Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:46

Heel herkenbaar Truf. Werk o.a. bij La P.lace en daar maak je nu eenmaal genoeg momenten mee dat het druk is en er een aantal mensen in de rij moeten wachten met hun eten. Jammer, kan gebeuren, en dan werk ik extra snel omdat ik het zelf ook vervelend zou vinden als mijn eten koud wordt.
Genoeg mensen die gaan staan zuchten en steunen als ze op 2 mensen voor hun moeten wachten met eten op hun dienblad. Staan ze eenmaal vooraan, ik sla alles aan op de kassa en noem het totaalbedrag, en verdomd... Elke dag wel weer een stuk of 2 die naar hun tafel moeten lopen omdat ze hun portemonnee of tas niet mee hebben. Dan sta ik met een transactie open, een rij gasten voor m'n neus en ik (en die rij) maar wachten tot de mensen terugkomen.
Of nog erger: Madames met hutkoffers gevuld met de inhoud van Pandora met ergens de portemonnee ertussen, die uitgebreid de inhoud gaan doorspitten.
Er zijn genoeg plekken waar je het dienblad (zelfs al wachtend) kunt neerzetten om alvast je portemonnee te pakken. Als je dan al ziet dat er een rij staat, dan doe je als klant toch ook je best om die zo snel mogelijk op te laten lossen, of ben ik nu gek?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:01

dees_daan schreef:
Ik heb sowieso een hekel aan de Lidl en de aldi alleen al daardoor, ik heb maar een paar dingetjes als ik er toevallig eens ben, maar voel me altijd zo ontzettend opgejaagd omdat je gewoon geen tijd hebt om de spullen in de tas te doen, en ze duwen gewoon door.. Ik wist ook niet dat ze inpaktafel om die reden hadden trouwens, de smalle gangpaden, mensen die de karretjes midden in het pad zetten zodat je er niet langs kan, en de hele kleine ruimte om je boodschappen in te pakken en dat gejaag maakt dat ik als het even niet hoef dus niet naar die winkels ga..

Bij ons is het zo dat we wachten tot de klant alles op de band heeft voordat we beginnen (tenzij het niet past maar dan vraag ik gewoon of ze het goed vinden als ik vast begin) en ook tot alles ingepakt is voordat je de volgende klant helpt, tenzij er genoeg ruimte is om de volgende klant alvast te helpen, of die klant 1 of 2 dingetjes heeft die ik dan even voor mijn la neerzet.

Bij de lidl, moesten ze 2 jaar gelezen minimaal 28 producten per minuut over de toonbank aanbliepen, anders kregen we dat te horen met een preek. Tenminste in de lidl waar ik werkte.
Ik zat rond de 19 prodcuten, werkte er nog niet zo lang. Nog maar 3 weken. Jaa je moet 28 producten over de toonbank hebben binnen een minuut.
Ik dacht: wtf....arme mensen, hoe moeten die inpakken?

Maar zo ging het toen. Weet niet hoe het daar nu gaat?

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:13

Vind dat echt klantonvriendelijk.. Wat als er een oude vrouw of iemand met een handicap staat die haar boodschappen niet zelf op de band krijgt en na het scannen in haar tas? Die mag je dan dus niet helpen?
Vond het al geen goede winkel maar nu al helemaal niet meer..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:13

Sterker nog _Denise_ : ze kunnen ook alvast hun portemonnee op het dienblad neerleggen, die zijn groot genoeg.
Maar dat soort mensen hebben hun hersens thuis gelaten voor het winkelen.
Niet alles past in die hutkoffer als handtas he? :+

Zelf was ik jaaaaaren geleden bakkersmeisje.
Mensen die binnen kwamen met een foon aan hun oren en wapperend aanwezen wat ze nodig hadden, werden niet geholpen.
Maak eerst maar je gesprek af.
Ik maakte wel een uitzondering voor de turkse mevrouw die echt geen woord nederlands sprak en aanwees wat ze wilde, maar zó haar best deed om duidelijk te maken wat ze wilde hebben. Ik zei wat het was, zij herhaalde dat.
Die hulpeloze ogen onder de hoofddoek en onzeker zijn werden weken later pretoogjes en stapte ze trots binnen met een soort nederlands: Goedemorgen, ik wil wit brood graag. Heel brood en gesneden. Leuk mens. :D

