Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:37

@Secretlin, je moet gewoon beginnen!! :Y)
Het leek mij aan het begin ook doodeng, maar heb gister de eerste paar meter in mn ouders auto gereden.
Had best wat verder gewild, maar was mn bril vergeten, dus dat ging niet echt. :o

De lessen zijn naar mijn idee echt in mijn tempo gegaan, en voldoende naar mij aangepast.
Denk ook dat de meeste andere instructeurs dat zullen doen.
Zij zijn immers gewend om regelmatig mensen in de auto te hebben die nooit eerder achter het stuur hebben gezeten, of uberhaupt weten waar het gas/de rem zit ;)

Neem gewoon eens een of meerdere proeflessen, zodat je het verschil kan zien als je je twijfels hebt.

Succes!! je kunt het :P

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:20

Gewoon doen!

Instructeurs hebben regelmatig mensen met eerste lessen dus die weten wel hoe jij je voelt :)
Je kan het ook zeggen dat je het erg spannend vind, dan houden ze daar vast wel rekening mee.

Pasamba

Re: Rijles & Afrijstress deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:31

Ik moet zo weer. :=

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:31

ik wil ook snel weer, maar moet nog 2 weken wachten :P

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:35

Ik heb ook al vrij snel duidelijk gemaakt dat ik het eng vond en erg zenuwachtig was. Helaas ben ik nog steeds elke keer zenuwachtig, maar mijn instructeur zegt wel dat het minder aan me te merken is. Ik zag ook erg op tegen de eerste les. Kan niet zeggen dat ik het leuk vond maar je wordt inderdaad goed begeleid en als je gewoon goed luistert en probeert te doen wat er gezegd wordt en gewoon rustig blijft als het mis gaat komt het heus wel goed. Succes ermee :(:)

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:35

Zo'n camera in de auto lijkt me ook niks. :+ Maar is waarschijnlijk wel heel leerzaam!

Pasamba schreef:
Ik moet zo weer. :=

Ik ook..

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:20

Willen jullie morgen om twee uur héél hard voor mij duimen??

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:25

Ik heb vandaag mijn eerste rijles gehad, ben wel al paar weken met theorie bezig. :j

Moet er wel bij zeggen dat ik mijn rijbewijs in Duitsland haal, aangezien ik daar woon, maar ben niet Duits oorspronkelijk dus mijn duits is niet geweldig. Wel spannend op die manier. :)

Gelukkig goed gegaan, was echt heel leuk, morgen weer. :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:26

Saskiaatje schreef:
Hahahaha, misschien. _O- Nee, dat valt wel mee.
Maar ik doe zeker niks meer zoals ik dat in de les deed. :Y)

Dat heb ik ook!

Nou doen we de ervaring op. Is toch heel anders als in de les. Dan leer je gewoon rijden, de basis dingen.
Heel dat overdreven kijken doe ik niet meer.
Doe hier in de straat als er niks zit ook niet eens me knipperlicht aan :P *foei*
En zou is dat wel met meer dingen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:28

@ Sander_ je bent 17 ? Ging het wel goed? En krijg je dan ook les van iemand die duits spreekt? Lijkt me raar..
Beagletje! :+:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:30

Mijn les ging echt goed vanmiddag!
M'n instructeur zei al, ik ga nog trots op je worden joh :)) *D Merk echt dat ik iedere les weer vooruitgang maak :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:40

@woodySan: ben inderdaad 17, wordt in oktober wel al 18. Was eigenlijk de bedoeling dat ik precies op mijn 18e kon afrijden, maar dat haal ik vast niet in 1 maand. :')
De instructeur spreekt inderdaad helemaal duits. :+ Maar ik ben zelf Limburgs en dat is toch al half duits (zeggen de hollanders :D ) dus het moet lukken. Hoop ik. :+

@Aranel: Fijn dat het zo goed gaat. Lijkt me het fijnste als je er zo vlot doorheen kunt. :j

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:42

Sander_ mag je in duitsland dan al lessen als je nog maar 17 bent?

