Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:20

Ben er juist helemaal aan gewend om geen handen te geven. Iedereen trouwens merk ik. Met mijn werk moet ik best vaak handen geven nu doe ik dat met een schuddend handje in de lucht. Werkt prima. Heerlijk niet meer al die kleffe handjes hoeven voelen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:11

Ik ben er ook al helemaal aan gewend. Het lijkt me eigenlijk een gek idee om ooit weer ouderwets handen te schudden.

Ik maak me zorgen om de leesvaardigheid van anti-overheid/anti-RIVM mensen. Heb net een ongewenste 'Corona-is-niet-gevaarlijk' flyer gevonden in mijn nee-nee brievenbus. Ironisch genoeg ontving ik tegelijkertijd een boek van mijn werkgever, met indringende foto's en interviews over de crisis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:14

Die flyer is echt wel naar / raar he? Was er ook beslist niet blij mee...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:16

Ik mis het handen schudden ook absoluut niet, net als die stomme 3 zoenen. Ik vind die persoonlijke bubbel wel heel fijn en zou het nog fijner vinden als het niet meer normaal gaat worden dat je zomaar bij iemand in die bubbel komt. :')

Toch blijft het vervelend als je ziet hoeveel moeite winkels en de horeca op sommige plekken doet om zich aan de maatregelingen te houden en dat mensen zich er alsnog niet aan houden en dan boos worden op de medewerkers. Ik was voor het eerst weer in de stad, want had iets nodig. Meteen om openingstijd, want dat is iets rustiger, overal in de stad zelfs buiten op straat pijlen en looprichtingen. Dat ging het eerste uur goed, daarna zowel buiten als binnen niet dus ben ik maar weer weggegaan. Ik hoop dat al die zaken het toch zo kunnen houden, dan kunnen zij open blijven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:32

Astorga schreef:
Ik ben er ook al helemaal aan gewend. Het lijkt me eigenlijk een gek idee om ooit weer ouderwets handen te schudden.

Ik maak me zorgen om de leesvaardigheid van anti-overheid/anti-RIVM mensen. Heb net een ongewenste 'Corona-is-niet-gevaarlijk' flyer gevonden in mijn nee-nee brievenbus. Ironisch genoeg ontving ik tegelijkertijd een boek van mijn werkgever, met indringende foto's en interviews over de crisis.

Mijn moeder kreeg een keer een krantje in haar handen gedrukt van een klant. Mevrouw gaf er ook een hele uitleg bij. Mijn moeder heeft het een beetje afgekapt maar uit beleefdheid het krantje aangenomen. Ik heb het met verbazing toch even gelezen. Veel dingen waren inderdaad geschreven zonder überhaupt een bron of door doodsimpele mensen die verre weg iets van artsen waren.

Maar als je dat gelooft is het echt levensgevaarlijk hoor! Wel denk ik bij dat soort mensen krijg het zelf en dan de erge vorm en ervaar hoe erg het is. Ik vindt het ook gewoon respectloos tegen mensen die hun geliefden zijn verloren aan Corona door te doen alsof het niet bestaat

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:35

Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat de vrouw die ik als mijn 2de moeder beschouw met Corona is opgenomen in het ziekenhuis. -O-
Absoluut in een risico groep, en dit waren juist de mensen waarom wij zo voorzichtig deden. Helaas deed ze dat zelf niet en was ook wel boos op ons dat wij afstand hielden en zo.
Vanavond haar man maar eens bellen voor meer informatie. Hij is nog meer risico groep en is negatief getest, maar is gisteren nog opnieuw getest. Wij zijn zelf nu op vakantie, dus zitten ook nog ver weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:38

Dat is naar Neonlight, hopelijk komt ze er goed doorheen en blijft haar man negatief. Lastig dat je dan zo ver weg zit zelf.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:03

Man is dus ook positief, heb net gebeld en ik had dus verkeerde informatie gekregen. Bah, ben er naar van, vooral ook omdat ik ver weg zit en hij nu er alleen voor staat met een hoop beesten, waar wij normaal voor zorgen als hij zich niet goed voelt. Hij heeft er ook goed last van maar redt het nog net.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:07

Sterkte neonlight, wat naar. Hoop dat haar man negatief blijft en je tweede moeder er goed doorheen komt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:08

Neonlight schreef:
Man is dus ook positief, heb net gebeld en ik had dus verkeerde informatie gekregen. Bah, ben er naar van, vooral ook omdat ik ver weg zit en hij nu er alleen voor staat met een hoop beesten, waar wij normaal voor zorgen als hij zich niet goed voelt. Hij heeft er ook goed last van maar redt het nog net.

