Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:41

Hahaha geweldig Raiza.

En over dat pinnen van een klein bedrag; ik vind hetzelf ook fijn als dat bij ons in de supermarkt gebeurd. Heb je tenminste niet zo'n kassala vol met geld. xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:14

Oooh Raiza die is geweldig. _O-

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:00

poes schreef:
Cchanny schreef:
Toen ik nog bij de zeeman werkte (ik had nog geen werkkleding) en ik droeg me zwarte blous en zwarte broek met me hakjes.
Kreeg ik vaak de opmerking: bent u de manager?
Ik zo: Ik denk hetn iet.
Hun zo: Hoezo niet?
Ik zo: Nouja ik denk niet dat iemand van 17 jaar al manager is??
Hun: O. Wie is het dan ?
Ik zo: Die gene met op hun t-shirt: Manager.
Hun: O! Oke! bedankt!.

Tjoh.. :P dat is niet zo slim ..

Dat vind ik gewoon onzettend arrogant van jou dan weer.

Nou als je dar 3 a 4 keer per dag krijg te horen + een maand lang.
Word je er na een tijdje ook scheitziek van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:04

Cchanny schreef:
poes schreef:

Dat zou niet uit moeten maken. Ik ben het met Poes eens, dat kunnen zij toch ook niet ruiken ofwel?

Ik wordt ook wel eens moe van de klanten, maar dat laat ik op dat moment niet weten. Klant nummer 43 kan ook niet weten dat voorgaande 42 met dezelfde vraag kwamen toch?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:05

Judith_ schreef:
[="Cchanny"]
poes schreef:

Dat zou niet uit moeten maken. Ik ben het met Poes eens, dat kunnen zij toch ook niet ruiken ofwel?

Ik wordt ook wel eens moe van de klanten, maar dat laat ik op dat moment niet weten. Klant nummer 43 kan ook niet weten dat voorgaande 42 met dezelfde vraag kwamen toch?[/quote]

Achja.
Misschien is het anders als jullie ook in mijn schoenen stonden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:06

Dat denk ik niet hoor. Werk al jaren in een redelijk drukke winkel en heb meer absurde dingen mee gemaakt dan die vraag. ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:06

Judith_ schreef:
Dat denk ik niet hoor. Werk al jaren in een redelijk drukke winkel en heb meer absurde dingen mee gemaakt dan die vraag. ;)

Oke nouja ;)
Dan niet hea.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:07

Zo krijg ik elke avond gemiddeld 20x de vraag waar ons toilet zit, terwijl we het niet hebben verstopt in een apart halletje of zo, maar de deuren gewoon in het restaurant uitkomen met de tekens van man en vrouw erop :=
Laatst liep iemand gewoon naar ons kantoortje beneden, terwijl op de deur heel groot "privé" stond :')

Toch zeg ik telkens heel beleefd waar ze het toilet kunnen vinden (vaak zelfs al voordat ze het hebben gevraagd, maar zoekend om zich heen kijken, stellen ze vaak wel op prijs :) ), maar van binnen word ik er wel een beetje moet van..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:08

'Ik zag je op TV!'
(Okee, okee, dat was waar. :') )
'Wat had jij een goede mening!'
(euh, ik zei: 'Ik heb mijn school gekozen om de sfeer.' )

En nog verschillende klanten die mij hebben zien spelen met orkest, of ik ook privé-concerten gaf enzo.
Ach, extra werkvoorziening.. :7

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:14

Lieke__ schreef:
Ik had zaterdag een klant, hing buiten aan de deur een grote brief met rode stift, dat ons pinautomaat buiten werking was. Komt een meneer afrekenen, is hij boos dat hij niet kan pinnen! Sorry hoor menee,r eht hangt in koeieletters op de deur!

Het bedrag was €5.90 en ik zei dat hij ook met minder mocht betalen. Dus uiteindelijk ad hij €5 bij elkaar gesprokkeld!

Ik had de HELE winkel volgehangen en minstens 4x op de deur dat we geen cd's, cd roms, dvd's etc konden verkopen wegens een storing met de beveiligde kast. Mensen schuiven rustig het blaadje opzij om alsnog software te pakken en dan boos zijn bij de kassa!!
Er hing echt op elk vak een blaadje in 3 talen nog wel haha

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:16

poes schreef:
Cchanny schreef:
Toen ik nog bij de zeeman werkte (ik had nog geen werkkleding) en ik droeg me zwarte blous en zwarte broek met me hakjes.
Kreeg ik vaak de opmerking: bent u de manager?
Ik zo: Ik denk hetn iet.
Hun zo: Hoezo niet?
Ik zo: Nouja ik denk niet dat iemand van 17 jaar al manager is??
Hun: O. Wie is het dan ?
Ik zo: Die gene met op hun t-shirt: Manager.
Hun: O! Oke! bedankt!.