En dan veel andere vaak oudere klanten: ik weet niet wat er in mijn portemonnee zit-klanten.
Ik deed niet moeilijk, pakte de portemonnee af en pakte het geld eruit, liet het zien, telde na voordat ik het in de kassa deed, iedereen blij.
Maar sommigen werden brutaal: gooiden hun portemonnee naar me toe met de vraag: is dit genoeg voor jou?
Tja, dan konden ze het krijgen. Graaiend door het muntgeld meldde ik ze dat ze er brood en een gebakje voor konden kopen, maar mij niet.
Dikke pret natuurlijk voor de oudere klanten. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:22

Haha, die is wel goed, MarvanTom. :D

Ik had vanmiddag een klant aan de telefoon. "Ja, ik heb vorige week bij jullie een mediaspeler gekocht, maar ik zie nu dat 'ie bij de BCC en Mediamarkt ruim 20 euro goedkoper is. Ik weet dat ik niet in mijn recht sta, maar zouden jullie dit verschil terug willen betalen?"

Tsja, can't blame the dude for trying, maar euhh.. nee! :Y)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:49

Tja personeel kan soms ook raar zijn, ik werd laatst op m'n vingers getikt dat ik mijn voordeelkaart niet mee had bij de kruidvat.

Verder van klanten, ik werk bij een buitensport bedrijf en draai voornamelijk paintball groepen. Komen leuke dingen langs;

-klant pakt masker van de plank en vraagt of ik er ook een op sterkte heb (beste man had geen bril)
-Een keer een groep gehad van allemaal mannen, komen allemaal met een knuffeltje binnen lopen. Vond het nogal vreemd, tot ze de overals aan gingen doen en al die lieve knuffelbeertjes in hun broeken verdwenen voor hun edele delen. :') _/-\o_

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:04

Bij ons is het juist heel erg op service gericht. Word de rij te lang gwn ff kassa bij. Mensen met handicap, slechtziend of rolstoel extra hulp geven. Helpen spullen in de auto sjouwens enz. Had vandaag wel een 50 euro dag en steeds maar kleiner vragen. Een pAar klanten snapte het heel goed en probeerde sirieus te helpen andere gaven briefjes van 50, vroeg kleiner, nee nee hadden ze niet en dan duidelijk briefje van 20of 10 zien zitten xd.

Vandaag echt zo"n prettig gestoorde klant :)) hele tijd grapjes maken. En met hele andrere dingen bezig zijn xd. Loopt de winkel uit, vergeet hij zn portemonee. Ik ook helemaal niet gezien, normaal wijs ik klanten er wel op. Man komt half uurtjelater terug. Helemaal in paniek ( begrijpelijk) of we zn portemonee hadden. Offcourse. Meneer helemaal blij. Wel ren paar klanten gehad vandaag waar ik danniet zo ' n zin in heb. Mensen die je echt straal negeren. Minderwaardig tegen je praten enz..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:05

Khad vandaag ook een hilarische....

Heb echt enorm gelachen.

Eerst een jongetje, stond voor aan bij de emmertjes met schepjes.
Vader: Leg je die terug? Je hebt geen zandbak.
Hij: Nee......
Vader: Ja
Hij: Nee
Vader: Ja, nu
Hij: Nee niet!
Vader [boos] Moet ik echt boos worden?
Hij [brutaal] Ja......

Zo ook een vrouw met een dochtertje.

Gillen, krijsen...Schreeuwen.

Ik WIL snoepje! Ik wil DIE!
MAMAA

Mama aan het bellen.
Heb me bescheurt, sorry....niet uiterlijk hoor, maar innerlijk.

gillen....gilllen. Heerlijk gewoon! Kindje van 3, nou die moet later iets gaan proberen als opera zangeres, hoogte zat er wel in.
En ook aan de kassa.

Oren dicht, doorgaan. En moeders "stoorde" zich er kennerlijk niet aan. Zette het kind niet op plek en negeerde haar goed.
Kind begreep op den duur "Ik krijg me zin echt niet" dus ik houd me mond wel.

Heb ze een fijn weekend gewenst, maar echt respect voor die moeder hoor.
Gewoon, recht naar haar schappen toe. Kind mee nemen, lekker laten gillen.
Kind word vanzelf schor.

