Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 00:22

Palmera schreef:
Urbanus schreef:
Ik zit echt te diep in het biechttopic want alles wat ik wil vragen klinkt pervers maar hoe lang en hoe dik zijn die palen?

Het gaat niet om de maat, het gaat om wat ze doen! :+

Zo'n 1.20m lang en dan echt een beetje als een biljartkeu. Dik van boven, dunner toelopend naar onder.

Probleem met een golftas is dat ik dat ik dat weer moet meezeulen op wandeling.
Kent er niet iemand een speciale knooptechniek ofzo? :')

Ik zou toch kijken naar een zak of tas voor tentstokken, in verschillende maten verkrijgbaar en eigenlijk altijd dun materiaal waardoor je het klein kan opvouwen en in je rugtas kan doen, desnoods met 2 spanbandjes erbij of iets dergelijks zodat ze niet gaan rollen in de zak zelf, als je die aan de buitenkant doet kan je ze ook nog als houvast gebruiken

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:16

Ik woon in een gedeelde eengezinswoning (de benedenwoning is opgedeeld in 2 huisnummers, aan de achterzijde hebben we een uitbouw met 2 verdiepingen) onze bovenburen hebben ook een apart huisnummer (apart gekocht ook)
Woon ik nu in een appartement of in een tussenwoning? :')

Ik heb de definities opgezocht maar ik kom er niet uit. Gezien ons pand is verdeeld in verschillende woningen past het ook wel onder een appartement?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:49

Is het normaal dat als je een camper huurt, er gezegd wordt dat je elke nacht op een camperplaats/camping met stroomaansluiting moet gaan staan om te vorkomen dat je 's nachts met een lege leef-accu komt te staan? Wij gaan naar Scandinavië en hadden dus juist het plan om steeds 1, 2 nachten gewoon een mooi plekje op te zoeken en dan weer een nacht camping oid te doen, maar blijkbaar kan dan dus niet?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:02

Lalidan schreef:
Is het normaal dat als je een camper huurt, er gezegd wordt dat je elke nacht op een camperplaats/camping met stroomaansluiting moet gaan staan om te vorkomen dat je 's nachts met een lege leef-accu komt te staan? Wij gaan naar Scandinavië en hadden dus juist het plan om steeds 1, 2 nachten gewoon een mooi plekje op te zoeken en dan weer een nacht camping oid te doen, maar blijkbaar kan dan dus niet?

Hangt er helemaal vanaf waar die accu allemaal voor wordt gebruikt.
Als je nauwelijks elektra aan hebt, dan zal het wel meevallen, maar als je een elektrische standkachel hebt, elektrisch kookt, tv aan hebt, een koelkast, etc., dan is elke nacht aan het net wel een must.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:38

Kachel is op gas, koken is op gas. Koelkast durf ik niet te zeggen, tv zullen we niet aan hebben. Dingen als airco enzo werkt uiteraard niet, als je niet aangesloten bent. Dus we zijn eigenlijk wel van soort van kamperen uit gegaan op die nachten, met hoogstens een lamp aan en verder niks. Behalve dus misschien de koelkast. Maar het zou dus wel teleurstellend zijn als dat niet blijkt te kunnen.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:46

Macs schreef:
Ik woon in een gedeelde eengezinswoning (de benedenwoning is opgedeeld in 2 huisnummers, aan de achterzijde hebben we een uitbouw met 2 verdiepingen) onze bovenburen hebben ook een apart huisnummer (apart gekocht ook)

Ik heb de definities opgezocht maar ik kom er niet uit. Gezien ons pand is verdeeld in verschillende woningen past het ook wel onder een appartement?

Je hebt naast je en boven je buren? Dan zou ik zeggen appartement.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:18

Lalidan schreef:
Kachel is op gas, koken is op gas. Koelkast durf ik niet te zeggen, tv zullen we niet aan hebben. Dingen als airco enzo werkt uiteraard niet, als je niet aangesloten bent. Dus we zijn eigenlijk wel van soort van kamperen uit gegaan op die nachten, met hoogstens een lamp aan en verder niks. Behalve dus misschien de koelkast. Maar het zou dus wel teleurstellend zijn als dat niet blijkt te kunnen.....

