paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:49

Thanks! Heb die ook even besteld. Heb nu een spray, een gel en 3 verschillende broekjes/banden om te testen. Ik kom erop terug. Wel pas bij de volgende hittegolf want voor nu ben ik al te laat. :+

Tazzey

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 20:08

Ik draag die broekjes eigenlijk het hele jaar door onder jurkjes en rokken. Ze zijn gewoon erg prettig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 21:49

nevica schreef:
Heb even gegoogled, ik heb het nog niet geprobeerd, jij wel?

Ik wel, helpt redelijk, maar een busje is erg klein en het is duur.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:25

De airco kan het hier al niet meer aan -O-
28 graden in de woonkamer en 27 in de slaapkamer.

Maar wil de katten ook niet in een hitte hok opsluiten in de hele nacht de boel open te zetten .. -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 06:37

Heb je dan een airco met te lage capaciteit? Die van ons doen het prima en koelen de woonkamer naar 22 graden of zelfs lager als we hem langer aan hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:27

Mijn ouders hebben nieuwe ramen en daarop past de airco die ze hebben niet meer op. Nu alleen kijken om een plaat te maken voor mijn raam. *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:25

Supervixen schreef:
Heb je dan een airco met te lage capaciteit? Die van ons doen het prima en koelen de woonkamer naar 22 graden of zelfs lager als we hem langer aan hebben.

Hier alleen airco boven op slaapkamer hangen. Die heeft inderdaad geen capaciteit om het hele huis te koelen. Het scheelt wel natuurlijk want de kou zakt naar beneden. Maar inderdaad te weinig capaciteit voor alles. Ik merk ook dat het stiekem elke dag half graadje warmer wordt.
Hoop dat het echt over is na vandaag.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:14

Pfft ik ook..26 graden boven en het warmt echt snel op.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:22

Marcella schreef:
Mijn ouders hebben nieuwe ramen en daarop past de airco die ze hebben niet meer op. Nu alleen kijken om een plaat te maken voor mijn raam. *\o/*

Ivm ramen? Buitenunit staat toch op de grond of aan de gevel?

Was vanochtend nog precies dezelfde temperatuur als gisteravond ondanks alles open :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:05

in de huiskamer was het vanmorgen vroeg al 26 graden, ik heb de airco maar een uurtje aan gezet, anders kan ik echt niet schoonmaken.
Ik heb in de slaapkamer de airco om half 9 uit gezet, daar zal het nu wel tegen de 30 graden zijn, maar mijn man slaapt nog steeds..... onder zijn winterdekbed..... hem wakker maken doe ik liever niet, want dan is ie de hele dag chagrijnig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:07

simongek schreef:
Marcella schreef:

Was vanochtend nog precies dezelfde temperatuur als gisteravond ondanks alles open :')

Denk een mobiele airconditioning, die heeft meestal een buis die je naar buiten moet hangen, daar heb je plaatjes voor zodat je doe tussen het raam kan zetten met een gat voor de buis zodat je je raam niet open hoeft te zetten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:08

Als je een mobiele airco hebt gaat de slang via raam of deur naar buiten. Dus ik vermoed dat ze dat bedoeld.

Capaciteit is echt alles bij een airco. Wij hebben voor de slaapkamer een airco die de capaciteit heeft om zes keer die ruimte te kunnen koelen. De staat op de laagste stand en 's nachts is het heerlijk 16 graden. Wij kregen destijds het advies om voor een flinke overcapaciteit te gaan en daar hebben we naar geluisterd. Mijn buurvrouw heeft een airco die exact de ruimte van de kamer kan koelen en bij haar is het 24 graden in de nacht, die airco trekt het niet.

Overigens kun je ook kijken of er te veel water in zit, dan koelen ze ook een stuk minder goed. Wij hebben een kleine mobiele airco staat voor een andere ruimte en die koelde gisteren totaal niet meer maar die zat ook tot z'n strot vol met water. Nu hij leeg is doet hij het weer prima.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:14

in de slaapkamer koelt mijn airco tot 18 graden maar boven trekt ie het niet, die ruimte is veel groter en een open trap naar beneden helpt ook niet echt. We verwarmen boven alleen met de airco en verder staan er diverse ventilatoren. Het is er nu 23 graden, voor mij te warm, maar mijn man zal het wel lekker vinden (en de ventilator uitzetten)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:22

Marcella schreef:

Zooo dat is fijn! Geniet er van!

Ik kwam deze site tegen, deze is voor iedereen die wil aftellen.
Is het al winter?
https://ishet.al/winter

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:58

Onze 2 katten maken de ellende net een tikkeltje erger…

Onze eerste verdieping zit al onder het schuine dak, ’s ochtends gooien we alles open.
Alleen springen onze katten zo op het plat dak (en dat van de buren).
En als die daar een raam open hebben is het helemaal feest, beneden wacht daar een welkomstcomité van wel 6 honden.

Dus kan ik de slaapkamerdeur niet open laten om luchtdoorstroming te creëren en de hal mee te nemen.
Gelukkig komt het raam van de badkamer ernaast uit midden in het schuine dak, no way dat ze daar af gaan.