Echt....Diep respect.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:41

Wij zijn ook juist super klantvriendelijk in de winkel. Wanneer een klant veel boodschappen heeft helpen we met het inpakken. En brengen het mee naar de auto. Hiervoor moet er altijd iemand geroepen worden, dus dat werk blijft even liggen maar toch.

Maralyn: Ik heb ook altijd respect voor zulke moeders.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:46

ik had een super onvriedelijke jongen,

GHallo, mag ik u helpen?
Hij: Ja je MOET MIJ eerst helpen. (hij was ook de enige op dat moment in de bakker)
hij:Ik wil een broodje!!
ik:wat voor broodje had u gewild?en Wat wil u erop hebben?
Hij :Dat broodje met Kipfilet.
ik:boter erop?
hij:schietnoumaar op! En ik wil koffie.

Meneer koffie gegeven en zijn broodje, een half uur later komt het terug en smijt het laaste halve laagje koffie over de toonbank..

ik: ? Pardon?
hij:ik had tog gezegt dat ik koffie wil? Ben je blind?
ik: U heeft net koffie gehad, maar als u nog een kop wil word dat nogmaals ..,-?
hij:nee de koffie van net is inmiddels koud.. ik wil nieuwe.

Ik heb meneer vriendelijk verzocht te vertekken.. zonder nieuwe koffie.

Of een meisje wilde een bruin broodje met Ei.
DUs ik naar behoren belegd..
Komt ze terug.. nog 1 klein korste.. van nog geen 3 cm .. ja mn broodje smaakte naar leverworst en dat lust ik niet.
ik:Waarom heb je het heele (half stokb.) bruine stokbroodje op 1 hap na opgegeten en wil je nu een nieuwe?
Moet u volgende keer maar na 1 hap terug komen.
Sorry maar dat doe ik echt niet.. hoeveel menssen nieuwe broodjes proberen te regelen.. afschuwlijkQ!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:06

Ik had een tijdje geleden een man bij mij aan de kassa met een zak huismerk hondenvoer. Dus ik reken met hem af en zeg; 'Dat wordt dan 18,95 alstublieft.' Die man al helemaal verontwaardigd dat dat niet kon en dat die zak veel goedkoper was. Mijn baas stond naast me en die maakte een opmerking 'Ja vier jaar geleden.. :') ' Toen zijn mijn baas en die meneer (was al een oudere meneer) een andere zak voer gaan halen, die wilde hij erbij hebben. Dus ik scan die zak er bij en noem het bedrag. De meneer had 40 euro op de toonbank gelegd en ik had het wisselgeld in mijn hand toen de meneer uit ging rekenen hoe veel het per kilo kost. Uit eindelijk zegt hij; 'Nee, ik wil deze zak toch niet' (die hij er later had bij gedaan.) Ik die zak weer retour geslagen en mijn wisselgeld terug gelegd en opnieuw de zak van 18,95 aangeslagen. Dus ik vraag weer 'Dat wordt dan 18.95 meneer.' En zo, ineens gaat deze meneer helemaal uit zijn dak dat ik zijn 20 euro al had gepakt. Er lag helemaal geen briefje van 20 in de kassa (gelukkig maar, anders was het nog moeilijker geweest.) dus ik heb die meneer een paar keer rustig uitgelegd dat ik alleen mijn wisselgeld had terug gelegd en dat hij zelf waarschijnlijk al het geld weer terug gestopt had. Gelukkig kwam mijn baas weer de winkel inlopen, dus weer die meneer dat ik zijn 20 euro had gepakt. Ik ben heel rustig gebleven, maar helaas de klant boos de winkel uit....

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:50

Ooooh had vandaag 2 walgelijke mensen voor m'n neus....
Begon met een man die staat te bellen aan de kassa en mij (kassa) of mijn collega van de koffie geen blik waardig gunt. Kennelijk wilde hij 2 koffie hebben, maar zijn gesprek was veel belangrijker. Kwam bij mij aan de kassa met 1 kopje en gaat door met het gesprek. Steekt 2 vingers op naar m'n collega van de koffie. Ik wenk vervolgens de volgende gast dat ze bij me kon afrekenen, op die manier ga ik geen mensen helpen. Even later schreeuwt de man "2e koffie?" Naar m'n collega. Inmiddels nog geen woord tegen mij gezegd terwijl hij voor mijn kassa staat. 3 andere gasten verder betaalt hij eindelijk zijn koffie: schuift een twintigje over de toonbank. Nou, dan schuif ik het wisselgeld ook mooi terug over diezelfde toonbank. Geen goeiedag, en extra vriendelijk verder met de volgende gast. Dit vrouwtje merkte op dat de beste man geen fatsoen kende.

