Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:15

Dat is zuur. Post is echt waardeloos nu, van mijn 6 pakketten zijn er 3 kwijtgeraakt door DHL. Ik ben gestopt met verkopen via Vinted want het is gewoon zonde.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:23

Ik ben niet zo actief op Vinted en verkoop niet zo veel de laatste tijd, maar de aankopen bij winkels gaan niet best... Ik krijg mails met 'we hebben uw retourzending ontvangen', terwijl die pakketten nooit bij mij zijn aangekomen. :+ En het betrof aflevering aan huis, niet dat ik de pakjes te lang bij een afhaalpunt heb laten liggen. Ik heb de traceercodes steeds in de gaten gehouden en geduldig afgewacht als ik zag dat er ergens vertraging was of een pakket verkeerd werd gesorteerd. Dus ik kan me goed voorstellen dat het kopen en verkopen via Vinted nu ook niet lekker gaat. Mijn twee meest recente pakketjes naar Frankrijk zijn gelukkig wel goed gegaan. Samen toch weer 100 euro en ik had het erg jammer gevonden als dat mis was gegaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:28

Oh hier heb ik die ervaring helemaal niet gelukkig. Zowel Vinted pakketten als zakelijke pakketten gaan goed. Wel wat vertragingen maarja dat is normaal deze tijd van het jaar. Even afkloppen maar :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:33

_Lorette_ schreef:
Ik ben niet zo actief op Vinted en verkoop niet zo veel de laatste tijd, maar de aankopen bij winkels gaan niet best... Ik krijg mails met 'we hebben uw retourzending ontvangen', terwijl die pakketten nooit bij mij zijn aangekomen. :+ En het betrof aflevering aan huis, niet dat ik de pakjes te lang bij een afhaalpunt heb laten liggen. Ik heb de traceercodes steeds in de gaten gehouden en geduldig afgewacht als ik zag dat er ergens vertraging was of een pakket verkeerd werd gesorteerd. Dus ik kan me goed voorstellen dat het kopen en verkopen via Vinted nu ook niet lekker gaat. Mijn twee meest recente pakketjes naar Frankrijk zijn gelukkig wel goed gegaan. Samen toch weer 100 euro en ik had het erg jammer gevonden als dat mis was gegaan.

Ja ik krijg gelukkig wel m'n geld maar ik vind het zonde van de mooie kleding.

Zal met de feestdagen te maken hebben vermoed ik.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:16

Er staat dat ik het woensdag om 11.30 heb opgehaald echter was ik toen aan het werk -O-. Vermoed dat het terug gegaan is naar de verkoper ofzo want degen van de winkel zei dat hij rond die tijd wel pakketten retour heeft laten gaan omdat ze niet werden opgehaald. Ja uuh als ik geen afhaal bericht krijg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:18

Hier zetten ze de paketten gewoon in de algemene doorgang van ons huizencomplex, vol in het zicht van eenieder die langs komt en aangezien de poort gewoon wagenwijd open staat liggen ze ook vlot voor het grijpen.
Mag je klachten over sturen wat je wil, ze blijven het gewoon telkens opnieuw doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:23

Balen zeg.....

Zo jeetje ik zat net even te kijken en heb nu inmiddels meer dan 150 reviews!
Dat gaat dan toch harder dan je denkt :=

Wel suf dat er af en toe 1 tussen staat die aangeeft super tevreden te zijn maar dan toch kiest voor 4 sterren :=

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:31

Ik heb momenteel twee pakketen die bij DPD nu al meer dan twee weken onderweg zijn en ik vraag me erg af of die nog aan gaan komen. Er staat in de track en trace dat ze het sorteercentrum uberhaupt nooit gehaald hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:53

Ik zou even het ophaalpunt contacteren, kans bestaat dat ze daar al lang liggen maar dat de chauffeur het niet gemeld heeft.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:40

Hier vandaag eentje van Homerr aangekomen die 3 weken en 5 dagen onderweg was…. Wacht nu nog op eentje die al 3 weken en 4 dagen onderweg is. Die doet dus minstens even goed als zijn voorganger… -O-

Blijft rot als het zo lang duurt en niet leuk! Gelukkig is het er dus wel, was een 60-euro pakje en als het tegen dinsdag niet aangekomen was, werd het als verloren beschouwd en kreeg de verkoper blijkbaar maar 20 euro terug. Mss ook handig om te weten als je met Homer verstuurd, meer dan 20 euro en je krijgt het niet allemaal terug als het pakje verdwijnt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:10

Bedankt voor de tip := Hopelijk komt die andere ook nog boven water...

Hier heb ik een uurtje geleden iets verkocht, ze heeft zo te zien UPS gekozen.
Maar de knop voor het aanmaken van een verzendzegel werkt niet, ik kan er op klikken maar er gebeurt niks.....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:41

pmarena schreef:
Balen zeg.....

