Nee ik heb nog maar 12 of 13 lessen ofzo gehad en ik heb een pakket van 35 dus praktijk duurt nog eventjes. Al schiet het nu wel op want heb meerdere lessen per week!
Theorie was op 22-12 (even op mn certificaat gespiekt )
Haha zou best kunnen, ik kan niet spieken want mijn instructrice heeft mijn certificaat haha. Maar ik moet al 's morgens, exacte tijd vertel ik liever niet maar tussen 8 en 12 haha.
Mijn rijles ging gister re-de-lijk. Ik voel(de) me niet helemaal lekker, dus ik was niet zo alert en reed niet zoals ik normaal rijd. Maar ze zei dat ik al beter de route reed dan de jongen die afgelopen maandag die route tijdens examen moest rijden, dat is dan wel weer positief!
Volgende week hele uren snelweg oefenen, ik vind het namelijk lastig om mijn snelheid te houden wanneer ik vanuit de invoegstrook de snelweg op ga, ik blijf dan vaak rond die 90 hangen..
Kimberleij
Geplaatst: 25-02-10 14:13
ik ben zo ziek als het maar zijn kan en ik moet morgen afrijden
Aranel
Geplaatst: 25-02-10 14:21
Morgen mijn 31e les, en dan gaat 'ie het ein-de-lijk aanvragen als het goed is, ik moet een briefje meenemen met de dagen waarop ik examen kan doen, en mijn theorie certificaat
Aranel
Geplaatst: 25-02-10 14:21
Jildau schreef:
GESLAAAAAGD voor theorie!
Gefeliciteerd!
CarpeDiem_
Geplaatst: 25-02-10 16:17
lessen ging lekker vandaag puntje wat mn instructeur had was meer kijken bij kruizingen + stoplichten en niet teveel achter me kijken als ik stil sta
de vorige keer zijn kritiek: meer achter je kijken als je stilsta
@Kimberleij, balen wat heb je? Hoop dat je opknapt, lekker je bed in duiken!
Moreill
Geplaatst: 25-02-10 18:02
Jildau schreef:
GESLAAAAAGD voor theorie!
Gefeliciteerd! Viel het mee of tegen!?
Aranel
Geplaatst: 25-02-10 18:31
_Lindsey schreef:
lessen ging lekker vandaag puntje wat mn instructeur had was meer kijken bij kruizingen + stoplichten en niet teveel achter me kijken als ik stil sta
de vorige keer zijn kritiek: meer achter je kijken als je stilsta
Het is ook nooit goed hé
Air
Geplaatst: 25-02-10 19:21
Heb net zo'n oefentoets gedaan van het cbr, dan krijg je bij een foute zo'n uitleg van een stem. Eerst wordt er gezegd in deze situatie kiest u voor gas loslaten, en dan op het laatst wordt er gezegd dus kiest u voor remmen http://i47.tinypic.com/x6aosn.jpg
Wie weet wat het nou moet zijn? Want ik had dus remmen gekozen. (Ik snap hun logica soms nog niet helemaal met dat gevaarherkenning )
Loslaten, je zit nog niet zó dicht op de vrachtwaggel ( )) dat je moet remmen. Maar je anticipeert erop door alvast het gas los te laten, zo voorkom je dat je straks moet remmen.
raket
Geplaatst: 25-02-10 19:45
Remmen, met 50 door die bocht ga je niet redden en de vrachtwagen zal zeker de bocht vast stapvoets nemen. En dan is 50 tot bijna stilstand te weing om te overbruggen met alleen gas los.
Maar dit zijn precies de vragen waar ik altijd fouten op ging maken, dus trek je niet te veel van mijn mening aan.
Maar je kan eerst toch het gas loslaten en zo nodig nog bijremmen daarna? Daarom zou ik in deze situatie eerst kiezen voor gas loslaten.
Air
Geplaatst: 25-02-10 19:50
Vind het ook irritant deze vraag omdat je niet weet hoe hard de vrachtwagen rijd, als je dat kan inschatten kan je daar een beslissing op maken of gas loslaten eerst voldoende is of dat je moet remmen
Nee met 50 door die bocht vind ik ook best hard, maar dan is gas loslaten waarschijnlijk genoeg
raket
Geplaatst: 25-02-10 19:56
Als de vrachtwagen dan al weg is wel ja.
joke20
Geplaatst: 25-02-10 19:57
Gefeliciteerd! Mijn les lukte wel, was wat moe en had hoofdpijn dus voor me gevoel niet echt lekker gereden. Moest achteruit inparkeren, zie fietser aankomen, ik wachtte. Fietsertje weg ik achteruit, draai hem in ben zo druk bezig met kijken dat ik een andere fietser niet zag. Ik stond geparkeerd, zegt ie heb je die fietser gezien, ik welke fietser? Heb echt niks gezien. En dat is toch wel voor het eerst. Dacht echt dat ie een grapje maakte en dat denk ik eigenlijk nog steeds.
Ik heb morgen ttt.. Vandaag voor 't eerst in de nieuwe lesauto gereden om nog even eraan te wennen. Koppeling is wel echt wennen, zei m'n instructrice ook. Maar ja ze zegt t morgen er wel bij dat ik nog maar 2 uurtjes in die nieuwe auto heb gereden. Ik ben nu nog niet zenuwachtig... gelukkig moet ik om 8.40 al lessen en dan 9.50 ttt Dat is wel mooi zo vroeg, geen tijd om lang zenuwachtig te zijn En 19 mrt moet ik afrijden.