Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:44

mooi dat het met jezelf weer beter gaat.. en ja je doet het ook goed. niet druk maken over het werk. dat komt vanzelf wel weer.

ik denk inderdaad dat je het wel moet uiten. je hebt al aangegeven dat hij mag gaan, omdat jij zijn keuze resprecteerd. maar dat betekend niet dat je hem gaat missen. dat jij het wel een topvent vind dat je van hem houdt.. en dat altijd zal doen.. en als hij wel gaat.. dat dat kan.. maar dat je hem gaat missen.

hij is toch ook eerlijk over zijn gevoelens.. dat heb jij ook goed opgepakt.
en voor mijn gevoel.. maar ja datlees ik alleen maar van internet.. hebben jullie het aller aller diepste dal al gehad.. het gaat nog niet snel omhoog.. maar ik heb het idee of lopen jullie daar beneden ergens rond.. om te kijken waar jullie omhoog kunnen klimmen. en dan is liefde wel iets wat doorzettingsvermogen geeft dnek ik.

succes en sterkte nog steeds

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:51

Joltsje schreef:
en dan is liefde wel iets wat doorzettingsvermogen geeft dnek ik.

Precies! Die liefhebbende begripvolle echtgenote die je door dik en dun steunt kan dan wel nét hetgeen zijn waardoor je het vol houdt om toch nog weer verder te knokken. Iemand die dat niet heeft en in zo'n dal zit, zal denk ik sneller opgeven.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:01

ik had een hoop om te vertellen maar bedenk me toch even waar jij het meest aan hebt: neem jezelf a.u.b niks kwalijk meid! en natuurlijk heel veel sterkte in deze onzekere situatie voor jullie! (mijn p.b. staat open voor jullie mocht je er behoefte aan hebben)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:06

Francis schreef:
Joltsje schreef:
en dan is liefde wel iets wat doorzettingsvermogen geeft dnek ik.

Precies! Die liefhebbende begripvolle echtgenote die je door dik en dun steunt kan dan wel nét hetgeen zijn waardoor je het vol houdt om toch nog weer verder te knokken. Iemand die dat niet heeft en in zo'n dal zit, zal denk ik sneller opgeven.

En dit schijnt dus niet zo te zijn. Je meest dierbare "bezit" zou nog geen reden zijn om te blijven schijnbaar, zelf je bloedeigen kindertjes niet.

En wat betreft het "lang of kort depressief zijn"... ik vind een jaar of een paar jaar ook echt niet lang eerlijk gezegd, hoewel het voor die mensen wel een eeuwigheid lijkt. Bij mijn broertje was het 18 jaar. Daarom ben ik er van overtuigd dat ie écht geprobeerd en gevochten heeft, maar hier echt niet meer uit zou komen. Ik vind het al knap dat ie het zo lang heeft volgehouden. Ik zou denk ik niet zo'n doorzetter zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:13

Ik neem aan dat die psycholoog van Lasorda er toch ook wel iets vanaf weet. Volgens mij heeft die ervoor gestudeerd - waarom zitten de Bokkers Lasorda het daar dan moeilijk mee te maken? Praat haar even geen schuldgevoel aan. Ze heeft het al moeilijk genoeg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:20

Blue-Eyes, dit is geen "hoofd-aai" topic, Lasorda heeft al eerder aangegeven dat we gewoon vragen mogen stellen. Ze is geen huilebalk, gaat er heel nuchter mee om en beantwoord vragen zo ver ze kan en wil. Er wordt geen schuldgevoel aangepraat, dus begin alsjeblieft niet met dit soort ruzie-opmerkingen in dit topic.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:28

Het is ook maar hoe je mijn opmerking opvat natuurlijk. Ik vind het een beetje vreemd om het advies van een deskundige zo de grond in te boren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:39

Dat is niet "de grond in boren", dat was (helaas) mijn ervaring en ik vraag me dat dus af.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:41

Het mooie is dat ieder mens anders is en voor ieder mens dus weer andere dingen gelden ;) Wij kunnen, zélfs degenen die een dergelijke situatie van dicht bij of zélf hebben meegemaakt, hoe dan ook niet oordelen over wat het best is, wat wel of wat niet klopt, want dat weten wij geen van allen. Alleen Lasorda en haar man weten wat best is voor henzelf. Ik schrijf bij wat ik schrijf dus expres al dat 'ik dénk' dat iets misschien wel zus of zo kan zijn, maar daarmee zeg ik niet dat dat voor Lasorda ook zo is. Dat weet ik nl. niet en kán ik ook niet weten. Laten we dat soort meningen en speculaties dus alsjeblieft 'algemeen' houden. Als Lasorda iets leest waar ze wat aan denkt te hebben zal ze dat er vast wel uit pikken. ;)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:12