Een andere man, even later, haalt een rij mensen voor de koffie in om bij mij af te rekenen. Tja, zondag is druk, en dan wil er vaak een flinke rij staan, maar van voordringen ben ik niet gediend, ik help die mensen niet eerder. Meneer bestelt bij mij, naast zijn eten wat hij al heeft, een cappuccino.
Ik zeg: meneer, de rij die u nu inhaalt, is de rij voor de koffie, ik heb graag dat u aansluit net als ieder ander.
Hij zegt: maar dat kan toch wel even snel een kopje?
Ik zeg: nee meneer, dat vind ik niet fair voor de andere gasten, bovendien ben ik momenteel caissière, wat betektent dat u bij mijn collega de koffie kunt bestellen. En hiervoor zult u toch echt op de mensen voor u moeten wachten.
Hij zegt: dan reken ik er vast een af en kom ik hem zo halen.
Ik zeg: dat is prima meneer.

Dus ik reken snel af, en wil de man zijn bon meegeven. Immers, zonder bon geen producten die later afgehaald moeten worden. Meneer wilde het niet horen en liep weg. Ben achter hem aan gelopen tot aan z'n tafel, en hem duidelijk gemaakt dat die bon belangrijk is, en hij hem later kan bestellen en afhalen bij de afdeling koffie.
Goed, tussendoor kwam die man continue terug, door de rij schreeuwend waar z'n koffie bleef. Wederom weigerde deze man op z'n beurt te wachten. Toch een beetje meedelijden krijgend, gaf ik m'n collega de aanwijzing dat de man al had betaald en zo door mocht lopen. Doorlopen deed hij ook, me een stuk taart! Zonder af te rekenen. Op dat moment hoorde ik ook dat hij mijn collega voor "stomme Chinees" had uitgescholden. Gelukkig was de filiaalbeheerder op dat moment aanwezig, dus heb hem er direct op afgestuurd. Ik kon gewoon op papier natuurlijk bewijzen dat hij gestolen had, immers had ik hem die bon onder z'n neus geschoven.
Meneer antwoordde toen mijn baas naar verklaring vroeg: oh ja, die zal ik zometeen wel even afrekenen, ben ik vergeten...
Hij moest het ter plekke afrekenen. Bah, sommige mensen.
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 03-03-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:01

maralyn schreef:
Bij de lidl, moesten ze 2 jaar gelezen minimaal 28 producten per minuut over de toonbank aanbliepen, anders kregen we dat te horen met een preek. Tenminste in de lidl waar ik werkte.
Ik zat rond de 19 prodcuten, werkte er nog niet zo lang. Nog maar 3 weken. Jaa je moet 28 producten over de toonbank hebben binnen een minuut.

Wij moeten nu een gemiddelde van 30 producten per minuut halen.
Ik zit nu op ongeveer 29 producten en heb er gelukkig geen gezeur meer over :')
Maar 19 producten is wel heel erg langzaam (sorry dat ik het zeg) de eerste dag toen ik begon zat ik al op 22.
Heb zelf ook heel lang op 25 producten gezeten maar de laatste weken iets meer (werk er ook pas twee maanden).

En bij ons mogen we wel oudere en gehandicapten mensen helpen..
Heb vaak genoeg dat er iemand met een scootmobiel komt die ik even moet helpen.
Maar meestal laat ik de mensen eerst afrekenen en help ik daarna even (ze hebben meestal niet zoveel).
Dan kan ik de kassa op pauze zetten en dan telt mijn tijd niet door.
Ik vind het heel belangrijk om klanten tevreden te hebben, maar ik vind het ook belangrijk om zelf een baan te hebben :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:32

Lieszje schreef:
maralyn schreef:

Wij moeten nu een gemiddelde van 30 producten per minuut halen.
Ik zit nu op ongeveer 29 producten en heb er gelukkig geen gezeur meer over :')
Maar 19 producten is wel heel erg langzaam (sorry dat ik het zeg) de eerste dag toen ik begon zat ik al op 22.
Heb zelf ook heel lang op 25 producten gezeten maar de laatste weken iets meer (werk er ook pas twee maanden).

