Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:53

in Italië zijn de automobilisten helemaal gek. wij zijn toen van Rome naar florence naar Venetië gereden, ma man man. vooral Rome uit was drama. mensen die willen fileparkeren, geen plek vinden en dus dan maar een 2e rin creëeren door ineens op de linkerbaan te stoppen en dan uit te stappen. fantastisch.

wij hebben besloten om in de zomer een paar weekenden naar Zeeland te gaan, vakantiehuis van ouders. en we hebben maar alvast wintersport 2021 geboekt. geen vooruitbetaling en te annuleren een week voor aankomst.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:55

Als je gevoelig bent voor prikkels (helemaal als je wat vermoeider bent), dan vind ik het heel verstandig als je drukke verkeerssituaties probeert te beperken. Als een bepaalde route de enige weg van A naar B is, dan kun je je daar best nog eens overheen zetten. Maar waarom zou je jezelf kwellen als het niet hoeft en als je het voor jezelf en je medeweggebruikers zo veilig mogelijk kunt houden? Het getuigt IMO van zelfinzicht en verantwoordelijkheidsgevoel als je voor veiliger opties kiest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:56

Sizzle schreef:
Over auto gesproken. Wij gaan definitief in September naar Spanje maar ik twijfel nog of we gaan vliegen of met de auto gaan. Eerst maar eens afwachten wat de prijzen doen.

Zou lekker met de auto gaan :D zoveel meer bewegingsvrijheid :D

Celiien

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:02

zou mij liggen aan waar in Spanje. Catalonie vind ik prima te doen, maar als je naar bijvoorbeeld Malaga gaat, zou ik wil minimaal 2 weken moeten gaan voor ik de auto pak.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:06

Onze oppasvakantie in Nederland gaat niet door(door Corona), we gaan nu proberen naar Frankrijk op vakantie te gaan.
Zo loopt de zomer weer anders dan gepland(al in nov)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:12

Celiien schreef:
in Italië zijn de automobilisten helemaal gek. wij zijn toen van Rome naar florence naar Venetië gereden, ma man man. vooral Rome uit was drama. mensen die willen fileparkeren, geen plek vinden en dus dan maar een 2e rin creëeren door ineens op de linkerbaan te stoppen en dan uit te stappen. fantastisch.

wij hebben besloten om in de zomer een paar weekenden naar Zeeland te gaan, vakantiehuis van ouders. en we hebben maar alvast wintersport 2021 geboekt. geen vooruitbetaling en te annuleren een week voor aankomst.

Over Italië gesproken. Toen we vorig jaar van Kroatië naar Venetië reden ben ik op de snelweg ingehaald door een scooter. En nee, ik reed geen 50 op de snelweg :') . Was er even verbaasd van

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:12

Was dat geen motorscooter?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:19

Na Istanbul denk ik dat ik alles een eitje vind. Maar ik denk inderdaad dat het veel scheelt waar je woont. De ring van Antwerpen is niet heel erg anders dan het verkeer hier in de buurt maar als je ergens woont waar weinig druk verkeer is dan voelt het natuurlijk anders.

Detroit schreef:
Katja schreef:
Hahahahaha

Ik ben benieuwd of Oostenrijk en Slovenië de komende weken iets gaan bedenken. Anders wordt het toch wel onhandig naar Kroatië reizen. En eigenlijk willen we ook een paar dagen Slovenië doen.

Ik begreep van mijn verhuurder in Kroatië, dat je een document moet hebben van je verblijf in Kroatië en dat je daarmee mag doorreizen. Heb mij er verder nog niet in verdiept, wij vertrekken pas in Oktober naar Kroatië.
Klopt je mag zoals het nu is Oostenrijk en Slovenië door om naar Kroatië te gaan. Maar je mag in beide landen niet stoppen en als je dan ook nog oponthoud bij de grenzen hebt wordt het wel een hele lange zit. Ik heb door een ongeluk snel last van autorijden en daarom is het voor ons wel fijn om regelmatig te kunnen wissel. Als bijrijder word ik namelijk wagenziek en als bestuurder ben ik na een uur of twee wel echt heel moe.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:47

