Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Celiien schreef:in Italië zijn de automobilisten helemaal gek. wij zijn toen van Rome naar florence naar Venetië gereden, ma man man. vooral Rome uit was drama. mensen die willen fileparkeren, geen plek vinden en dus dan maar een 2e rin creëeren door ineens op de linkerbaan te stoppen en dan uit te stappen. fantastisch.
wij hebben besloten om in de zomer een paar weekenden naar Zeeland te gaan, vakantiehuis van ouders. en we hebben maar alvast wintersport 2021 geboekt. geen vooruitbetaling en te annuleren een week voor aankomst.
Detroit schreef:Klopt je mag zoals het nu is Oostenrijk en Slovenië door om naar Kroatië te gaan. Maar je mag in beide landen niet stoppen en als je dan ook nog oponthoud bij de grenzen hebt wordt het wel een hele lange zit. Ik heb door een ongeluk snel last van autorijden en daarom is het voor ons wel fijn om regelmatig te kunnen wissel. Als bijrijder word ik namelijk wagenziek en als bestuurder ben ik na een uur of twee wel echt heel moe.Katja schreef:Hahahahaha
Ik ben benieuwd of Oostenrijk en Slovenië de komende weken iets gaan bedenken. Anders wordt het toch wel onhandig naar Kroatië reizen. En eigenlijk willen we ook een paar dagen Slovenië doen.
Ik begreep van mijn verhuurder in Kroatië, dat je een document moet hebben van je verblijf in Kroatië en dat je daarmee mag doorreizen. Heb mij er verder nog niet in verdiept, wij vertrekken pas in Oktober naar Kroatië.
Celiien schreef:in Italië zijn de automobilisten helemaal gek. wij zijn toen van Rome naar florence naar Venetië gereden, ma man man. vooral Rome uit was drama. mensen die willen fileparkeren, geen plek vinden en dus dan maar een 2e rin creëeren door ineens op de linkerbaan te stoppen en dan uit te stappen. fantastisch.
wij hebben besloten om in de zomer een paar weekenden naar Zeeland te gaan, vakantiehuis van ouders. en we hebben maar alvast wintersport 2021 geboekt. geen vooruitbetaling en te annuleren een week voor aankomst.
Citaat:Aantal besmettingen in Turkije neemt weer toe
Het aantal coronabesmettingen in Turkije groeit weer na een lange periode van stabiliteit. Gisteren meldde het Turkse ministerie van Gezondheid 1562 nieuwe besmettingen, het hoogste aantal in een maand tijd. Een dag eerder werden 1459 besmettingen geteld. Tot een week geleden lagen de dagelijkse aantallen rond de 1000.
Turkije begon op 1 juni met het versoepelen van de maatregelen. Cafés, restaurants, parken en stranden gingen weer open. Ook werd Turken weer toegestaan door het land te reizen en werden de weekend-lockdowns opgeheven. Minister Koca van Volksgezondheid waarschuwt de bevolking om voldoende afstand te bewaren. "Ons zwakste punt is dat we onverantwoord optimistisch zijn. Laten we voorzichtig optimistisch zijn."
De toename van het aantal doden blijft wel stabiel, volgens de cijfers van de regering. Gisteren stierven 15 mensen aan de gevolgen van de virusinfectie. In totaal telt Turkije 178.239 besmettingen en 4807 doden, op 83 miljoen inwoners.
Katja schreef:Klopt je mag zoals het nu is Oostenrijk en Slovenië door om naar Kroatië te gaan. Maar je mag in beide landen niet stoppen en als je dan ook nog oponthoud bij de grenzen hebt wordt het wel een hele lange zit. Ik heb door een ongeluk snel last van autorijden en daarom is het voor ons wel fijn om regelmatig te kunnen wissel. Als bijrijder word ik namelijk wagenziek en als bestuurder ben ik na een uur of twee wel echt heel moe.Detroit schreef:Ik begreep van mijn verhuurder in Kroatië, dat je een document moet hebben van je verblijf in Kroatië en dat je daarmee mag doorreizen. Heb mij er verder nog niet in verdiept, wij vertrekken pas in Oktober naar Kroatië.
Keet schreef:Sizzle schreef:Over auto gesproken. Wij gaan definitief in September naar Spanje maar ik twijfel nog of we gaan vliegen of met de auto gaan. Eerst maar eens afwachten wat de prijzen doen.
Zou lekker met de auto gaanzoveel meer bewegingsvrijheid
Oscar schreef:In de buurt van Breda heb ik wel wat voor je, maar dat zal niet de bedoeling zijn?
Wat een gepuzzel allemaal zo. Heb je er wel echt zin in om te gaan? Wij hebben niks geboekt en als we dat wel gedaan zouden hebben dan zou ik het denk ik heel dubbel hebben gevonden. Aan de ene kant wil je graag ergens heen en is het fijn dat het kan, maar de manier waarop is niet echt zoals ik een vakantie in gedachten zou hebben.
Keet schreef:Ben nog steeds met het besluit om in nl te blijven maar wel in de buurt van de grens.