dat soort domme mensen hebben wij gelukkig niet in de omgeving iedereen weet hoe je
M I L I A N schrijft en nog niemand heeft om herhaling gevraagdt..

Vind erg jammer dat de naam waar ik zo enorm trots op ben zo word afgezeken!
Ik ga mijn zoon zn naam dus ook niet meer verdedigen heb wel wat beters te doen!

W ij hebben hier wel over nagedacht op id heet hij Maxi Milian en normaal gewoon Milian dus ook straks op school etc..

en in de kroeg versta ik geen enkele naam en geen enkel woord door die muziek

MMIDV

Re: Bijzondere babynamen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:55

Jammer dat je het zo negatief oppakt, er wordt gewoon gereageerd op de naam en het is een vrij bijzondere naam dus daar kun je reacties op verwachten. Lekker belangrijk, jij bent toch blij met de naam? dat hoeven wij niet te zijn hoor.

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:58

Marley schreef:
Jammer dat je het zo negatief oppakt, er wordt gewoon gereageerd op de naam en het is een vrij bijzondere naam dus daar kun je reacties op verwachten. Lekker belangrijk, jij bent toch blij met de naam? dat hoeven wij niet te zijn hoor.

Reactie's ja .. maar ik hoef me toch niet te verdedigen zoals

die 2 hoofdletters daar snap ik de logica niet van!

Ja en dat hoef je niet te snappen dit is gewoon de naam zeg oh leuk of mm nee bah.

Al heet mijn kind pandabeer het is een schat hij is knap en ik hou er ziels veel van.

Vind het alleen jammer om in de verdediging te moeten, zou niet hoeven in zon topic lijkt me.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:01

Dat je gaat verdedigen doe je zelf, daar wordt niet om gevraagd. Je kunt toch ook uitleggen dat jij het mooier vindt met een hoofdletter ertussen? Maar iemand mag daar wel iets van vinden, dat is het risico als je een naam hier plaatst.
En als iemand alleen 'nee bah' neerzet is dat ook niet bepaald leuk toch? dan toch liever het waarom erbij?
Natuurlijk vind jij je kind knap en houd je ervan, dat wordt toch ook niet minder met reacties? Lekker belangrijk dus, je kunt ook zelf wat relaxter reageren :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:04

inderdaad glitterstar, je zit meteen op de hoogste kast :)
Zen!

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:06

Ja dat ik meteen hoog op de kast zit heeft ook zijn redenen .... nog wat negatieve overblijfselen na de bevalling ( maar laat ik me niet overuit nu even )..

Maar vind het jammer je hoeft het niet mooi te vinden... maar banketstaaf als de naam een beetje word afgekat..

Is namelijk niet binnen 1 minuut verzonnen die naam zijn heel wat boeken etc voor opengeslagen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:15

Ik vind dit altijd zo grappig om te zien!
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/ Rechtsbovenin kun je je naam invullen en dan kun je per jaar zien hoevaak de naam voorkwam door op de balkjes te gaan staan (niet klikken).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:57

Dit is een topic voor bijzondere babynamen, niet persé léuke babynamen. Vind best dat mensen een mening mogen hebben... zoals het al pagina's lang gaat als er een naam wordt gepost!
Ik vind MaxiMilian ook geen mooie naam, met die hoofdletter in het midden. Maar ieder z'n ding. :) Wat mij betreft hoef je je helemaal niet te verdedigen Glitterstar.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:07

Een meisje uit mijn klas heet S.indy :) vind het zelf niet een heel mooie naam. Ook ken ik een D.elphine (delfienuh) , een N.ilufer en een C.harmaine (sjarmeen).

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:07

Jongen uit mijn basisschoolklas heet ook Maximilian, zijn roepnaam is Maxim. :)

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:18

_Laura_ schreef:
Jongen uit mijn basisschoolklas heet ook Maximilian, zijn roepnaam is Maxim. :)

Mm daarom gaat hij bij ons als ie naar school gaat gewoon als Milian daarheen :)

Rare afkorting btw had ik niet aangedacht wel aan Maxi,Maxi, Millie,Milian,Miel etc.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:22

Moet er ineens aan denken, ik ken ook een meisje dat G.racejelaine heet. :Y)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:17

Glitterstar schreef:
vuurneon schreef:

Is eigen keus dacht alleen dat dit een topic was voor leuke namen niet een topic.
Verdedig je naam!