Celiien schreef:

Haha, toen ik net een week mijn rijbewijs had ben ik met mijn vriend naar Rome gereden. Over de ring Milaan. Daarna moesten we toch wel even uitpuffen _O-

Inmiddels echt geen probleem meer, ik rij overal. Het is een kwestie van goed kijken wat de andere weggebruikers doen. Maar als je net je rijbewijs hebt kan dat nog erg lastig zijn, dan ben je nog veel bezig met de auto en heb je minder ervaring.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:07

Ik weet niet meer of hier nu wat over Turkije was geschreven, maar de besmettingen lopen daar weer op dus maar goed dat ze niet tot de gele zone horen:
Citaat:
Aantal besmettingen in Turkije neemt weer toe
Het aantal coronabesmettingen in Turkije groeit weer na een lange periode van stabiliteit. Gisteren meldde het Turkse ministerie van Gezondheid 1562 nieuwe besmettingen, het hoogste aantal in een maand tijd. Een dag eerder werden 1459 besmettingen geteld. Tot een week geleden lagen de dagelijkse aantallen rond de 1000.

Turkije begon op 1 juni met het versoepelen van de maatregelen. Cafés, restaurants, parken en stranden gingen weer open. Ook werd Turken weer toegestaan door het land te reizen en werden de weekend-lockdowns opgeheven. Minister Koca van Volksgezondheid waarschuwt de bevolking om voldoende afstand te bewaren. "Ons zwakste punt is dat we onverantwoord optimistisch zijn. Laten we voorzichtig optimistisch zijn."

De toename van het aantal doden blijft wel stabiel, volgens de cijfers van de regering. Gisteren stierven 15 mensen aan de gevolgen van de virusinfectie. In totaal telt Turkije 178.239 besmettingen en 4807 doden, op 83 miljoen inwoners.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:10

Neonlight schreef:
Was dat geen motorscooter?

Nop, een echte normaal scooter :') .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:15

Hier nu Geneve gepland voor 8 augustus..moest gebeuren
1 overnachting heenweg en terug in 5 dagen, lekker meanderen.

Zitten nu in Luxemburg heerlijk.

Alleen mopperen de Nederlanders erg over het mondkapje gebruiken, ik vind het prima...

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:07

Katja schreef:
Klopt je mag zoals het nu is Oostenrijk en Slovenië door om naar Kroatië te gaan. Maar je mag in beide landen niet stoppen en als je dan ook nog oponthoud bij de grenzen hebt wordt het wel een hele lange zit. Ik heb door een ongeluk snel last van autorijden en daarom is het voor ons wel fijn om regelmatig te kunnen wissel. Als bijrijder word ik namelijk wagenziek en als bestuurder ben ik na een uur of twee wel echt heel moe.
Detroit schreef:
Ik begreep van mijn verhuurder in Kroatië, dat je een document moet hebben van je verblijf in Kroatië en dat je daarmee mag doorreizen. Heb mij er verder nog niet in verdiept, wij vertrekken pas in Oktober naar Kroatië.

Nee dan snap ik het. In Oktober hopen wij wel gewoon te kunnen stoppen. We hebben een overnachting geboekt in Oostenrijk :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:08

Keet schreef:
Sizzle schreef:
Over auto gesproken. Wij gaan definitief in September naar Spanje maar ik twijfel nog of we gaan vliegen of met de auto gaan. Eerst maar eens afwachten wat de prijzen doen.

Zou lekker met de auto gaan :D zoveel meer bewegingsvrijheid :D

Ja maar ik ga daar niet veel bewegen :')
Ik ken die omgeving al heel goed (bezoek bij vriendin). De kans dat je auto daar beschadigd raakt is best hoog.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:25

Ik wou met bevriended gezin wat reserveren of boeken.. maar 2 huishoudens wil niemand ook al zijn de slaapkamers apart .

