Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:35

Mijn les was minder vond ik, had ook niet zoveel zin vandaag en dat is voor het eerst. Liet de moter 2x afslaan en dat bij een simpele hellingproef en een keer bij het wegrijden.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:25

Paula schreef:
Tsjonge, mijn moeder heeft een heel eind achter mij aan gereden vandaag met lessen en die had me ook een berg commentaar toen ze net thuis kwam. :o Ik reed veel te hard en bladiebla. Mijn instructeur had het nergens over.

haha da's flauw

ik mag vandaag om 14.50 weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:30

Moeders :')

Mijn vader heeft me 1 keer zien rijden, hij zei er niets over :D

Oooh ik wil mn nieuwe datum, ik wil in die nieuwe auto rijden, eraan wennen en op voor dat examen :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:32

Ik vind het echt jammer dat dat afrijden nergens meer over gaat. Je moet gewoon geluk hebben, rijden maakt volgens mij weinig meer uit.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:33

Ik ben 1 keer mijn vader tegen gekomen met lessen, dat was op de ring waar je 70 mocht. Ik voegde achter hem in, laat hij opeens zijn gas dood vallen omdat hij wou dat ik hem inhaalde, ik hem met 90 voorbijgescheurd, instructeur blij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:33

Klopt het is gewoon puur een gelukskwestie.. ik kan er ook nog steeds niet overuit waarom ik die ingreep kreeg.. alles klopte gewoon, de hele situatie :?

Straks weer mooi 250 euro uitgeven voor een examen + voorrijden, en nog 1 of 2 lessen, a 43,50 per stuk.. bah bah, ik kan mn geld veel beter gebruiken ;(

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:06

Ik heb ook veel te veel verhalen gehoord over mensen die zijn gezakt om de meest waardeloze redenen om er nog in te kunnen geloven dat het zakken vaak terecht is. En maar betalen ja... Alsof het niets kost.

Want net wat jij zegt, als je zou stoppen voor die bus zou je te afwachtend zijn, en nu zagen ze dit als mogelijkheid om in te grijpen. Vin dat zo toevallig he. Ook echt net voor het CBR. Was je erg zenuwachtig trouwens?

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:21

dat zijn gewoon van die rotsituatie's dat ze je gewoon laten zakken, bah

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:17

Unwritten schreef:
was een bus op 50 meter afstand.. de rest van de weg was leeg.. ik trek doorgaands snel op, dus ik besloot dat ik voor die bus kon.. kreeg ik dus een ingreep.. maar als ik gewacht had tot die bus voorbij was had ik natuurlijk te afwachtend geweest :=

Nouja, hij gaat morgen meteen een her aanvragen.. alleen moet ik die wel in een andere auto doen.. hij heeft per volgende week een nieuwe leswagen.. mn bora gaat weg ;(

Klote, zeg! En nog een stomme reden ook... het is ook niet gauw goed daar, hè?

Ik heb vanmorgen les gehad. Het ging een beetje wisselend. Ik sloeg bij de eerste wegwerkzaamheden al verkeerd af en volgens mij kreeg ik toen 30-kilometerzonesmetveeldoodlopendestrateneneenrichtingsverkeerenheelveelbordenstraf. :+ Dat was niet zo leuk, maar hij vond dat ik me er redelijk goed gered had. Blijkbaar gaan veel mensen in die wijk de mist in. Hij zei ook dat ik vandaag een beetje alles-of-niets was. Dat klopt ook wel, ik gaf te veel gas of remde te hard en ik vergat een aantal keer te schakelen. Maar ja, op het einde kreeg ik een hele peptalk over dipjes en dat het de volgende les wel weer goed zou gaan en zo, dus het komt vast wel goed. :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:45

Ik heb om half 5 weer les, in de hitte!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:12

zo weer terug van les, gelukkig is er airco in de auto!

was een beetje blond bezig vandaag :o?

't is niet raar als een auto met de hellingproef met handrem achteruit gaat rijden als ie in z'n vrij staat
eerst kijken, dan knipperlicht en niet andersom
je moet ook niet naar links gaan als je naar rechts moet
(instructeur zei nog net op tijd andere rechts :7 )
ook voor het eerst fileparkeren, dat wou voor geen meter
draaide 't stuur te langzaam om, maar 3x was scheepsrecht
vooruit inparkeren ook gedaan, alleen was ik niet aan de linkerkant van de weg gaan rijden,
dus 't paste niet :')

maar 't was wel een leuke, leerzame les verder! :)
en de auto is voor het eerste een hele les niet afgeslagen!!! *\o/*
heb alleen nog niet op de snelweg gereden (21 lessen := )

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:47

Haha inderdaad, gelukkig is er airco!

