Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:07

De verpleeghuizen zaten al op slot.
Ik werk in een verpleeghuis en vanaf maandag zat het al helemaal dicht, geen enkel bezoek meer.
Alleen als het nodig is, komt de arts.
Maar ook de fysio, ergo etc komen ook niet meer.

Alleen er zitten toch verschillen in de regels.
Bij ons mag bezoek ook niet wandelen met hun familielid, als wij de bewoner buiten zouden zetten.
Dit omdat het bezoek dan alsnog de bewoner en dan daarna ook het personeel kan besmetten.
Toch zijn er verpleeghuizen waar bezoek wel met een bewoner mag wandelen, als het personeel de bewoner buiten zet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:09

Nirvana_ schreef:
Lees zojuist dat het aantal doden van Italië nu China heeft overtroffen. Mijn hart huilt...

Het is verschrikkelijk. Maar ook wel heel erg vreemd dat Italie waarvan je toch mag verwachten dat ze zich voorbereid hebben het slechter gedaan hebben dan China waar het ontstaan is. Het westen had heel veel kritiek op China, maar het westen doet het nog slechter.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:11

Barbet dat lijkt me ook zeer onwenselijk. Zal nu met deze nieuwe maatregelen wel voor ieder verpleeghuis gaan gelden dat ze niet meer mogen wandelen met mensen van buiten af.

Bij mijn oma hadden ze inderdaad ook al de regel dat er geen bezoek meer mocht komen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:12

Ik moet wel zeggen dat het aantal besmettingen en doden in NL mij nu meevallen.

Iedere doden is er eentje te veel, begrijp mij alstjeblieft niet verkeerd!
Maar gezien de situatie in Italie dacht ik zeker de eerste twee weken wel dagelijks een verdubbeling te zien, ook in het aantal doden.

Nu hopen dat het zo blijft.

Vind het voor de mensen in de verpleeghuizen heel, heel, erg.
Zo verdrietig om dat op je oude dag nog mee te moeten maken.

secricible

Barbet schreef:
De verpleeghuizen zaten al op slot.
Ik werk in een verpleeghuis en vanaf maandag zat het al helemaal dicht, geen enkel bezoek meer.
Alleen als het nodig is, komt de arts.
Maar ook de fysio, ergo etc komen ook niet meer.

Alleen er zitten toch verschillen in de regels.
Bij ons mag bezoek ook niet wandelen met hun familielid, als wij de bewoner buiten zouden zetten.
Dit omdat het bezoek dan alsnog de bewoner en dan daarna ook het personeel kan besmetten.
Toch zijn er verpleeghuizen waar bezoek wel met een bewoner mag wandelen, als het personeel de bewoner buiten zet.

Tot nu toe was dat heel verschillend. Sommige klanten van ons zaten al op slot, m.n. Brabant en limburg. Maar we hadden ook klanten die tot vandaag nog open of beperkt open waren (maximaal,1 familielid per dag of alleen 1e contactpersoon) en bijvoorbeeld MDO’s nog lieten doorgaan. Mijn collega logopedie was vandaag nog voor een observatie bij een klant, onze ergo deed nog rolstoelen als dat noodzakelijk was bij sommige klanten.
Maar nu dus echt alles dicht. Bewoners die geen nieuwe rolstoel aangemeten kunnen krijgen als dat niet strikt noodzakelijk is, fysios zijn alles aan het overdragen aan zorg zodat die zoveel mogelijk kunnen overnemen... het is zo verdrietig, ik merk dat ik er echt even helemaal klaar mee ben nu.

Nirvana_

Loretta schreef:
Nirvana_ schreef:
Lees zojuist dat het aantal doden van Italië nu China heeft overtroffen. Mijn hart huilt...

Het is verschrikkelijk. Maar ook wel heel erg vreemd dat Italie waarvan je toch mag verwachten dat ze zich voorbereid hebben het slechter gedaan hebben dan China waar het ontstaan is. Het westen had heel veel kritiek op China, maar het westen doet het nog slechter.

China heeft heel snel gehandeld en de bevolking houdt zich eraan. Ik denk dat de kritiek op China kwam doordat het daar ontstaan is en dat voorkomen had kunnen worden...

China heeft 56 cases per 1 miljoen mensen, Italië 679 |(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:15

Zomaar even een ideetje.
Heb toen voor mijn moeder heel veel dvds gekocht met oa de mounties enz..

Werkt iemand van jullie in een tehuis dat op slot zit en kan ik hiermee blij maken.

