Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:56

Als deze variant doorzet, is het hek helemaal van de dam.
De bretoense variant.

Citaat:
In Frankrijk is een variant van het coronavirus opgedoken die bij een PCR-test een negatief resultaat geeft. In België is zoiets nog niet vastgesteld, zegt Sciensano-viroloog Steven Van Gucht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:56

Ja ik hoorde het op de radio vanmorgen. :n

Kunnen we allemaal massaal thuis blijven zeker. Want testen heeft geen zin.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:58

oh jee...daar word je wel heel verdrietig van.
En Frankrijk is niet ver van de bed show.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:01

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:01

Misschien kunnen de pcr testen aangepast worden zodat ze ook dit soort varianten kunnen detecteren lees ik.
Maar dat vraagt ook weer een beetje tijd natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:03

Pandora2 schreef:
Misschien kunnen de pcr testen aangepast worden zodat ze ook dit soort varianten kunnen detecteren lees ik.

Snel handelen is nou niet echt iets wat in ons corona beleid een kernbegrip is. :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:05

:= :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:11

MarlindeRooz schreef:
Pandora2 schreef:

Snel handelen is nou niet echt iets wat in ons corona beleid een kernbegrip is. :o

Ik heb nog nooit een periode meegemaakt met zo intens veel grote wetenschappelijke doorbraken in zo'n korte tijd, eerlijk gezegd.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:16

Als we iets geleerd hebben afgelopen jaar is dat we bizar snel kunnen handelen.
Van vaccinatie tot teststraten tot winkels die versneld online gaan tot nieuwe producten , tot medicatie , testen noem maar op.
Oh en de taal is ook nog nooit zo snel veranderd en mijn sociaal leven dito :D
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 16-03-21 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:22

Ja is een voltooid deelwoord nu standaard met een "t" ja. :)) (Grapje).

Ik vind het nog wel meevallen, in andere landen waren ze al lang en breed aan het vaccineren en toen moest het hier nog op gang komen. Idem dito voor de teststraten, duurde ook allemaal lang. En die gegevenslek ook. :brr:

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:28

MarlindeRooz schreef:
Ja is een voltooid deelwoord nu standaard met een "t" ja. :)) (Grapje).

Ik vind het nog wel meevallen, in andere landen waren ze al lang en breed aan het vaccineren en toen moest het hier nog op gang komen. Idem dito voor de teststraten, duurde ook allemaal lang. En die gegevenslek ook. :brr:

snel aangepast, die was wel heel erg O:)

Eens hoor , veel duurt in verhouding met andere landen dan weer lang.
Ik werk voor een Duits bedrijf, daar hebben ze precies dezelfde kritiek op hun land als wij op het onze.
Ze denken daar dat niemand het slechter doet dan zij.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:32

Eleeke schreef:
Ik werk voor een Duits bedrijf, daar hebben ze precies dezelfde kritiek op hun land als wij op het onze.

Oh echt ? Dat zijn we niet gewoon van de duitsers :D
Ik heb jaren voor een duitse firma gewerkt en ik wou soms dat ik wat meer duits dna in mijn lijf had.
Orde, stiptheid en grondigheid :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:36

https://www.maurice.nl/2021/03/16/risico-lockdowns/ ik hoop dat meer mensen dit lezen en wakker worden. Dit snijdt zoveel hout. Vertaald uit het Engels, artikel wat aantoont waarom lockdowns juist gevaarlijk zijn en het virus in de kaart spelen. Sluit naadloos aan bij het bericht uit Frankrijk. We roepen dit over onszelf af.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:37

Pandora2 schreef:
Eleeke schreef:

Oh echt ? Dat zijn we niet gewoon van de duitsers :D
Ik heb jaren voor een duitse firma gewerkt en ik wou soms dat ik wat meer duits dna in mijn lijf had.
Orde, stiptheid en grondigheid :Y)

Maar je wil er niet voor werken hoor :D orde , stiptheid , grondigheid en vooral nooit lachen tijdens werktijd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:38

Ik heb laatst inderdaad ook zoiets in die trend ergens gelezen maar ik weet niet meer waar.
Ging o.a. ook over vaccineren in volle pandemie en de nadelen ervan.

Eleeke ik zou meteen teruggaan moest ik de kans krijgen :P
Op één of andere manier ligt mij dit best wel :')
Maar wij lachten dan ook wel heel wat af. Scheelt uiteraard per firma.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 16-03-21 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:39

SusanH schreef:
https://www.maurice.nl/2021/03/16/risico-lockdowns/ ik hoop dat meer mensen dit lezen en wakker worden. Dit snijdt zoveel hout. Vertaald uit het Engels, artikel wat aantoont waarom lockdowns juist gevaarlijk zijn en het virus in de kaart spelen. Sluit naadloos aan bij het bericht uit Frankrijk. We roepen dit over onszelf af.

Ik heb het doorgescrold maar ik kon zo snel niet vinden wat we dan wel moeten doen... staat dat er ook in benoemd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:44

Ik ga hem straks lezen.
Interresant.
Wat ik me ook veel afvraag wat doet het minder overl komen sowieso met ons immuunsysteem?
Toen ik nog in het ziekenhuis werkte kwam ik overal, door heel het gebouw door.
En ik was echt nooit verkouden.
De internist waar ik eens ongeveer letterlijk zijn kamer binnen viel zei ook eens, je hebt eigenlijk 1 van de vieste baantjes van het ziekenhuis, elke klink vast hebben :D
Maar was het ook met me eens dat het goed was voor de weerstand.

