Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nirvana_ schreef:Lees zojuist dat het aantal doden van Italië nu China heeft overtroffen. Mijn hart huilt...
Barbet schreef:De verpleeghuizen zaten al op slot.
Ik werk in een verpleeghuis en vanaf maandag zat het al helemaal dicht, geen enkel bezoek meer.
Alleen als het nodig is, komt de arts.
Maar ook de fysio, ergo etc komen ook niet meer.
Alleen er zitten toch verschillen in de regels.
Bij ons mag bezoek ook niet wandelen met hun familielid, als wij de bewoner buiten zouden zetten.
Dit omdat het bezoek dan alsnog de bewoner en dan daarna ook het personeel kan besmetten.
Toch zijn er verpleeghuizen waar bezoek wel met een bewoner mag wandelen, als het personeel de bewoner buiten zet.
Loretta schreef:Nirvana_ schreef:Lees zojuist dat het aantal doden van Italië nu China heeft overtroffen. Mijn hart huilt...
Het is verschrikkelijk. Maar ook wel heel erg vreemd dat Italie waarvan je toch mag verwachten dat ze zich voorbereid hebben het slechter gedaan hebben dan China waar het ontstaan is. Het westen had heel veel kritiek op China, maar het westen doet het nog slechter.
bigone schreef:PSvanLot schreef:Ik ben ergens wel opgelucht dat er geen verscherpte maatregelen zijn aangekondigd. Geeft toch een gevoel van nog een beetje vrijheid al is het beperkt.
Eigenlijk heb je alle vrijheid van de wereld als je maar minstens anderhalve meter van andere mensen wegblijft. En dat is nu net ook de reden dat verpleeghuizen en andere woonvormen dichtgaan. Zeer veel van de bewoners kun je niet vertellen dat ze visite krijgen maar wel op afstand moeten blijven , ook onderling . En in een zorginstelling in Hoogeveen zijn twee werknemers positief getest dus kan zoiets echt dood en verderf zaaien bij deze kwetsbare mensen .
Echwel schreef:Zomaar even een ideetje.
Heb toen voor mijn moeder heel veel dvds gekocht met oa de mounties enz..
Werkt iemand van jullie in een tehuis dat op slot zit en kan ik hiermee blij maken.
Heb ze inmiddels allemaal omgezet op harde schijf
MizzMontana schreef:Nirvana, het is vreselijk zowel in Vhina als in Italië.
Ik was ook weer in chock toen ik het aantal sterfgevallen in Italië van vandaag hoorde.![]()
Ik weet niet wat je punt is van die getallen, maar China heeft 1,3 biljoen inwoners, je kan die getallen niet met elkaar vergelijken.
Nirvana_ schreef:MizzMontana schreef:Nirvana, het is vreselijk zowel in Vhina als in Italië.
Ik was ook weer in chock toen ik het aantal sterfgevallen in Italië van vandaag hoorde.![]()
Ik weet niet wat je punt is van die getallen, maar China heeft 1,3 biljoen inwoners, je kan die getallen niet met elkaar vergelijken.
Vandaar ook de vergelijking per 1 miljoen inwoners.
Ik heb het idee dat men China nog steeds ziet als het land waar het het ergste heerst(e), maar Italië heeft dat nu duidelijk ingehaald... Dat vind ik verschrikkelijk, en beangstigend.
Babootje schreef:https://www.telegraaf.nl/video/20296343 ... n-lockdown
Stukje van gisterenavond Op1 met interview Osterhaus. Deze vertelt precies hoe het virus zich zou kunnen ontwikkelen en hoeveel IC bedden je dan nodig hebt. Let op besmuikt gezicht van IC bedden coördinator.
MizzMontana schreef:Nirvana, het is vreselijk zowel in Vhina als in Italië.
Ik weet niet wat je punt is van die getallen, maar China heeft 1,3 miljard inwoners, je kan die getallen niet met elkaar vergelijken.
Edit; teveel nulletjes