Picture this: ik wil sta op de oprit (die loopt door tot onze garage achter) en opeens mauwt er wat boven mijn kop!
De brutaalste van de 2 zat in de dakgoot onder de badkamer. Ze probeerde in te schatten hoe diep de sprong tot op het terras zou zijn!
Ik haalde een trapladdertje en probeerde ze eruit te tillen maar dan ging niet (zo boven mijn hoofd).
Nr 2 zat ondertussen op het plat dak! Ze kunnen ook vanuit de dakgoot omhoog springen om op het platte dak te lopen!
Raaaaggghhh!

Nr 1 heb ik naar beneden gedwongen door een duw tegen haar kont, ik had ondertussen mijn auto naast de dakgoot gezet dus dat was maar 50 cm afsprong

Nr 2 sprong onze slaapkamer in, alles vol met zwarte poten van de roofing!
Vensterbank, de muur, 2 matrasovertrekken…
En ik kan ze niet laten zitten, want alles moet dicht voor ik naar het werk ga.
Toch maar haast maken met het bestellen van vliegenramen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:46

simongek schreef:
Marcella schreef:

Dat is onbetaalbaar.

Gewone mobiele airco.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:42

Ik verbaas mij er trouwens nog steeds over hoe goed mijn huidige paard tegen de warmte kan... alles staat te zweten, hij niet. Met rijden doe ik graag rustig aan... hij niet :') hij is volledig fris en fruitig en gaat graag hard aan het werk. Maar hij heeft even pech want dat trek ik zelf niet. Zweet nauwelijks, alleen wat onder het hoofdstel en onder het zadel, ademhaling is ook super rustig na het rijden alsof hij in rust is. En hij springt nog boven je hoofd uit als ik hem binnen haal... ik wou dat ik zo fris en fruitig was met dit weer :')
Daarentegen is hij in de winter als het gaat vriezen wel ècht fris, dan moet ik altijd even voorzichtig gas geven de eerste paar minuten :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:00

Wat fijn dat hij zo lekker blijft gaan. Die van mij was ook zo’n subtropische mafkees, hoe warmer hoe gekker.

Hier is het nu echt heerlijk, net geen 24 graden buiten. Ik heb mijn werk lekker buiten aan tafel afgerond en zelfs mijn kunstproject voor de les van morgenochtend afgerond. Ik ben zelf verbaasd over mijn productiviteit vandaag. Hihi
Nu met een schaaltje koude kersen en een goed boek nog even genieten van deze temperatuur.
Hopelijk is het bij jullie ook snel weer beter.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 16:38

Die is het al winter site is wel handig. :')

Heb gek genoeg vandaag minder last gehad van mijn bovenbenen, wel weer kapotter gelopen natuurlijk maar ze hebben alleen de laatste 2 uur echt pijn gedaan. Nog 1 dag doorbijten, gelukkig met een meer normale temperatuur. *\%/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 16:51

Wat eten jullie in deze TTT hitte?

Ik heb al de hele week geen zin om te koken. Dus 1x man laten bbquen, 1x koud avond eten, 1x diepvriespizza, 1x kant en klaar van de visboer en nu inspiratieloos en neig naar de snackbar :')
Ik hou echt van koken, maar nu totaal geen kook- en eetlust.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 16:52

Ik heb een keer sla gegeten en verder drink ik vooral. Alles gaat even anders met dit weer. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 16:56

Gisteren sla en vandaag rauwe witlof salade. Aardappel kroketjes uit de Airfryer en gerookte kipreepjes erbij voor de eiwitjes. Morgen weer gewoon koken

Het is nu 28 graden in de huiskamer. Het zonnescherm is omhoog gegaan omdat de wind erop staat en de kat heeft nog niet bewogen vandaag. Ik ga es checken of ze nog wel leeft. Arme beest heeft mega ontstoken ogen
Laatst bijgewerkt door Morrie op 27-06-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 16:57

Oh en heel veel fruit. Dat vind ik wel heerlijk nu. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 17:04

Zo makkelijk mogelijk. :+
Gisteren een voorbelegd stukje stokbrood (belegd met zalm, bieslookroomkaas, gesnipperd uitje en sla), klein zakje geschrapte worteltjes erbij.
Vanmiddag een bak boerensalade met zometeen een afbakpistoletje met brie en komkommer, later vanavond een portie kippenvleugels uit de airfryer denk ik.
Eerder vd week heb ik pastasalade gegeten.
Per morgen wordt het weer normaler qua temperatuur, zaterdag 23°c volgens mijn weer-app.
Vanavond na 21u, morgen en zaterdagochtend gaat de boel ook lekker tegen elkaar open, ff doorwaaien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 17:08

Ok mijn man gaat dus nu naar de snackbar :')

Wat trouwens nog wel echt een goede tip is al zeg ik het zelf: zelfgemaakte gazpacho is echt heerlijk in de hitte en ook nog gezond.
1 geschilde komkommer
2 puntpaprika
5 tomaten
2 tenen knoflook
1el rodewijnazijn
100ml water

Staafmixer er doorheen en smullen maar, het liefst zo koud mogelijk.