En bij ons mogen we wel oudere en gehandicapten mensen helpen..
Heb vaak genoeg dat er iemand met een scootmobiel komt die ik even moet helpen.
Maar meestal laat ik de mensen eerst afrekenen en help ik daarna even (ze hebben meestal niet zoveel).
Dan kan ik de kassa op pauze zetten en dan telt mijn tijd niet door.
Ik vind het heel belangrijk om klanten tevreden te hebben, maar ik vind het ook belangrijk om zelf een baan te hebben :')

Zal ik wel langzaam zijn geweest....

Heb er ook maar 6 weken in totaal gewerkt.
Moest mijn rooster van school achterlaten zodat ze wisten wanneer ik kon werken.
Op woensdag had ik bijvoorbeeld tot 15.00 les en kon ik om 16.00 eigenlijk beginnen.
Ben tot 3 keer toe gebeld: Waar ben je?
Ik: Op school, zoals mijn rooster aangeeft.
Hij: Dat kan niet, je hoort hier te zijn.
Ik: Pardon? Ik wil niet raar doen, maar school gaat voor werk.

Had ik aangegeven dat ik stageweken had, tot minimaal 17.00 daar aanwezig was.
Gaan ze me ook bellen om 17.15, waar ik was. Ja spijt me zeer, maar als ik om 17,00 vrij ben, kan ik niet om 17.15 aanwezig zijn.
Als je wilt dat ik naar paard stink in de winkel?

Toen moest ik op gesprek komen:
Je voldoet niet aan de eissen?
--Waarom niet als ik vragen mag?
Omdat je niet genoeg uren kan draaien
-- Mijn rooster is hier duidelijk aanwezig, ik kan niet op 2 plekken tegelijk zijn, sorry
Daarom gaan we je ontslaan.
(op mijn brutaalst, was toen 16, ben nu stuk minder brutaal hoor;) ) Oh, jullie hebben zeker liever personeel van 15 a 16 jaar, dat wil spijbelen voor hun werk? Omdat ze hun school niets interesseren? Want zo werkt het niet! Evenals het mentaliteit van 16 en 10 jaar ervaring. Maargoed, mijn school gaat voor, en ik vind wel een passende baan voor mijn overige uren.
Toch bedankt dat ik hier heb mogen werken.

Mond vol tanden heeft hij daar gestaan.

Ja....onstlagen was ik toch al.

In diezelfde zomer kreeg ik ook een ander baantje.
Afwasser bij een restaurant.

En ik die niet op mijn bekkie was gevallen, heb daar een aantal keren geslikt.
Ik moest om 19.00 beginnen, was om 23.30 vrij.
Kreeg zwart betaald.
Kreeg netjes drinken toegeschoven. Maar een echte pauze zat er niet in.

Was er 4 keer geweest, en eerlijk gezegd, zag ik dr aardig doorheen.
De eigenaresse, die de ijskast leeg at (Ja ijsjes voor de klanten)
Ik die geen handschoenen mocht dragen, maar mevrouw wel.

Op een avond was ik zo brutaal geweest. Dat ik naar haar toe ben gegaan.
Ik verdiende toen onder het minimum wat ik zou horen te verdienen, vanuit nibud gezien.

Kwam ik daar:
Ik wou even ergens over hebben.
--Dat kan, waarover (gewoon midden in het café)
Ik ga stoppen met dit baantje.
--Loop maar even mee naar achteren.

--Waar haal je het in je hoofd om dit te zeggen midden in het café?
U vroeg er naar, dus zei ik het gewoon.
--Waarom?
Nou, 1 ik krijg geen fatsoenlijke pauze. 2 ik verdien niet genoeg, vanuit nibud gezien, en dat is geen sterke zet omdat u mij zwart betaald.
-- Maar je mocht hier zoveel drinken als je wilt.
Maar even een adempauze heb ik niet gehad. De uren zit ik niet mee...This toch zomer vakantie.
--En wie gaat die afwas nu doen?
U zelf
-- oh....nou zo 1 als jou heb ik nog nooit gehad, en wil ik ook niet meer mee maken.

En terrecht.