Rijles ging wel oké! Kruisingen gaan wel goed, maar soms kijk ik niet goed en dan weer wel, dus nog wat wisselvallig!
Vandaag iets nieuws erbij gepakt, inparkeren rechts en links in een vak. Stond niet helemaal recht, dus achteruit. Stond een busje links van me, en ik keek opnieuw (lijkt me eigenlijk vrij logisch :+ ) en dat vond ie goed van me!

Koppelinggebruik is nog steeds niet erg goed :') Auto ook een aantal keer af laten slaan. Word er een beetje gek van ^) Gelukkig laat ik mezelf daardoor niet opnaaien (ook niet als er meerdere auto's achter me staan, ze wachten maar :D )

En het was druk op de weg, en ik had groen, maar kon niet aansluiten, dus ik stond zo op het midden stil, zodat de rest (van links en recht) er nog door kon. Komt er zo'n vent voorbij gereden, steekt z'n duim naar me op :))

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:11

Mijn les ging echt zwaar kalote. :( M'n instructeur was veel te vroeg dus ik was nog niet eens thuis en toen stond 'ie er al..
En nouja echt bijna alles ging fout, ik was er totaal niet bij met m'n hoofd, ik vergat voorang te verlenen, ging rechts als we links moesten en anderson, ik keek niet naar borden en weet ik het allemaal. Ik heb ook gezegd dat ik er totaal niet bij was enzo en nouja hij was het daar wel mee eens, hij vond het niet zo leuk geloof ik. :+ Ik ook niet, maarja bleghhh.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:23

Dat van rechts gaan als we links moesten heb ik ook vaak zat gehad!
Tijdens het lessen wist ik zelfs soms niet meer hoe ik ergens naar toe moest rijden terwijl ik het eigenlijk wel moet weten.. Nou ik me rijbewijs al paar weken heb en een eigen auto heb is het opeens niet meer moeilijk. Alles gaat nou zo anders als met het lessen heb ik het idee. Heb me eigen rijstyle al een beetje :P

Maar broertje van mijn vriend moet eind juli op voor zijn theorie :)
Verder nog iemand die bijna op moet?

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:57

WoodySan schreef:
Dat van rechts gaan als we links moesten heb ik ook vaak zat gehad!
Tijdens het lessen wist ik zelfs soms niet meer hoe ik ergens naar toe moest rijden terwijl ik het eigenlijk wel moet weten.. Nou ik me rijbewijs al paar weken heb en een eigen auto heb is het opeens niet meer moeilijk. Alles gaat nou zo anders als met het lessen heb ik het idee. Heb me eigen rijstyle al een beetje :P

Maar broertje van mijn vriend moet eind juli op voor zijn theorie :)
Verder nog iemand die bijna op moet?

Ja ik vrijdag voor mijn diploma rijinstructeur dus kom maar op met de moeilijke vragen want nu weet ik het precies ( uche uche)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:39

Net mijn 6e rijles gehad en instructeur wist precies waar mijn zwakke plek zit, namelijk de irritante kleine wegentjes.

Over de Schoterbrug heen en dan via waardepolder de woonwijk in richting Halfweg en dan terugomkerend.
Want dit zijn eenmaal de wegen waar ik last van heb, het goed schakelen in 2 of 3 en het sturen.

Maja gelukkig weer alles overleeft ;)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:48

Overmorgen 15.40 :=

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:48

poosje hier niet meer geweeest, maar ik mag morgen ook weer!!! eindelijk, want afgelopen week heb ik niet kunnen rijden..
morgen weer mn dunne-zool-schoentjes aan, want vorige les ging het niet bepaald super.. (onze super gevoelige auto red ik mee, maar nee zo'n diesel les auto laat ik tot 3 keer toe achter elkaar uitvallen.. :+ )
ohja.. ik mocht niet zeuren van mn zus, t word morgen mn vierde les.
moet alleen zo belachelijk vroeg, kwart voor 8!

rijden jullie vaak met de zelfde schoenen aan?

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:13

Ik heb morgenochtend mijn theorie!
Iemand nog tips?

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:27

ik heb me vrijstelling gekregen :D....

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:28

susanne_m schreef:

ik rij ieder geval altijd met platte zolen.. hakken kan ik echt neit :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:51

susanne_m schreef:

Ja, heb altijd dezelfde aan. Ze zitten fijn&platte zool ;)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:54

Ik rijd altijd met mijn allstars. Vandaag in de haast vergeten andere schoenen aan te trekken dus had ballerina's aan. :') Maarja dat ging ook wel. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:56

Ik heb vandaag met blote voeten gereden. :') Ik kwam van 't strand en ging meteen door en had dus teenslippers aan, dat werkt niet. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:56

Ik rij ook het liefst met allstars of andere sneakers :j