Ligt aan de kwaliteit, capaciteit en leeftijd van de accu. Daar is vanaf een forum niets over te zeggen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:25

Macs schreef:

Het staat in de titel van aankoop. Je koopt een woning of een appartementsrecht. Je moet dus kijken in de eigendomspapieren.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:49

Waarom wil de belastingtelefoon echt alles van je weten als je belt met een algemene vraag?
In dit geval: aan welke criteria moet je voldoen als je via het UWV een reïntegratietraject volgt naar werk, om kinderopvangtoeslag te krijgen?
Ik help een jonge moeder met deze vraag maar kom er niet uit. Door de Belastingtelefoon ben ik 3x doorverbonden en niemand die het weet. Nu word ik binnen 16 werkdagen ( denk erom mevrouw, wérkdagen, 2e pinksterdag is geen werkdag ) gebeld door een medewerker. Maar moest alles doorgeven. NAW, geboortedatum, BSN, bankrekening en het bedrag dat zij ontvangt aan kindgebonden budget.
Ik vind het maar raar. Regels zijn toch voor iedereen hetzelfde? Ik had verwacht dat men zou zeggen: om in aanmerking te komen voor kinderopvangtoeslag moet men xx uur per week traject naar werk volgen. Is blijkbaar te simpel?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:54

Prrrr schreef:
Macs schreef:

Het staat in de titel van aankoop. Je koopt een woning of een appartementsrecht. Je moet dus kijken in de eigendomspapieren.

Ik huur, dus geen idee...

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:14

Lalidan schreef:

Ik vermoed dat ze in het verleden flink wat huurders hadden die de accu in een paar dagen leegtrokken omdat ze geen idee hadden wat ze aan het doen waren. En daarom nu dit advies geven. Voor zover ik weet zijn er campers die de accu's opladen terwijl ze aan netstroom hangen. (dus ook kunnen laden zonder de motor te gebruiken) :)

Wellicht is een telefoonlader op een zonnepaneeltje nog een idee, dat scheelt ook weer wat camper-accu :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:31

Wat zijn in Antwerpen de leuke wijken om te wonen? We gaan ons wellicht in het Belgenland vestigen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 06:29

Ik heb voor mijn paard een flacon byemite gekocht, maar hij bleek geen mijt te hebben maar zomereczeem. Nu heb ik nog bijna een geheel vol flesje staan.

Kan ik dat op MP zetten of mag dat niet? :+ Was 50 euro, dus als ik er nog 30 van terug zou kunnen krijgen zou dat lekker zijn. _O-

Is alleen op recept verkrijgbaar bij de dierenarts..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:46

Nee dat mag niet.
Ik heb eens pracend s op facebook gezet maar dat werd ook direct gesloten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 14:15

Zijn toch altijd wel liefhebbers in de buurt die er belang bij hebben?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 14:36

Moet je wel net weten wie dat nodig heeft.
Sta op je een redelijk grote stal raak je het wel kwijt denk ik.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:36

Janine1990 schreef:

En dan mag het ineens wel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 20:17

oomens schreef:
Janine1990 schreef:

En dan mag het ineens wel?

Dat zeg ik niet, maar ik begrijp het wel als je er vanaf wilt ;)

Op die manier zijn wij nog wel eens aan sebacil (ruikt precies hetzelfde, dus zal ook wel hetzelfde zijn) gekomen vanuit Duitsland. Mag misschien niet, gebeurt wel...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 17:28

Als ik grasbrok week (en dat zet dan dus helemaal uit), maar ik laat het vervolgens staan en het droogt uit. Kan ik het dan geven of moet ik het weer opnieuw nat maken?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 18:31

Dan kan je het in principe gewoon geven. Let er wel op dat er geen schimmel in is ontstaan, want dat gebeurt bij dit soort producten wel snel als je het de tijd geeft om te drogen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:25

Hmmmm, ogen en oren dus maar open houden voor wie eventueel het flesje over wil nemen. Vind het zo zonde, is echt nog 90% vol!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:36

Captain schreef:
Hmmmm, ogen en oren dus maar open houden voor wie eventueel het flesje over wil nemen. Vind het zo zonde, is echt nog 90% vol!

Wordt dat niet ook gebruikt voor kippen? Dan worden de opties wat verder uitgebreid

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:38

Urbanus schreef:
Wat zijn in Antwerpen de leuke wijken om te wonen? We gaan ons wellicht in het Belgenland vestigen.

Niet, Antwerpen is voor dikke nekken :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:40

Schemerdier schreef:
Urbanus schreef:

Niet, Antwerpen is voor dikke nekken :Y)

Wat zijn dikke nekken? ;(

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:45

Mensen die heel arrogant zijn