OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:57

dorientjuh schreef:
Mijn OV-chipkaart doet het inmiddels gewoon. Maar nu heb ik een andere vraag :P : ik heb nu een weekend OV-chipkaart. Omdat ik nu stage loop (sinds deze week) wil ik deze omzetten naar een week OV-chipkaart. Maar ik kan dus nergens vinden hoe dat moet. Ik heb de klantenservice al gemaild maar ik heb nog geen antwoord terug. Iemand hier die het weet?

Ik zou de IBG bellen.

Miss_m

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:47

Jaaaaa :)
Ik heb mijn OV-Chipkaart binnen tis ongelofelijk maar waar.
Nu nog ergens opladen dan ben ik klaar. :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:55

LePapillon schreef:
Ik heb even een vraagje..

Ik heb mijn OV-chipkaart een keer voor zo'n apparaat van de NS gehouden en bij "bestelling ophalen" stond dat ik geen bestelling had.
Nou ging ik daarna met de tram en hield ik hem er voor de gein voor. Hij deed het gewoon..
Moet ik hem nu alsnog ergens activeren of doet hij het gewoon uit zichzelf :?

Op elke ov chipkaart die is uitgedeeld staat een tijdelijk abonement ;)
Deze zou geldig zijn tot 31 januari maar door problemen met het ophalen van de bestellingen
is deze datum verlengd. Het klopt dus dat jou kaart het nu nog doet, maar als deze periode wel is
afgelopen werkt je ov kaart niet meer. Je moet dus nog een keer proberen op je 'bestelling op te halen'.
Als dit niet lukt moet je even proberen een account aan te maken op de ov chipkaart site.
Dit kan nog wel eens helpen.. En zorg dat je bij een 'ophaal' punt bent en niet een 'oplaad' ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:21

Geel paaltje moet je dus zijn.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:13

Waar op de internetsite kan je activeren dan?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:14

Kun je alleen bij een paaltje doen, zoals al gezegd is ;)

Ik heb ook mijn OV chipkaart gekregen, maar ben gestopt met de studie voordat ik de OV chipkaart heb geactiveerd. Hier zitten verder geen kosten aan voor mij toch? :)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:19

Lekker hollands plaatje op de achterkant zo met een koe ;)
Althans bij mij..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:30

Lilliputter, zou ik even achteraan gaan. Nu staat je tijdelijke product er namelijk wel nog op.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:56

dorientjuh schreef:
Mijn OV-chipkaart doet het inmiddels gewoon. Maar nu heb ik een andere vraag :P : ik heb nu een weekend OV-chipkaart. Omdat ik nu stage loop (sinds deze week) wil ik deze omzetten naar een week OV-chipkaart. Maar ik kan dus nergens vinden hoe dat moet. Ik heb de klantenservice al gemaild maar ik heb nog geen antwoord terug. Iemand hier die het weet?

Volgens mij moet je dit eerst bij de IB-groep aanpassen :) Denk dat je daarna je nieuwe product kunt ophalen?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:42

ik hoorde vandaag weer een verhaal dat als je steeds je portemonnee voor dat in/uit check paaltje houd, dat dan op een gegeven moment je pinpas kapot gaat ofzo ? Iemand hier ervaring mee?

Vandaag kón in niet uitchecken, aan de ene kant stonden allemaal mensen voor het paaltje en die aan de andere kant deed het niet en tja er willen heel veel mensen eruit daar zo en dan kan je niet even naar de volgende deur lopen ofzo.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:45

-O-
Domme, domme mensen van de klantenservice. Zegt ze ja je OV chipkaart komt vandaag of morgen binnen.
Kreeg ik alleen een nieuwe aanvraag |( Kan ik het dus weer opnieuw aanvragen.
De conducteur (of hoe je dat ook schrijft) was het overigens met me eens dat het een grote rotzooi was die OV-chipkaart :Y)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:38

Mijn vreugde was van korte duur. Mijn pas geeft constant een leesfout aan, maar alleen in de streekbus. Op station en de stadsbus heb ik geen problemen. :7

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:35

LePapillon schreef:

Ik heb mijn OV-chipkaart een keer voor zo'n apparaat van de NS gehouden en bij "bestelling ophalen" stond dat ik geen bestelling had.
Nou ging ik daarna met de tram en hield ik hem er voor de gein voor. Hij deed het gewoon..