Nu pik je amper meer wat op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:45

Cer schreef:
SusanH schreef:

Ik heb het doorgescrold maar ik kon zo snel niet vinden wat we dan wel moeten doen... staat dat er ook in benoemd?

Waarom zou dat er in moeten staan? We moeten iig zeker af van de lockdowns daarmee is de kans op gevaarlijke mutaties alleen maar groter. Klinkt tegenstrijdig maar als je het artikel leest snap je waarom. De situatie in Frankrijk met de nieuwe mutant is een goed bewijs daarvan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:46

SusanH schreef:

En dan toestanden zoals in Bergamo (Italië) of recenter zoals in Brazilië krijgen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:47

Ann schreef:
SusanH schreef:

En dan toestanden zoals in Bergamo (Italië) of recenter zoals in Brazilië krijgen?

Ga het maar lezen. Als we in lockdowns blijven denken komen we er alleen maar slechter uit.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:48

We denken ook niet in lockdowns.

We denken in immuniseren, via entingen of desnoods natuurlijk.

De lockdowns zijn om heeeeeel veeeeeel onnodige doden te voorkomen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:49

SusanH schreef:
Waarom zou dat er in moeten staan? We moeten iig zeker af van de lockdowns daarmee is de kans op gevaarlijke mutaties alleen maar groter. Klinkt tegenstrijdig maar als je het artikel leest snap je waarom. De situatie in Frankrijk met de nieuwe mutant is een goed bewijs daarvan.

Omdat het handig is om een alternatief te hebben voor wat we nu blijkbaar verkeerd doen..
Ergens snap ik het artikel wel, want virussen die besmettelijker zijn, worden nu sterker (maar ergens snap ik deze redenatie helemaal niet, maar dat komt omdat ik geen verstand heb van dit soort dingen).

maar, hoe voorkom je dus dat die besmettelijkere varianten de overhand krijgen en hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat je bevolking niet grotendeels overlijdt... Dat lijkt me toch niet een heel gekke vraag?

Citaat:
Ga het maar lezen.

Ik heb het gelezen, maar ik kan het niet vinden?

Of is het meer bedoelt als statement: "we krijgen sterkere varianten vanwege de lockdown, maar daar is niks aan te doen" .. zoiets?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:52

Cer schreef:
SusanH schreef:

Omdat het handig is om een alternatief te hebben voor wat we nu blijkbaar verkeerd doen..
Ergens snap ik het artikel wel, want virussen die besmettelijker zijn, worden nu sterker (maar ergens snap ik deze redenatie helemaal niet, maar dat komt omdat ik geen verstand heb van dit soort dingen).

maar, hoe voorkom je dus dat die besmettelijkere varianten de overhand krijgen en hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat je bevolking niet grotendeels overlijdt... Dat lijkt me toch niet een heel gekke vraag?

Nogmaals heb je het gelezen? Wel of geen maatregelen maakt voor de cijfers niet veel uit. Zowel sterfte als ziekenhuisopnames. Dat blijkt oa uit een analyse van de cijfers in Amerika. Er zijn wel uitschieters naar onder of naar boven, maar over het geheel maakt het qua verloop van de grafieken niet uit of je heel veel of juist amper maatregelen treft. Maw we maken het onszelf nodeloos moeilijk en spelen mutaties in de kaart waardoor we juist de zorg meer kunnen overbelasten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:55

Femke_Tweety schreef:
We denken ook niet in lockdowns.

We denken in immuniseren, via entingen of desnoods natuurlijk.

De lockdowns zijn om heeeeeel veeeeeel onnodige doden te voorkomen.

Ik sluit me bij bovenstaande aan.
SusanH, jouw mening zou opgaan als er alleen maar lockdowns zouden zijn en er verder niets werd ondernomen, maar dat is niet wat er imo aan de hand is. Er worden vaccins ontwikkelt enz.

Edit: denk je serieus dat de cijfers in Nederland niet veel zouden verschillen met als er geen maatregelen waren genomen?
Laatst bijgewerkt door Ann op 16-03-21 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:55

Nogmaals JA ik heb het nu twee keer gelezen, maar ik begrijp het niet zo goed, daarom vraag ik om verduidelijking...

Maar dan zouden mutaties toch ook evenveel voorkomen...? Met en zonder lockdown?

Ik vraag me af of we in NL veel hebben kunnen voorkomen door lockdowns.. heel strenge lockdowns hebben we niet gehad, en met de maatregelen die we nu hebben, gaat het wel door. In hoeverre het getal hoger was geweest zonder maatregelen..geen idee.. Je kunt het niet overdoen..
Ik vind het wel apart dat er, volgens mij, geen duidelijke reden gegeven kan worden dat het nog doorraast en nu weer hoger wordt, anders dan 'de mensen blijven dús niet genoeg thuis'.. wat dat betreft kan ik me wel iets bij het artikel voorstellen...