Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:54

Destination schreef:
Wij kijken nu een live concert vanuit Düsseldorf. Het is normaal een autobioscoop, maar nu hebben ze concerten. Iedereen zit dus in de auto met de ramen en deuren dicht :D
https://www.autokino-duesseldorf.de/infos-zum-autokino/

Grappig.
Hier hebben ze nu af en toe een auto bioscoop, maar vooral kinderfilms haha.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:55

Sheran schreef:
purny schreef:
Waren het niet 30.000 banen? En voor mij en voor veel anderen weegt economisch belang meer dan milieu... al weet ik dat ik hier geen vrienden mee maak

Ik vraag me serieus af waarom? Op persoonlijke gronden snap ik het uiteraard wel, maar ik zou zo graag zien dat de overheid dit zou gebruiken om in dingen te investeren die wél een positieve bijdrage leveren aan het milieu. En op een andere manier ervoor zorgt dat al die mensen aan het werk komen.

Als KLM om zou vallen springen buitenlandse maatschappijen in die slots, dus personeel in Nederland werkeloos. Bovendien is vliegen een livestyle, die willen niet zomaar omgeschool ander suf werk moeten doen. Of voor buitenlandse maatschappijen gaan vliegen waar de dienstroosters veel slechter zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:01

KLM is de oudste nog bestaande luchtvaartmaatschappij ter wereld.

Laat dat hopelijk nog vele jaren zo blijven!

Ik ben gek van luchtvaart, dus ja, van mij part krijgen ze alle geld wat nodig is.

Beter naar een NL bedrijf dan naar Italië wat al jaren zn zakjes niet op orde heeft.

De KLM doet het al jaren prima, het is de Franse Tak Air France wat steeds verlies draait.

En het is inderdaad een lening. Dat geld komt wel weer terug uiteindelijk.

elnienjo

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:10

Zou liever zien dat KLM brak met Air France. Als ze dan toch een samenwerking moeten aangaan om overeind te blijven kies dan Brussels.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:16

elnienjo schreef:
Zou liever zien dat KLM brak met Air France. Als ze dan toch een samenwerking moeten aangaan om overeind te blijven kies dan Brussels.

Dat is toch geen optie? Zeker nu niet. Brussel is ook wel gek als ze dat zouden doen. Daarbij is dat voor air France ook geen optie.

Ik snap wel dat mensen hier hun mening over hebben het is tenslotte niet de eerste keer dat klm geld nodig heeft. Dat maakt het niet echt een gezond bedrijf. Tel daarbij de millieukwesties op. De vraag is hoe realistisch is het dat klm de leningen na deze crisis oplost.

Ik ben helemaal niet voor bedrijven om laten vallen en ook klm niet. Maar de berichten over de bonussen maken deze berichtgeving wel heel ongelukkig. Zeker als jij zelf een klein bedrijf in de detailhandel hebt wat bijna omvalt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:17

Ik vind zo'n reddingsplan wel heel erg slecht overkomen tegenover andere ook noodlijdende sectoren die het met een lachertje moeten doen of sterker nog, niks krijgen.

https://nos.nl/artikel/2331677-rivm-exp ... klein.html

RIVM acht de kans op snelle opleving buitengewoon klein. En dat is met name omdat we nu 1,5 meter afstand houden, goed handen wassen en thuis blijven als we ziek zijn. En omdat de horeca gesloten hebben en er geen evenementen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:26

Hier uitleg waarom het absoluut niet waarschijnlijk is dat er eind dit jaar een breed beschikbaar vaccin is.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/v ... ~aedef313/

Ik denk dat dit een langetermijnverhaal gaat worden voor ons allemaal. Daarmee bedoel ik: zoals het was wordt het voorlopig niet meer.

Waar zouden we het volgend jaar in dit topic over hebben? In deel 87... :\

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:29

MoniqueT schreef:
Andere route? Geen idee, kinderen mogen nu helemaal nog niet buiten, dit wordt de eerste dag.

En waarom? Omdat ze hier denken dat je zelfs via je schoenen corona kan krijgen of zo. Ze zijn echt zo panisch voor alles!

Ha. De drive in bios ;-)

Bizar Monique, dat gaat wel echt te ver. Bij zulke dingen komt mijn anti-autoriteits gevoel enorm op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:30

SusanH schreef:
Ik vind zo'n reddingsplan wel heel erg slecht overkomen tegenover andere ook noodlijdende sectoren die het met een lachertje moeten doen of sterker nog, niks krijgen.

https://nos.nl/artikel/2331677-rivm-exp ... klein.html

RIVM acht de kans op snelle opleving buitengewoon klein. En dat is met name omdat we nu 1,5 meter afstand houden, goed handen wassen en thuis blijven als we ziek zijn. En omdat de horeca gesloten hebben en er geen evenementen zijn.