Als ik zo terug denk?
ZOOOOO ik was brutaaaaal!

Moet er eigenlijk wel om lachen ook. Blij dat ik nu niet meer zo ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:47

Als ik dit zo lees ben ik echt blij dat ik niet bij de Lidl werk.. Het is toch niet klantvriendelijk om maar door te scannen en de producten dus ook door te duwen terwijl er geen ruimte is om in te pakken? Zorg dan dat er genoeg ruimte is.. En het halen van een aantal producten per minuut vind ik ook niet klantvriendelijk trouwens, hier is het zo dat ik vaak klanten met een handicap heb, die geef ik de producten die ik scan bijvoorbeeld in de hand zodat ze het gewoon aan kunnen pakken en zo in het mandje voorop kunnen doen, dat is wel langzamer, maar wel een stuk vriendelijker..
Als het niet lukt dan pak ik het voor ze in, dat is idd nadat ze afgerekend hebben maar als ze het zelf kunnen inpakken maar niet goed op kunnen pakken dan is het aangeven makkelijker, maar dan haal je dat aantal dus al niet..
Vind dat echt een slechte regel :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:11

Ik ben dan misschien al een paar jaar weg bij de Lidl, maar heb nog nooit van een minimum aantal producten om te scannen. Misschien zat ik wel boven het gemiddelde en heb ik er daarom niks van gehoord (want al zeg ik het zelf, ik kan snel scannen ;) ). Ook collega's hoorde ik er nooit over. Altijd tijd om anderen te helpen en scootmobielers/ouderen rustig hun spulletjes laten zoeken.
Verschilt volgens mij ook erg per filiaal, heb ook wel eens ergens anders ingevallen en dan was het wel anders.... :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:30

Vind het echt bizar dat je als caissière bij de Lidl een gemiddeld aantal producten per minuut moet gaan scannen, wat een onzin zeg. Het moet dus allemaal snel snel snel en klantvriendelijkheid staat ergens onderaan? Nu snap ik wel waarom ik altijd vuil aangekeken wordt daar als ik niet snel genoeg inpak :')

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:47

Tja ergens verbaasd het me ook niet van de Lidl en Aldi. Vakken vullen gaat ook veel per pallet of doos i.p.v. per fles bijv. En zeg nou zelf, het is geen dure winkel, heeft geen uitstraling dat het een persoonlijke winkel is. Hoewel er dan alsnog wel klantvriendelijk gehandeld kan worden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:04

JunkDeLuxe schreef:
Paar maanden geleden was ik met m'n vriend en een vriend in de Horta. Zien daar op een gegeven moment een krabpaal, echt een geweldig ding: groot, roze, met kasteeltorens :D Balletjes, touwtjes, van alles wat. Prijskaart op een stokje erbij: Krabpaal Kasteel €49. Meenemen die handel dus!

Hebben dat ding heel de winkel mee gesleurd, nog staan l*llen met een verkoper van de visafdeling.

Daarna naar de kassa. Stuk of 2 klanten voor ons. En dat kind achter de kassa, jeetje wat een arrogant mens..
Band volgeladen, krabpaal natuurlijk gewoon op de grond, ding was anderhalve meter hoog ofzo. Klant voor ons rekent af, en voor het eerst kijkt ze ons echt aan, om direct te zeggen: da's de foute prijs op die krabpaal.

Echt met zo'n smoeltje erbij, aargh. Alsof ze stront onder haar neus had. Wij vragen netjes de juiste prijs. Dik €100. Ik zeg nee laat maar dan hoor. Zegt die tr*t: denk je dat ik jullie niet door heb? Snel het prijskaartje veranderen? Ik ken zo'n mensen wel hoor!

:? :? :? :oo :oo :oo 8)7 8)7 8)7 _-:( _-:( _-:( := := :=

'Koe, ik heb zelf anderhalf jaar achter de kassa gezeten, net alsof ik niet weet dat je een artikel moet S C A N N E N !!!'

Wij dus flink kwaad. Vriend zet krabpaal uit de weg.
'Ehh die hoort daar niet, zet dat ding terug op z'n plaats!'

WAT?! :oo -:(-

Echt, arrogant rotstudentje.. En maar met haar haren zwiepen.. Ik helemaal kwaad, ik wilde de rest van wat we bij hadden al niet meer hebben!
Maar m'n vriend vond z'n visjes wel vet :+ Hebben er wel nog een heel drama staan maken hoor haha, wat denkt zij wel!