Dat vraag ik me dus ook af. Mijne doet het ook gewoon, merkte ik vandaag. Toch heb ik hem niet geactiveerd.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:09

Toad schreef:
LePapillon schreef:

Dat vraag ik me dus ook af. Mijne doet het ook gewoon, merkte ik vandaag. Toch heb ik hem niet geactiveerd.

wat er nu op staat is tijdelijk.
Je moet hem dus wel activeren om straks ook nog te kunnen reizen. Bij mij stond eerst ook steeds de ene na de andere foutmelding maar uiteindelijk is het wel gelukt. Kreeg eerst als advies nog van een conducteur om anders langs een balie te gaan.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:10

Heb de mijne vandaag opgeladen, ging goed maar nu staan er 2 producten op, hoort dat ?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:07

Mijne doet het perfect!
Het is ook nog eens handig dat je zo'n studentenpashoudertje erbij hebt gekregen :P (die groen met zwarte)
Hij checkt gewoon in met dat ding nog dicht :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:18

Miss_m schreef:
Heb de mijne vandaag opgeladen, ging goed maar nu staan er 2 producten op, hoort dat ?

ja eentje is gratis reizen week/weekend en andere is korting week/weekend

ReJo schreef:
Mijne doet het perfect!
Het is ook nog eens handig dat je zo'n studentenpashoudertje erbij hebt gekregen :P (die groen met zwarte)

ik heb zoiets nooit gekregen :P hou m gewoon in mn portemonnee die ik in zn geheel ervoor houd, of door mn jaszak heen ofzo :P maar nu hoor ik dus verhalen dat je pinpas daar kapot van kan gaan?

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:28

Bedankt !
Dan weet ik dat ook weer ;)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:32

Je kan hem idd met portomonee en al voor die lezer houden. Ik heb em gewoon in zo'n plastic mapje van mn oude buskaart, werkt prima :)

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:42

Ik heb dus begin januari een poging gedaan om mijn saldo op te halen, was gelukt stonden 2 reisproducten voor mij klaar.. Betekend het dus dat ik mijn reisproduct al heb? Aangezien ik pas 22 jan normaal op kon halen.. Hoop het wel want moet morgen met de trein := En hier in de bus kijken ze gewoon naar je kaartje dus heb hem nog niet gebruikt..

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:49

Heb trouwens wel vanaf 22 jan steeds geprobeerd vooral voor 12 uur en na 16 uur maar zei steeds dat er niks voor me klaar stond dus gok toch wel dat ik hem al heb :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 01:26

Als je 2 producten hebt op gehaald staat 'ie er gewoon al op :j Trein trouwens niet in en uitchecken he.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 01:29

Ow bedankt dat je het meld. Had het zo gedaan namelijk _O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:10

SimoneDV schreef:
Miss_m schreef:

ja eentje is gratis reizen week/weekend en andere is korting week/weekend

ReJo schreef:
Mijne doet het perfect!

ik heb zoiets nooit gekregen :P hou m gewoon in mn portemonnee die ik in zn geheel ervoor houd, of door mn jaszak heen ofzo :P maar nu hoor ik dus verhalen dat je pinpas daar kapot van kan gaan?

Het is niet daverend voor je pinpas en het vertraagd het proces van scannen enorm als hij hem überhaupt al pakt. Enkel de ov-chip als pasje ervoor scheelt ontzettend. Daar zijn ook de busschauffeurs je dankbaar voor.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:51

Volgens mij werkt mijn bibliotheekpas met eenzelfde systeem, want ik kreeg laatst ergens de melding dat m'n OV-chip niet gelezen kon worden omdat er meerder chippassen op elkaar lagen.