Oh wat naar. En dan op vakantie, hoop dat je je een beetje je ontspanning kan vinden.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:16

Neonlight schreef:

O wat erg
Heeft hij geen klachten?
Hoe oud zijn ze?
Sterkte

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:31

Ach wat naar, hopelijk loopt het goed af

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:10

Ze zijn 74 en hebben beide klachten. Het zijn dus ook de mensen waar mijn paard staat, hij krijgt ze gevoerd en de wei in en uit en dan houdt het wel op. Stallen zijn dus ook een week niet gedaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:16

Woont er niemand die je kent in de buurt die even bij kan springen? Of anders een paarden oppas inschakelen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:19

He wat ontzettend naar zeg :\ Kunnen ze niet 24/7 buiten blijven? Dat is meestal een stuk minder werk..

Hopelijk knappen ze beiden snel op!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:28

Vieze stal overleven ze wel als ze overdag buiten staan. Zolang ze maar eten en drinken krijgen komt dat wel goed. 24/7 buiten gaat denk ik niet lukken, dan is er te weinig gras en moeten ze bijgevoerd worden, en dat gaat niet goed als ze allemaal buiten staan. Geluk is wel dat buiten en binnen zetten een kwestie van deuren openzetten is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:49

He wat naar neon! Sterkte

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:52

Neonlight schreef:
Vieze stal overleven ze wel als ze overdag buiten staan. Zolang ze maar eten en drinken krijgen komt dat wel goed. 24/7 buiten gaat denk ik niet lukken, dan is er te weinig gras en moeten ze bijgevoerd worden, en dat gaat niet goed als ze allemaal buiten staan. Geluk is wel dat buiten en binnen zetten een kwestie van deuren openzetten is.

:knuffel: Sterkte

Niet een lieve bokker bij je in de omgeving die kan helpen tot jullie terug zijn van vakantie?
Hopelijk zijn zij snel opgeknapt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:07

Wat naar Neonlight... Dan zit je ook niet meer met een gerust gevoel op je vakantie adres, kan ik me zo voorstellen. Ik hoop dat ze snel opknappen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:45

Hoefsmid zit een paar deuren verderop, normaal doen wij zijn pony's als hij op vakantie is, valt vast wel iets mee te regelen als het echt moet. Bokkers zitten er niet echt in de buurt, die paar die er zijn kunnen niet voor zoveel pony's dit doen, of vanwege fysieke problemen of vanwege tijdsproblemen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:55

Sterkte Neonlight! Hopelijk komen ze er beiden goed doorheen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:20

Wat akelig neonlight, hopelijk komrn ze er goed door.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:42

Sterkte Neonlight!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:19

AZ mag weer verder testen:
https://www.statnews.com/2020/09/12/ast ... esumes-uk/

De patient had een transverse myelitis (ontsteking ruggenmerg) en is niet gerelateerd aan het vaccin net als een eerdere geval van transverse myelitis in Juli (later gediagnosticeerd met MS).
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02594-w

Voor de klagers dat er niets openbaar is en allemaal stiekem achter gesloten deuren zou zijn. In het artikel hierboven vind je ook de link naar het complete participant information sheet.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:37

Maar wat ik me afvraag, hoe weten ze zo zeker dat iets wel/niet gerelateerd is aan een vaccin? En dat deze persoon ook MS had gekregen als hij niet gevaccineerd was geweest? Lijkt mij toch lastig om met zekerheid te zeggen.