Ik vind het persoonlijk ook een beetje vreemd dat jij in een nette blouse loopt en de manager in een t shirt. Zo zou ik ook denken dat degene in de blouse de manager is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:18

nixx schreef:
poes schreef:

Ik vind het persoonlijk ook een beetje vreemd dat jij in een nette blouse loopt en de manager in een t shirt. Zo zou ik ook denken dat degene in de blouse de manager is.[/quote]

Je krijgt na 3 maanden werken pas je werkkleding. Helaas.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:25

Dat is dan ook niet echt goed geregeld.. Hebben jullie geen reserve kleding achter liggen, die een nieuwe werknemer aan kan tot dat de echte kleding er is? Want hoe moet dat dan als je een plens water over je heen krijgt, of als je je kleding vergeten bent oid. Bij ons ligt er achter dan gewoon reserve kleding...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:26

Nope, de werkkleding word besteld per werkkleding, en als je een plens water over je heen krijgt moet je er mee lopen. ..

En kleding mogen we nooit op het werk laten. Moeten we meenemen. We hebben daar ook geen vaste kluisjes.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:27

Nou, lekker is dat. Jouw werkgever en vooral de klanten verwachten toch van jou dat je er representatief uitziet onder werktijd? Fijn dat je dan de hele dag met een natte blouse moet lopen omdat er geen reserve blousjes zijn. :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:28

Jaa.
Ik denk dat wij eventueel wel naar huis mogen ofzo.
Want ik woon er 3 minuten lopen vandaan :)

Maar gelukkig werk ik er nu niet meer :P
Werk nu bij een manege. Wat wel minder verdiend. Maar ben de hele dag buiten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:21

Cchanny schreef:
Judith_ schreef:

Oke nouja ;)
Dan niet hea.

Ik sta al wel wat jaartjes in horeca en winkels, ik wéét heel goed hoe vermoeiend klanten kunnen zijn, en toch laat ik mij nooit verleiden tot dergelijke antwoorden... In je hoofd mag je wel zeggen wat je wilt natuurlijk ;)

Over dat pinnen: in BE kost dat voor de winkel dus een vast bedrag per transactie, voor kleine bedragen wil dat dus zeggen dat je er bijna verlies aan doet!

En mensen die grote bedragen per sé cash willen betalen.... ooit al eens gehoord van zwart geld ;) Daarom tanken ook nog zoveel mensen met cash geld, ideaal om je zwart geld erdoor te krijgen :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:22

poes schreef:
Cchanny schreef:

Oke nouja ;)
Dan niet hea.

Ik sta al wel wat jaartjes in horeca en winkels, ik wéét heel goed hoe vermoeiend klanten kunnen zijn, en toch laat ik mij nooit verleiden tot dergelijke antwoorden... In je hoofd mag je wel zeggen wat je wilt natuurlijk ;)

Over dat pinnen: in BE kost dat voor de winkel dus een vast bedrag per transactie, voor kleine bedragen wil dat dus zeggen dat je er bijna verlies aan doet!

En mensen die grote bedragen per sé cash willen betalen.... ooit al eens gehoord van zwart geld ;) Daarom tanken ook nog zoveel mensen met cash geld, ideaal om je zwart geld erdoor te krijgen :D

Ik zei nouja.
Dan niet.

om de discussie te stoppen.
Want dit is geen discussie topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:24

"Nou ja, dan niet" komt nou ook niet echt vriendelijk over ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:25

Maar het is wel een zeer stéerk argument voor mij om de discussie alvast niet te willen verder zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:27

Dat is ook weer waar... althans... argument.... :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:28

Bij ons kostten pin bedragen eerst ook iets van 0,25 cent, dat is nu ong. een jaar afgeschaft. Nu wordt soms zelfs de fritessaus van 0,50 cent gepind.. Tja,, wat hun willen, ik vind minder geld IN me lade echt niet erg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:30

Maar wij halen eigenlijk heel veel cash uit onze lades, en die gaan in cashboxen, doen jullie dat niet?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:32

De cashbox zit onder onze lade. Hij bestaat uit 2 delen zeg maar. Aan de voorkant (waar wij voor staan) zit een gleuf. Daar moeten de actiebonnen/50 euro's. Maar als je heeeeeeeeel veel 5 euros heb kan je die er ook in doen... Als de lade open is hebben we vakjes voor muntgeld en briefgeld. En dat gedeelte kan er ook weer uittillen om in de cashbox te komen. Snap je m zo een beetje?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:33

Quasi hetzelfde als bij ons dus :j Ik gebruik dat toch wel vaak (doe wel niet constant kassa, eerder invallen), heb ook niet graag een kassa met te veel briefjes in.