Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:35

MyWishMax schreef:
Dat vond ik zo raar op het nieuws. Wel weer colleges, geen afstand, maar wel maximaal aantal studenten? Waarom dan geen afstand en wel beperking in aantal? Bij afstand snap ik dat nog maar nu volg ik het niet helemaal.

Ja, zoals men dat ook in Carré deed. Max 2/3 van de capaciteit, dus laat men de delen achter in de zaal leeg en zet vervolgens iedereen lekker dicht bijelkaar voorin de zaal. Nog niet een lege stoel tussen huishoudens...
Het slaat nergens op maar hee, regels, dan kunnen we doen alsof we toch verantwoord bezig zijn ofzo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:36

MarlindeRooz schreef:
lenaa_tje schreef:
Als ik bij ons kijk was 1,5 meter in ons nieuwe gebouw echt niet te doen. (Hbo) :+

Mijn colleges vinden plaatst in de binnen stad van Utrecht in een rijksmonument uit 1752. Ook zonder corona moeten wij soms al wachten tot de andere groep de gang door is voordat wij kunnen lopen. _O-

Hier op de uni net zo inderdaad

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:36

Shadow0 schreef:
MyWishMax schreef:
Dat vond ik zo raar op het nieuws. Wel weer colleges, geen afstand, maar wel maximaal aantal studenten? Waarom dan geen afstand en wel beperking in aantal? Bij afstand snap ik dat nog maar nu volg ik het niet helemaal.

Ja, zoals men dat ook in Carré deed. Max 2/3 van de capaciteit, dus laat men de delen achter in de zaal leeg en zet vervolgens iedereen lekker dicht bijelkaar voorin de zaal. Nog niet een lege stoel tussen huishoudens...
Het slaat nergens op maar hee, regels, dan kunnen we doen alsof we toch verantwoord bezig zijn ofzo.

Hoe lang wil je dat dan doen? Dit virus gaat nooit meer weg. En als het wel ooit weg gaat dan komt er wel weer een ander virus.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:37

Shadow0 schreef:
MyWishMax schreef:

Luchtkwaliteit is geen verzinsel ofzo :+
Met 2/3 van de capaciteit is dat gewoon beter en geef je mensen ook mogelijkheid om wel afstand te houden als je die behoefte hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:52

MarlindeRooz schreef:
Shadow0 schreef:
Ik snap opnieuw niet waarom het zo alles-of-niets wordt. Waarom zou het onderwijs niet geopend kunnen worden met extra voorzorgen en mogelijkheden?

Omdat het leven weer door moet gaan. Doodgaan en ziek zijn hoort bij het leven. Virussen ook. Zolang het behapbaar blijft in de zorg moeten belangrijke dingen, zoals onderwijs, gewoon doorgaan.

Bange poeperds mogen lekker binnen blijven. Er zijn natuurlijk ook mensen die erg kwetsbaar blijven ondanks vaccin. Of geen vaccin kunnen nemen. Maar moeten we voor die paar mensen maar binnen blijven?

Tja maar een beetje nuanceren is natuurlijk wel handig. Het thuiswerken blijft een dringend advies dus ik mag niet naar kantoor maar straks wel 2 dagen per week met het ov naar Utrecht opleiding voor werk volgen _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:54

Tja die deling houd je toch. Ik ben naar een festival geweest, ik mag winkelen, ik mag met de trein, ik mag uit eten. Ik mag zelfs op zuipvakantie. Maar ik mag niet naar de uni.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:09

Ach joh, wat hebben we nu te klagen?
Zo slecht hebben we het toch niet!?
Ik persoonlijk merk er zelf nauwelijks wat van.

Vandaag postte iemand op fb iets over het nieuwe uit eten gaan. Dat je je moet registreren. Je gevaccineerd moet zijn..je door 1 dezelfde persoon bediend word..regels..regels..regels.

Ik ben zelf inmiddels bij verschillende eetgelegenheden geweest in zowel midden NL als in Limburg, en niks van regels mee gekregen. Gewoon reserveren, aankomen, aanschuiven, lekker eten en klaar! Niks anders dan voorheen buiten dan dat de tafeltjes iets verder van elkaar af staan.
Kortom, al dat ,,gedoe,, waar sommige personen het over hebben neem ik met een grote korrel zout want zo lastig is het allemaal niet!
Net zoals het over de grens gaan. Ook heel niet spannend. Ik ga onderhand wekelijks naar Duitsland. Ook met paar dagen verblijf. Niks geen moeilijk gedoe of controles!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:20

Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat jouw waarheid de waarheid is en dat anderen geen andere ervaringen kunnen hebben of?

Je zegt het mooi. Wat hebben we nu te klagen? Ik mis niets!

Nee als je niets mis, heb je niets te klagen. Mensen die wel wat missen, hebben dus wat te klagen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:23

Denk dat je er veel meer van meegekregen hebt wanneer je niks in je leven meer normaal hebt kunnen doen. Werken, studeren, sporten, hobby’s... alles was 180 graden anders voor vele mensen dit jaar. Sommige mensen hadden sowieso al een “lockdown proof” leven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:36

Ik heb 1 cursus online moeten doen. Ik vond het vreselijk want ik kon het veel minder goed opnemen en was gesloopt aan het eind van de ochtend. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je alles online op moet nemen. Niet te doen. Echt fijn dat studenten weer naar college mogen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:44

Ik geef Popstra wat uit eten gaan, gelijk.
Alleen dat de tafels gescheiden zijn door allerlei (creatieve ) afscheidingen.
Verder gewoon weer net als eerst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:59

Ik vind ook niet dat we het slecht hebben hoor :) we hebben hier amper regels en nauwelijks een strenge ‘lockdown’ gehad. Er zijn landen waar mensen meerdere maanden opgesloten zijn geweest, onder geen voorwaarde hun huis mochten verlaten of moesten gaan wonen op hun werk.
Komen wij er een stuk beter vanaf.