Gok vanwege de gedeelde badkamer.

Je kan gaan zeggen dat het een huishouden is maar dat gaat me ook te ver

Vervoer is simpel gewoon apart rijden/reiz3n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:52

Kun je dan niets boeken met eigen badkamers? Of gewoon 2 huisjes. Met meerdere mensen lijkt me 1 badkamer sowieso best wel karig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:11

Waar willen jullie heen?

Ik begin me steeds iets meer zorgen te maken of we wel Slovenië in mogen over twee maanden. Dus ik denk dat ik maar een paar alternatieven aan de Italiaanse kant van de grens ga zoeken voor het geval het niet kan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:13

Hongarije gaat m ook nog niet worden (accommodatie bezet). Dus dat wordt september

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:49

Katja schreef:
Waar willen jullie heen?

Ik begin me steeds iets meer zorgen te maken of we wel Slovenië in mogen over twee maanden. Dus ik denk dat ik maar een paar alternatieven aan de Italiaanse kant van de grens ga zoeken voor het geval het niet kan.

doorreizen kan wel, naar bijvoorbeeld kroatie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:58

Weet ik. Voor nu is de planning 1 nacht Duitsland op de heen- en terugweg. Dan 5 nachten in Motovun (Kroatië), 3 nachten in Rovinj (Kroatië) en daarna nog 3 nachten Slovenië. Daar willen we dan in de buurt van Brda overnachten dus tegen de grens met Italië. Mocht dat niet kunnen denk ik dat we aan de andere kant van de grens gaan zitten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:00

In de buurt van Breda heb ik wel wat voor je, maar dat zal niet de bedoeling zijn? :))

Wat een gepuzzel allemaal zo. Heb je er wel echt zin in om te gaan? Wij hebben niks geboekt en als we dat wel gedaan zouden hebben dan zou ik het denk ik heel dubbel hebben gevonden. Aan de ene kant wil je graag ergens heen en is het fijn dat het kan, maar de manier waarop is niet echt zoals ik een vakantie in gedachten zou hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:17

Oscar schreef:
In de buurt van Breda heb ik wel wat voor je, maar dat zal niet de bedoeling zijn? :))

Wat een gepuzzel allemaal zo. Heb je er wel echt zin in om te gaan? Wij hebben niks geboekt en als we dat wel gedaan zouden hebben dan zou ik het denk ik heel dubbel hebben gevonden. Aan de ene kant wil je graag ergens heen en is het fijn dat het kan, maar de manier waarop is niet echt zoals ik een vakantie in gedachten zou hebben.

Dat.. Het gepuzzel.. Wat wel, wat niet.

Ik denk eraan om een roadtrip Nederland te doen. Maar inhoudelijk nog geen idee :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:21

Ben nog steeds met het besluit om in nl te blijven maar wel in de buurt van de grens.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:25

Keet schreef:
Ben nog steeds met het besluit om in nl te blijven maar wel in de buurt van de grens.

Ik ook. Alleen zie steeds meer campings volgeboekt worden....

Tandenbijten dat er nog een last minuut plekje voor me is half juli als het weer het toelaat.

Zoals het de afgelopen dagen gaat, ga ik niet op vakantie, iedere dag dat noodweer.

Zo thuis dikke prima, overdag zon en mooi weer en aan het einde van de middag een bui, maar in een tentje gaat dat niet zo tof zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:27

Precies wat ik ga doen. Een klein weekje Zeeland, wel naar België maar met overnachtingen op Nederlandse bodem, inclusief een grensgevalletje. Het scheelt wel dat ik geen camping of huisje hoef te boeken, via Booking en Airbnb kom ik een heel eind.

Even heb ik er nog over zitten denken om door te rijden naar Frankrijk, 'gewoon omdat het kan'. Maar ik heb ook geen zin om veel in de auto te zitten. Frankrijk ligt er na de zomer ook nog wel, misschien doe ik dat in september als het dan kan. Meer dan één landsgrens over hoef ik momenteel even niet van mezelf. :D