Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:45

De trein vanaf Utrecht naar Den Haag is erg fijn! Loop wel even een stukje door naar voor of naar achteren, daar is het wat rustiger :) De intercity gaat inderdaad om ..:00 ..:15 ..:30 en ..:45 :P De stoptrein moet je inderdaad niet in willen, die doet er een eeuwigheid over.

En als je de trein van kwart over of kwart voor neemt, pas dan op dat je niet in de IC naar Rotterdam terecht komt :')

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:50

Dan moet je inderdaad even opletten dat je helemaal vooraan instapt, anders ga je inderdaad naar Rotterdam :))

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:52

Niet helemaal voorin gaan zitten in die naar DH, daar gaat iedereen zitten die in DH niet ver wil lopen :D.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:55

En anders merk je altijd nog aan je vertrektijd of je in de verkeerde trein zit (of als je in Gouda bent even op de borden kijken) en kun je in Gouda overstappen naar de trein naar Den Haag :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:05

Het scheelt 3 minuten, dus daar kan je je niet echt aan vastpinnen helaas :P

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:06

Ik merk dat meestal wel hoor, maarja wie ben ik :+ Dan kun je het altijd nog op Gouda zien ;-)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:10

Ik heb het vorige week nog gehad hoor, samen met nog een hele hoop mensen... (de trein stond veeeel te ver perron a op) En er werd in de trein niets omgeroepen en een paar minuten vertraging is in de herfst niets vreemds. Maarja, is gewoon even extra goed opletten :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:18

Ja precies, als je scherp blijft komt het goed 8-)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:19

Muisbal schreef:
De trein vanaf Utrecht naar Den Haag is erg fijn! Loop wel even een stukje door naar voor of naar achteren, daar is het wat rustiger :) De intercity gaat inderdaad om ..:00 ..:15 ..:30 en ..:45 :P De stoptrein moet je inderdaad niet in willen, die doet er een eeuwigheid over.

En als je de trein van kwart over of kwart voor neemt, pas dan op dat je niet in de IC naar Rotterdam terecht komt :')

*kent zichzelf langer als vandaag.
Ik zal het onthouden. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:20

Nadeel alleen is, als de intercity naar Rotterdam Gouda binnenrijdt, dan rijdt die van Den Haag echt net weg _O-

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:21

Jaja. Je ziet mij volgens mij gewoon die trein al missen of niet? >;)
of de verkeerde trein nemen. :P
geeft niet, ik ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:23

Sani schreef:
Jaja. Je ziet mij volgens mij gewoon die trein al missen of niet? >;)
of de verkeerde trein nemen. :P
geeft niet, ik ook...

Wat denk jij dan Sjaan O:) en waarom kom je deze kant op als ik naar Eindhoven moet? >;)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:24

Maar 1 min nadat de trein naar R'dam binnenrijdt komt de stoptrein binnen en die doet er maar 5 minuutjes langer over als de intercity naar Den Haag :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:24

waarom ga jij naar Eindhoven als ik jou kant op kom? _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:28

Conducteur zijn is ook best lastig...

Donderdag met de trein naar Maarssen. Laatste trein van Utrecht CS naar Maarssen. Dat ding stopt en ik druk op het knopje om de deuren te openen. Gebeurd niets. Andere deur proberen, weer niets. Ineens rijd ie weer verder. Ik naar de conducteur... Was ie vergeten de deuren te ontgrendelen. Ondertussen had ie de trein stilgezet, en de achterkant stond nog op het perron van Maarssen. Toch gaf ie gas en moesten we maar op Breukelen wachten op een trein terug. Duurde dik een half uur! Ik vind het echt geen stijl dat ie niet nog even de deuren opendeed, we stonden nog half op het perron...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:37

De conducteur ontgrendeld ook niet, dat doet de machinist ;) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:37

Naja, dan was die niet slim bezig. Ze stonden met z'n 2-en in dat hokje, kan vanaf buiten natuurlijk niet zien wie er nou precies niets stond te doen :P .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:35

Jeetje dat is vervelend zeg.. Hadden wij zopas ook BIJNA meegemaakt. Om 4 uur 's nachts (in Denemarken, waren net terug van een druk weekendje amsterdam, een vliegreis enz, iedereen kapot dus) in een gat waar wij echt uit moesten stappen want er wachtte daar een taxi om ons naar onze bedje te brengen. Gaan de deuren niet open..

Gelukkig was de conducteur wel heel opmerkzaam en gingen de deuren alsnog open.. Oeffffffff anders moesten we op de volgende station uitstappen (half uur verderop) en met trein terug.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:52

Zo hebben wij een keer in Bijlmer in een metro gezeten. Wij hadden de laatste terug en moesten ook uitstappen op het eindstation en waren de enige nog. De machinist vergat nog even in zijn treintje te kijken en wilde dus zo weglopen (zonder de deuren te openen), want hij dacht dat er niemand meer inzat. Gelukkig konden wij heel hard lopen en roepen dat we er nog uit wilde :P.

Morgen mag ik weer naar Leiden en ik MOET op tijd, dus geen vertragingen aub :P

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 09:10

Pff, gister dagje wezen shoppen met mn mams.. op de terugweg in de trein, stonden we een half uur stil.. reden volgens de conducteur; een tragisch ongeval.
Nou goed.. na een tijdje gingen we weer rijden.. roept de conductrice om; Goedenavond dames en heren, onze excuses voor het lange stilstaan.. maar een meisje had haar polsen doorgesneden en wilde voor onze trein springen, dus we moesten even wachten tot de politie haar kwam ophalen.. :\ Ik krijg het nog steeds niet uit m'n hoofd, kan echt niet tegen zulke dingen. Hoef de details (polsen doorgesneden) echt niet te weten hoor! Afgelopen nacht meteen een nachtmerrie erover gehad, had ik kunnen verwachten :o Maar mogen ze dat wel door zo'n drukke trein omroepen? 't Was 18:00uur.. :?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:27

waar ergens op utrecht zit de sb? :p ben er bijna :p

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:39

Gewoon op het grootste gedeelte (de stationshal) :) Aan de ene kant hangt heel groot zo'n bord met vertrektijden, aan andere kant is de starbucks :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:49

Ja inderdaad de Starbucks is niet te missen op U CS :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:05

Die kan je niet missen inderdaad :))

Over drie kwartier zit ik in de trein naar RTD en daarna door naar Tilburg :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:13

gevonden :D geniet nu van een caramel machiatto oid :p