Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nuevo_mien

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Ik denk ook dat het een soort bluf was.

Nouja hier ook weer ervaring mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Kan ook gewoon prima een schrik-reactie zijn van ships balen, snel melden voor het ineens te laat is.
En gaandeweg toch gedacht dat ze de schoenen toch wel wilde houden ondanks het mankementje.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Zou altijd op eigen kosten laten terugsturen in dit soort gevallen. Als jij van een stofje een probleem gaat maken mag je zelf de verzendkosten betalen. Of je veegt het stofje er gewoon af en houdt de schoenen. Klinkt alsof ze hoopte ze gratis te mogen houden idd

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Hey, ik kom hier weer even binnenvallen. Ik heb een pakket wat onderweg was met DPD, maar wat ineens weer retour gestuurd wordt want "de pakketdienst kon het niet bezorgen". Geen idee waarom, maar goed. Nu staat er wel dat ik mijn geld terug krijg als de verkoper bevestigd dat het pakket retour gekomen is, maar er staat ook dat dit Vinted lid nu op vakantie is... Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

BanjerLief schreef:
Hey, ik kom hier weer even binnenvallen. Ik heb een pakket wat onderweg was met DPD, maar wat ineens weer retour gestuurd wordt want "de pakketdienst kon het niet bezorgen". Geen idee waarom, maar goed. Nu staat er wel dat ik mijn geld terug krijg als de verkoper bevestigd dat het pakket retour gekomen is, maar er staat ook dat dit Vinted lid nu op vakantie is... Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Een klant had dit laatst ook met DHL en die kwam er verder niet uit. Nadat ik even in haar track-and-trace van DHL mocht snuffelen bleek het pakket beschadigd en had DHL zelf besloten dat dit niet bezorgwaardig was en ging het dus retour.
Maar in 1e instantie kreeg zij dus ook alleen de melding dat het niet bezorgd kon worden.

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Ah, dat klinkt best logisch ja! Ik zie zelf niks in de tracking staan hierover, maar mogelijk dat er zoiets achter zit inderdaad. Ik heb net contact gehad met de seller maar die is twee weken op vakantie, dus hopelijk gaat dat goed met de terugbetaling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Duimen maar inderdaad...beetje tricky met een eventuele vakantie...

Ik heb weer eens een keer een opdringerige zeurkous....heb een hartje gezet op een shirt gewoon om deze even te bewaren. Kreeg een berichtje van bedankt voor het liken, laat het even weten als je nog vragen hebt. Nouja helemaal prima dat je zo'n berichtje stuurt. Als ik vragen heb of contact wil hoor je het wel.

Nu een poos later ontvang ik dit berichtje:

Citaat:
Hallo, mijn excuses dat ik u stoor, zou het mogelijk zijn om een antwoord te krijgen zodat ik u niet meer hoef te contacteren?

Je hoeft me sowieso niet te contacteren :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

ohw ja super irritant :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Daarom heb ik het anoniem staan. :D Ik kan dus lekker hartjes plaatsen zonder opdringerig gedoe. :))

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Hoe doen jullie dat? Heb er een keer naar gekeken, maar kon het niet vinden :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Instellingen -> Privacy instellingen. :D

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

Dankjewel, het is gelukt *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Hahaha ik kom niet meer bij, rare mensen....

Cruise

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Ik heb woensdag einde van de middag een pakket verstuurd met Mondial, en dat is vanochtend al op bestemming aangekomen in Frankrijk. Dat was vlot.

Ik heb wat paardenspullen te koop gezet, ben benieuwd hoe snel ik alles kwijt ben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:32

Nouja ik vind het soms wel fijn als iemand een wat lager aanbod doet nadat ik een hartje heb gezet O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:38

Soms wel. Maar meestal zet ik een hartje om het op te slaan om later nog eens terug te kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Ja precies, dat is dus ook mijn insteek, gewoon om te bewaren. Ik vind het apart dat sommige mensen dat zien als een schreeuw om contact....want als ik contact zou willen dan hoef ik zelf maar een berichtje te sturen immers :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:00

De opties zijn er dus men maakt er gebruik van. Wat een gemekker zeg :=
De optie om het anoniem te doen is er ook; gebruik die.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Ik koop sowieso al niet als je van tevoren zo opdringerig doet. Dat betekent dus ook dat ik 5 minuten na aankomst een bericht heb of ik het al heb opgehaald. En daarna of ik het wil goedkeuren. Doei. :evaw:

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Ik snap toch echt niet wat sommige verkopers bezielt, ik steek daar allemaal geen energie in, likers aanschrijven, zelf actief lager prijs aanbieden... pfft.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:09

foxy80 schreef:
Ik snap toch echt niet wat sommige verkopers bezielt, ik steek daar allemaal geen energie in, likers aanschrijven, zelf actief lager prijs aanbieden... pfft.

Dit heb ik ook. Net als berichten sturen of je t al op wil halen. Of goed wil keuren. Of op wil sturen.

Maar steek ook geen moeite in antwoorden erop. Of er over zeuren. Klik t weg en leef weer door :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 59 min geleden

Ik doe als verkoper wel eens een bod sturen naar iemand die een like heeft geplaatst, maar meer ook niet.
En een berichtje om het op te halen stuur ik pas als het product al bijna een week klaar ligt en dus bijna retour gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Ja precies. Maar sommige (wannabe) verkopers lijken het echt als iets heel persoonlijks te ervaren als je geen conversatie start.

Pas ook iemand, ik had gewoon ergens een hartje bij gezet om het even te bewaren.
Toen volgde er gedurende de dag (zag ik 's avonds) een opeenvolging van steeds lagere prijsaanbiedingen. Met op een gegeven moment ook gemopper erbij dat ze de prijs zo toch echt wel te laag vonden worden en ik een uitknijper was.... hoezo, ik doe helemaal niks :=

En toen uiteindelijk een soort dreigement dat ik wel moest reageren :x

Weet je laat maar, als ik al had willen kopen is de zin me dan wel vergaan 8)7

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Haha, een uitknijper als je zelf niet reageert en ze zelf steeds lager gaat in een 1richting conversatie. Sommige mensen zijn echt raar :=

Ik vind het jammer dat AI ook z'n intrede heeft gedaan op vinted. Kan je mensen ook aangeven op vinted als je er geen zaken mee hebt gedaan? Duidelijke ai foto's en doorverkoop van vinted. Erg jammer want ze had wel mooie jurken maar toen ik voor een eventuele bundel ging kijken zag ik dat ze steeds d'r haar en haar slaapkamer veranderde := ofwel nep foto's