Ik kan zeggen wat ik wil, maar ze luisteren gvd toch niet! Maar als ze hem morgen nog laten springen met de wedstrijdjes kunnen ze echt een preek verwachten en stop ik accuut daar.. Ben er echt helemaal klaar mee..
Tsja tis helaas jouw paard niet en een manegepaard (begrijp dat hij van een manege is??) moet nu eenmaal zn centen verdienen. Helaas begrijpen ze blijkbaar niet (zoal ik uit jouw post lees) dat het zo niet echt werkt. Denk niet dat jouw preek veel effect heeft helaas (tenzij je het dier least en er dus aan mee betaald)
Tja mijn ervaring is dat als ik bv. zeg dat de achterhoeven van de paarden wat vaker uitgekrabd moeten worden omdat ze beginnen te stinken (veel van mijn mede-manegeruiters zijn er wat angstig om of zetten niet genoeg door) dan wordt daar echt op gelet.
Als ik zeg van "volgens mij loopt die niet lekker" worden er gelijk 2 andere mensen bij gehaald om een oordeel te geven.
Nu is onze manegebaas ook best wel een sentimentele zak... Als ze hun centen niet kunnen verdienen, gaan ze naar een baasje dat ze een betere plek kan geven.
Fee_
Geplaatst: 05-02-11 22:12
@ Vippie, ik betaal er inderdaad niks voor en het is jammer genoeg een manege paard. En ze zullen inderdaad echt niet naar mijn preek gaan luisteren, maar als ik het kwijt moet, dan moet ik het ook echt kwijt, want ben er nu wel echt klaar mee, vooral naar het paard toe, want die is steeds de klos. Want dit is niet de eerste keer dat hij kreupel loopt.
9-11-2009 tot 1 januari 2010: oorzaak 'onbekend' 8-2-2010 tot 31-4-2010: oorzaak 'onbekend' 7-6-2010 tot 1-10-2010: peesblessure. 11-10-2010 tot 28-10-2010: ontsteking ter hoogte van de kroonrand 5-2-2011 tot ??? Dit is wat er in mn agenda staat, maar ik heb ze er niet allemaal in gezet. Zal dus best nog 1, 2 of 3 vergeten zijn. En hij staat er sinds juli 2009. De keren dat ie kreupel liep voor oktober 2009 heb ik sowieso er niet instaan.
Ze zijn nu 2x naar de da geweest omdat het wel een goed en leuk paard is om te rijden, en ze dus veel met hem kunnen verdienen omdat veel mensen gek op hem zijn. En dat is écht al heel wat.. Maar ze leren er gewoon niks, en laten hem steeds maar weer 3 uur op een dag lopen als 2 uur goed gaat..
Lig nu ziek in bed. Heb wel trek maar ben bang dat ik moet overgeven. Denk dat het ziek zijn meer met weg vallen van stress te maken heeft dan de griep.
Dat mijn bovenbeen spiertje weer begint te klooien. Net zoals mijn knieen.. Voel me oud nu
Nummus
Geplaatst: 05-02-11 22:15
Yviertje dat zou wel eens heel goed zo kunnen zijn. Lekker uitzieken. Wel naar dat je dan trek hebt ja. Beschuitje?
Fee_
Geplaatst: 05-02-11 22:17
Yviertje schreef:
Lig nu ziek in bed. Heb wel trek maar ben bang dat ik moet overgeven. Denk dat het ziek zijn meer met weg vallen van stress te maken heeft dan de griep.
Dat ik een klusje moet doen dat mij totaal niet ligt, ben kleine glazen plaatjes stofvrij aan het maken en de eerste keer dat ik dat deed, sloopte ik een dure thermometer