Pff dat jij zo hard in de verdediging gaat is volgens mij alleen maar een teken dat je zelf ook twijfelt over die naam! :')

Een hoofdletter in het midden van een naam is nou eenmaal raar en inderdaad zoals hier boven staat onlogisch, dat hoort gewoon niet. Maargoed dat wil niet zeggen dat het niet kan, kennelijk mocht deze naam aangezien je het kind neem ik aan bij de burgerlijke stand ook met een hoofdletter in het midden hebt aangemeld?

En dit topic heet bijzondere babynamen, niet leuke (of mooie/lelijke whatever) babynamen, met andere woorden bijzonder hoeft niet altijd iedereen mooi te vinden. Jij post zelf je naam en gaat dan vervolgens vol in de ankers als niet iedereen jou liefde voor die naam deelt.

Glitterstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:03

Hmm had heel verhaal getikt maar laat maar :)

Je hebt gelijk hoor....

Ps beetje erg banketstaaf en gemeen om tegen een (verse) moeder te zeggen dat ze zelf over de naam twijfelt..

Maar ter info ik twijfel absoluut niet aan de naam .. vind hem zelf heel mooi en apart.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:27

Glitterstar; joh, niet zo snel op de kast zitten hoor! Nergens voor nodig :+

Ik was alleen benieuwd naar de reden achter de hoofdletter middenin de naam, als je ietsje verder had gekeken had je kunnen zien dat ik de naam zelfs mooi vind, zowel roepnaam als doopnaam. Maar goed, t is maar waar je over valt.... Chose your battles wisely :) i

Ja aparte namen roepen vragen op, dat weet je ook wel als je voor zo'n naam kiest :j
Mensen vragen ook altijd waar mijn naam wegkomt en hoe mijn ouders erbij zijn gekomen. Ik ben daar juist trots op :j mij krijg je niet op de kast hihi en ach, als ze mijn naam verkeerd schrijven of zeggen vind ik ze niet dom of stom, maar een simpel gevolg van mijn aparte naam.

Over aparte combinatie gesproken; Youssef kwam langs; hoogblond haar, fel blauwe ogen en blank. Ik dacht eerst dat hij Jozef heette :') maar nee, was Youssef :P

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:36

Ik vind het zeker een bijzondere naam Glitter. Ik zou mijn zoon niet zo hebben genoemd, maar dat is echt persoonlijk.
Mijn vriendin haar zoontje heet Teun, ook een prima naam. Maar ook zo zou ik mijn zoon niet noemen.
Maar ieder zijn ding toch?
Ik heb mijn dochter Meaghyn genoemd. Een naam waar mijn man mee aankwam. Ik vond het direct een mooie en bijzondere naam. Je spreekt het uit als Megan, maar dan met een i op het eind.
Deze spelling bestaat wel en word in Amerika veel vergeven als naam. De spelling is oud Welsh of oud Iers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:39

Daisyree; bijzonder zeg! :j je zal zeker al vaak de naam hebben gespeld in haar korte leventje al :D
(1 voordeel van een afwijkende naam; als kind leer je vroeg spellen!)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:40

Nog een aparte gehoord: "M.arank". Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, apart, opzich best mooi, maar zal mijn kind zo zeker niet noemen later..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:40

maar dan moet je dochter toch haar hele leven haar naam spellen, vinden jullie dat echt niet iets om rekening mee te houden als je een naam kiest voor je kind?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:46

Ik houd er wel rekening mee, mijn achternaam is namelijk al een drama en ik weiger mijn eventuele kinderen zijn achternaam te geven :') Anders blijven onze toekomstige kinderen aan het spellen haha :D

(Alhoewel ik ook gewend ben geraakt aan het spellen met voornaam en achternaam... Ik doe het automatisch al)