Heb ze inmiddels allemaal omgezet op harde schijf
Laatst bijgewerkt door Echwel op 19-03-20 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:16

Nirvana, het is vreselijk zowel in Vhina als in Italië.
Ik was ook weer in chock toen ik het aantal sterfgevallen in Italië van vandaag hoorde. ;(

Ik weet niet wat je punt is van die getallen, maar China heeft 1,3 miljard inwoners, je kan die getallen niet met elkaar vergelijken.

Edit; teveel nulletjes
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 19-03-20 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

bigone schreef:
PSvanLot schreef:
Ik ben ergens wel opgelucht dat er geen verscherpte maatregelen zijn aangekondigd. Geeft toch een gevoel van nog een beetje vrijheid al is het beperkt.

Eigenlijk heb je alle vrijheid van de wereld als je maar minstens anderhalve meter van andere mensen wegblijft. En dat is nu net ook de reden dat verpleeghuizen en andere woonvormen dichtgaan. Zeer veel van de bewoners kun je niet vertellen dat ze visite krijgen maar wel op afstand moeten blijven , ook onderling . En in een zorginstelling in Hoogeveen zijn twee werknemers positief getest dus kan zoiets echt dood en verderf zaaien bij deze kwetsbare mensen .

Voor nu wel inderdaad, maar het kon natuurlijk zijn dat ze vandaag met strengere maatregelen waren gekomen voor iedereen.

Het viel mij vandaag op in de supermarkt dat mensen zich al veel beter aan de richtlijnen hielden.

secricible

Echwel schreef:
Zomaar even een ideetje.
Heb toen voor mijn moeder heel veel dvds gekocht met oa de mounties enz..

Werkt iemand van jullie in een tehuis dat op slot zit en kan ik hiermee blij maken.

Heb ze inmiddels allemaal omgezet op harde schijf

Ik zou morgen gewoon even bellen me het dichtstbijzijnde verpleeghuis in je buurt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:17

Al gedaan en geregeld.

Maar meer mensen blij maken is toch fijner

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:20

Zouden we de juiste cijfers van China wel weten vraag ik mij af.

China is geen Nederland hé. Een leuke opmerking over de regering en je bent morgen misschien verdwenen.
Was toevallig net voordat alles over corona ging nog op het nieuws dat een invloedrijke chinees was verdwenen na een verkeerde opmerking aan het adres van de regering.

Zeker in de beginfase zal er misschien geprobeerd zijn het lager te laten zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:20

Hoor van familielid dat 80% wat nu op SEH komt, corona verdenking is.
Had behandelend SEH-arts gezegd. Noordoost Nederland.
Klopt wel aardig met de patiënten die ik zag gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:21

MizzMontana schreef:
Ik weet niet wat je punt is van die getallen, maar China heeft 1,3 biljoen inwoners, je kan die getallen niet met elkaar vergelijken.

Het zijn er veel, maar je kunt ook overdrijven, haal er maar 3 nullen af. :))

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:21

MizzMontana schreef:
Ik was ook weer in chock toen ik het aantal sterfgevallen in Italië van vandaag hoorde. ;(

Ik weet niet wat je punt is van die getallen, maar China heeft 1,3 biljoen inwoners, je kan die getallen niet met elkaar vergelijken.

Vandaar ook de vergelijking per 1 miljoen inwoners.
Ik heb het idee dat men China nog steeds ziet als het land waar het het ergste heerst(e), maar Italië heeft dat nu duidelijk ingehaald... Dat vind ik verschrikkelijk, en beangstigend.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:22

Het is echt heel sneu dat alle verzorgingshuizen op slot gaan.. een nachtmerrie voor iedere oudere en familie.. mijn opa wordt 100 jaar op 8 april en het grote feest is helaas afgelast. Vanaf deze week mag hij geen bezoek meer behalve dat iemand 1x in de week boodschappen komt brengen ;(
Hij kreeg normaal iedere dag bezoek van zijn kinderen en is nu echt eenzaam.
Familie uit Friesland heeft een leuke kaart actie voor hem opgezet en hij is er iedere dag zo blij mee *\o/* En van zoveel mensen.. die zelfs ons niet kennen! Zo lief van iedereen. Deze kaartjes helpen hem echt deze dagen door. De kans dat hij deze crisis overleefd is klein.. en ik denk met hem veel oudere. Een kaartje sturen naar een oudere of desnoods gewoon naar een verzorgingshuis is iets wat veel mensen kunnen doen!! <3 Gelukkig mag dit nog wel..