Even controleren of dit in NL ook zo is, maar in 'mijn' winkel zei de bazin altijd dat ik mijn prijzen niet moest dubbelchecken maar tripelchecken, want de prijs die geafficheerd staat (bvb in de etalage) is de prijs die de klant ZAL betalen.
Dus als die krapbaal aan 49. stond en hij blijkt 149 te zijn (oid) dan is dat pech voor de cassière, ze had maar juist moeten prijzen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:27

Ik denk niet dat het hier zo is Optiwolk, als er verkeerd gevuld is (dus er ligt iets soortgelijks op het schap wat eigenlijk ergens anders hoort) krijg je ook echt nooit je gelijk. Heb nog nooit een winkel getroffen die zo sportief was het artikel aan de foute prijs mee te geven en daarna de prijskaartjes aan te passen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:29

Ik heb een half jaar in de supermarkt gewerkt en heb moeten stoppen doordat ik rsi kreeg. Maar daar heb ik ook genoeg meegemaakt :')

We hebben een kleine buurt super dus heel veel vaste klanten die ik herken. Zo kwam d'r ook altijd den vriendelijk uitziende man vn een jaar of 35. Hij was er elke dag. Elke keer hamerde hij erop dat ik geen 'u' maar 'je' moest zeggen. Nu vind ik dat niet fijn op een of andere manier, dus het duurde wat dagen voor het in een keer goed ging en hij maakte er steeds grapjes over. Toen kwam hij ineens voor de tweede keer die dag met iets can afwasmiddel, dus ik dscht dat zal hij wel vergeten zijn.
Dus ik afrekenen, wil ik het bonnetje geven, krijg ik een briefje van hem. Er stond;
'Ik durfde het niet zo aan de kassa te vragen, maar mag ik je nummer zodat we een keer iets leuks kunnen doen?' En er stond nog iets (zijn nummer ofzo) maar uit schrik heb ik dat niet gelezen. :')
Ik gaf het briefje gauw terug en zei 'laten we dt maar niet doen, fijne dag!' En weg was hij.
Het meisje dat achterin de rij stond bestierf het bijna van nieuwsgierigheid wt d'r op het briefje stond :+

Sindsdien is die man nooit meer in de winkel geweest :+ ik vraag me er ernstig af waar hij nu z'n boodschappen doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:37

Urielle schreef:
Ik denk niet dat het hier zo is Optiwolk, als er verkeerd gevuld is (dus er ligt iets soortgelijks op het schap wat eigenlijk ergens anders hoort) krijg je ook echt nooit je gelijk. Heb nog nooit een winkel getroffen die zo sportief was het artikel aan de foute prijs mee te geven en daarna de prijskaartjes aan te passen.

Doen wij wel, als bijvoorbeeld het reclame kaartje van de vorige week er nog hangt, of er een fout op het kaartje staat (verkeerde artikel) dan krijgen ze het voor de reclame prijs mee, en passen we het dan aan idd.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:50

Als er bij ons verkeerd of verouderd prijskaartje voor hangt krijg je het meesta ook voor die prijs mee .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:53

Tof, vind ik heel klantvriendelijk :j
Had afgelopen week bij de kruidvat nog een babyboekje gezien voor 2 Euro ofzo, hadden ze dus verkeerd gevuld, dat boekje van mij was bijna 8 Euro. Laat dan maar zitten, beeb leest toch nog niet... :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:54

Ik werk in de horeca, moest van 't weekend een groepje Belgische dames bedienen. Afijn, eentje had een verse muntthee besteld. Hier in Nederland is dat standaard heet thee water met verse munt erin, eventueel honing erbij. Dus ik zet 't kopje in, kijkt ze me aan 'Waar is de thee?' Dus ik snapte d'r niet helemaal, de thee stond recht voor d'r neus :') 'Ja, waar is de thee? Dit is gewoon thee water met muntblaadjes erin'. Toen snapte ik eindelijk wat ze bedoelde, dus ik heb uitgelegd dat in NL het op die manier geserveerd word, en volgens mij konden ze dat niet echt waarderen :') Stond wel echt even heel stom te kijken toen ze dat vroeg. Hoezo waar is de thee ... :P