En ja, je moet alles reserveren van tevoren en spontaniteit is er wat af. Maar rampzalig is het niet.

Neemt niet weg dat het fijn is om af en toe ff te klagen, want ik vond de oude situatie ook leuker maar ja. Is niet anders, we leven nog en de boel lijkt onder controle te komen. Tot die tijd is het een soort tangodansen met Corona; stapje naar voren, stapje terug… etc.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:00

ik reis 3 maanden per jaar EU door met mijn paarden achterin de truck en ben verder ook druk door het land dus ach, ik zal het wel niet weten nee hoe ,,slecht,, we het eigenlijk hebben.
A.s zondag ga ik lekker eten bij Casa Forta in Bunnik Gewoon reserveren en aanschuiven. Kunnen jullie ook doen hoor!! Gezellig met nog wat anderen en dinsdag vertrek ik weer voor 5 dagen naar wedstrijd in Limburg. Echt heel lockdown proof mijn leven...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:03

Misschien zijn sommige mensen gewoon wat flexibeler dan anderen. Ik heb bv totaal geen moeite met me aanpassen aan deze situatie en leg me er makkelijk bij neer dat het nu is zoals het is. Kan het makkelijk los laten.
Andere mensen schieten sneller in de stress als er iets verandert en houden vast aan hun leven zoals het is.

En ik had trouwens ook geen coronaproof leven hier voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:10

Mijn man had altijd heel veel zakelijke diners of meetings, vooral na kantooruren, dat is nog steeds nihil. :D
Ook zakelijke reizen, zijn nog steeds niet hervat bij hem op het werk.

Als wij 's avonds uit eten gaan, reserveer ik, maar dat deed ik altijd al.
Maar we hebben wel al een paar x geluncht, zonder vooraf te reserveren.

Wedstrijden zijn inderdaad al hervat, sportscholen zijn al een tijd open.
Alleen festivals en grote elementen zijn er nog niet.
Hier heb je altijd braderieën, avondmarkten, kermis en toeristendagen in de zomer, die zijn er nog niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:11

Popstra schreef:
ik reis 3 maanden per jaar EU door met mijn paarden achterin de truck en ben verder ook druk door het land dus ach, ik zal het wel niet weten nee hoe ,,slecht,, we het eigenlijk hebben.
A.s zondag ga ik lekker eten bij Casa Forta in Bunnik Gewoon reserveren en aanschuiven. Kunnen jullie ook doen hoor!! Gezellig met nog wat anderen en dinsdag vertrek ik weer voor 5 dagen naar wedstrijd in Limburg. Echt heel lockdown proof mijn leven...

Maar je betrekt het weer alleen op jezelf en hoe jij het ervaart. Dat kan toch nog een ander heel anders voelen? Jij merkt er weinig van, dat is prima maar dat hoeft voor een ander niet ook zo te voelen. En dat moet ook kunnen en mogen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:26

Ik vond voor mijn leerlingen scholen dicht en geen sport toch behoorlijk heftig maar goed…
Verder ja als je volledig gevaccineerd bent is je leven ineens nu weer best gewoon. Voor veel jongeren (plusminus 32 en daar onder) is naar het buitenland gaan ook nog niet zo gewoon. :) Die krijgen of hebben net hun 2e vaccinatie gehad.
Dit is een beetje de reactie die ouderen mensen begin mei bij mijn vriendin in de schoenenwinkel gaven ‘maak je niet zo druk meid wij zijn gevaccineerd’
Terwijl zij als flinke risicogroep niet zo gelukkig was :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:34

Nouja dat ben ik dus niet met je eens. Mijn leven is verre van gewoon als ik het vergelijk met voor corona en ik ben volledig gevaccineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:42

Wellicht moet er op den duur ook geaccepteerd worden dat het misschien wel nooit meer volledig gaat worden als voor corona.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:46

ingedebruijn schreef:
Nouja dat ben ik dus niet met je eens. Mijn leven is verre van gewoon als ik het vergelijk met voor corona en ik ben volledig gevaccineerd.

Ik had het over naar het buitenland gaan hè? Maar misschien was je reactie niet op mij bedoelt. Dat had ik er specifiek uitgepikt.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-08-21 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:46

Dat testen, afstand houden en in isolatie als je positief bent. Dat mag er van mij allemaal zo snel mogelijk af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:48

Ja en dan lekker iedereen besmetten ze zijn niet voor niks in andere landen begonnen met 3e prik omdat van de ouderen daar er nog maar 19% werkzaam was aan het vaccin na 8 maanden.... Ik denk dat isolatie bij positief er niet zomaar af gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:54

Dat gebeurt nu al massaal want maar 42% van de mensen met klachten laat zich nog maar testen. De meeste mensen met klachten lopen dus gewoon rond.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:56

Of zitten gewoon thuis. Te wachten tot hij klachten over zijn. Wat natuurlijk ook prima is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 22:59

lenaa_tje schreef:
Of zitten gewoon thuis. Te wachten tot hij klachten over zijn. Wat natuurlijk ook prima is

Ja! Dat lijkt me uiteindelijk ook de bedoeling dat je niet meer met je stront verkouden snotkop de hele afdeling een week in bed laat liggen omdat jij stoer door ging.