Francis schreef:
Het mooie is dat ieder mens anders is en voor ieder mens dus weer andere dingen gelden ;) Wij kunnen, zélfs degenen die een dergelijke situatie van dicht bij of zélf hebben meegemaakt, hoe dan ook niet oordelen over wat het best is, wat wel of wat niet klopt, want dat weten wij geen van allen. Alleen Lasorda en haar man weten wat best is voor henzelf. Ik schrijf bij wat ik schrijf dus expres al dat 'ik dénk' dat iets misschien wel zus of zo kan zijn, maar daarmee zeg ik niet dat dat voor Lasorda ook zo is. Dat weet ik nl. niet en kán ik ook niet weten. Laten we dat soort meningen en speculaties dus alsjeblieft 'algemeen' houden. Als Lasorda iets leest waar ze wat aan denkt te hebben zal ze dat er vast wel uit pikken. ;)

Mee eens! :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:14

Valina schreef:
Francis schreef:

Mee eens! :j

Inderdaad helemaal mee eens :j

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:26

Wat zijn we weer eensgestemd! (huh,... is dat een Nederlands woord?? Het ziet er zo raar uit nu het er staat.)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:29

Valina schreef:
Wat zijn we weer eensgestemd! (huh,... is dat een Nederlands woord?? Het ziet er zo raar uit nu het er staat.)

:=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:31

Eensgezind :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:30

Eensgestemd is goed hoor.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:00

Maar ik bedoelde idd wel eensgezind!

Ach, jullie snappen wel wat ik bedoel toch?
hahaha

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:03

Eensgezind of gelijkgestemd ;) (eensgestemd is niet 'fout', wordt alleen eigenlijk nooit gebruikt)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:30

Ik zend jullie veel sterkte en liefs, vind het heel knap dat jij nu alweer werkt Lasorda! Naar mijn idee is het best al veel, terwijl jij het als 'ik wil meer, maar kan niet' ervaart.

Zelf ben ik veel, en vaak uitgevallen om dezelfde reden (wil wel, kan niet). Vond veel onbegrip in mijn omgeving helaas. Knap dat het je lukt al steeds die 3 uurtjes te werken, komt vanzelf dat dat meer wordt, luister maar gewoon naar jezelf wat dat betreft :)

Wat die discussie hierboven betrof: ik negeer jullie niet hoor, heb alleen niks zinnigs toe te voegen, vandaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 02:26

jemeg, wat een verhaal.
Ik heb al jouw posts doorgelezen.
En ik heb echt heel erg veel respect voor jou! :wow:
dat je het allemaal zo hebt aangepakt.. Echt super!

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 14:42

Vandaag heb ik het laatste gesprek gehad bij de psycholoog.
Het gaat al zo goed dat ik weer op eigen benen verder kan.
Alleen concentratie wil nog helemaal niet lukken, maar dat is volgens de psycholoog
het laatste wat uitdeukt bij overspannenheid. Dat komt met de tijd weer goed.
Hij vergeleek het met een beenbreuk.
Is de breuk eenmaal genezen, dan zijn de spieren slap en minder krachtig
en moet je die met trainen weer opbouwen.
Dat ben ik nu dus aan het doen door steeds ietsje langer te werken,
de belastbaarheid van de hersenen weer wat op te bouwen.

Zoonlief heeft de tweeling uit zijn klas nu thuis te spelen.
Die jongen heeft het goed bekeken; twee meiden helemaal voor zichzelf, hihi....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:54

Fijn dat het met jou ook weer beter gaat!

haha, je zoontje heeft het inderdaad goed bekeken. :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:08

+:)+ Dapper mens ben je!

en die zoon van jou een slimmerd. De droom van menig man al op zo'n jonge leeftijd gerealiseerd :+ Je kunt er maar beter op tijd bij zijn, niet dan? ;) :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:51

't Ventje zorgt niet alleen goed voor z'n ouders maar ook voor zichzelf , hihi.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:01

pmarena schreef:
't Ventje zorgt niet alleen goed voor z'n ouders maar ook voor zichzelf , hihi.

:D

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:38

Ze waren zelfs doktertje aan het spelen. :=
Maar dan wel de nette variant.
Hij had z'n been gebroken en had twee zustertjes die voor hem zorgden
en hem en-passant ook nog hebben geopereerd. :D