Afbeelding

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:24

<3

Edit; mijn werk heeft ook een actie opgezet om zo veel mogelijk kaarten en kleurplaten te versturen naar onze bewoners.
Ik werk op een PG afdeling, veel van onze bewoners zijn zich er niet bewust van dat er geen visite meer komt. Voor de familie is het wel heel sneu en voor somatische afdelingen ook.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 19-03-20 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:24

Nirvana_ schreef:
MizzMontana schreef:

Vandaar ook de vergelijking per 1 miljoen inwoners.
Ik heb het idee dat men China nog steeds ziet als het land waar het het ergste heerst(e), maar Italië heeft dat nu duidelijk ingehaald... Dat vind ik verschrikkelijk, en beangstigend.

Ah zo.
Maar ook kwa oppervlak is China natuurlijk veel groter, als je de cijfers van Wuhan met die van noord Italië zou vergelijken zou je denk ik een realistischer veel krijgen.

Maar ik deel je gevoel dat de cijfers van Italië enorm beangstigend zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:25

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/20296343 ... n-lockdown
Stukje van gisterenavond Op1 met interview Osterhaus. Deze vertelt precies hoe het virus zich zou kunnen ontwikkelen en hoeveel IC bedden je dan nodig hebt. Let op besmuikt gezicht van IC bedden coördinator.

Ik vind jouw berichten selectief.
Je plaatst alleen berichten die jouw mening bevestigen.
Je gaat op vragen bijna nooit in.
Ik weet dat jij door je geloof tegen bloedtransfusies bent. Dus ik vraag me af, of jouw mening door je geloof wordt beïnvloed? Dit is een oprechte vraag.

Osterhaus heeft maar 1 taak/belang: uitleggen hoe Corona werkt en eventueel opgelost kan worden. Hij hoeft verder nergens rekening mee te houden. Zelfs niet of het uitvoerbaar en betaalbaar is.
Maar de regering moet ook zorgen, dat de zorg betaalbaar blijft, dat mensen werk houden, dat een deel van de economie/maatschappij blijft draaien enz.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:27

Familielid van mij zit al ruim een week in deze situatie.
Geen bezoek op afdeling, geen weekend verlof.

Gelukkig kan er wel geappt en gebeld worden. En bedacht me vanochtend dat je online kaarten kunt versturen.
Normaliter zoek ik speciaal bij de boekhandel een kaartje voor iemand uit.
Om me zoveel mogelijk te beperken, dit online gedaan.

Mwah, geloof dat ik plaatselijke boekhandel berichtje stuur of zij die service kunnen bieden. Zij hebben ook een postagentschap.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:29

Neonlight schreef:
MizzMontana schreef:

Het zijn er veel, maar je kunt ook overdrijven, haal er maar 3 nullen af. :))

Hahaha miljard natuurlijk.
Shoot me :x

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:29

Ik gooi hem hier nu ook maar even in. In een ander coronatopic werd de app famileo (http://www.famileo.com) genoemd, waarmee familie heel simpel een wekelijks of maandelijks krantje kan maken voor opa of oma met daarin nieuwtjes en foto’s van de familie. Soort facebook in printvorm zeg maar.
Ik heb hem op het werk ook meteen gedeeld, heel mooie manier om nog iets in verbinding te blijven, ter aanvulling op bellen en beeldbellen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:36

tienus63 schreef:
Hoor van familielid dat 80% wat nu op SEH komt, corona verdenking is.
Had behandelend SEH-arts gezegd. Noordoost Nederland.
Klopt wel aardig met de patiënten die ik zag gaan.

Toch lag er gisteren maar 1 coronapatient op de ic in het noorden en 2 in het oosten. Das niet veel.

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:41

Gelukkig komt niet iedereen op IC terecht.
Ziekenhuis houdt daar op dit moment wel ic bedden capaciteit vrij.
Patiënt moest vanwege iets anders dagje ic/infuus. Kwam via SEH binnen.
Verpleegkundige moest even vechten om ic bed zei ze tegen patiënt.

Noordoosten zet zich schrap lijkt het.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:42

MizzMontana schreef:

Ik weet niet wat je punt is van die getallen, maar China heeft 1,3 miljard inwoners, je kan die getallen niet met elkaar vergelijken.

Edit; teveel nulletjes

Nogmaals, het gaat niet om heel China maar om Wuhan. De getallen zijn prima te vergelijken daar de bewonersaantallen even groot zijn en er nog een groter probleem is qua dichtbevolktheid.
Er is gewoon sneller en steviger ingegrepen.