De Duitse RKI pleit juist voor voorzichtigheid omdat ze denken dat het weer makkelijk kan oplaaien.
Dat artikel las ik gisteren.
Tot dusver vind ik de Duitsers het beter aanpakken dan hier, dus ik blijf extra voorzichtig.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 25-04-20 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:31

Ze pleiten hier ook voor voorzichtigheid hoor. Staat in het artikel :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:33

safina schreef:
Hier uitleg waarom het absoluut niet waarschijnlijk is dat er eind dit jaar een breed beschikbaar vaccin is.

Ik denk dat dit een langetermijnverhaal gaat worden voor ons allemaal. Daarmee bedoel ik: zoals het was wordt het voorlopig niet meer.

Waar zouden we het volgend jaar in dit topic over hebben? In deel 87... :

Ik ben wel bang dat dit heel veel psychische gevolgen gaat hebben. Ik hoop dat hier meer aandacht voor komt.
Eenzaamheid maar ook depressie zijn voor veel mensen al ongrijpbaar maar de gevolgen zijn heel groot.
Ik ben bang dat dit vooral onder (ambitieuze) jongeren een groot probleem gaat zijn. :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:35

Ik verwacht dat we eind van het jaar afgezien van reizen al weer aardig in de normale flow zitten eigenlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:36

Ik ook hoor, evenementen misschien ook nog niet. Maar we kunnen moeilijk allemaal binnen blijven tot er een vaccin is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:43

SusanH schreef:
Ik ook hoor, evenementen misschien ook nog niet. Maar we kunnen moeilijk allemaal binnen blijven tot er een vaccin is.

Tussen allemaal binnenblijven en alles weer normaal zit een heleboel. En ik denk dat we volgend jaar daar ergens tussen zitten. Maar wel op anderhalve meter.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:44

Ik las dat ze in Frankrijk proeven doen met nicotine pleisters. Het schijnt dat er opvallend weinig rokers tussen de Corona patiënten zaten en ze vermoeden dat nicotine zorgt dat het virus zich minder goed kan hechten of zoiets.
Ik hoorde al mensen heel blij dit nieuws vertellen zodat ze er nog eentje extra kunnen opsteken.
Dat slaat nergens op natuurlijk want roken blijft altijd slecht voor je en als je corona krijgt ben je er gewoon aan met je COPD en je zwakke longen.

Maar goed, wel interessant om te volgen. Zou wel bijzonder zijn als die nicotine pleisters wat zouden doen hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:45

safina schreef:

Waar zouden we het volgend jaar in dit topic over hebben? In deel 87... :

Dan is het naar de huiskamer verplaatst als kletstopic, omdat we intussen onze weg hebben gevonden in "het nieuwe normaal"?

Veel thuiswerken, anderhalve meter afstand en mondkapjes waar dat niet kan zoals in het OV. Ik denk dat veel dingen dan wel weer op gang zijn, behalve grote evenementen en bijvoorbeeld ook kroegen, dat zie ik niet gebeuren.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:46

Gisteren 7 kapjes uit lab in Israel besteld. Optimale bescherming. Een mondkapje die niet tegenhoudt maar die virus bij contact met mondkapje meteen dood. Je hebt dus maar 1 kapje om beschermd te blijven. Meteen voor al mijn naasten gekocht. Iets zegt mij dat we hem hard nodig gaan hebben de komende tijd. En als ik iets geleerd heb van dit gebeuren is het wel op mijn eigen gevoel af te gaan Ipv naar de vage cijfers en verwachtingrn van @rivm. Ik geloof namelijk niet in die anderhalve meter, ik geloof niet in groeps immuniteit en ik geloof ook niet dat iedereen symptomen moet hebben om te kunnen besmetten. Ik geloof in meten is weten. En Nederland meet niet. Met andere woorden. Ik vertrouw niet meer op @rivm en zeker niet op onze leider die bij iedere moeilijke vraag antwoord af te gaan op wat de deskundigen hem adviseren.
Noem mij maar paranoide het zij zo.
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 25-04-20 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:47

Zou nicotine kaugum kauwen terwijl je boodschappen loopt te doen ook wat doen?
(ik rook niet)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:47

SusanH schreef:

Ik hoop het vooral heel erg.