Wel suf dat er af en toe 1 tussen staat die aangeeft super tevreden te zijn maar dan toch kiest voor 4 sterren :=

Had ik pas ook. Ven gecheckt bij de koper waar ze niet tevreden over de was.
Bleek het de verpakking te zijn, ze had graag een leuke uitpak ervaring. Tsja voor een aankoop van €4 krijg je bij mij er geen leuk papiertje omheen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:09

Hier in 1 keer ook vandaag bericht dat pakketje retour is naar verkoper. Why? Had nog niet eens bericht gehad dat deze klaar lag.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:45

Esther_ schreef:
pmarena schreef:
Balen zeg.....

Bleek het de verpakking te zijn, ze had graag een leuke uitpak ervaring. Tsja voor een aankoop van €4 krijg je bij mij er geen leuk papiertje omheen.

Haha, whut. Geen leuk papiertje? :\ ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:52

Esther_ schreef:
pmarena schreef:
Balen zeg.....

Naah had je niet eens de leuke verpakking vinkje aangezet? -O- :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:56

Iemand bestelde bij mij 3 positiebroeken, ik had er nog eentje(maar niet op Vinted gezet omdat ik die nog droeg) dus ik heb die erbij gestopt voor niks.

Dan valt het mij toch tegen dat er niet even een berichtje komt van hee leuk een extra broek,leuk dankjewel. De review staat enkel netjes en snel geleverd.

Naja ik ben weer blij dat ik er vanaf ben. Heb ook nog genoeg liggen om erop te zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:10

Ik had nu een pakket wat later op de post kunnen doen ivm ziekte dochter. Was een broekje van maar €1. Heb er nog een kostelijk truitje bij gedaan dat er erg mooi bij paste in perfecte staat. Berichtje gestuurd om mij te excuseren omdat het op de allerlaatste dag mogelijk is opgestuurd en aangegeven dat er een truitje als excuus bij zit. Gelezen. Nul komma nul reactie. Zelfs met een ok was ik blij maar dat is dus ook de laatste keer dat ik wat extra deed :')

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:28

Kleine moeite inderdaad om even een bedankje te sturen als er iets extra's bij zit! Ook al vind je het niet leuk of ga je hetniet dragen, gaat om het gebaar toch.

Ik heb mijn geld al terug van de verkeerde schoenen,heb al 2 keer gevraagd waar ik ze naar toe moet sturen, ook ivm de verzendkosten die ze me terug zou betalen. Al een paar dagen geen reactie terwijl ze wel op vinted is geweest.
Wacht het nu maar gewoon af wanneer ik wat van d'r hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 04:29

Ik vind dat echt niet netjes, niet reageren… ik heb iedereen waar ik bij gekocht heb een positieve review achter gelaten en de meeste nog bedankt voor het artikel. Nou heb ik wel meerdere keren gehad dat ik op een gegeven moment zero reactie meer kreeg van een verkoper die nog niet had verzonden en het dus door Vinted geannuleerd werd en geen excuus niks. Terwijl met 1 vrouw er heel leuk contact leek te zijn. Vond dat best banketstaaf. Iets beloven te doen, niet verzenden en dan niks meer laten horen… is 5 x gebeurd nu al

En dat laatste artikel was best prijzig, 100 euro… ik wacht nog steeds op mijn geld… hoe lang duurt dit meestal?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 08:06

Dat is ook erg flauw zeg, gewoon niet opsturen en niks meer laten horen! Verkoop dan niks. Geen idee hoe lang het dan duurt voor je me geld terug hebt. Ik had het bij de verkeerde schoenen erg snel terug.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:52

Via de help van Vinted kun je zien binnen welke termijn je het geld retour krijgt. Dit is afhankelijk van de manier waarop je betaald hebt.
Bijv via de portemonnee: binnen enkele uren na annuleren
Via ideal : 5 werkdagen na annuleren

Ik merk dat de mailtjes van Vinted heel erg vertraagd zijn. En je moet zelf instellen wanneer je een mail wilt krijgen.
Dus als je in de app niet de signalering heb aanstaan, kun je zomaar een bericht van Vinted missen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:22

Iemand dit wel eens gehad?
Afbeelding

UPS tracking, zegt dit

Afbeelding

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:28

Heel bizar dit? Ik zou daar even voor bellen naar ups

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:30

Ja dat had ik ook met mijn zending. Hoef je niks mee te doen, je kunt je pakket gewoon halen zodra het geleverd is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:42

Er staat eigenlijk alleen dat het onderweg is (heen of retour, maar in jouw geval gewoon richting pick-up point). Je krijgt vanzelf een melding als het klaarligt.