De bretoense variant.
Citaat:In Frankrijk is een variant van het coronavirus opgedoken die bij een PCR-test een negatief resultaat geeft. In België is zoiets nog niet vastgesteld, zegt Sciensano-viroloog Steven Van Gucht.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Pandora2 schreef:Misschien kunnen de pcr testen aangepast worden zodat ze ook dit soort varianten kunnen detecteren lees ik.
Maar dat vraagt ook weer een beetje tijd natuurlijk.
Snel handelen is nou niet echt iets wat in ons corona beleid een kernbegrip is.
MarlindeRooz schreef:Ja is een voltooid deelwoord nu standaard met een "t" ja.(Grapje).
Ik vind het nog wel meevallen, in andere landen waren ze al lang en breed aan het vaccineren en toen moest het hier nog op gang komen. Idem dito voor de teststraten, duurde ook allemaal lang. En die gegevenslek ook.
Eleeke schreef:Ik werk voor een Duits bedrijf, daar hebben ze precies dezelfde kritiek op hun land als wij op het onze.
Ze denken daar dat niemand het slechter doet dan zij.
Pandora2 schreef:Eleeke schreef:Ik werk voor een Duits bedrijf, daar hebben ze precies dezelfde kritiek op hun land als wij op het onze.
Ze denken daar dat niemand het slechter doet dan zij.
Oh echt ? Dat zijn we niet gewoon van de duitsers![]()
Ik heb jaren voor een duitse firma gewerkt en ik wou soms dat ik wat meer duits dna in mijn lijf had.
Orde, stiptheid en grondigheid
SusanH schreef:https://www.maurice.nl/2021/03/16/risico-lockdowns/ ik hoop dat meer mensen dit lezen en wakker worden. Dit snijdt zoveel hout. Vertaald uit het Engels, artikel wat aantoont waarom lockdowns juist gevaarlijk zijn en het virus in de kaart spelen. Sluit naadloos aan bij het bericht uit Frankrijk. We roepen dit over onszelf af.
Cer schreef:SusanH schreef:https://www.maurice.nl/2021/03/16/risico-lockdowns/ ik hoop dat meer mensen dit lezen en wakker worden. Dit snijdt zoveel hout. Vertaald uit het Engels, artikel wat aantoont waarom lockdowns juist gevaarlijk zijn en het virus in de kaart spelen. Sluit naadloos aan bij het bericht uit Frankrijk. We roepen dit over onszelf af.
Ik heb het doorgescrold maar ik kon zo snel niet vinden wat we dan wel moeten doen... staat dat er ook in benoemd?
SusanH schreef:https://www.maurice.nl/2021/03/16/risico-lockdowns/ ik hoop dat meer mensen dit lezen en wakker worden. Dit snijdt zoveel hout. Vertaald uit het Engels, artikel wat aantoont waarom lockdowns juist gevaarlijk zijn en het virus in de kaart spelen. Sluit naadloos aan bij het bericht uit Frankrijk. We roepen dit over onszelf af.
Ann schreef:SusanH schreef:https://www.maurice.nl/2021/03/16/risico-lockdowns/ ik hoop dat meer mensen dit lezen en wakker worden. Dit snijdt zoveel hout. Vertaald uit het Engels, artikel wat aantoont waarom lockdowns juist gevaarlijk zijn en het virus in de kaart spelen. Sluit naadloos aan bij het bericht uit Frankrijk. We roepen dit over onszelf af.
En dan toestanden zoals in Bergamo (Italië) of recenter zoals in Brazilië krijgen?
SusanH schreef:Waarom zou dat er in moeten staan? We moeten iig zeker af van de lockdowns daarmee is de kans op gevaarlijke mutaties alleen maar groter. Klinkt tegenstrijdig maar als je het artikel leest snap je waarom. De situatie in Frankrijk met de nieuwe mutant is een goed bewijs daarvan.
Citaat:Ga het maar lezen.
Cer schreef:SusanH schreef:Waarom zou dat er in moeten staan? We moeten iig zeker af van de lockdowns daarmee is de kans op gevaarlijke mutaties alleen maar groter. Klinkt tegenstrijdig maar als je het artikel leest snap je waarom. De situatie in Frankrijk met de nieuwe mutant is een goed bewijs daarvan.
Omdat het handig is om een alternatief te hebben voor wat we nu blijkbaar verkeerd doen..
Ergens snap ik het artikel wel, want virussen die besmettelijker zijn, worden nu sterker (maar ergens snap ik deze redenatie helemaal niet, maar dat komt omdat ik geen verstand heb van dit soort dingen).
maar, hoe voorkom je dus dat die besmettelijkere varianten de overhand krijgen en hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat je bevolking niet grotendeels overlijdt... Dat lijkt me toch niet een heel gekke vraag?
Femke_Tweety schreef:We denken ook niet in lockdowns.
We denken in immuniseren, via entingen of desnoods natuurlijk.
De lockdowns zijn om heeeeeel veeeeeel onnodige doden te voorkomen.