Dit leven wat we NU hebben, blijven leven totdat er een vaccin is, is geen doen.

De horeca moet weer open, de campings moeten weer open, je moet weer vrolijk met de trein een dagje uit kunnen...

Als dat nog jaren niet kan, ga ik het héél zwaar krijgen....kan me ook niet voorstellen dat dit nog 2 jaar moet duren.

Gewoon nee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:48

Willl65 schreef:
Gisteren 7 kapjes uit lab in Israel besteld. Optimale bescherming. Een mondkapje die niet tegenhoudt maar die virus bij contact met mondkapje meteen dood. Je hebt dus maar 1 kapje om beschermd te blijven. Meteen voor al mijn naasten gekocht. Iets zegt mij dat we hem hard nodig gaan hebben de komende tijd. En als ik iets geleerd heb van dit gebeuren is het wel op mijn eigen gevoel af te gaan Ipv naar de vage cijfers en verwachtingrn van @rivm. Ik geloof namelijk niet in die anderhalve meter, ik geloof niet in groeps immuniteit en ik geloof ook niet dat iedereen symptomen moet hebben om te kunnen besmetten. Ik geloof in meten is weten. En Nederland meet niet. Met andere woorden. Ik vertrouw niet meer op @rivm en zeker niet op onze leider die bij iedere moeilijke vraag antwoord af te gaan op wat de deskundigen hem adviseren.
Noem mij maar paranoide het zij zo.

Heb je daar 'n linkje van?
Hoe ziet zo'n kapje er uit? Kun je er wel makkelijk door adem halen? Is het wasbaar?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:52

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:52

Suzanne F. schreef:
Ik las dat ze in Frankrijk proeven doen met nicotine pleisters. Het schijnt dat er opvallend weinig rokers tussen de Corona patiënten zaten en ze vermoeden dat nicotine zorgt dat het virus zich minder goed kan hechten of zoiets.
Ik hoorde al mensen heel blij dit nieuws vertellen zodat ze er nog eentje extra kunnen opsteken.
Dat slaat nergens op natuurlijk want roken blijft altijd slecht voor je en als je corona krijgt ben je er gewoon aan met je COPD en je zwakke longen.

Maar goed, wel interessant om te volgen. Zou wel bijzonder zijn als die nicotine pleisters wat zouden doen hiervoor.

Maar de Nederlandse berichtgeving is kranten in nieuws is voornamelijk waarom je moet stoppen met roken.
Ik vind ook dat het wat botst met de berichtgeving uit Frankrijk. Het percentage rokende is daar al hoger dan hier en ook hier hebben ze veel last van het virus.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:57

Klinkt ook wel erg ongelooflijk.
Mij lijkt toch dat aangetaste longen minder kunnen hebben.
Maar als ik dan kijk naar mijn moeder, die zegt dat sinds ze gestopt is met roken veel vaker verkouden is.
Dus als je het door roken niet krijgt, merk je natuurlijk ook niet dat je aangetaste longen hebt.
En dat zou dan weer aansluiten bij het Franse onderzoek.
Al vraag ik me af of de nicotine dat doet of gewoon een slechte leefomgeving door de rook en teer die binnen komt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:58

Ik las gisteren een theorie dat het virus zich o.a. aan de trilhaartjes in je neus hecht. Wellicht zijn die trilhaartjes wel vergaan bij rokers? Of snuivers, is daar al iets over bekend?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:59

_Penotti schreef:
Klinkt ook wel erg ongelooflijk.
Mij lijkt toch dat aangetaste longen minder kunnen hebben.
Maar als ik dan kijk naar mijn moeder, die zegt dat sinds ze gestopt is met roken veel vaker verkouden is.
Dus als je het door roken niet krijgt, merk je natuurlijk ook niet dat je aangetaste longen hebt.
En dat zou dan weer aansluiten bij het Franse onderzoek.
Al vraag ik me af of de nicotine dat doet of gewoon een slechte leefomgeving door de rook en teer die binnen komt.

Volgens mij (ik heb het net wat proberen te lezen) gaat het dus wel specifiek over de nicotine. De kans dat rokers uit eindelijk overlijden is veel groter. Juist door het aangetaste van de longen. Ze onderzoeken iets met vatbaarheid.
Maar als nog klinkt het mij vaag in de oren. Nicotine is nou niet echt een lieverdje :')