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:47

Hallo!
Mag ik me ook melden?
Ben Melissa, 18 jaartjes en woon in 's-Gravendeel.

Gisteren mijn eerste les gehad. Het was dood eng maar ook heel leuk. Ik mocht al sturen en die panelen daaronder bij je voeten bedienen :Y) Best wel lastig alles tegelijk.

Nu vrijdag m'n 2e les!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:14

Ik ben net weer terug, heb wel 20 minuten langer les gehad ofzo. :P
Ik stapte in de auto, en reed weg, dacht beter hij is die camera vergeten. :P Na 3 kwartier rijden, nou zet de auto maar even neer, gaan we even wat beelden bekijken. _O- Verschrikkelijk.
Nouja ik weet nu in ieder geval van mezelf hoe ik kijk, best erg eigenlijk. Nouja goed. Wat het eigenlijk is, is dat ik me heel erg focus op bepaalde dingen maar er eigenlijk heel laat op reageer. Ik moet meer gaan 'scannen' zegt 'ie. :Y) En ik onderschat mijn snelheid. Moet echt zooo vroeg voor een rotonde mijn gas al los doen en remmen dat ik denk jeetje wat zullen anderen wel niet denken. :') Maargoed, dan kom ik er wel achter dat ik mijn koppeling ruim voor de rotonde alweer omhoog heb en dus tijd heb om te kijken en rustig mee te gaan met het verkeer. En dat voelt wel weer veel prettiger dan dat gehaaste.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:16

Dat laatste heb ik ook! Dan rijd ik bijvoorbeeld op 'n 80 km weg, en dan moet ik naar rechts, terug na de 2. Dan moet je dus flink gaan remmen, ook om rustig die bocht te nemen.. maar dan heb ik zoiets ik kan toch niet 40 ofzo gaan rijden om een 80 km weg? En dan zit ik dus ook altijd met die koppeling e.d. in de knoei :') en dan ga ik veel te snel de bocht door..
Maar idd, als je op tijd klaar bent gaat het super relaxed. Dus toch maar gewoon doen..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:24

En er is niets vervelender dan achter iemand te rijden die al 40 gaat rijden, omdat ze na een km een afslag moeten nemen. _O-

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:25

AMarijn schreef:
Sander_ mag je in duitsland dan al lessen als je nog maar 17 bent?

Ja, dat klopt. :j

Lijkt me vreselijk om mijzelf te moeten bekijken op beeld Pasamba, maar ook wel weer lachwekkend. :Y)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:26

Nou ik bedoel maar. :Y)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:27

Sander_ schreef:

Lijkt me vreselijk om mijzelf te moeten bekijken op beeld Pasamba, maar ook wel weer lachwekkend. :Y)

Ja dat is echt vreselijk. En dat gaat mijn instructeur het ook nog in slow motion afspelen. Nou dat ziet er niet uit. _O-
Ik keek alleen maar naar mijn hoofd en dacht o wat erg, in plaats van dat ik dacht jeetje wat kijk ik daar slecht. :')

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:33

haha fijn joh :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:46

Spannend mensen! :))
Ik heb gister gebeld en mag volgende week zaterdag voor het eerst lessen! :))

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:54

Pasamba schreef:
Sander_ schreef:

Ja dat is echt vreselijk. En dat gaat mijn instructeur het ook nog in slow motion afspelen. Nou dat ziet er niet uit. _O-
Ik keek alleen maar naar mijn hoofd en dacht o wat erg, in plaats van dat ik dacht jeetje wat kijk ik daar slecht. :')

Whaha, ik leef me je mee. Moet er niet aan denken :+

Ik had vandaag voor het eerst het gevoel dat de les wel goed ging. Tuurlijk lang niet alles maarja.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:56

Lucifer123 schreef:
Willen jullie morgen om twee uur héél hard voor mij duimen??

Vrees dat ze me dan heel raar aan gaan kijken op m'n stage :+ :P Maar wat heb je morgen dan? (of heb ik daar gewoon overheen gelezen? :o )

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:09

Ik duim :j

Had net weer een lesje..
Ging al veel beter :D