Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:39

Niet op markplaats maar op een Facebook groep.
Heb nog een te kleine amper gedragen motorjas liggen, nieuwprijs was iets van 225 euro.
We zijn flink aan het ruimen en daarom op een groep gezet voor 25 euro, zodat ik er hopelijk snel vanaf ben. Iemand op gereageerd dat ze hem wel wilt maar dan wel voor 25 euro inclusief verzenden. Want ja is een risico als ze hem niet past. Ga alsjeblieft naar een motorzaak en koop voor 200 euro een nieuwe jas :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:09

Eigenlijk koop ik altijd voor de vraagprijs
Maar als ik niet zeker ben van maat en merk bied ik wel een lager bedrag…. Dus ik zou hem wel snappen…

Vandaag komt iemand iets ophalen wat ik al vanaf de kerst gereserveerd heb, ben benieuwd

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:04

Alja schreef:
Maar als ik niet zeker ben van maat en merk bied ik wel een lager bedrag…. Dus ik zou hem wel snappen…

Voor een motorjas van 25 euro?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:08

pillow schreef:
Alja schreef:

Ik doe eigenlijk haast altijd een bod. Ook voor dingen die al relatief gunstig geprijsd zijn, als die al een tijdje te koop zijn. Wel een reëel bod, maar ik vind de 5 euro verzendkosten eraf proberen te krijgen niet gek.

Off-topic: wat voor jas en welke maat? Ik zoek nog...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:52

pillow schreef:
Alja schreef:

Ik rijd geen motor en heb die ambitie ook niet :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:18

Ik was zelf het rare mens op Marktplaats. Had bericht gestuurd, vraagprijs geboden, afspraak gemaakt. Op de dag van afspraak hele dag naar school, uit puur automatisme naar huis gereden, uren later voor iets anders op Marktplaats gekeken ... 'Komt u nog?'.

Laten weten dat ik het helemaal vergeten was, excuses en dat ik me doodschaam (en niet zo'n beetje), maar daar hebben ze niets aan natuurlijk. Verkoper was gelukkig sowieso thuis en bleef aardig, maar ik schaam me nog steeds.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:52

Een beetje off-topic, maar ik ontdekte net dat je je marktplaatsadvertenties niet gewoon steeds kunt verlengen zonder ervoor te moeten betalen. Bah, marktplaats wordt steeds klantonvriendelijker. Er zijn ook steeds meer betaalde categorieën; zoals destijds voor mijn oude paardentrailer die vrijwel waardeloos was.

Jammer dat er geen goed alternatief is voor Marktplaats (Facebook is echt veel rommeliger en heeft geen filters), of weet iemand hier iets algemeens?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:01

Een betaalde niet.
Maar gratis kun je gewoon gratis verlengen. Alleen wil je hem weer bovenaan moet je betalen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:03

DuoPenotti schreef:
Een betaalde niet.
Maar gratis kun je gewoon gratis verlengen. Alleen wil je hem weer bovenaan moet je betalen.

Nee dus, ik heb tweemaal verlengd en moet betalen als ik weer wil verlengen. Het is een gratis advertentie voor een boek met vp € 5,-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:10

Wat raar.
Heb er een bodywarmer op staan. Al diverse keren verlengd. Maar toevallig deze week niet. Kon wel verlengen. Eraf gehaald en opnieuw geplaatst.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:17

Er zit inderdaad een maximum aan het aantal keer verlengen. Maar dat is echt altijd al zo geweest. Ik kopieerden altijd de advertentie tekst naar een nieuwe advertentie, en daarna gooide ik de oude eraf.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:37

DoretteK schreef:
Er zit inderdaad een maximum aan het aantal keer verlengen. Maar dat is echt altijd al zo geweest. Ik kopieerden altijd de advertentie tekst naar een nieuwe advertentie, en daarna gooide ik de oude eraf.

Dan heb je wel als voordeel dat je nieuwe advertentie bovenaan komt te staan.

Ik heb een berg nieuw paardenspul (eskadron en mattes) liggen en aangezien vinted dat weigert en fb market vol zit met oplichters is me marktplaats aangeraden maar ik heb er zo geen zin in...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:51

Ik gooi mijn spullen die ik kwijt wil tegenwoordig in een doos en sr het naar Stichting De Paardenkamp. Ik ben dat geleur ermee ook zat. Maar daar zitten geen duren merkspullen bij.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:54

De ruitersportzaak hier deed 1 keer per jaar een consignatieverkoop (je bracht je spullen binnen en als het verkocht kreeg je een waardebon). Was gigantisch succes maar ze zijn ermee gestopt vanwege te veel werk.

Nu zit er een consignatiewinkel in ruitersportmateriaal een paar dorpen verder, dat is ook een optie. Maar probeer het liefst eerst zelf natuurlijk gezien de nieuwstaat /merk.

Was er dus geslaagd een dekje op vinted te zetten, bij liken zeg ik dat ik nog meer te koop heb. Krijg ik reactie terug dat 35 euro voor een gloednieuwe BS van Eskadron te duur is. Ik denk, dit schiet niet op, ik ga me toch eens op marktplaats inlezen, zie ik daar iemand met dezelfde nick een tweedehands eskadron BS aanbieden voor 40 euro :') Ik snap dat je onderhandelingsmarge inbouwt, maar dit komt toch stom over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:30

Hier is dat ook een paar keer geweest, maar nu ook niet meer. Wel jammer idd.

Net heel fijn contact gehad met iemand die iets gratis kwam ophalen, ik heb hem nog een 3e item gratis mee gegeven omdat er op MP toch weinig animo voor was. Dat geeft hier weer mooi ruimte in mijn kast :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:42

Gisteren op marketplace gereageerd dat ik interesse had in een ladekastje en dat ik deze vandaag wou komen ophalen, kreeg enkel reactie “talk tomorrow” terug }:0 dus ik nog een bericht gestuurd met of hij de locatie en tijd die voor hem uitkomt zou kunnen doorgeven en fijne avond toegewenst en tot heden niks :') je wilt iets verkopen of niet hoor haha. Zat ook spoed bij dat het weg moest dus dacht dat komt wel goed. Maar wil niet hele dag gaan wachten tot ik te horen krijg of het überhaupt kan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:37

Ik ben al vanaf de 23e bezig met een keer een antwoord krijgen van een verkoper. Kijk dat het wat langer duurt kan altijd hoor maar tot vandaag gewoon geen antwoord. En helaas ook nergens anders te koop dus weinig keus.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:16

Ik ben eergisteren een halve dag vragen aan het beantwoorden geweest over tegellijm. Heb twee emmers die niet meer retour kunnen (verbouwing langer geduurd dan verwacht en teveel gekocht, dus nu over). Kreeg ik steeds een nieuwe vraag of ik nog andere zaken had. Nou bepaalde dingen wel, andere niet, ben geen bouwmarkt. Prima, mag je ook voor een spotprijs overnemen. Blijkbaar had ie geen zin om het te komen halen, nou je hebt mazzel, we kunnen je tegemoetkomen en het meenemen 20 km verderop, kun je het daar halen. Nou ja, lang verhaal kort. Dat wilde ie wel, maar dan voor nog minder geld (zat al op amper 30% van de winkelwaarde). Dat maakt mij dus enorm pissig. Gooi of geef het nog liever weg dan het aan die persoon te verkopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:17

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:47

Ik wil een grote opruiming houden aan kleding nu, heb al een hoop verkocht op Vinted de eerste maand, straks kom ik over die 2000 euro (heb al meer dan 30 artikelen verkocht denk ik) hoe kom ik dan van alles af? Maar weggooien? We willen toch juist milieuvriendelijk zijn en producten zo duurzaam mogelijk kunnen behouden? Vind het nog steeds onduidelijk want waar ligt de grens? Tweedehands is tweedehands en zolang je je eigen spullen verkoopt die jij voor eigen gebruik zelf hebt aangeschaft zie ik niet in waarom je daar nog belasting over zou moeten betalen… winst maken doe ik niet want alles gaat onder de inkoopprijs weg. Het is schade beperken en om daar dan ook nog btw over te betalen…

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:13

Ik vind dit een idiote maatregel. De dingen die je als particulier verkoopt heb je meestal (eigenlijk altijd) voor veel meer gekocht. Je lijdt dus eigenlijk verlies, alleen iets minder dan wanneer je het in de kliko gooit. Daartegenover moet je er vaak heel wat moeite voor doen.

Bovendien, waar blijft het milieuaspect als je de dingen weggooit omdat de belastingdienst zich er anders mee gaat bemoeien?

Ik heb bijvoorbeeld een boek te koop staan voor € 5,-, heb zelf destijds € 60,- ervoor betaald. Ben mijn boeken aan het opruimen en dit geldt eigenlijk altijd, heb veel meer betaald dan ik er nu voor krijg, als ik er al iets voor krijg.
Rijk zal ik er niet van worden, maar zo krijgen veel boeken een goed huis, een tweede of derde leven.

Dertig boeken is niks, Heb er minstens 80 te koop staan. Toch kan ik mijzelf echt niet als handelaar zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:29

Rennie89 schreef:
Ik wil een grote opruiming houden aan kleding nu, heb al een hoop verkocht op Vinted de eerste maand, straks kom ik over die 2000 euro (heb al meer dan 30 artikelen verkocht denk ik) hoe kom ik dan van alles af? Maar weggooien? We willen toch juist milieuvriendelijk zijn en producten zo duurzaam mogelijk kunnen behouden? Vind het nog steeds onduidelijk want waar ligt de grens? Tweedehands is tweedehands en zolang je je eigen spullen verkoopt die jij voor eigen gebruik zelf hebt aangeschaft zie ik niet in waarom je daar nog belasting over zou moeten betalen… winst maken doe ik niet want alles gaat onder de inkoopprijs weg. Het is schade beperken en om daar dan ook nog btw over te betalen…

Misschien moet je je eens inlezen in de regel :)

Het is niet zo je vanaf die bedragen gelijk belasting betaald. Het is inderdaad gericht op mensen die er wel winst mee maken. Verkapte handelaren dus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-24 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:52

Ik vindt dat het de laatste tijd weinig meer over rare mensen op marktplaats gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:07

Spenk schreef:
Rennie89 schreef:

Misschien moet je je eens inlezen in de regel :)

Het is niet zo je vanaf die bedragen gelijk belasting betaald. Het is inderdaad gericht op mensen die er wel winst mee maken. Verkapte handelaren dus.

Ik heb mij genoeg ingelezen hoor :+ ik weet ook wel dat je niet meteen belasting hoeft te betalen maar het is een vage regel en vage uitleg. Wanneer trekt de belastingdienst de conclusie dat je er winst mee maakt en wanneer niet? Want als ik nu mijn kast uitzoek, en vind 30 kledingstukken a la 20 euro per stuk waar ik 60 per stuk voor heb betaald, 30 stuk kleding van 15 euro waar je 50 voor hebt betaald etc,?zien zij dat dan als winst of niet? Waar trekken zij de grens of waar baseren ze het op?